Re: Metalheads Convergence Corner

32
Captain Witwicky wrote:
Da_SoldierBE wrote:nouw ik heb rl niet echt vrienden die metal luisteren
Troost u, ik ook niet. Tis allemaal pop en dance hits... ;(
Klinkt wel droef! Zo is het inderdaad moeilijk om naar optredens en festivals te geraken :( Sleep desnoods mensen mee!
Gelukkig ben ik gezegend met een maat die steevast alle metalfestivals afschuimt met me :P

Re: Metalheads Convergence Corner

33
Da_SoldierBE wrote:nouw ik heb rl niet echt vrienden die metal luisteren
Vorig jaar is fsterchele23 meegegaan met mij en de mensen die ik ken en het is hem volgens mij toch goed bevallen :)
Jammer genoeg weet ik nog steeds niet zeker of ik dit jaar zal kunnen gaan. Het leek goed te gaan met de examendata en nu staat er plots een examen op vrijdag 19 juni :|

Re: Metalheads Convergence Corner

34
UseYourIllusion wrote:
Captain Witwicky wrote:
Da_SoldierBE wrote:nouw ik heb rl niet echt vrienden die metal luisteren
Troost u, ik ook niet. Tis allemaal pop en dance hits...
Klinkt wel droef! Zo is het inderdaad moeilijk om naar optredens en festivals te geraken Sleep desnoods mensen mee!
Gelukkig ben ik gezegend met een maat die steevast alle metalfestivals afschuimt met me
Ik kan ze pas meeslepen als ik er ken natuurlijk en zélf ook kan gaan :lol:
...dat of chloroform...

De enige die nog het meest naar metal luistert is mijn broer, en hij is eigenlijk iemand die luistert naar Eminem enzo :cool:
Mijn vader is eerder hard rock.

Ondertussen...Angra stopt ermee/ neemt een pauze en een gitarist van die band gaat naar Megadeth! :(
Nuja, mijn favoriete zanger (waardoor ik Angra leerde kennen) heeft succes met zijn eigen band, dus 't valt nog mee.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Metalheads Convergence Corner

35
De veranderingen in grote groepen lijken de laatste tijd wel weer nogal groot te zijn :p

Ik ben eindelijk ongeveer zeker dat ik naar Graspop kan! Ik mag niet te lang meer wachten om mijn ticket te kopen, zodat ik nog bonnetjes op voorhand kan hebben. Pff, tijdens de examens naar Graspop gaan, nooit gedacht dat ik dat zou doen :?

Re: Metalheads Convergence Corner

36
met0t0 wrote:De veranderingen in grote groepen lijken de laatste tijd wel weer nogal groot te zijn

Ik ben eindelijk ongeveer zeker dat ik naar Graspop kan! Ik mag niet te lang meer wachten om mijn ticket te kopen, zodat ik nog bonnetjes op voorhand kan hebben. Pff, tijdens de examens naar Graspop gaan, nooit gedacht dat ik dat zou doen :?
Naar Graspop gaan, altijd gedacht dat ik niet zou kunnen gaan :p

Heel de dag al met dit liedje in mijn hoofd:

Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Metalheads Convergence Corner

37
Captain Witwicky wrote: Ik kan ze pas meeslepen als ik er ken natuurlijk en zélf ook kan gaan :lol:
...dat of chloroform...

De enige die nog het meest naar metal luistert is mijn broer, en hij is eigenlijk iemand die luistert naar Eminem enzo :cool:
Mijn vader is eerder hard rock.

Ondertussen...Angra stopt ermee/ neemt een pauze en een gitarist van die band gaat naar Megadeth! :(
Nuja, mijn favoriete zanger (waardoor ik Angra leerde kennen) heeft succes met zijn eigen band, dus 't valt nog mee.
Ah das echt wel balen. Sleur je vader mee? Sommige dagen van graspop kunnen zelfs hardrock-fans de headliners wel appreciëren, niet?
Zoals Scorpions dit jaar.

Ah das echt balen als een van je favoriete bands stopt! Maar had Angra recent geen nieuw album uitgebracht? Of ben ik verkeerd?
En ook wel een eer als je van een relatief onbekende power metal band naar Big Four-artiest Megadeth kan gaan, jawatte :P
Enneh, over welke band van je favoriete zanger heb je het dan?
met0t0 wrote:De veranderingen in grote groepen lijken de laatste tijd wel weer nogal groot te zijn :p
En wat bedoel je juist? Over Graspop of in het algemeen of...?

Re: Metalheads Convergence Corner

38
UseYourIllusion wrote: Ah das echt wel balen. Sleur je vader mee? Sommige dagen van graspop kunnen zelfs hardrock-fans de headliners wel appreciëren, niet?
Zoals Scorpions dit jaar.

Ah das echt balen als een van je favoriete bands stopt! Maar had Angra recent geen nieuw album uitgebracht? Of ben ik verkeerd?
En ook wel een eer als je van een relatief onbekende power metal band naar Big Four-artiest Megadeth kan gaan, jawatte :P
Enneh, over welke band van je favoriete zanger heb je het dan?
Mijn vader meesleuren? Ha Ha Ha Ha hahaha...HAHAHAHHAHAHAAAAAAH
Die komt zijn huis niet uit. Zelfs niet als zijn favoriete band Black Sabbath vorig jaar speelde.
En op stap gaan met mijn vader klinkt niet meer zo cool :P

Angra had inderdaad een album juist uitgebracht, dus tis zo raar dat ze dan een pauze nemen/uit elkaar gaan/stoppen. Meestal is het nieuws in Portugees (dat spreken ze toch in Brazilië hé?) dus veel meer dan de gitarist die naar Megadeth gaat weet ik niet.
Onbekende Power Metal band zou ik ze nu wel niet noemen, tis geloof ik de grootste in Brazilië en een bekende over de wereld hoor ;)
Vroeger zat Edu Falashi in Angra als zanger, die is later zelf begonnen met Almah, die hebben al een paar CD's en zijn al eens naar België gekomen (waar ik ze dus heb gezien)

Voorbeeldje van Almah:

Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Metalheads Convergence Corner

39
Captain Witwicky wrote:
UseYourIllusion wrote: Ah das echt wel balen. Sleur je vader mee? Sommige dagen van graspop kunnen zelfs hardrock-fans de headliners wel appreciëren, niet?
Zoals Scorpions dit jaar.

Ah das echt balen als een van je favoriete bands stopt! Maar had Angra recent geen nieuw album uitgebracht? Of ben ik verkeerd?
En ook wel een eer als je van een relatief onbekende power metal band naar Big Four-artiest Megadeth kan gaan, jawatte :P
Enneh, over welke band van je favoriete zanger heb je het dan?
Mijn vader meesleuren? Ha Ha Ha Ha hahaha...HAHAHAHHAHAHAAAAAAH
Die komt zijn huis niet uit. Zelfs niet als zijn favoriete band Black Sabbath vorig jaar speelde.
En op stap gaan met mijn vader klinkt niet meer zo cool

Angra had inderdaad een album juist uitgebracht, dus tis zo raar dat ze dan een pauze nemen/uit elkaar gaan/stoppen. Meestal is het nieuws in Portugees (dat spreken ze toch in Brazilië hé?) dus veel meer dan de gitarist die naar Megadeth gaat weet ik niet.
Onbekende Power Metal band zou ik ze nu wel niet noemen, tis geloof ik de grootste in Brazilië en een bekende over de wereld hoor
Vroeger zat Edu Falashi in Angra als zanger, die is later zelf begonnen met Almah, die hebben al een paar CD's en zijn al eens naar België gekomen (waar ik ze dus heb gezien)

Voorbeeldje van Almah:

Ah, dat verhaal ken ik, ik heb ook zo'n vader :P Groot muziekfan, maar nooit nog maar overwegen om eens naar een van zn favoriete artiesten gaan zien. Bands als Fleetwood mac, CSN, Black Sabbath,... Allemaal al naar België gekomen, maar zelfs niet overwegen om ernaar te gaan kijken. Ach ja, t zal niet voor iedereen zijn zeker. En buiten komen met hem staat ook niet meteen bovenaan mn lijstje ;)

Almah klinkt niet slecht! Dan ga ik zowel Angra als Almah wat beter beluisteren. Zo te horen kan ik geloven dat het je favoriete zanger is, al zweer ik nog steeds bij Michael Kiske (Ex-Helloween, momenteel Unisonic) ;) Als power metal fan is hij je waarschijnlijk wel bekend?

Ja, dat is natuurlijk altijd wel een probleem als je te maken hebt met anderstalige bands. Bij Duitse bands ook soms een probleem, al valt het meestal wel nog mee. Zeker als het power metal genre in het algemeen al redelijk niche is :P

Re: Metalheads Convergence Corner

40
UseYourIllusion wrote:Ah, dat verhaal ken ik, ik heb ook zo'n vader Groot muziekfan, maar nooit nog maar overwegen om eens naar een van zn favoriete artiesten gaan zien. Bands als Fleetwood mac, CSN, Black Sabbath,... Allemaal al naar België gekomen, maar zelfs niet overwegen om ernaar te gaan kijken. Ach ja, t zal niet voor iedereen zijn zeker. En buiten komen met hem staat ook niet meteen bovenaan mn lijstje

Almah klinkt niet slecht! Dan ga ik zowel Angra als Almah wat beter beluisteren. Zo te horen kan ik geloven dat het je favoriete zanger is, al zweer ik nog steeds bij Michael Kiske (Ex-Helloween, momenteel Unisonic) Als power metal fan is hij je waarschijnlijk wel bekend?

Ja, dat is natuurlijk altijd wel een probleem als je te maken hebt met anderstalige bands. Bij Duitse bands ook soms een probleem, al valt het meestal wel nog mee. Zeker als het power metal genre in het algemeen al redelijk niche is
Ja, mijn vader zit altijd te zeggen dat die een groot muziekfan is en ik niet weet wat muziek is. Aan de andere kant komt hij af met Spaanse Power Metal die hij goed vindt, maar mijn Power Metal is niet goed. Ik probeer hem dan telkens wijs te maken dat het gewoon afhangt van smaak...

Overwegen doet hij zeker niet bij mij. Hij denkt er zelfs niet aan. Naar buiten gaan is niet zijn sterkste kant, ook niet die van mij, maar op het moment dat ik kon gaan was het perfect, dus ben ik maar gegaan. Hetzelfde met Graspop, al is het op dit moment nog niet het ideale moment. Ik wou hem overtuigen, maar als het niet lukt dan lukt het niet, hé, beetje father-son-bonding zal niet gebeuren.

Angra is de tweede groep waar ik alle CD's van heb beluisterd. Het is een prachtige mix van Power en Progressive Metal met Braziliaanse invloeden. Almah is gelijkaardig door de zanger, maar toch ook anders. Maar in de meer snellere liedjes kan ik een beetje Angra terugvinden :)

Micheal Kiske ken ik ook :cool:

Een niche zijn heeft zijn voordelen ook :)
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Metalheads Convergence Corner

41
UseYourIllusion wrote:
met0t0 wrote:De veranderingen in grote groepen lijken de laatste tijd wel weer nogal groot te zijn :p
En wat bedoel je juist? Over Graspop of in het algemeen of...?
Ik bedoel eerder qua leden van de groepen ;)
Het is zo'n gevoel dat ik heb dat er de laatste tijd nogal wat veranderingen qua bandleden zijn doorgevoerd.

Re: Metalheads Convergence Corner

44
Captain Witwicky wrote:
UseYourIllusion wrote:Ah, dat verhaal ken ik, ik heb ook zo'n vader Groot muziekfan, maar nooit nog maar overwegen om eens naar een van zn favoriete artiesten gaan zien. Bands als Fleetwood mac, CSN, Black Sabbath,... Allemaal al naar België gekomen, maar zelfs niet overwegen om ernaar te gaan kijken. Ach ja, t zal niet voor iedereen zijn zeker. En buiten komen met hem staat ook niet meteen bovenaan mn lijstje

Almah klinkt niet slecht! Dan ga ik zowel Angra als Almah wat beter beluisteren. Zo te horen kan ik geloven dat het je favoriete zanger is, al zweer ik nog steeds bij Michael Kiske (Ex-Helloween, momenteel Unisonic) Als power metal fan is hij je waarschijnlijk wel bekend?

Ja, dat is natuurlijk altijd wel een probleem als je te maken hebt met anderstalige bands. Bij Duitse bands ook soms een probleem, al valt het meestal wel nog mee. Zeker als het power metal genre in het algemeen al redelijk niche is
Ja, mijn vader zit altijd te zeggen dat die een groot muziekfan is en ik niet weet wat muziek is. Aan de andere kant komt hij af met Spaanse Power Metal die hij goed vindt, maar mijn Power Metal is niet goed. Ik probeer hem dan telkens wijs te maken dat het gewoon afhangt van smaak...

Overwegen doet hij zeker niet bij mij. Hij denkt er zelfs niet aan. Naar buiten gaan is niet zijn sterkste kant, ook niet die van mij, maar op het moment dat ik kon gaan was het perfect, dus ben ik maar gegaan. Hetzelfde met Graspop, al is het op dit moment nog niet het ideale moment. Ik wou hem overtuigen, maar als het niet lukt dan lukt het niet, hé, beetje father-son-bonding zal niet gebeuren.

Angra is de tweede groep waar ik alle CD's van heb beluisterd. Het is een prachtige mix van Power en Progressive Metal met Braziliaanse invloeden. Almah is gelijkaardig door de zanger, maar toch ook anders. Maar in de meer snellere liedjes kan ik een beetje Angra terugvinden :)

Micheal Kiske ken ik ook :cool:

Een niche zijn heeft zijn voordelen ook :)
Haha, "spaans power metal is ok, maar de rest niet" xD Zo'n statement heb ik inderdaad nog niet vaak gehoord!

En ja, inderdaad, niche heeft ook voordelen. Al vind ik het soms spijtig dat niche muziek met zeer weinig mensen te delen is.


met0t0 wrote:
UseYourIllusion wrote:
met0t0 wrote:De veranderingen in grote groepen lijken de laatste tijd wel weer nogal groot te zijn :p
En wat bedoel je juist? Over Graspop of in het algemeen of...?
Ik bedoel eerder qua leden van de groepen ;)
Het is zo'n gevoel dat ik heb dat er de laatste tijd nogal wat veranderingen qua bandleden zijn doorgevoerd.
Is dat ook niet altijd al zo geweest? Als je kijkt naar de geschiedenis van sommige bands, dan blijven er vaak slechts 1 of 2 originele leden over, terwijl de rest van de band "komt en gaat".

Re: Metalheads Convergence Corner

45
UseYourIllusion wrote:Is dat ook niet altijd al zo geweest? Als je kijkt naar de geschiedenis van sommige bands, dan blijven er vaak slechts 1 of 2 originele leden over, terwijl de rest van de band "komt en gaat".
Dat is zeker zo, maar ik blijf het vreemd vinden dat er zoveel onderling gewisseld wordt. Want dan is het dus niet omdat iemand het leven als muzikant beu is, maar eerder z'n vorige groep wil opgeven voor iets anders. Tjah, misschien kan ik dat niet helemaal begrijpen omdat ik nu eenmaal geen muzikant ben in een grote metalgroep :p