Re: Metalheads Convergence Corner

91
AC/DC was fantastisch! Hier een overzicht van de dag.

fsterchele23 en ik zijn na veel file in Antwerpen rond 15u15 op het terrein aangekomen. Daar hebben we eerst wat rondgekeken naar de tshirts en merchandise, maar dat was allemaal belachelijk duur (35 euro voor een tshirt?!). Net als de drank- en eetbonnetjes trouwens, nog erger dan op Graspop...
Na wat gedronken te hebben, zijn we ons aan het hek gaan stellen dat om 16u zou opengaan. Het was toen ongeveer 15u30 en dit is hoe het eruit zag:
Image
Iets na 16u ging het hek open en zijn we naar voor gestormd. Dit leverde ons een fantastische plek op de derde rij aan de rechterkant van het podium op. Ik had nooit durven hopen om zo dicht en goed te staan, maar het is dus toch gelukt! Toen we er waren, was er net nog een soundcheck bezig, deze foto toont hoe goed we stonden:
Image
En hier in bewegend beeld:



Het was toen 16u15 en het lange wachten op het eerste optreden om 19u kon dus beginnen. En dat in doorgaans volle zon, warm! Gelukkig konden we makkelijk zitten en bleven degenen achter ons rechtstaan, dan hadden we nog wat schaduw.
Het lukte nog relatief goed om dan om eten en drinken te gaan. Iets wat later op de avond minder goed lukte, maar ook wel logisch als er meer volk was.

Na veel wachten was het eindelijk tijd voor Rival Sons om 19u. Goed optreden, vooral de zanger en gitarist waren heel goed. Leuke jaren '70 rock, maar het was nog vroeg op de avond en het eerste optreden, dus het publiek was nog niet echt wakker.

Toen Rival Sons gedaan was, had ik het idee om nog eens wat eten en drinken te gaan halen. Ik ben om 19u45 vertrokken van onze plaats. Om 3 cola's en een pak frieten te halen, ben ik tot 20u40 weggeweest, wat een drukte! :dizzy:
Vintage Trouble was dus al begonnen. Die groep kende ik al en ik keek er naar uit om hen te zien. De frontman kreeg het publiek vlot mee en het was een uiterst energiek optreden. De sfeer zat er toen goed in, zeker ook omdat de weide ondertussen min of meer volgelopen was.

Het wachten tussen Vintage Trouble en AC/DC stelde niks voor in vergelijking met de 3 uren die we daarvoor al hebben moeten wachten. Dan heb ik van de gelegenheid ook nog maar eens gebruik gemaakt om een filmpje te maken van hoe goed we stonden voor AC/DC:



Het optreden van AC/DC was subliem. Die mannen komen nu toch echt wel op zekere leeftijd, maar dan nog was het zo energiek! Ik heb het bij AC/DC op filmpjes altijd al jammer gevonden dat ze doorgaans met 2 bij de drummer blijven staan en dat alleen Angus Young en Brian Johnson rondlopen, maar nu ik ze live gezien heb: dat is meer dan genoeg om vlot te kunnen volgen. Angus Young liep en speelde zich te pletter, Brian Johnson kwam telkens aan een kant van het podium staan. Wij hadden het geluk om net aan de plaats te staan waar hij vaak kwam staan. Hier een (wazige, dat gaat moeilijk anders door al die lichten en als de foto met een budgetsmartphone genomen is) foto van Brian Johnson net voor ons:
Image
De tracklist vond ik ook heel goed. Ondertussen hebben ze al zoveel nummers, met zoveel meer klassiekers dan ze in één optreden kunnen passen. Het nieuwe album vind ik fantastisch, dus was het ook leuk dat ze daar 3 nummers van gespeeld hebben. De twee uren zijn voorbijgevlogen, met op het einde fantastische solo's van Angus Young en een mooi vuurwerk na het laatste nummer.

Dat was een memorabele avond, een optreden dat ik niet snel zal vergeten! :D

(Ik heb geen beelden van tijdens de optredens, behalve zo eens 5 seconden van het einde van een paar nummers ofzo en één foto. Dit omdat ik vind dat ge tijdens een optreden moet kijken, luisteren en genieten, niet volledige nummers staan filmen)

Re: Metalheads Convergence Corner

92
Aah daar stond gij dus :lol: Was tocket vergeten in auto dus nog alleen teruggegaan +-2km stappen. Was dus pas om 19u30 binnen. Ja ik heel de tijd aan de Belgian Beer Bar. Idd belachelijk duur, wel goed dat er concurrentie was. Wat een drukte ook, maar dat had ik verwacht. Voor eten of drinken kon je beter naar achter gaan waar minder volk stond. Was blij dat ik niet vooraan in die massa stond want ge staat vast. Ja drie kwartier geduurd om buiten te geraken en parking was ook een ramp, hebben anderhalf uur vastgestaan van 0u30 tot 2u.

YEAAH :smug:
Image

Re: Metalheads Convergence Corner

93
Ja, wij stonden dus helemaal aan de rechterkant van de boog, bij dat kleine uitstekende stukjes podium waar ze vaak op stonden :)

Ai, uw ticket vergeten, da's wel ambetant. Zeker aangezien het van die parkings ook nog wel even stappen was. Op welke parking stond gij? Wij redelijk vooraan op Parking 1. Om ervan te geraken was het inderdaad een ramp. We hebben een half uur op dezelfde plaats gestaan, er ging gewoon niks vooruit. Tot we eens verder gereden zijn op de parking, naar waar we de parking opgereden waren. Bleek dat daar gewoon de uitgang was. Niks wachtrij, direct richting autostrade. Ongelofelijk dat ze zoiets niet aangegeven hadden... :silly:

Eigenlijk valt het goed mee qua "vast staan" zo vooraan. Natuurlijk niet tijdens AC/DC, maar daarvoor wel. Iedereen stond daar al zeker 3 uur te wachten, dus dan kent ge elkaar ook al een beetje qua zicht en dan laten ze u er makkelijk door om eens drinken/eten te gaan halen, net zoals ze u vlot terug op uw plaats laten. Het is maar zo eerlijk dat ge uw plaats kunt houden als ge er al zo lang staat te wachten, dus daar zorgt ge voor elkaar wat voor :)

Uw beschrijving zou ook nogal vaag geweest zijn om u te vinden trouwens :p
Hoeveel mensen liepen er wel niet rond met zo'n tshirt :p

Re: Metalheads Convergence Corner

94
met0t0 wrote:(Ik heb geen beelden van tijdens de optredens, behalve zo eens 5 seconden van het einde van een paar nummers ofzo en één foto. Dit omdat ik vind dat ge tijdens een optreden moet kijken, luisteren en genieten, niet volledige nummers staan filmen)
Ik heb wel eens half concert staan filmen om achteraf te ontdekken dat de camera microfoon niet bepaald geschikt is voor muziek opnemen. :lol: Je kunt het trouwens wel allemaal tegelijk. Sommige mensen echter kijken de hele tijd naar het camera scherm en dan gaat de ervaring wel grotendeels verloren.

Re: Metalheads Convergence Corner

95
Ja ik weet het, maar wat moet ik nog zeggen? Hoe ik eruit zie ja maar we hadden elkaar wslk nooit gevonden. Wij stonden ook op die parking. Ik gaf tenminste iets beschrijving gij ni :lol: We hadden beter elkaars FB gegeven dan weten we hoe wie eruit ziet en dan nog is het moeilijk in zo'n massa :) We stonden denk ik maar 60 meter ofzo van elkaar want stond ook rechts. Paar mensen die ik ken zijn er ook geweest zie ik op FB, maar heb niemand bekend gezien.
Image

Re: Metalheads Convergence Corner

96
RoyVdW wrote:Ja ik weet het, maar wat moet ik nog zeggen? Hoe ik eruit zie ja maar we hadden elkaar wslk nooit gevonden. Wij stonden ook op die parking. Ik gaf tenminste iets beschrijving gij ni :lol: We hadden beter elkaars FB gegeven dan weten we hoe wie eruit ziet en dan nog is het moeilijk in zo'n massa :) We stonden denk ik maar 60 meter ofzo van elkaar want stond ook rechts.
met0t0 had als moderator een irritant grote PXTR vlag moeten staan zwaaien. :D

Re: Metalheads Convergence Corner

98
BozeGozerXrd wrote:Ik heb wel eens half concert staan filmen om achteraf te ontdekken dat de camera microfoon niet bepaald geschikt is voor muziek opnemen. :lol : Je kunt het trouwens wel allemaal tegelijk. Sommige mensen echter kijken de hele tijd naar het camera scherm en dan gaat de ervaring wel grotendeels verloren.
Vindt ge het dan niet vervelend om toch nog op uw camera/smartphone/ofzo te moeten letten? Want dan kunt ge u ook weer wat minder op het optreden focussen. Als mensen dat doen op hun ooghoogte en het scherm is niet zichtbaar, dan stoort het mij niet. Het is pas wanneer mensen de hele tijd hun camera in de lucht houden om het zo goed mogelijk te filmen, dat het mij serieus irriteert. Wie kijkt die filmpjes achteraf ook? Om met veel te wild bewegend beeld en inferieure geluidskwaliteit iets opnieuw te bekijken, dat kan ik moeilijk begrijpen.
Maar ieder zijn ding natuurlijk, zolang er geen anderen mee gestoord worden.
RoyVdW wrote:Ja ik weet het, maar wat moet ik nog zeggen? Hoe ik eruit zie ja maar we hadden elkaar wslk nooit gevonden. Wij stonden ook op die parking. Ik gaf tenminste iets beschrijving gij ni :lol : We hadden beter elkaars FB gegeven dan weten we hoe wie eruit ziet en dan nog is het moeilijk in zo'n massa :-) We stonden denk ik maar 60 meter ofzo van elkaar want stond ook rechts. Paar mensen die ik ken zijn er ook geweest zie ik op FB, maar heb niemand bekend gezien.
Ik ben niet actief op Facebook, dus daar is geen info van mij te rapen :p
Maar zo'n groot optreden als AC/DC is simpelweg veel te moeilijk om nieuwe mensen te ontmoeten, vrees ik. Zeker als ge niet op hetzelfde moment aankomt. Volgende keer hopelijk beter :)
BozeGozerXrd wrote:met0t0 had als moderator een irritant grote PXTR vlag moeten staan zwaaien. :-D
Ik denk niet dat de andere 50 000 mensen dat zo leuk gevonden zouden hebben :p
fsterchele23 wrote:ik was helemaal nie voorbereid, metoto gelukkig wel xd
oordoppen ben ik onderweg nog gaan halen en teegn dat vintage trouble begon was men gsm al goe plat :-p
gelukkig zijn we elkaar daar nie verloren xd
Valt te zien wat ge met 'voorbereid' bedoelt natuurlijk. Ik heb doorgaans alles mee dat ik mee moet hebben en de nummers zijn parate kennis voor mij, dus dan kon het al niet meer mis gaan :)
Het belangrijkste is dat we een plezante avond met een fantastische show gehad hebben :cool:

Re: Metalheads Convergence Corner

99
met0t0 wrote:
BozeGozerXrd wrote:Ik heb wel eens half concert staan filmen om achteraf te ontdekken dat de camera microfoon niet bepaald geschikt is voor muziek opnemen. :lol : Je kunt het trouwens wel allemaal tegelijk. Sommige mensen echter kijken de hele tijd naar het camera scherm en dan gaat de ervaring wel grotendeels verloren.
Vindt ge het dan niet vervelend om toch nog op uw camera/smartphone/ofzo te moeten letten? Want dan kunt ge u ook weer wat minder op het optreden focussen. Als mensen dat doen op hun ooghoogte en het scherm is niet zichtbaar, dan stoort het mij niet. Het is pas wanneer mensen de hele tijd hun camera in de lucht houden om het zo goed mogelijk te filmen, dat het mij serieus irriteert. Wie kijkt die filmpjes achteraf ook? Om met veel te wild bewegend beeld en inferieure geluidskwaliteit iets opnieuw te bekijken, dat kan ik moeilijk begrijpen.
Maar ieder zijn ding natuurlijk, zolang er geen anderen mee gestoord worden.
Als je goed richt hoef je enkel om de minuut naar je scherm te kijken om te zien of je niet bent afgedwaald. Dat is dus maar een paar seconden die je mist. De camera in de lucht houden moet je inderdaad niet doen als er mensen achter je staan. Je moet een goede plaats vinden waar dat niet nodig is(vooraan/zij) of verder achteraan(bij kleinere concerten waar dat niet te ver af is). Wat ik weet van mijn filmpjes met een camera met een goede microfoon is dat je echt uitstekend geluid kunt krijgen en ook prima beeld als je geen last hebt van enorm trillende handen(de camera minder hoog houden is minder storend voor mensen achter je, maar natuurlijk ook stukken beter voor de beeldkwaliteit). Sommige mensen filmen volgens mij ook puur om te bewijzen dat ze bij een concert zijn geweest en er mee op te scheppen. :silly:
met0t0 wrote:
BozeGozerXrd wrote:met0t0 had als moderator een irritant grote PXTR vlag moeten staan zwaaien. :-D
Ik denk niet dat de andere 50 000 mensen dat zo leuk gevonden zouden hebben :p
Daar hebben de 20 andere mensen die bij een gemiddeld festival met zo'n irritante vlag zwaairen ook geen last van. :q:

Re: Metalheads Convergence Corner

100
BozeGozerXrd wrote:Sommige mensen filmen volgens mij ook puur om te bewijzen dat ze bij een concert zijn geweest en er mee op te scheppen. :silly:
Dat is inderdaad flauw. Ge kunt evengoed een foto nemen of wat filmen op voorhand om te tonen dat ge er geweest zijt. Ach ja, zolang die mensen dat leuk vinden, goed voor hen :p
BozeGozerXrd wrote:Daar hebben de 20 andere mensen die bij een gemiddeld festival met zo'n irritante vlag zwaairen ook geen last van. :q:
Daar heb ik gelukkig nog niet echt last van gehad. Op Graspop valt dat doorgaans goed mee :)

Re: Metalheads Convergence Corner

102
Da_SoldierBE wrote:wanneer start die ticketverkoop btw? : D
btw i hoor geruchten van disturbed, iron maiden, sabaton en etc
als dat waar word dat een pracht editie
nog 1 iets heb dik de smaak te pakken en denk om meer festivals of concerten te doen, iemand tips :)
Gij gaat u al haasten voor de volgende editie :p
Doorgaans start de Graspop ticketverkoop in december ;)
Geruchten zijn er altijd genoeg, er is nog veel tijd, we zullen zien wie er komt ;)

Qua metal is er in de komende weken nog een metaldag op de Lokerse Feesten. Daarnaast is er ook nog Alcatraz in Kortrijk, dit is de line-up: http://www.alcatraz.be/nl/line-up. Beiden volgens mij de moeite, maar ik heb deze zomer al genoeg uitgegeven en ik heb er jammer genoeg ook de tijd niet voor :(

Re: Metalheads Convergence Corner

104
Da_SoldierBE wrote:lokerse feesten vind ik vooral rob zombie en channel zero de moeite>
Alcatraz zal ik miss prob gaan
Volgend jaar moeten we eens op voorhand de festivals wat beter inplannen :cool:
Kataklysm komt trouwens op 12 februari 2016 naar de Biebob. Ik zou heel graag gaan, maar het is nogal wat te ver vooruit om in te plannen... :|

Paradise Lost is trouwens helemaal terug met 'The Plague Within', wat een goed album :O