Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1216
@ Elexus --> Daar heb je eigenlijk wel een punt... Ik vond het wel leuk dat er een focus lag op Jack Jack aangezien zijn krachten wel nieuw zijn. Dash mocht misschien idd wel wat meer screentime krijgen ivm zijn krachten :p

Ant-Man And The Wasp 7.5/10
En daar gaat ie weer! Een nieuwe! Hupsakidee! We zijn al beland aan de 20e film (denk ik) van de Marvel Cinematic Universe. Onze Scott heeft na zijn relletjes in Duitsland (zie Civil War) 2 jaar huisarrest gekregen omdat hij langs de zijde vocht van Captain America. Tijdens zijn laatste dagen van isolement krijgt hij visioenen van de vrouw van Hank Pym (de wetenschapper achter Ant-Man). Zij is ooit in de kwantumwereld terecht gekomen waar je niet zomaar uit kunt geraken. Samen gaan onze helden dan op zoek naar de damsel in distress.
Op zich was het wel een leuk avontuur, dat zeer anders aanvoelde dan een andere Marvel film. Je had ook weer een slechterik, maar ik vond deze maar redelijk zwak omdat ik niet het gevoel had dat ze echt als een serieuze moeilijkheid bekeken werd. Het was dus met andere woorden geen Thanos of soortgelijk geval dat ze moesten bevechten. De film zorgt wel dat het duidelijk is waarom Ant-Man niet meedeed met de Ininity War. Voor de rest is er weinig connectie met de hele Marvel wereld. Het doet vooral zijn eigen ding binnen de ant man films :p
De humor in de film vond ik wel weer van een goed niveau. Luis blijft top in zijn rol als "die grappige Mexicaan die half deel is van het team, maar ook weer niet". Op zich was het wel een cava film, maar niet zo heel speciaal.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1219
Rogue One: A Star Wars Story | 8/10

Onlangs deze film nog eens gekeken. De eerste keer dat ik hem zag, voelde het als opvulling aan, ik zag het als een leuke film zonder echt noodzakelijk te zijn in het Star Wars-universum. Nu ik hem nog eens thuis heb kunnen kijken, zag ik er al wat meer in. Eigenlijk is het een heel goede opzet om aan de eerste Star Wars-film te beginnen, het belang van de plannen van de Death Star wordt nog eens in de verf gezet en zeker ook welke opofferingen er gemaakt zijn om ze te krijgen. Maar dan nog, buiten de vele goede actiescènes en dat ze trouw blijven aan de Star Wars-sfeer, is het jammer dat er geen band opgebouwd kan worden met de personages. Al zullen ze die band in de komende jaren wel uitdiepen door de personages in allerlei series, boeken en/of comics toe te voegen.

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1228
Fantastic Beasts: The Crimes Of Grindelwald 6.5/10
Ik was best wel benieuwd naar de opvolger van Fantastic Beasts And Where To Find Them. Ik heb gezien op imdb dat ik die een 9/10 had gegeven. Waar in de eerste film de nadruk lag op de fantastische beestjes, was het hier bij Grindelwald, die blijkbaar heel wat mispeuterd heeft. En hierbij ga ik het al laten qua verhaal. Niet omdat ik niks wil spoilen, maar gewoon omdat ik er zelf geen bal van begreep... Ze probeerden te veel personages te introduceren in de film. Op het einde stond Newt (het hoofdpersonage) bij een groep andere personages. Ik heb toen aan mijne maat moeten vragen wie zelfs juist die mensen waren en ook hij wist het allemaal niet meer. Zelfs een vriendin van ons, die een superfan is, kon niet meer volgen... Het verhaal vond ik grotendeels een grote puinhoop! Het leek ook best wel een grote fan service hier. Je moet nog veel kennen van de originele films/boeken om alle personages te kennen. Er komen heel wat bekende kopjes voor!
De acteerprestaties vond ik dan weer wel top! Johhny Depp vond ik geweldig als Grindelwald, maar ook de rest deed het niet slecht! Ook de special effects waren weer top om te zien!
Ik denk dat het probleem bij deze film is, dat het moet dienen als een opbouw naar de volgende films toe. Sowieso dat als ik binnen een paar jaar naar de volgende ga kijken, ik best nog eens de vorige 2 bekijk om goed mee te zijn!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1229
Suspiria 2/10
The fuck heb ik net gezien? Het gaat dus over een of andere speciale dansschool die zichzelf bevind in Berlijn. We zitten ook in de periode van de Muur. Ons Dakota Johnson komt speciaal van de VS naar Berlijn om zichzelf bij deze school aan te sluiten. Al snel wordt duidelijk dat er toch wat duistere zaakjes gaande zijn daar. Studenten worden plots vermist en sommige leerkrachten gedragen zich nogal raar. Klinkt misschien wel interessant als ik het zo opschrijf, maar dat is het jammer genoeg niet!
De film slaagt gewoon op niks! Je kunt voor de helft van de tijd maar volgen met het verhaal. Het wordt op een heel rare manier verteld. De ene keer is Dakota heel raar aan het dansen, dan komt er opeens een psycholoog uit het niets effe meedoen met het verhaal, dan wordt er effe ondersteboven gefilmd, dan komen er weer allemaal heel rare shots in beeld,... Het blijft zo maar doorgaan! Je verwacht de hele tijd dat er iets gaat gebeuren, maar het komt gewoon niet! Dakota is aan het dansen, en de camera en muziek suggereren dat er iets gaat gebeuren, maar uiteindelijk is het niks :p Het einde was dan ook weer helemaal over the top, dat het zelfs te overdreven en zelfs misschien idioot werd. Ik moest mijn lach inhouden terwijl het toch redelijk serieus was denk ik?
Het zou een horrorfilm moeten zijn, maar ik vond er helemaal niks eng aan. Het werd op een gegeven moment zelfs zo humoristisch dat ik mijn lach moest inhouden.
Na 20 minuten gingen de eerste mensen ook zelfs al uit de zaal... Ik heb blijven doorzetten maar had uiteindelijk wel spijt dat ik 8 euro betaald heb om dit gedrocht te zien. Ik heb ook heel gemixte reviews gezien. Sommigen vinden het een geslaagde remake, terwijl anderen er helemaal niks aan vinden.
Image
cron