Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1681
In een scène zegt Joséphine (zijn vrouw) tegen Napoleon dat hij niks is zonder haar en Napoleon zit er als een geslagen hond bij. En ik denk een minuut later in exact de volgende scène zegt ze dat ze helemaal niks is zonder Napoleon en barst ze in huilen uit.
Als ze gewoon wilden laten zien hoe vrouwen in elkaar zitten dan krijgt deze scene van mij een dikke 10. :lol: (sorry Kolm)

Maar ja.. Wel teleurstellend om te lezen eigenlijk. Napoleon zegt me nu niet zoveel, maar Ridley Scott en Joaquin Phoenix toch twee van mijn favorieten in het filmwereldje. Jammer.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1682
zenmaster wrote: 29 Nov 2023 14:19
In een scène zegt Joséphine (zijn vrouw) tegen Napoleon dat hij niks is zonder haar en Napoleon zit er als een geslagen hond bij. En ik denk een minuut later in exact de volgende scène zegt ze dat ze helemaal niks is zonder Napoleon en barst ze in huilen uit.
Als ze gewoon wilden laten zien hoe vrouwen in elkaar zitten dan krijgt deze scene van mij een dikke 10. :lol: (sorry Kolm)

Maar ja.. Wel teleurstellend om te lezen eigenlijk. Napoleon zegt me nu niet zoveel, maar Ridley Scott en Joaquin Phoenix toch twee van mijn favorieten in het filmwereldje. Jammer.
Ik zou zeggen: geef het een kans, maar blijkbaar zou er een 4 uur durende versie zijn die op die streaming dienst van Apple komt die wss wel beter is.
Maar ik heb ook op imdb gelezen dat redelijk veel mensen wel wat teleurgesteld zijn in de film...
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1683
Dumb Money 7/10
Aan het einde van 2020, wat voor veel mensen een erg duister jaar was, werd voor een aantal mensen plots een zeer heldere periode. RoaringKitty was een kleine youtuber die een ingenieus plan had om geld te verdienen. Hij had 50 000 dollar geïnvesteerd in aandelen van het falende GameStop en zo zijn andere mensen hem beginnen volgen op reddit en youtube waardoor de prijs naar boven werd gedreven. Of zo toch iets in die aard, want ik geef eerlijk toe dat ik te dom ben voor dit soort zaken.
Maar ik ben altijd wel fan geweest van dit soort verhalen waarbij de underdog het opneemt tegen de grote spelers (in dit geval Wall Street). Paul Dano speelt de rol erg goed. Trouwens de meeste acteurs zetten een leuke prestatie neer. Ik was alleen geen fan van de verschillende personen die ze volgden in de film. Buiten dan RoaringKitty zagen we ook volgers die geld pompten in de aandelen van de Gamestop en dit was soms te veel waardoor niet elk personage uitgediept werd.
Een ander leuk pluspunt zijn de memes die gebruikt worden en die ook relevant waren voor de tijd. Het waren niet de memes die oudere mensen gebruiken om "cool" te willen zijn bij jongeren.
Al bij al een toffe film en zeker als je het verhaal ook wat gevolgd hebt toen in de tijd.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1684
Thanksgiving 7/10
Ondertussen komt de dikke rode guitige man bijna langs om pakjes onder de kerstbomen te stoppen, maar ik zat nog even vast met onze pelgrims die een kalkoen aan stukken begonnen te snijden.
De film lijkt erg veel van z'n (cranberry)saus te halen bij de Scream films. Black Friday begint in de VS op sommige plekken al op de avond van Thanksgiving. We zijn in Plymouth, de geboortestad van Thanksgiving, en de eerste 100 klanten bij de lokale Walmart, krijgen een wafelijzer mee naar huis. Chaos breekt los en de avond gaat de geschiedenisboeken in als tragedie. Exact 1 jaar later blijkt een gemaskerde moordenaar een sadistisch spel te spelen met onze hoofdpersonages.
Direct al bij de bestorming van de Walmart, zie je dat de focus wordt gelegd op choqueren. Mensen sterven op gruwelijke wijze, bloed overal en deze trend zet zich verder doorheen de film. De vergelijking met scream is dan snel gemaakt. Genoeg kandidaten wie de moordenaar kan zijn, dus zit je zelf de hele film lang theoriëen te bedenken van wie het nu net kan zijn. En da's net hetgeen wat Scream zo leuk maakt. Bij andere slashers als Halloween of Friday the 13th weet je altijd exact wie de moordenaar is. Hier blijft het dus een verrassing.
Een nadeel aan de film is dat ik erg weinig voeling had met de personages. Dit deed scream wel beter omdat je meer een band leek te hebben met de hoofpersonages (denk aan Dewey en Gale).
Al bij al zeker geen slechte horrorfilm. Altijd leuk om een nieuwe slasher te krijgen, al had het misschien wel leuker geweest als deze wat vroeger rond de halloween periode had uitgekomen.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1685
Wonka 6.5/10
Wonka vertelt het origine verhaal van de befaamde en mysterieuze chocolademaker, Willy Wonka. Het is dus een prequel soort van op de vroegere films. Wonka komt aan in een stad, wat ik veronderstel ergens in Engeland lag, met enkel wat kleingeld in z'n zak. Het is zijn droom om hier zijn eigen chocolade te verkopen, maar lijkt het al snel op te moeten nemen tegen het chocolade kartel die over lijken gaan om hun monopolie te behouden.
Niemand had mij verteld dat dit een musical was :p Ik kan de meeste genres wel smaken, maar een musical vind ik verschrikkelijk. Om de haverklap begint iedereen daar luidkeels te zingen, doet iedereen een gesynchroniseerd dansje en als de muziek stopt, doet iedereen verder met z'n dagelijkse leven alsof er net niks gebeurd is. Afschuwelijk gewoon :p De muzikale nummers volgden elkaar in sneltempo op waardoor het af en toe wat te veel werd voor mij. Pas op, sommige nummers waren wel catchy (bedankt meneer Hugh Grant). Deze laatstgenoemde was een van de grotere meerwaardes van de film. Hij speelde de oompa loompa van dienst al had hij gerust meer scènes mogen hebben.
Toch had de film zeker wel wat charme al had ik er wat meer en vooral wat anders van verwacht. De personages zijn allemaal wel leuk uitgewerkt (vooral Wonka, de 3 slechterikken en de oompa loompa). Wonka verliest wel heel wat van het mysterieuze karakter dat hij had en voelde daarom als een heel ander verhaal/film aan dan zijn voorgangers.
Soit, ik ben hem samen met mijn zus gaan kijken en zij vond het dan weer een heel goede film.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1686
Freelance 6/10
John Cena speelt een gefrustreerde advocaat die terugdenkt aan zijn tijd bij het leger waar hij een hoop van zijn kameraden heeft verloren in een accident en er zelf gehavend is uitgekomen. Plots staat een van zijn vrienden van toen voor de deur met de vraag of hij geen klusje wil doen voor zijn privaat securitybedrijf. Doel is bodyguard te spelen van een belangrijke journalist die een dictator gaat interviewen op de vooravond van een miltaire staatsgreep.
Op zich doet de film niks speciaal. Het is een verhaal dat je al vaak gezien hebt. Er zit wat humor in, maar niemand moest echt lachen. John Cena blijf ik wel steeds een leuke verschijning vinden in films (met als beste rol in Peacemaker nog steeds). Voor de rest zeer weinig verder over te vertellen omdat die ook zo vergeetachtig was. De ideale film zaterdagavond film voor op tv te kijken denk ik.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1687
Rebel Moon (part 1)
Excuses voor gebrek aan uitgebreidheid à la Killerkeoo :lol:

5,5/10.
Hoog budget, paar bekende acteurs en een plot dat verdacht veel op een Star Wars film lijkt.
Niet dat hij slecht was, maar had meer van Snyder verwacht. Mss dat een extended cut soelaas kan bieden maar alles leek op sneltempo te worden afgehandeld.

Het rekruteren van de rebels verliep op een belachelijk snel en eenvoudig tempo, elk met hun moment de gloire.

De uitkomst van het verhaal en elk personage liet zich ook al raden vanaf de eerste schermminuut dat elk van hen kreeg. Beetje sneu. Hoofdpersonage (Italiaanse?) Kon mij ook niet bekoren met jaar acteerprestaties. De scènes waar ze wat woede aan de dag moest leggen, kwamen zeer amateuristisch over met zelfs een gebrek aan vloeiend Engels imo.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1688
Sanity penguin wrote: 24 Dec 2023 16:16 Rebel Moon (part 1)
Excuses voor gebrek aan uitgebreidheid à la Killerkeoo :lol:

5,5/10.
Hoog budget, paar bekende acteurs en een plot dat verdacht veel op een Star Wars film lijkt.
Niet dat hij slecht was, maar had meer van Snyder verwacht. Mss dat een extended cut soelaas kan bieden maar alles leek op sneltempo te worden afgehandeld.

Het rekruteren van de rebels verliep op een belachelijk snel en eenvoudig tempo, elk met hun moment de gloire.

De uitkomst van het verhaal en elk personage liet zich ook al raden vanaf de eerste schermminuut dat elk van hen kreeg. Beetje sneu. Hoofdpersonage (Italiaanse?) Kon mij ook niet bekoren met jaar acteerprestaties. De scènes waar ze wat woede aan de dag moest leggen, kwamen zeer amateuristisch over met zelfs een gebrek aan vloeiend Engels imo.
Heb er ook niet veel soeps over gehoord... Jammer want denk dat Netflix gehoopt had hier een klepper mee in handen te krijgen.
Hoofdpersonage is denk ik de schaarsgeklede mummy persoon van The Mummy film van enkele jaren geleden denk ik? Vond ik zelf ook al bijzonder gecast als hoofdrol :p
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1689
The excorcist (2023). 2/10

Ik blijk in een spiraal van slechte films te zijn terechtgekomen...
Toch nog een 2 omdat ze erin geslaagd zijn een actrice van de originele film op te vissen. Al de rest is absolute bagger. De film heeft al een halfuur nodig om enige notie vn bezetenheid ten berde te brengen. Eenmaal het dan op gang komt; verschrikkelijk. De weergave, het acteren, de visuals, het verhaal errond; allemaal van een niveau dat het origineel onwaardig is.

Tenzij je jezelf een excorcisme cadeau wil moeten doen achteraf, blijf weg van dit gedrocht.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1690
Sanity penguin wrote: 28 Dec 2023 12:15 The excorcist (2023). 2/10

Ik blijk in een spiraal van slechte films te zijn terechtgekomen...
Toch nog een 2 omdat ze erin geslaagd zijn een actrice van de originele film op te vissen. Al de rest is absolute bagger. De film heeft al een halfuur nodig om enige notie vn bezetenheid ten berde te brengen. Eenmaal het dan op gang komt; verschrikkelijk. De weergave, het acteren, de visuals, het verhaal errond; allemaal van een niveau dat het origineel onwaardig is.

Tenzij je jezelf een excorcisme cadeau wil moeten doen achteraf, blijf weg van dit gedrocht.
Ik denk dat ik hem nog wel oké vond :p Opzet was best oké, maar er kon wel veel meer mee gedaan worden... Maar ik vond de originele exorcist ook niet zo denderend. Heb ze allebei na elkaar gekeken en vond ze zelf wat van hetzelfde niveau :p
Wist je dat de makers een deal hebben gemaakt waarbij instond dat ze sowieso 3 films moeten afleveren? Dus ook al is deze helemaal geflopt, ze moeten er nog 2 maken
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1692
Aquaman And The Lost Kingdom 5.5/10
In 2013 begon het DCEU, het antwoord van DC op Marvel hun cinematisch universum. Wat eerst als een zeer interessante opzet leek, bleek uiteindelijk de ene teleurstelling na de andere. Batman Vs Superman werd heel koel onthaald alsook The Suicide Squad. De Justice League zou uiteindelijk een mooie culminatie moeten zijn van enkele alleenstaande films, maar ook hier werd de bal weer serieus misgeslagen. Het werd allemaal een rommeltje waar op een gegeven moment geen cohesie meer in bleek te zitten. En nu staan we op de vooravond van een reboot van dit universum. Onder leiding van James Gunn gaan we richting een DC cinematic universum met verschillende projecten per jaar die ook opgedeeld is in fases. Maar voor we daaraan beginnen, komt er eerst nog de laatste DC film uit die de saga van 2013 probeert af te ronden.
Arthur Curry aka Aquaman is ondertussen koning van Atlantis. Ondertussen is hij ook trotse papa geworden van een zoon. In de tussentijd is Black Mantis nog steeds op zoek naar wraak en wendt zich tot duistere krachten die hem kunnen helpen Aquaman voor eens en voor altijd te verdelgen.
Ik vond de film maar een rommeltje. Ik dwaalde de hele tijd af omdat het allemaal niet zo interessant was. Aquaman is nooit een favoriete held geweest van mij en ook de vijand was jammer genoeg niet interessant genoeg en was volgens mij ook gewoon de slechterik van de vorige film :p
Het was gewoon allemaal niet interessant genoeg en dingen die we al veel te veel gezien hebben. Aquaman die met een compagnon op stap gaat en waarbij ze elkaar niet kunnen uitstaan hebben we al tal van keren gezien.
Ook ons Amber Heard speelt nog vrolijk mee terwijl Jonathan Majors per direct ontslagen wordt, net zoals Johnny Depp die direct ontslagen werd bij zijn projecten. Verdiend ook weer een minpuntje dus.
Hopelijk kan James Gunn een frisse wind doen brengen doorheen de DC projecten die aankomende zijn, want het is echt nodig!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1693
Bon Bini: Bangkok Nights 8/10
Ik denk dat dit een bekende franchise is bij de Nederlanders onder ons? Ik kan me nog goed herinneren dat gemakkelijk 12 jaar geleden ik hier al filmpjes van heb gezien op youtube over Judeska, Noltie, Kofie (ofzoiets). Nu ja, het is de laatste tijd erg rustig in de cinema en dit was de enige ietwat interessante film die ze leken te spelen in de zaal, dus daar gingen we.
Denk dat ik weinig over het verhaal moet vertellen. Judeska gaat een miljoen lenen bij een aziatisch mafiabaas om meer fc kip restaurants te kunnen openen in Afrika en dit loopt dus volledig uit de hand.
De film was met momenten hilarisch :p Waarschijnlijk ook omdat ik hier voor de rest nooit iets van gezien heb en dus de humor weer nieuw was voor mij. Ook onze pa heeft redelijk hard gelachen, dus deze krijgt de father-stamp-of-approval. Voor de rest niks al te speciaal :p Het is zo belachelijk allemaal dat het gewoon grappig is!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1695
paveman wrote: 09 Jan 2024 15:40 Hmmm, zou het dan toch wat kunnen zijn...? Ik vind Jandino over het algemeen eigenlijk helemaal niet grappig en de typetjes té overdreven/gewoonweg niet grappig... zal eens kijken of ik m de kans ga geven... ;)
Ik heb ook al gehoord dat het blijkbaar meer van hetzelfde zou zijn, maar omdat het nieuw was voor mij, vond ik het wel grappig!
Image