Re: Naar welk nummer luister je nu?

55


Een wistjedatje: veel Ar Tonelico-muziek wordt deels in een fantasietaal genaamd Hymmnos gezongen. In het verhaaluniversum doet deze taal dienst als programmeertaal op wereldniveau, wat in de praktijk betekent dat Hymnos-zangers er hun vijanden mee kunnen nuken (episch!). De bedenker van de taal is heel terughoudend met het vrijgeven van vertalingen, maar dat moedigt fans alleen maar aan de liederen zelf te vertalen. Om die reden staan er van bijna elk Ar Tonelico-'hymn' meerdere vertalingen op Youtube.

Re: Naar welk nummer luister je nu?

56
Tamara wrote:

Een wistjedatje: veel Ar Tonelico-muziek wordt deels in een fantasietaal genaamd Hymmnos gezongen. In het verhaaluniversum doet deze taal dienst als programmeertaal op wereldniveau, wat in de praktijk betekent dat Hymnos-zangers er hun vijanden mee kunnen nuken (episch!). De bedenker van de taal is heel terughoudend met het vrijgeven van vertalingen, maar dat moedigt fans alleen maar aan de liederen zelf te vertalen. Om die reden staan er van bijna elk Ar Tonelico-'hymn' meerdere vertalingen op Youtube.
Interessant :)

Ik luister op dit moment deze:


Mijn favoriete nummer van hun laatste album, jammer genoeg spelen ze het bij mijn weten doorgaans niet live :(

Re: Naar welk nummer luister je nu?

57


Wistjedatje: Tales of the Abyss-fans kennen Karma wel, het is het nummer dat Bump of Chicken voor die game schreef, maar dit is de musicvideo. De band Bump of Chicken begon als een The Beatles-coverband van een stel scholieren. Ze wilden graag een Engelse naam, iets wat 'aanval van de bangeriken' zou betekenen. Helaas was hun Engels niet zo goed. Watjes zouden de naam al lang veranderd hebben, maar Bump of Chicken is al 20 jaar Bump of Chicken.