Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1651
A Haunting In Venice 8/10
Ik werd een tijdje geleden met verstomming geslagen. Na twee van de meest populaire boeken verfilmd te zien worden door Kenneth Branagh (Murder on the orient express en Death on the Nile) werd er nu gekozen voor een abstract verhaal van de queen of crime, Agatha Christie. Ditmaal werd er gekozen voor Hallowe'en Party. Ik had op goodreads gezien dat ik het verhaal beloond had met 1/5 dus ja...
Al een geluk lijkt de film totaal niet op het boek. Poirot is op pensioen en vertoeft in Venetië. Wanneer Ariadne Oliver aan de deur staat, is Poirot geneigd op Halloween avond mee een seance bij te wonen in een prachtig, maar oud huis. Natuurlijk loopt dit fout en valt al snel een dode. Maar Poirot begint ook dingen te zien die alle verbeelding tart.
Het verhaal voegt een leuke twist toe aan de reeks die meer dan welkom was. Branagh speelt Poirot nog altijd super! Ik heb er echt weer van genoten als Agatha Christie fan.
Alleen voelde het einde een klein beetje gerusht aan en ik wist soms ook niet meer juist wie welk personage moest voorstellen. Maar dat heb ik bij haar boeken ook regelmatig :p
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1652
Retribution 7/10
Elk jaar ofzo komt Liam Neeson weer eens op het grote scherm en speelt exact hetzelfde personage als altijd. Ditmaal speelt hij een rijke, hardwerkende vader die zijn kinderen naar school moet brengen. Hij krijgt een telefoontje van iemand met de mededeling dat er een bom onder zijn stoel bevestigd is en hij alles moet doen wat de man zegt.
Film deed helemaal niets speciaals, maar ik vond het wel de hele tijd erg spannend en da's ook exact hetgeen wat ik verwacht had voor ik de zaal binnenstapte. Als je een harde actiefilm verwacht, kom je wel bedrogen uit. Natuurlijk is het allemaal niet echt logisch wat er gebeurd, maar welke actiefilm is dat wel :p
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1653
Mr.Wolf wrote: 01 Oct 2023 19:53 Retribution 7/10
Elk jaar ofzo komt Liam Neeson weer eens op het grote scherm en speelt exact hetzelfde personage als altijd. Ditmaal speelt hij een rijke, hardwerkende vader die zijn kinderen naar school moet brengen. Hij krijgt een telefoontje van iemand met de mededeling dat er een bom onder zijn stoel bevestigd is en hij alles moet doen wat de man zegt.
Film deed helemaal niets speciaals, maar ik vond het wel de hele tijd erg spannend en da's ook exact hetgeen wat ik verwacht had voor ik de zaal binnenstapte. Als je een harde actiefilm verwacht, kom je wel bedrogen uit. Natuurlijk is het allemaal niet echt logisch wat er gebeurd, maar welke actiefilm is dat wel :p
Taken 37 dus?
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1654
Sanity penguin wrote: 01 Oct 2023 23:45
Mr.Wolf wrote: 01 Oct 2023 19:53 Retribution 7/10
Elk jaar ofzo komt Liam Neeson weer eens op het grote scherm en speelt exact hetzelfde personage als altijd. Ditmaal speelt hij een rijke, hardwerkende vader die zijn kinderen naar school moet brengen. Hij krijgt een telefoontje van iemand met de mededeling dat er een bom onder zijn stoel bevestigd is en hij alles moet doen wat de man zegt.
Film deed helemaal niets speciaals, maar ik vond het wel de hele tijd erg spannend en da's ook exact hetgeen wat ik verwacht had voor ik de zaal binnenstapte. Als je een harde actiefilm verwacht, kom je wel bedrogen uit. Natuurlijk is het allemaal niet echt logisch wat er gebeurd, maar welke actiefilm is dat wel :p
Taken 37 dus?
Hahaha, exact :lol: Maar dan zonder 24 verschillende cameraperspectieven van hoe Liam over 1 hekje springt
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1655
The Creator 6.5/10
The Creator is een nieuwe epische science fiction film waarin de wereld verscheurd is door een nieuwe oorlog. Artificiële Intelligentie heeft een enorme opmars gemaakt en heeft een kernbom laten vallen op Los Angeles. Het westen heeft besloten om de AI te vernietigen. Azië heeft besloten deze te blijven gebruiken. En zo ontstaat er een strijd tussen beide grootmachten. In de film volgen we een Amerikaan die in Azië op zoek gaat naar zijn vrouw en hierbij op een dodelijk wapen stuit dat de mensheid kan vernietigen.
De film ziet er prachtig uit en ik vond het ook fijn dat er eigenlijk geen echte slechterikken zijn in de film. Beide kanten hebben hun eigen motief waardoor je dus ook niet weet voor wie je juist moet supporteren. Wat ik zelf een nadeel vond was de relatie tussen het hoofdpersonage en zijn metgezel tijdens het grootste deel van de film. Ik voelde erg weinig chemie tussen beide wat wel jammer was. Ik had ergens gehoopt dat er meer een band zou ontstaan maar voor mij kwam het niet geloofwaardig over. Op sommige momenten vond ik het ook moeilijk om te volgen wat er net aan het gebeuren was. Misschien dat het beter was deze op te splitsen in meerdere delen?
Desalnietemin was de film zeker niet slecht, maar het had wel meer kunnen zijn denk ik.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1656
Dogman 8/10
Doug is een man die getekend is door het leven. Als kind had hij een zware jeugd. Zijn vader zat in de vechthonden business en wanneer Doug zegt dat hij z'n honden liever ziet dan zijn familie, wordt hij verbannen naar het hondenhok waar hij gevangen wordt gehouden door zijn vader. Jaren later leeft Doug van de liefde van zijn honden en gebruikt hij deze viervoeters om allerlei klusjes op te lossen. Doug heeft uiteindelijk iets mispeuterd en op het politiebureau luistert een psychologe naar het levensverhaal van Doug wat hij ooit allemaal heeft meegemaakt.
De film is eerder een character study van Doug met zijn honden en volgt zijn leven van toen hij klein was tot als hij volwassen was. De trailer deed vermoeden eerst dat het een actie film was, maar het is eerder drama met hier en daar elementen van actie. Het was met momenten zeer pakkend en de acteur heeft super werk geleverd. En ja, er spelen een stuk of 30 honden in mee, dus wat wil je nog meer :p Het is zeker geen film voor iedereen, maar als je even genoeg hebt van de generische actie/horrorfilms, is dit wel een kleine aanrader!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1657
Wil 8.5/10
Antwerpen 1942. De Duitsers hebben Antwerpen ingenomen en halen de Joden uit hun huizen om ze op de vrachtwagen en trein richting kamp te sturen. We volgend Wil en Lode, 2 mannen die net bij de Rijkswacht zijn begonnen en zo de Duitsers moeten helpen met hun vuile werkjes. Wanneer ze per ongeluk een Duitser vermooden zit de schrik er snel in. Lode komt zo in een tweestrijd terecht of hij het verzet zal helpen of voor zijn eigenlijk leven kiest en bevelen opvolgt van zijn meerdere om zo de Duitsers te helpen.
Sterk verhaal dat in het midden misschien wat saaier werd. Toch wist Tim Mielants de horror en verschrikkingen van de oorlog naar het scherm te toveren. Een bepaalde scène in een synagoge deed mijn bloed koken. De spanning is vaak te snijden en je zal heel waarschijnlijk ook de cinema niet verlaten met een fijn gevoel. Er zijn geen verliezers en er zijn geen winnaars. Enkel overlevers.
Antwerpen zag er spectaculair uit en ook het formaat waarin deze werd geleverd deed aan films van vroeger denken.
Trouwens funfact, Tim Mielants heeft ook seizoen 3 van Peaky Blinders geregisseerd!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1659
zenmaster wrote: 17 Oct 2023 12:20 Mooie review weer. Deze wou ik ook al zien. Wel meerdere, maar het komt er nooit van om eens in de cinema te geraken. Toch voor een film die ik wil zien. 😅 Barbie, Mario, ...dat wel natuurlijk.
Dankje dankje ;) Ben normaal niet van de Vlaamse films, maar deze was een aanrader wel.
En ja, wij hebben een abonnement, dus dan gaan we wel regelmatig. Vanavond normaal gezien Expandables of Exorcist. Kinepolis is bv al 16 euro per persoon voor enkele persoon Exorcist zag ik net... Als je daar dan nog eten en drinken wil bijnemen...
Dat bedrag betalen wij bijna voor ons maandelijks abonnement :p
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1660
The Exorcist: Believer 6.5/10
En we zetten Spooktober verder met een (spiritueel) vervolg op een van de meest revolutionaire films in de geschiedenis van films. We volgen hier voornamelijk een alleenstaande vader met zijn dochter. Wanneer de dochter samen met een vriendin 3 dagen vermist is en ze daarna zegt dat ze denkt slechts enkele uren weg te zijn geweest, worden er toch enkele wenkbrauwen opgetrokken. En zeker wanneer beide meisjes erg asociaal en gewelddadig gedrag beginnen te vertonen.
De film was niet echt heel eng. Of ja, enger wel als bv the pope's exorcist eerder dit jaar. Er zaten wat jumpscares in en de meisjes die bezeten waren deden het erg goed in hun rol. Op zich begrijp ik wederom de haat niet op deze film. De originele exorcist film was ook niet bepaald eng (vroeger wss wel omdat het nieuw was), maar deze leek de lijn wel verder te trekken wat de originele deed. Geen grote topfilm, maar ben wel benieuwd wat ze gaan doen met de twee volgende films.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1662
Sanity penguin wrote: 22 Oct 2023 20:15 Daar komen er nog twee van?
Las idd dat de reviews niet bepaald lovend waren maar deze stazt toch ook op mijn lijstje.
Van wat ik had gelezen wel ja! Ze hadden de rechten van die film gekocht voor 400 miljoen dacht ik en in dat contract stond dat ze zeker 3 films moesten maken, ook al vielen de cijfers tegen.
Maar ze zouden de volgende film helemaal anders aanpakken.
Ergens was het ook wel te verwachten denk ik dat deze film tegenvallende reviews zou hebben. Is een beetje een heilige in het horrorgenre en als je eraan komt...
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1663
Expend4bles 6/10
Tja, wat kan ik zeggen? Sylvester Stallone en kornuiten gaan op avontuur om de geheimzinnige Ocelot te ontmaskeren en uit de weg te ruimen.
Voor de rest was het actie, wat gezever en voor de rest nog meer actie. Het merendeel van de film speelt zich af op 1 locatie en dat maakte het wel direct wat minder. Ik heb liever iets zoals bv John Wick of Mission Impossible waar meer locaties worden bezocht :p Ook een beetje gek hoe deze film zo 100 miljoen heeft gekost. Waarschijnlijk voor de cast te betalen denk ik, want de CGI was ook niet super. Desondanks was het zeker niet de slechtste film van het jaar zoals velen zeggen. Maar het kon ook zoveel beter zijn!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1665
Killers Of The Flower Moon 5.5/10
Oké, hoe begin ik hieraan :p We situeren ons begin 20e eeuw, vlak na de eerste wereldoorlog. Ernest Burkhart is terug aangekomen in de VS bij William Hale, een rijke hulpsheriff in Oklahoma. Het land zit vol met olie en behoort toe aan de Osage, een stam van Native Americans. Deze worden sterk betaalt voor deze grond en daarom dat de blanke mannen trouwen met de vrouwen van deze stam om zo (wanneer de vrouwen sterven) het land vol met olie erven. Dit resulteert in een reeks moorden.
De film is gemaakt door de legendarische Martin Scorsese. Het is de eerste film dat ik van de beste man heb gezien, en dat is me toch niet bekomen :p Met zijn loopduur van maar 3.5 uur, had ik hier toch wat schrik voor en dat is een groot kritiekpunt voor mij. De film is echt wel veel te lang. Scènes worden echt hard uitgerokken en de focus leek vaak verloren te gaan. Het was vooral in het begin echt zoeken waar de film nu juist naartoe aan het gaan was.
Het is ook erg saai. Ik had zelf een moordmysterie verwacht, maar het werd zo saai vertelt, dat ik na een uur al moest vechten om m'n ogen open te houden. Het voelde aan als zo'n verplichte film die je vroeger op school moest kijken. Er gebeurt amper iets spannend.
Doordat de film echt dialoog gedreven was, raakte ik dan soms ook de draad wat kwijt. Ook omdat het zo saai was, dwaalde ik soms wat af in m'n gedachten om dan na enkele minuten te denken van wat er nu weer net gebeurd was.
Leonardo Di Caprio en Robert De Niro spelen hun rol dan wel weer erg sterk. Ook de rest van de cast doet het erg goed en geloofwaardig.
Eerlijk gezegd snap ik de goede reviews hier niet goed. Denk dat als Scorsese zijn naam hier niet bij vermeld werd, dat het een veel lager cijfer zou krijgen.
Image