Re: Metalheads Convergence Corner

271
Da_SoldierBE wrote: 29 Jul 2023 23:43 ik was 1 avond er en wist niet er iets zwaarder was :|
Welke avond waart ge er misschien?
Mr.Wolf wrote: 05 Aug 2023 10:38 Gisteren was ik er weer bij voor de 2e keer op het Rammstein optreden. Dat het weer goed was! Weer genoten van de prachtige show, alleen jammer dat er weinig sinds 2019 was veranderd. Ik had misschien iets leukers verwacht bij het nummer Zeit!
Ik heb hen één keer gezien op Graspop en dat was enorm de moeite. Met hun eigen podium zal het nog meer de moeite geweest zijn :cool:
Om de een of andere reden weiger ik wel altijd om in een digitale ticketwachtrij te gaan staan voor een optreden dat bijna een jaar later plaatsvindt waarbij ik niet eens zeker weet of ik kan. Daarom nog nooit naar zo'n groot optreden geweest :lol: Vaak genoeg zaalshows en al 11x Graspop, maar die grote stadia spreken mij precies niet aan.

Re: Metalheads Convergence Corner

272
met0t0 wrote: 07 Aug 2023 19:04
Da_SoldierBE wrote: 29 Jul 2023 23:43 ik was 1 avond er en wist niet er iets zwaarder was :|
Welke avond waart ge er misschien?
Mr.Wolf wrote: 05 Aug 2023 10:38 Gisteren was ik er weer bij voor de 2e keer op het Rammstein optreden. Dat het weer goed was! Weer genoten van de prachtige show, alleen jammer dat er weinig sinds 2019 was veranderd. Ik had misschien iets leukers verwacht bij het nummer Zeit!
Ik heb hen één keer gezien op Graspop en dat was enorm de moeite. Met hun eigen podium zal het nog meer de moeite geweest zijn :cool:
Om de een of andere reden weiger ik wel altijd om in een digitale ticketwachtrij te gaan staan voor een optreden dat bijna een jaar later plaatsvindt waarbij ik niet eens zeker weet of ik kan. Daarom nog nooit naar zo'n groot optreden geweest :lol: Vaak genoeg zaalshows en al 11x Graspop, maar die grote stadia spreken mij precies niet aan.
Ahja, snap ik wel! Ik heb zelf ook nog nooit m'n eigen tickets gekocht, maar heb het altijd anderen voor me laten doen toevallig omdat ik altijd een examen aan het maken was haha! En ja, het eigen podium is altijd wel heel zot! De dingen die daar allemaal gebeuren :p Vuurwerk, ontploffingen, lichtshows, vlammenwerpers... Het kan niet gek genoeg!
Image

Re: Metalheads Convergence Corner

275
Da_SoldierBE wrote: 14 Aug 2023 03:20 Alcatraz op zondag overleefd :D
Leuk :cool:
Ik wou ook heel graag gaan, maar ging niet met de planning op het werk :(

Ben wel 6 augustus naar de metaldag op de Lokerse Feesten gegaan. Heel jammer dat STAKE hun optreden geannuleerd werd vanwege het weer (wind en regen op het podium) en verplaatst werd naar later op de avond. Later op de avond met overlap met Amenra, dus ja, dan was mijn keuze snel gemaakt om naar Amenra te gaan.
Verder een heel goede ervaring opnieuw, de Lokerse Feesten weten altijd een goede mix te vinden tussen Belgische en internationale artiesten :)

Re: Metalheads Convergence Corner

279
Da_SoldierBE wrote: 15 Oct 2023 23:04 nog zo lang to volgende editie graspop. precies een zwart gat nu :P
Ik probeer altijd nog genoeg optredens tussendoor te doen. Begin oktober heb ik nog Omnium Gatherum + Harakiri For The Sky + Primordial + Paradise Lost gezien in de Trix (Antwerpen). Was wel vreemd om zo'n minifestival (4 bands op één avond komt toch minder voor) te hebben op een willekeurige woensdagavond :lol:
Dit weekend is er in Trix ook Desertfest en was ik heel graag naartoe gegaan, maar vanwege de slopende afgelopen weken op het werk en zware verkoudheid nu toch moeten afhaken :(
24/11 zie ik Brutus nog in de Vooruit (Gent) en dan 14/12 Amenra acoustic in Harelbeke, dus heb nog wat in het vooruitzicht :)

Veel Belgische bands beginnen echt wel groter te worden en vaker te spelen, da's positief nieuws :) Alleen jammer dat Amenra (uiteraard al jaren een grote band) door de optredens op de grote festivals deze zomer (heb ze op Rock Werchter én Lokerse Feesten gezien) zodanig veel nieuwe fans hebben dat hun zaalshow in AB 31/05/2024 onmiddellijk uitverkocht was... Kwartier in wachtrij en dan niks :sad:

Re: Metalheads Convergence Corner

281
Da_SoldierBE wrote: 05 Nov 2023 19:20 vorig jaar hadden we al eerste headliner aangekondigd :(
Ik denk dat de programmaties er niet makkelijker op zullen worden voor grote festivals. De 'oude' headliners houden ermee op of touren minder en de 'nieuwe' headliners zijn niet de grondleggers van het genre en zullen altijd voor verdeeldheid zorgen. Wanneer is een band groot genoeg om te headlinen?
Voor mij niet gelaten dat ze op andere headliners overschakelen, ik vond vorig jaar Gojira en Machine Head de beste headliners :D

Re: Metalheads Convergence Corner

282
met0t0 wrote: 12 Nov 2023 16:50
Da_SoldierBE wrote: 05 Nov 2023 19:20 vorig jaar hadden we al eerste headliner aangekondigd :(
Ik denk dat de programmaties er niet makkelijker op zullen worden voor grote festivals. De 'oude' headliners houden ermee op of touren minder en de 'nieuwe' headliners zijn niet de grondleggers van het genre en zullen altijd voor verdeeldheid zorgen. Wanneer is een band groot genoeg om te headlinen?
Voor mij niet gelaten dat ze op andere headliners overschakelen, ik vond vorig jaar Gojira en Machine Head de beste headliners :D
ben je vast al blij met afsluiter volgend jaar :P
morgen ook 80-90 nieuwe namen
ben benieuwd
cron