Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1591
Spider-Man: Into The Spider-Verse 9.5/10
Wauw wauw wauw, ik had deze ooit al eens gezien toen ik in het vliegtuig zat, maar wou deze nog eens herbekijken voor het vervolg die deze week is uitgekomen. Voor degenen die het niet kennen, dit is een animatiefilm die het origins verhaal volgt van Miles Morales, de meest bekende spiderman na Peter Parker. Kingpin heeft een plan bedacht om een pad te openen naar andere dimensies en dit brengt allerlei gevaren met zich mee.
De film lijkt echt op een stripverhaal. Elke scene is gewoon om van te smullen en ik zat gewoon vaak met open mond te kijken naar het hele spektakel. Ook de gevarieerde cast van personages is perfect! Ik heb eigenlijk weinig slechts te zeggen over deze film.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1592
Spider-Man: Across The Spider-Verse 9/10
Wederom een ijzersterke animatie film. De film speelt zich anderhalf jaar later af na de gebeurtenissen van de eerste film en Miles is een volwaardige spiderman geworden. We volgen ook Gwen die zich ondertussen aangesloten heeft bij een interdimensionele groep van reizigers. Wanneer Gwen Miles komt opzoeken, loopt het allemaal verkeerd af.
Deze film heeft een extreem coole slechterik. Het begint een beetje als een heel goofy karakter dat steeds sterker en sterker wordt tot het op een gegeven moment zelfs wat eng wordt. Qua animaties is weer om vingers van af te likken. In deze film zien we personages die uit verschillende multiversums komen en dan ook anders geanimeerd zijn. Waanzinnig gewoon. Het was eigenlijk een beetje wat ik vorig jaar gehoopt had van Doctor Strange In The Multiverse Of Madness maar toen niet gekregen heb.
De film eindigde wel heel erg abrupt... Het is dus duidelijk te zien dat de film opgesplitst is in 2 delen en het volgende deel normaal gezien al volgend jaar moet uitkomen.
Ik kan niet wachten tot deze uitkomt. Miles Morales is en blijft een extreem tof personage.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1593
Mr.Wolf wrote: 06 Jun 2023 19:45 Spider-Man: Across The Spider-Verse 9/10
Wederom een ijzersterke animatie film. De film speelt zich anderhalf jaar later af na de gebeurtenissen van de eerste film en Miles is een volwaardige spiderman geworden. We volgen ook Gwen die zich ondertussen aangesloten heeft bij een interdimensionele groep van reizigers. Wanneer Gwen Miles komt opzoeken, loopt het allemaal verkeerd af.
Deze film heeft een extreem coole slechterik. Het begint een beetje als een heel goofy karakter dat steeds sterker en sterker wordt tot het op een gegeven moment zelfs wat eng wordt. Qua animaties is weer om vingers van af te likken. In deze film zien we personages die uit verschillende multiversums komen en dan ook anders geanimeerd zijn. Waanzinnig gewoon. Het was eigenlijk een beetje wat ik vorig jaar gehoopt had van Doctor Strange In The Multiverse Of Madness maar toen niet gekregen heb.
De film eindigde wel heel erg abrupt... Het is dus duidelijk te zien dat de film opgesplitst is in 2 delen en het volgende deel normaal gezien al volgend jaar moet uitkomen.
Ik kan niet wachten tot deze uitkomt. Miles Morales is en blijft een extreem tof personage.
Eerste was echt top. Zou wel eens kunnen dat ik deze met de dochter in cinema ga kijken. Ik vermoed wel OK voor een 10-jarige? Ze is alleszins hard fan van de eerste :lol:
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1594
Sanity penguin wrote: 06 Jun 2023 20:50
Mr.Wolf wrote: 06 Jun 2023 19:45 Spider-Man: Across The Spider-Verse 9/10
Wederom een ijzersterke animatie film. De film speelt zich anderhalf jaar later af na de gebeurtenissen van de eerste film en Miles is een volwaardige spiderman geworden. We volgen ook Gwen die zich ondertussen aangesloten heeft bij een interdimensionele groep van reizigers. Wanneer Gwen Miles komt opzoeken, loopt het allemaal verkeerd af.
Deze film heeft een extreem coole slechterik. Het begint een beetje als een heel goofy karakter dat steeds sterker en sterker wordt tot het op een gegeven moment zelfs wat eng wordt. Qua animaties is weer om vingers van af te likken. In deze film zien we personages die uit verschillende multiversums komen en dan ook anders geanimeerd zijn. Waanzinnig gewoon. Het was eigenlijk een beetje wat ik vorig jaar gehoopt had van Doctor Strange In The Multiverse Of Madness maar toen niet gekregen heb.
De film eindigde wel heel erg abrupt... Het is dus duidelijk te zien dat de film opgesplitst is in 2 delen en het volgende deel normaal gezien al volgend jaar moet uitkomen.
Ik kan niet wachten tot deze uitkomt. Miles Morales is en blijft een extreem tof personage.
Eerste was echt top. Zou wel eens kunnen dat ik deze met de dochter in cinema ga kijken. Ik vermoed wel OK voor een 10-jarige? Ze is alleszins hard fan van de eerste :lol:
Oh ja, ik denk dat iedereen hier wel van kan genieten. Zelfs onze pa vond het goed en is anti-animatie haha. Er zitten hier en daar misschien wel enkele enge stukken bij voor kinderen, maar dat had de eerste ook wel denk ik :)
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1596
The Boogeyman 8/10
Het was alweer lang geleden dat ik nog eens een goede horror film gezien heb in de cinema!
Het is een zeer losse verfilming van een kortverhaal van Stephen King dat ik enkele jaren geleden heb gelezen toen in Spanje aan het zwembad lag :p Het gaat over het monster onder het bed waar kinderen schrik van hebben in de nacht.
Wat het voor mij zo geslaagd maakt is hoe ze het monster aanpakken. Je ziet er eigenlijk heel weinig van buiten op het einde dan. Dit maakt het altijd veel enger. Da's ook de reden waarom de eerste 2 films van The Conjuring zo effectief zijn voor mij. Je ziet heel weinig van de demoon. Soit, er zijn ook wel enkele negatieve dingen. Er zit een monster in huis en de 2 dochters zien deze dan en zetten heel het huis op stelten. Maar de vader die ook in huis zit merkt hier helemaal niks van op. Het is ook niet dat het een serieuze villa is, maar het is nogal ongeloofwaardig dat hij hier niks van opmerkt...
Ik geef toch zo'n hoge punten omdat ik het toch een best enge film vond :p
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1597
Kandahar 6.5/10
Deze film voelde echt aan als een in een dozijn :p Het voelde aan als een aflevering van Homeland. Een man werkt in Afghanistan/Irak/een van die oorlogslanden. Wanneer een gelukte operatie uitdraait op een regelrecht fiasco, is zijn cover om zeep en zit het hele land achter hem. De enige manier om leven weg te raken, is een vliegtuig in Kandahar te nemen naar huis wat zo'n 800 km verder ligt met het hele land achter hem.
Kan er weinig over zeggen eigenlijk :p Is zo'n typische vrijdagavond film met de nodige spanning. Voor mij kon de film niet snel genoeg voorbij zijn aangezien de airco kapot was en ik aan het zweten was als een rund, maar dat staat los van de film natuurlijk :p Voor de rest is het er niet eentje dat prijzen gaat winnen, maar toch nog genoeg mee vermaakt
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1600
Murder Mistery & Murder Mistery 2: 6,5/10
Niets baanbrekend, maar wel vermakelijk.

John Wick 4: 9/10
Enorm genoten van deze! Heel benieuwd wat ze nog van John Wick 5 gaan proberen maken, had voor mij niet meer gehoeven...
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1602
Transformers: Rise Of The Beasts 8/10
Bij Transformers weet je altijd wel wat te verwachten: humor met coole CGI gevechten :p En da's exact wat deze brengt. Het verhaal is eigenlijk een beetje een prequel op de vroegere films. Chronologisch komt het dacht ik tussen Bumblebee van een paar jaar geleden en de eerste Transformers. Slechterik van dienst is Unicron die planeten opeet en zo sterker wordt. Wanneer een bepaalde sleutel wordt verborgen voor Unicron, die ervoor zorgt dat er portalen geopend kunnen worden in de ruimte, laat hij de slechte robots op zoek gaan naar deze sleutel die zich op aarde bevindt.
Verhaal was op zich niets speciaals, maar het was de leuke actie en spectaculaire beelden die het tof maakten. Ook de nieuwe hoofdpersonages deden het goed. De focus lag op de autobot Mirage wie ik ook best leuk vond :p Ik hoop dat ze nog meer films maken, want had gehoord dat dit de eerste was in een trilogie!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1603
To Catch A Killer 7/10
Op oudjaarsavond besluit een sluipschutter om een stuk of 30 willekeurige mensen neer te schieten in een grote stad. De politie en FBI komt ter plaatste om de moord te onderzoeken. Een hogergeplaatste man besluit dan om een intelligente agente onder zijn hoede te nemen als tussenpersoon tussen de politie en de FBI om zo samen met een team de moord op te lossen.
Het was zo'n donkere, rauwe politie film wat ik zelf wel leuk vond. Er zaten ook erg spannende stukken in wat altijd wel leuk is. Het creërde ook zo'n vorm van hopeloosheid waarbij je jezelf de hele tijd afvraagt of ze de moordenaar uberhaupt wel kunnen vinden. Maar uiteindelijk deed het niets wereldschokkends, maar ik heb toch m'n gedachten wat kunnen verzetten met de examens :p
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1604
John Wick 4 - 8/10
Ik was bang dat de film met bijna 3? uur te lang zou zijn maar ik heb er bijna elke seconde van genoten! De eerste fight was wat saai maar daarna is alles zo vet in beeld gebracht dat je blijft kijken. Het verhaal is basic maar tegelijkertijd ook gewoon goed in zijn eenvoud. Aanrader.