Metalheads Convergence Corner

1
Metal gaat niet zomaar weg!

We hebben hier een aantal Metalheads dus moet er ook een Metal topic zijn! Ziehier het ouwe trouwe Metalheads Convergence Corner (ofte MCC) dat terug uit de assen komt. Voor bekenden is dit de verderzetting, voor nieuwe leden een plek om ook hun liefde voor Metal te delen.

Dit plekje zou ik dus graag gebruiken om Metal te delen, te discussiëren en over concerten of festivals (zoals Graspop Metal Meeting) te praten. Het verschil tussen de genres kan duidelijk of juist verwarrend zijn. Met jullie hulp wil ik bijleren en de grenzen desnoods opzoeken van elk genre. Ook zijn er veel documentaires, waar ze ons maar zien als behaarde brullers die allemaal luisteren naar Metallica. Met dit topic zou ik graag een beter beeld willen schetsen van Metalheads, met jullie hulp. Dus deel maar wat je wilt, zolang het Metal is. Elke genre en subgenre is toegelaten, niks wordt gefilterd.

Als je wilt, mag je hier ook je genre voorkeur geven en de band of het liedje waarmee het allemaal begon. Of je TOP 3, bijvoorbeeld van mij - Top 3 Power Metal:

1. Heavenly (Frankrijk)
2. Angra (Brazilië)
3. Zonata (Zweden)

Ik zet de landen erbij omdat ik graag de wereldwijde verspreiding de aandacht wil geven. Metal brengt mensen tezamen, waar je ook van komt.

Dus laat ik even starten hoe het voor mij begon: Burnout 3: Takedown en zijn playlist maakte me bekend met een nieuwe soort muziek. Muziek die je niet op de alledaagse tv vindt. Zo stapte ik al het wereldje binnen van Metal zonder ik het eigenlijk had beseft. De playlist bevatte Hard Rock en Metal (zoals Avenged Sevenfold). Een muziekvideo van de knotsgekke combo's van het personage Dante in Devil May Cry 4 bevatte een liedje die de wereld van Metal definitief vestigde in mijn leven. Kort daarna was ik verslaafd aan Power Metal, mede dankzij het blijven klikken op Youtube. Het onderstaande liedje is het desbetreffende liedje die mijn volledige muziek keuze overhoop haalde:



Verder ben ik ook nog te vinden voor Progressive Metal en de melodische varianten op elke soort. Maar vanaf het goed klinkt in mijn oren doet het genre er niet veel meer toe.

Festivals (wordt misschien bijgevuld):
Graspop
Het festival Graspop Metal Meeting (GMM) is alvast een mooie gelegenheid om de ervaring te delen met de minder gelukkigen die niet kunnen gaan. Live shows kunnen soms gevolgd worden via een de festival site van skynet.be

Ik gebruik ook vaak Metal Archives, waar info over de meeste bands te vinden is naast Wikipedia: http://www.metal-archives.com/

\m/
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Metalheads Convergence Corner

6
RoyVdW wrote:Hoe moet ik jullie ooit vinden daar? Zal mss kunnen zeggen hoe ik er ongeveer uitzie? :p
Zo zou het alleszins moeilijk werken :p
We zullen meer naar het optreden toe wel concrete dingen afspreken, zodat we elkaar op een plaats kunnen vinden. Maar dan moet er natuurlijk eerst meer info bekend zijn over de programmatie :|

Nog goed nieuws: ik kan in principe naar Graspop! Nog even afwachten en rondvragen wat de kans is dat één examen nog verplaatst zou worden.

Re: Metalheads Convergence Corner

8
met0t0 wrote:
RoyVdW wrote:Hoe moet ik jullie ooit vinden daar? Zal mss kunnen zeggen hoe ik er ongeveer uitzie?
Zo zou het alleszins moeilijk werken :p
We zullen meer naar het optreden toe wel concrete dingen afspreken, zodat we elkaar op een plaats kunnen vinden. Maar dan moet er natuurlijk eerst meer info bekend zijn over de programmatie :|

Nog goed nieuws: ik kan in principe naar Graspop! Nog even afwachten en rondvragen wat de kans is dat één examen nog verplaatst zou worden.
mijn denkbeeldige kaarsjes hebben geholpen :)
kben superblij dat je kan gaan
alissa i'm coming to you <3 :p
Image

Re: Metalheads Convergence Corner

12
UseYourIllusion wrote:
Captain Witwicky wrote: Als je wilt, mag je hier ook je genre voorkeur geven en de band of het liedje waarmee het allemaal begon. Of je TOP 3, bijvoorbeeld van mij - Top 3 Power Metal:

1. Heavenly (Frankrijk)
2. Angra (Brazilië)
3. Zonata (Zweden)
Power metal! I'm not alone :P
Mijn momenteel favoriete power metal band: Gamma Ray (Duitsland)! Anyone?

https://www.youtube.com/watch?v=KJ2E_8V7-5w
JAAAA!! Power Metal !! Ge zijt zeker niet alleen.

Gamma Ray is zalig! Ik ken niet al hun muziek, maar heb ze wel al eens live meegevolgd via stream van hun optreden op Graspop 2014. :lol:
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Metalheads Convergence Corner

13
Captain Witwicky wrote:Gamma Ray is zalig! Ik ken niet al hun muziek, maar heb ze wel al eens live meegevolgd via stream van hun optreden op Graspop 2014. :lol:
Ik heb ze daar gewoon echt live gevolgd :)
Best een goed optreden, maar ik stond redelijk ver, dus niet al te veel sfeer gemerkt :p

Re: Metalheads Convergence Corner

14
met0t0 wrote:
Captain Witwicky wrote:Gamma Ray is zalig! Ik ken niet al hun muziek, maar heb ze wel al eens live meegevolgd via stream van hun optreden op Graspop 2014.
Ik heb ze daar gewoon echt live gevolgd
Best een goed optreden, maar ik stond redelijk ver, dus niet al te veel sfeer gemerkt
Pfff... :P

Nieuwe song van Belgische power metal band Magic Kingdom. Awesome.



Al die bands die nieuwe cd's hebben....Angra, Blind Guardian, Magic Kingdom, en nog velen die komen...
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Metalheads Convergence Corner

15
Groepen die met nieuwe CD's komen, hmm, doorgaans ben ik niet zo up-to-date, dus ik moet er nog eens voor zoeken :p
Amon Amarth heeft 2 jaar geleden hun Deceiver of the Gods-album uitgebracht, dus ik hoop dat ze snel met een volgend zullen komen. Maar tenzij ze ook goed op tour aan nummers kunnen werken, vrees ik dat het nog een jaar kan duren. Ze zijn pas eind februari gestopt met touren, dus nu kunnen ze terug werken aan een nieuw album :)
En als het even kan, zouden ze ook nog op Graspop mogen langskomen natuurlijk :D