Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1666
Five Nights At Freddy's 7/10
Ik heb nooit de games gespeeld, maar was ooit natuurlijk wel helemaal mee dankzij de hype van de youtubers. Mike is een jongeman die voor zijn zusje zorgt en last heeft van slaapproblemen. Om uiteindelijk rond te komen, neemt hij een werkje aan als nachtbewaker in een verlaten pizzarestaurant dat ooit bekend stond omwille van zijn dansende en zingende robotdieren.
De film zelf is nooit echt eng en je ziet dat deze zich ook wat probeert te richten naar een jonger publiek die de games ook kennen. Al moet ik wel zeggen dat er soms enkele creepy stukken inzaten met hoe de robots zich voortbewegen. Halverwege de film was ik niet bepaald fan van de richting waarnaar het verhaal zich leek te bewegen. En desondanks ik liever meer full horror had gezien, vond ik het eindresultaat zeker nog wel okay! Er zat genoeg verhaal in waardoor het nooit begon te vervelen.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1667
All Fun And Games 5/10
De tweede halloween nacht film die ik bekeken heb! We volgen een dysfunctioneel gezin in Salem waarvan de jongste kornuit een mes vind met een bizar opschrift. Dit kind heeft blijkbaar nooit The Evil Dead gekeken en besluit dit hardop voor te lezen. Dit spreekt een vloek uit over het gezin en iedereen die de magische woorden heeft uitgesproken om een dodelijk spel te spelen.
De film was redelijk meh. Ik had meer gehoopt dat de nadruk ging liggen op de dodelijke spelletjes, maar deze waren best pover (lees verstoppertje en galgje). Desondanks dat de film maar een uur en een kwartier duurde, leek deze eindeloos lang te duren, zeker naar het einde toe. Ook best gek om te zien dat zo'n sterrencast aangetrokken werd tot deze film (Nathalie Dyer van Stranger Things en de acteur die Otis speelt in Sex Education).
Voor de rest bleef het een beetje een 13 in een dozijn film dat eigenlijk helemaal niets nieuw bracht.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1668
It Lives Inside 6.5/10
Sam is een Indiaanse tiener die in de VS woont en er probeert bij te horen. Ooit had ze een andere vriendin van Indiaanse afkomst, maar deze persoon is nu een outcast geworden op school. Ze loopt altijd met een glazen pot rond en heeft geen vrienden meer. Wanneer er een ongeluk gebeurt en de pot kapot valt op de grond, blijkt dat er een of ander demonisch en moordzuchtig beest in de pot zat.
Ook deze film doet helemaal niets speciaals. Enkel dat we nu een demonisch verhaal hebben in een andere culturele setting. Er zaten enkele enge stukken in de film die er toch voor zorgden dat ik blij was dat ik de film niet alleen op m'n kamer aan het kijken was. Het einde van de film transformeerde dan weer in een soort van actiefilm, maar hier kon ik het meer bij begrijpen aangezien het ook echt een fysiek monster was. Zeker geen slechte film, maar ook niks al te speciaal. Een beetje een demonen film met een kleine twist aan!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1670
Ale, ik zal meedoen dan :p

Saw X IX/X
We catapulteren ons terug naar heel wat jaren geleden. Ik zat in het lager en het genre horrorfilms was nieuw voor mij. Een nicht van mij had duizenden films van het internet gehaald en gebrand op een dvd. Deze werden altijd keurig in doorzichtige plasticjes gestopt en met een zwarte alcoholstift stond de naam altijd op de disc. Op een herfstachtige zondagmiddag kregen we een tiental dvd's mee waarbij eentje de simpele naam "Saw" bedroeg. Die avond zelf staken we het schijfje in de dvd speler en wat er toen gebeurde, tarte mijn verbeelding. Ik zag een vrouw haar vriend opensnijden om een sleutel uit zijn maag te halen om een of andere contraptie van haar hoofd te halen, ik zag twee mannen in een vuile badkamer zitten, iemand anders werd leven verbrand en een andere man moest door een doolhof kruipen van messen. Maar het moment dat de pop op een driewieler ten tonele verscheen, werd de angst te groot en heeft de moeder des huizes de dvd afgezet. Resultaat? Maandenlange angst en niet durven slapen.
Soit, Saw X brengt ons terug naar bijna het begin van de franchise. John Kramer heeft te horen gekregen dat hij een zware tumor in zijn hoofd heeft zitten, maar krijgt via via te horen dat er een experimentele ingreep wonderen kan verrichten. Hij neemt contact op met deze mensen en reist af richting Mexico. Van het ene gebeurt het andere en al snel zijn er een groepje mensen die meespelen in een moorddadig spel van John Kramer's alias Jigsaw.
Ik vond de film geweldig :p Tobin Bell speelt zijn rol nog steeds prachtig en krijgt nu veel meer diepgang. Ik denk dat we de eerste 3 kwartier een gewone, menselijke John te zien krijgen die probeert om te gaan met zijn ziekte. Het volgende deel waarin de spellen gespeeld worden, zijn gruwelijk :p Maar ergens voelt het deze keer wel gepast(?) aan. Jigsaw stond er altijd voor bekend om de meer louche individuen uit de samenleving te straffen en hopelijk een les te leren. En dat doet deze film erg goed. De mensen die meespelen zijn elk hatelijke personen.
De traps zelf waren goed! Sommigen gingen wel erg ver, maar da's net wat de serie goed maakt. Durven choqueren!
Het enige nadeel wat ik had, was dat ik de plottwists in de film wel van ver zag aankomen.
Desondanks een zeer geslaagd film en misschien wel een van m'n favoriete uit de gehele reeks. Laat de volgende maar snel weer komen!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1672
The Boy And The Heron 6.5/10
Ik ben normaal gezien niet degene die helemaal staat te springen van anime. Maar ik had nog nooit iets van Studio Ghibli gezien en deze draaiden ze in de cinema, dus waarom niet?
We volgen een jongen post WOII in Japan wiens moeder is gestorven. Hij verhuisd met de papa naar een landhuis waar ze intrekken bij de nieuwe vrouw van papa. Hier komt de jongen een reiger tegen die hem meeneemt naar een speciaal land.
Ik vond het begin vrij saai en misschien iets te langdradig. Het had denk ik iets interessanter geweest als het fantasie element er sneller had ingekomen. Hierdoor bleef er minder tijd om invulling te geven aan het mysterieuze, waardoor dit iets te mysterieus allemaal bleef voor mij. Desondanks had deze film zeker potentieel. De animaties zagen er ook prachtig uit. Ik denk dat ze ook nog steeds veel met de hand tekenen en dat draagt zeker bij tot de charme van de film.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1675
The Sound Of Freedom 9/10
Erg pakkend waargebeurd verhaal over een agent die undercover naar Zuid-Amerika gaat om te strijden tegen smokkelaars van kinderen die ingehuurd worden door pedofiele klanten.
Zeer pakkend verhaal. Sterk begin met de (live footage?) van kinderen die ontvoerd worden door volwassenen. De film bevat erg weinig actie, maar dat was ook niet nodig bij deze. Het gaat meer om het drama aspect waarbij de agent een netwerk probeert op te zetten om zoveel mogelijk smokkelaars te pakken te krijgen. Er zit ook een overkoepelend verhaal in waarbij hij specifiek op zoek gaat naar het zusje van een jongetje dat hij in Amerika heeft gered. De acteerprestaties waren erg sterk, wetende dat je met kinderen werkt die hier toch wel in expliciete en/of zware scènes getoond worden.
Wat me ook verbaasd heeft was dat deze film al sinds 2018 klaar was... Maar niemand (zelfs Netflix) wou deze film niet kopen. Wat de redenen zijn is gissen, maar ik denk dat iedereen er zich wel een beeld bij kan voorstellen wat sommige individuen in Hollywood wel niet uitspoken.
En ah ja, Epstein didn't kill himself!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1676
Mr.Wolf wrote: 15 Nov 2023 09:54 The Sound Of Freedom 9/10
Erg pakkend waargebeurd verhaal over een agent die undercover naar Zuid-Amerika gaat om te strijden tegen smokkelaars van kinderen die ingehuurd worden door pedofiele klanten.
Zeer pakkend verhaal. Sterk begin met de (live footage?) van kinderen die ontvoerd worden door volwassenen. De film bevat erg weinig actie, maar dat was ook niet nodig bij deze. Het gaat meer om het drama aspect waarbij de agent een netwerk probeert op te zetten om zoveel mogelijk smokkelaars te pakken te krijgen. Er zit ook een overkoepelend verhaal in waarbij hij specifiek op zoek gaat naar het zusje van een jongetje dat hij in Amerika heeft gered. De acteerprestaties waren erg sterk, wetende dat je met kinderen werkt die hier toch wel in expliciete en/of zware scènes getoond worden.
Wat me ook verbaasd heeft was dat deze film al sinds 2018 klaar was... Maar niemand (zelfs Netflix) wou deze film niet kopen. Wat de redenen zijn is gissen, maar ik denk dat iedereen er zich wel een beeld bij kan voorstellen wat sommige individuen in Hollywood wel niet uitspoken.
En ah ja, Epstein didn't kill himself!
Mee eens. Nogmaals: kan m iedereen van harte aanraden. Al is het maar om mee te helpen ieder die de film niet wilde kopen een hak te zetten... ;)
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1677
The Marvels 7/10
We zijn ondertussen al bij film 33 (?) en zitten al goed in fase 5. Deze film gaat direct verder waar de serie Miss Marvel gestopt is. Captain Marvel, Monica Rambeau en Kamala Khan hun krachten zijn zo verweven met elkaar, dat wanneer ze deze gebruiken, fysiek van plaats verwisseld worden. Ondertussen is het alien rijk van de Skree ook redelijk boos. Hun planeet is volledig vernietigd, maar Dar-Benn heeft besloten deze planeet terug nieuw leven in te blazen door massaal grondstoffen te gaan stelen van andere planeten.
Met zijn 1u45 speeltijd, was dit de kortste film van de reeks. Jammer genoeg was dit ook net iets te kort. Hier hadden ze zeker een kwartier mogen aanbreien om de slechterik wat verder uit te diepen. Het is nog steeds niet de slechtste slechterik van de MCU, maar ze komt wel in de buurt. De eer voor meest povere slechterik is nog steeds voor mevrouwtje Flag Smasher.
Soit, de toevoeging van Miss Marvel blijft het grootste pluspunt aan de film. Iman Vellani speelt de rol super en is denk ik mijn meest favoriete toevoeging in de MCU sinds Endgame. Ze geeft me ergens wat Spiderman vibes met haar jeugdige enthousiasme. Ook captain Marvel is hier leuker als in de andere projecten die ik al van haar heb gezien.
De gevechtsscènes zijn erg leuk gebracht en brachten dan ook hun eigen twist mee voor deze film.
Nog een groot nadeel voor mij persoonlijk is een bepaalde scène ergens in het midden van de film die ik echt verschrikkelijk vond. Is een van de meest disney-achtige scènes die ik al gezien heb bij Marvel, en daar moet ik zeker wel een heel punt voor aftrekken :p
Conclusie, het is zeker niet de slechtste film die Marvel al heeft uitgebracht of een ramp zoals velen zeggen. Met een krachtige post credit scène ben ik zeker benieuwd naar de toekomst! Jammer dat het nu nog zo lang wachten is tot Deadpool :p
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1678
Het Smelt 9.5/10
Ik zeg vaak dat Vlaamse films niet zo m'n ding zijn, maar de laatste jaren worden er toch enkele pareltjes uitgebracht. Denk aan Zillion, Wil, Red Sandra, Patser en ik denk dat ik met deze film mijn nieuwe favoriet heb ontdekt in het Vlaamse landschap.
We volgen Eva, een complex personage dat het moeilijk lijkt te hebben in de samenleving. Wat er juist is gebeurd, dat weten we helemaal nog niet. Ze is ergens in de 30 en woont in Brussel. Ze krijgt een uitnodiging op facebook voor de opening van een nieuwe plek uit haar dorp waar ze als kind is opgegroeid, vroeg in de jaren 00. Terwijl Eva op weg gaat naar deze plek, krijgen we flashbacks die volledig opbouwen naar haar trauma en wat er allemaal gebeurd is. We zien een vrolijke, jonge Eva die op zoek is naar een plek bij haar twee vrienden alsook in een vervelende thuissituatie.
Het verhaal was ijzersterk! Ik was erg benieuwd naar wat Eva allemaal zou meemaken in haar jeugd, waardoor we in het heden een erg getraumatiseerde Eva zien. De film bouwt erg rustig op, maar wordt na verloop van tijd erg bruut! Ik heb al veel gruwelijke scènes gezien ooit, maar ik denk dat dit toch wel een van de meest gruwelijke scènes is die ik al op beeld heb gezien in de cinema. Wanneer de credits over het scherm rolden, kreeg ik het zelf ook wel best moeilijk omdat het zo'n pakkend verhaal is. Zelfs toen ik thuis kwam, had ik zin om in m'n bed op te rollen en te beginnen wenen. Veerle Baetens is er in geslaagd om een erg controversieel verhaal op het witte doek te kunnen toveren.
De acteerprestaties zijn goed en zeker die van de jonge Eva. Knap staaltje werk werd hier geleverd!
Ik heb de film bijna een week geleden bekeken, en ik denk nog regelmatig aan het verhaal.
Als je zin hebt in een goede drama kan ik deze blind aanraden. Komt zeker in mijn top 5 films van dit jaar!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1679
The Hunger Games: The Ballad Of Songbirds And Snakes 7/10
We kennen ondertussen allemaal het verhaal van Katniss Everdeen die voor haar leven heeft gevochten in de hongerspelen en het heeft opgenomen tegen president Snow. Deze nieuw film brengt ons ongeveer 60 jaar terug naar de tijd waar Katniss nog niet bestond en president Snow nog maar slechts een arme achtienjarige student was. Panem is na een allesvernietigende oorlog bezig met het herbouwen van het land nadat het captitool heeft gezegevierd. Als straf worden elk jaar twee kinderen uit elk van de twaalf districten gekozen om te vechten tegen elkaar voor hun leven en dit als straf voor de oorlog die ze gestart waren. En dit brengt ons bij de jonge Coriolanus Snow die uit de armoede wil geraken. Hij wordt de mentor van Lucy Gray Baird, de vrouwelijk kandidaat uit het armste en zwakste district 12.
Wie een gloednieuwe hunger games focused film verwacht komt hier bedrogen uit. Het is eerder een character study van het personage Snow en diens relatie met Lucy Gray. De eigenlijke hunger games zelf nemen slecht een derde van de film in beslag. Het gaat er vooral over hoe het er achter de schermen aan toe gaat bij de spelen en welke rol Snow hierin speelt.
Met een speeltijd van 2u40 vond ik het zelf persoonlijk te kort. Ik heb het boek gelezen dus ik wist ook waaraan ik me kon verwachten. Het is een beetje een zegen alsook een vloek geweest. Had ik niet geweten waar de film over ging, had ik teleurgesteld geweest met het verhaal dat ze probeerden te vertellen. Nu ik het boek wel gelezen heb, was ik ook wat teleugesteld in hoe gerusht de film wel niet was. Vooral richting het einde ging het veel te snel. De acties van Snow hielden nog weinig steek. In het boek had ik ook voeling met een ander belangrijk personage, Sejanus, maar dit had ik helemaal niet in de film. Ik denk eerlijk gezegd dat deze film beter had gewerkt als serie waarin elk personage dieper uitgewerkt kon worden.
Maar de film op zich had natuurlijk wel genoeg karakter. Viola Davis laat weer zien hoe perfect ze een volledig ontspoord karakter kan spelen. Rachel Zegler speelt de rol van Lucy Gray ook erg goed. De decors zijn ook weer prachtig. Temper je verwachtingen en dan valt de film zeer goed mee.
Ik hoop natuurlijk zeker weer dat er meer boeken en films komen in dit universum, want ik heb het gevoel dat nog niet elk verhaal is verteld.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1680
Napoleon 5.5/10
Ooit was er eens een Franse generaal tijdens de Franse revolutie die zo succesvol was die het geschopt had tot keizer van Frankrijk wegens zijn charisma en onverbiddelijke tactisch inzicht. Deze beste man heeft uiteindelijk half Europa overgenomen wat uiteindelijk geleidt heeft tot een grootse veldslag in ons eigenste Waterloo. Dit alles zit verpakt in een 2u40 min durende episch historisch verhaal.
Ik was met relatief lage verwachtingen naar de cinema gestapt en ben nog steeds teleurgesteld buiten gewandeld. Eerst en vooral was het verhaal veel te kort. We hebben het over een van Europa's meest bekende historische figuren die heel wat meegemaakt heeft. Dit proberen ze allemaal in een film te proppen, waardoor het meer lijkt op allemaal losse gebeurtenissen die mekaar blind opvolgen. Hierdoor is de flow van de film heel gek. Om een voorbeeld te geven. In een scène zegt Joséphine (zijn vrouw) tegen Napoleon dat hij niks is zonder haar en Napoleon zit er als een geslagen hond bij. En ik denk een minuut later in exact de volgende scène zegt ze dat ze helemaal niks is zonder Napoleon en barst ze in huilen uit. Voelde redelijk gek aan zo'n dingen.
De focus lag ook stevig op de romance tussen Napoleon en Joséphine en dit was voor mij allesbehalve interessant. Dit werd allemaal iets te saai naar het midden van de film toe en was ik meer aan het hopen dat de film snel gedaan was.
Een ander groot nadeel is hoe ze Napoleon hebben proberen uitbeelden. Hij voelde vaak kinderachtig en angstig aan. Ze probeerden meer een apathisch gevoel te creëren bij kijkers tegenover hem door hem lelijke dingen te laten zeggen en doen tegen Joséphine. Ik heb ook erg weinig gezien van zijn meesterlijke tactische kant. Ik denk dat ze slechts eenmaal dit hebben laten zien, en voor de rest werd er sterk gefocust op hoe instabiel hij was en hoe slecht en op zijn nederlagen. Ik denk dat de man die ik gezien heb in de film evenveel charisma had als de onderkant van m'n schoen.
De film zat vol met historische inaccuraatheden. Hierover kan je zelf meer opzoeken wegens spoilers als je de film al gezien zou hebben.
De veldslagen waren dan weer wel heel sterk gemaakt en was een van de toppunten van de film. Er zaten ook heel sterke scènes in zoals wat er gebeurd is in Moskou.
Een jammerlijke film dus die teveel fouten maakt om een topper te zijn. Heel erg jammer dat Ridley Scott zo'n film heeft gemaakt en nog meer jammer hoe hij met kritiek is omgegaan.
Image
cron