Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1696
The Beekeeper 8.5/10
Jason Statham speelt wederom een actieheld in deze nieuwe film. Ditmaal is hij een imker die in de schuur van een oudere vrouw mag wonen. Wanneer deze vrouw slachtoffer wordt van een online scam en zo al haar geld verliest, trekt Jason op oorlogspad om te verhinderen dat er ooit nog mensen zijn die dankzij deze scam hun geld verliezen.
Het verhaal lijkt zo niet echt heel BIJzonder te zijn, maar ik vond het heel vermakelijk. Zeker omdat het gaspedaal echt wel hard ingedrukt wordt en dit verhaal grootser wordt dan ik initieel dacht. De scams met de callcenters zijn ook erg leuk gebracht waardoor je achter Jason staat die achter de grote jongens aangaat.
De actie is leuk! Samen met Keanu brengt Jason Statham de leukste actie naar het scherm (al moet Chris Hemsworth ook niet onderdoen met Extraction). Ik werd vanaf de eerste minuten in de film gezogen en hij liet me niet meer los tot de credits over het scherm rolden.
Misschien vond ik deze ook zo leuk omdat de laatste blockbusters voor mij allemaal wat tegenvielen en het ook alweer een tijdje geleden was dat ik de cinema gezien had. Maar het was zeker een aanrader als je van een goede, ouderwetse actiefilm houdt!
Ook nog een shoutout naar het weer. Toen we halverwege de cinema waren begon het te sneeuwen toen de film gedaan was, lagen er toch een paar centimeters op de parking :p
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1697
Godzilla Minus One 7.5/10
De meeste mensen kennen Godzilla als de allesvernietigende hagedis die uit het water komt gekropen om dan verwoesting te zaaien in grootsteden en wij als kijkers juichen de salamander aan om zoveel mogelijk kapot te maken. Deze film pakt het een beetje anders aan.
WO II is net gedaan en Japan is verwoest achtergelaten. Een Japanse vliegbestuurder keert terug naar huis om daar zijn dorp gebroken aan te treffen. Hij besluit als nieuwe job mijnen te gaan opvegen in de oceaan en komt daar al snel oog in oog te staan met een gemuteerde Godzilla die besluit richting Japan te trekken.
De film is veel persoonlijker dan andere Godzilla projecten. De focus lag hier echt op een aantal mensen die je volgt in de film en minder op de verwoesting die Godzilla aanbrengt aan de steden. Daardoor lijkt de 2e helft van de film toch wel wat minder te zijn omdat je voornamelijk de mensen zelf volgt dan. Het einde is dan weer wel spannend en goed gebracht.
Uiteindelijk is het ook logisch dat deze film niet zoveel destructie kan hebben, want het had slechts een budget van 15 miljoen. En dan is het best gek wat ze met dit budget hebben kunnen doen. Ik weet niet wat ze met 100 miljoen hadden kunnen doen, maar ik zou het graag gezien hebben.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1698
Night Swim 6/10
Het nieuwe horrorjaar is van start gegaan met deze nieuwste enge film. Ik heb m'n flip FLOPs uitgedaan en een duik in het diepe gewaagd bij deze vermeende ramp van een film en al bij al viel het nog mee. Maar soit, even alle puns uit de weg ruimen.
We volgen een gezin waarbij vaderlief een bekende baseball speler is die een accident heeft meegemaakt. Ze zijn op zoek naar een nieuw aangepast huis waar hij kan revalideren. Hun oog valt al snel op een prachtig huis met een zwembad aangezien zwemmen goed zou zijn voor te revalideren. Maar toch blijkt het dat er iets in het water zit dat minder goede bedoelingen heeft.
Het is een redelijk standaard horrorfilm dat er minder in slaagt om eng te zijn en die wat leentjebuur heeft gespeeld bij films zoals The Amityville Horror. Toch zitten er enkele leuke scenes in die ik wel tof gevonden vond.
Ook grappig is dat het zwembad in bepaalde scènes wat buiten proportie valt. En dan bedoel ik de redelijk gewone scènes waar het gezin wat aan het zwemmen is. Lijken ze plots in een olympisch zwembad te zitten ofzo :p
Dit is zo'n typische film voor als je wel eens een horrorfilm wil zien, maar tegelijk ook een persoon bent die bang heeft van z'n eigen schaduw!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1699
Argylle 6.5/10
Aha, eindelijk de film waarbij we Henry Cavill als James Bond te zien krijgen. Toch? TOCH?
Wel, de film gaat over Elly Conway, een wereldbekende schrijfster over een fictieve spion genaamd Argylle. Op weg met haar kat naar haar moeder, blijkt het dat ze opgejaagd wordt door een criminele organisatie die nogal slechte bedoelingen heeft.
De trailer was erg misleidend. Het leek een film te worden waarin Henry Cavill de hoofdrol had en samenwerkte met John Cena wat me een erg leuke dynamiek leek. Maar ik denk dat beide heren slechts 5 minuten schermtijd hadden wat toch wel teleurstellend was. Eigenlijk was gewoon het volledige verhaal anders dan wat ik me had voorgesteld. Daarom begin ik me ook wel af te vragen hoe deze film aan 200 miljoen budget komt. In het begin leek me dit duidelijk door de sterrencast, maar de meesten deden maar heel even mee.
Het was dus wat aanpassen aan dit nieuwe verhaal dat we plots voorgeschoteld kregen en uiteindelijk amuseerde ik me er wel mee. Er zaten heel wat plottwists in, het was avontuurlijk, het was grappig met momenten.
Toch werd het me soms iets te absurd en leek het alsof ik naar Scary Movie zat te kijken. En dat gevoel nam vooral de bovenhand in het laatste gedeelte van de film dat ik dan weer relatief zwak vond ten opzicht van het best sterke eerste deel of (2/3 van de film).
Het was zeker en vast oké en niet zo slecht als ze online doen blijken.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1700
The Last Front 6/10
Oké, dit was best een bizarre film... Het is een Belgische film met een internationale cast zoals Lain Glen (Game of Thrones die de hoofdrol draagt maar ook Sasha Luss (Anna) doet mee samen met nog wat anderen.
We zitten in de eerste wereldoorlog en volgen een boer genaamd Leonard die de wapens oppakt om zijn dorp te beschermen tegen de Duitsers die richting Frankrijk willen trekken. Pas op, Leonard is geen John Wick of meer recent Sisu die de andere na de andere afknalt, maar een gewone boer die weet hoe hij een wapen moet vasthouden en af en toe ook misschien wel iets kan raken.
Ook al gebeurde er veel, toch was ik soms best wel wat verveeld in de film. Zeker de eerste 25-30 minuten waren echt saai. De slechterik werd best goed neergezet als een psychische gestoord individu, al was het best raar dat hij alle soldaten aanstuurde terwijl zijn papa hoger in rand stond en niks te zeggen leek te hebben. Erg vaag... Vond het ook wel een beetje een gemiste kans dat je een Belgisch dorp hebt, maar iedereen spreekt alleen maar Engels. Zelfs de slager spreekt vloeiend engels en dat haalde je wel wat uit de ervaring. Misschien gedaan om een internationaler publiek aan te spreken? Terwijl de Belgische oorlogsfilm Wil perfect heeft laten zien dat je ook de Vlaamse taal kan behouden om een succes te worden...
Waar blijven trouwens de goede films? De laatste tijd komt er precies enkel maar middelmaat uit...
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1702
Sanity penguin wrote: 16 Feb 2024 12:30 Madame webb

Ugh, de zoveelste uit de Marvelstal waar het goed had kunnen zijn. Helaas valt deze ook weer ten prooi aan gigantische gaten in het verhaal en snelle afhaspeling van belangrijke scènes.

Om het in de woorden van hercules te zeggen:

Image
Deze is ook van Sony denk ik dan met het schrijversteam dat de beste Marvel film ooit heeft gemaakt, Morbius :p
Nee, ik heb er ook al veel rotte dingen over gehoord maar ik ga wss deze volgende week ook eens aan mijn kritisch (?) oog wagen
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1705
Bob Marley: One Love 5.5/10
De laatste jaren hebben we redelijk veel biografieën op het witte doek zien passeren waaronder die van Elton John, Elvis, King Richard en binnenkort blijkbaar ook eentje van Amy Winehouse. En ditmaal mag ook reggae legende Bob Marley zich bij dit lijstje vervoegen.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen fan ben van het genre, dus ken Bob ook niet erg goed. De film begint dan ook al bij het feit dat Bob relatief bekend is en speelt zich dan enkele jaren af tijdens zijn leven. Meer is er qua verhaal niet te vertellen.
En daar zit dan ook het grootste nadeel voor mij. Ik had liever wat meer gezien ipv dit. Eventueel begonnen bij zijn jeugd tot zijn overlijden. Nu wordt je er een beetje ingesmeten. Het verhaal begint dan ook wat van de hak op de tak te springen. De sprong van relatieve onbekendheid bij het grote publiek tot superster wordt snel gedaan. En hierdoor komt Bob voor mij ook niet bepaald over tot een leuk persoon omdat alles zo plots lijkt te gebeuren. Conflicten voelen daarom eerder geforceerd aan ipv iets wat natuurlijk is ontstaan.
Jammer, want King Richard vond ik dan weer een echte topper, ook al had ik helemaal niets met tennis.
De acteerprestaties zijn dan wel weer super en had denk ik niet beter gekund.
Al bij al is dit volgens mij eerder voor de liefhebbers van zijn muziek ipv volledige nieuwkomers!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1706
Madame Web 6/10
Behold, Morbius 2! Volgens het internet de slechtste film van het jaar!
We volgen Cassandra Webb, een paramedic die een gave ontwikkelt lijkt te hebben om de toekomst waar te nemen nadat haar moeder spinnen aan het onderzoeken was in de Amazone (oh, de meme). Ondertussen heeft ze waargenomen dat 3 meisjes opgejaagd worden door een slechterik met bovenmenselijke krachten die droomt over hoe diezelfde 3 meisjes hem ooit zullen vermoorden.
Goed, ik vond het concept erg interessant. Het is eens wat anders dan de typische superhelden film waarbij het vuisten regent op elkaars gezicht. De kracht van Cassandra is ook leuk waardoor het weer een twist geeft aan het welgekende origins verhaal.
Ook ziet het er allemaal wel leuk uit. Ik vond het wel leuk om een spiderman achtige villain te zien. De genadeloosheid en geweld waren ook eens tof.
Toch struikelde ik soms over de onlogische dingen die gebeurden. Om een voorbeeld te geven. Op een gegeven moment moet Cassandra een kilometer verder zijn. En blijkbaar is het sneller om te voet door een dicht bos te lopen, dan met volle snelheid naar daar te rijden met de auto :p En zo zijn er nog wel enkele dingen die puur op toeval berusten of die echt niet logisch zijn. Ook waren niet alle personages even goed uitgediept wat een beetje jammer was.
Maar ik denk zeker niet dat de film alle haat verdiend die hij gekregen heeft. Natuurlijk was het verre van een topper en denk ik wel dat het zeker anders uitgepakt had kunnen worden met meer competente schrijvers!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1709
Ferrari 6.5/10
Een greep uit het leven van Enzo Ferrari, de oprichter van de algekende auto's. We zitten een tiental jaar na WO 2 en Ferrari zit vooral erg in de knoop met zichzelf. We zien hoe hij zijn bedrijf naar ongekende hoogte moet brengen en hoe hij moet omgaan met een moeilijke liefde.
Het was een erg trage en zware film met momenten waarbij Adam Driver wederom speelt in een character study. Het acteerwerk is top en de dialoog is met momenten meesterlijk. Zeker een bepaalde monoloog die ergens wel kippevel bezorgde :p
Het tweede deel van de film was interessanter vanwege de Mille Miglia en zag je direct vanwaar het best hoge budget voor de film kwam. Jammer dat je jezelf eerst wat doorheen het eerste deel moet worstelen.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1710
Dune Part 2 9/10
Ik denk dat we de film van het jaar ondertussen al gekregen hebben. Een fantastische ervaring die beter is dan part 1. We vervolgen het avontuur van Paul Atreides en wegens het spektakel van deze film en de vorige zal ik niets vertellen van het verhaal. Maar het voelt een beetje aan zoals Game Of Thrones in de ruimte met nog iets meer nadruk op religie.
Cinematografisch is dit een meesterwerk. Arrakis ziet er wederom prachtig uit. Op een gegeven moment zijn er zelfs scènes die zich op een planeet afspelen waar de zon enkel een soort van monochroom wit licht uitstraalt waardoor je een erg cool effect bekomt. En zo is elke scène wel een pracht om te zien.
Wederom speelt iedereen z'n rol weer goed. De sterrencast is hier uitgebreidt met onder andere nog Florence Pugh, Austin Butler etc.
Ondanks de speelduur van toch bijna 3 uur verveelt deze film amper. Ik had niet verwacht dat deze zo religieus getint was, maar dat maakte het dan ook weer speciaal. Ook de muziek van Hans Zimmer is weer een toffe toevoeging!
Een enkel puntje van kritiek vind ik dat in het begin alles toch nogal snel moest gebeuren wat ik wegens spoilers ga vermijden te zeggen. Maar natuurlijk ook weer begrijpelijk omdat je al met zo'n lange film zit.
Ik kan al niet wachten tot binnen hopelijk 2 jaar wanneer het derde (en ook laatste?) deel zal uitkomen. Dit is een film die je zeker in de bioscoop gezien moet hebben, want daar komt die pas echt tot z'n recht!
Image
cron