Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1623
zenmaster wrote: 24 Jul 2023 21:25 Vond van niet eigenlijk. Tenzij emancipatie van vrouwen tegenwoordig woke is. De nieuwe kleine zeemeermin, hints in Lightyear en de laatste Marvel films bv., vond ik dan weer wel. 🥲
Klopt. ZIjn hem gisteren ook gaan kijken, samen met dochter (10j). De hele ondertoon gaat nog aan haar voorbij maar ook los daarvan is het een vermakelijke film.
Ryan Gosling als Ken is ronduit subliem.
Bij dit soort film en onderwerp heb ik op voorhand al de notie waarover het gaat gaan en dat de relatie tussen mannen en vrouwen nu eenmaal naar voor zal treden.
Ik was echter aangenaam verrast dat er geen - hedendaags ei zo na verplicht - rondje LGBTIQA+ aan te pas kwam.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1624
Sanity penguin wrote: 26 Jul 2023 10:10 Ik was echter aangenaam verrast dat er geen - hedendaags ei zo na verplicht - rondje LGBTIQA+ aan te pas kwam.
Inderdaad. Was ik wel blij om, haha.
Dat mannen in de maatschappij nog altijd meer macht hebben kan niemand ontkennen. En het gaat niet alleen daar over.
Gosling was echt hilarisch en tegelijk steengoed. :lol:

Ik ben al een tijdje opnieuw The Wire aan het kijken op Streamz. En de oude JCVD films ook nog eens uitgehaald om te kijken tijdens mijn verlof.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1626
Oppenheimer 7.5/10
I am become Death, the destroyer of worlds. Mijn verbazing was groot toen ik te horen kreeg dat de volgende productie van Nolan een biografische documentaire werd van de vader van de atoombom. De film speelt zich af voor, tijdens en na project Manhattan met in de hoofdrol Oppenheimer die meesterlijk vertolkt wordt door Cillian Murphy. Samen met een team van wetenschappers hebben ze de bom gemaakt die later ook gedropt werd over Japan.
De eerste twee uur gingen voornamelijk over de weg naar de ontwikkeling van de atoombom. Het laatste uur werd vooral politiek en juridisch. Het is een film waarbij je verdomd goed je aandacht moet bijhouden. Ik ben enkele keren mijn aandacht kwijtgeraakt en ik kon direct niet meer volgen. Het was ook een Avengers film, maar dan met wetenschappers ipv superhelden. Heel wat slimme koppen passeerden de revue zoals Einstein, Bohr, Fermi... Door de vele personages wist ik vaak niet meer wie juist wie was.
En ja, de film was met momenten saai! Vooral naar het begin toe en een stuk op het einde. Onze pa was zelfs in slaap gevallen uiteindelijk. Dit zijn dan ook mijn 2 grootste minpunten. De ietwat saaie stukken en het feit dat er soms teveel gebeurde waardoor ik zelf de rode draad wat kwijtgeraakte.
Desondanks waren de acteerprestaties fenomenaal en zeker ook de muziek die gebruikt werd in fenomenale scènes. Toch is het denk ik een van de minste films persoonlijk die ik gezien heb van Nolan!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1627
Haunted Mansion 7/10
Deze film is een remake en oorspronkelijk een attractie in het park zelf. We volgen een man (wiens naam ik al kwijt ben) die een speciaal fototoestel heeft ontwikkeld om geesten te kunnen waarnemen. Wanneer er plots een pastoor op zijn voordeur verschijnt met de vraag of hij een alleenstaande mama met een kind wil gaan helpen in hun spookhuis, is hij eerst skeptisch maar het blijkt al snel dat het er wemelt van de geesten.
Het is al snel duidelijk dat het een disney film is, want eng is de horror niet. Daarom denk ik ook dat ik niet direct het doelpubliek was, maar dat wist ik op voorhand al wel. Wat ik wel erg leuk vond was de setting. Het voelde allemaal wat oud aan, maar toch in een hedendaagse setting. Al kon het evengoed in de jaren 50 afspelen qua klederdracht. Ook de humor zat wel goed. Danny DeVito steelde elke scène waarin hij zat, maar ook de rest deed het wel oké.
Toch wel ergens jammer dat deze film aan het uitdraaien is op een grote flop... Ik had zelf wat schrik met Disney tegenwoordig en hun woke karakter, maar er zat geen verborgen agenda in. Had alleen misschien leuker geweest had deze in september of oktober uitgekomen om in de spooky sfeer te blijven :)
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1628
Net terug van Gran Turismo. Met lage verwachtingen vertrokken maar zéér aangenaam verrast. Het begin voelde nogal low budget aan. Maar naar het midden en einde toe vond ik het een zeer aangename film. Na de film wordt kort de vergelijking gemaakt met de echte Jann en zie je kort hoe ze de auto's inscannen en tot leven brengen in de game zelf.

Mooie easter eggs met een rolletje voor Kazunori Yamauchi en Super GT, bekende GT Youtuber.

Als fan van de games eigenlijk een must om deze film te zien.

Ik geef het een 7/10, maar meer neigend naar 8.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1629
NTGSruler wrote: 12 Aug 2023 17:03 Net terug van Gran Turismo. Met lage verwachtingen vertrokken maar zéér aangenaam verrast. Het begin voelde nogal low budget aan. Maar naar het midden en einde toe vond ik het een zeer aangename film. Na de film wordt kort de vergelijking gemaakt met de echte Jann en zie je kort hoe ze de auto's inscannen en tot leven brengen in de game zelf.

Mooie easter eggs met een rolletje voor Kazunori Yamauchi en Super GT, bekende GT Youtuber.

Als fan van de games eigenlijk een must om deze film te zien.

Ik geef het een 7/10, maar meer neigend naar 8.
Deze moet ik deze week ook nog gaan kijken! Ben er wel benieuwd naar :) De opzet lijkt me wel leuk te zijn

The Meg 2: The Trench 7/10
Kleine verrassingen dat deze film van 2018 ofzo plots een vervolg kreeg. Jason Statham speelt wederom zichzelf in deze film waarbij hij ee soort van veiligheidsagent is voor een oceaanbedrijf dat onderzoek doet naar bepaalde delen van de oceaan en naar de enorme haaien die hier zwemmen, de megalodons.
Zoals altijd is Jason een overpowered god die volgens mij in een vuistgevecht wint met superman :p Alle logica is hier ook verloren telkens en de wetten van de fysica gelden ook niet meer. Hij zwemt op 7500 diepte met de logica dat als je de lucht uit je sinussen duwt, je deze druk wel aankan. Maar eigenlijk is het gewoon een film die inzet op puur entertainen en dat maakt het allemaal niet uit zelfs. Er zaten heel toffe personages in en het lijkt soms wel op een ode naar die oude B films met haaien. Er zaten her en der ook nog wel een paar leuke verrassingen in.
Met andere woorden, ik snap niet goed waarom mensen deze film als slechtste van het jaar beschouwen...
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1633
Gran Turismo 8.5/10
Ligt het aan mij of worden game verfilmingen telkens beter en beter? Dit is het waargebeurde verhaal over Jann Mardenborough die zijn droom om professionele auto racer te worden, probeert te verwezenlijken door mee te doen met een competitie in het spel "Gran Turismo". Via Nissan konden dan de beste racers meedoen aan de GT academy waarbij ze een korte opleiding volgden. De beste uit deze competitie, kreeg een deal bij Nissan.
Het hele verhaal voelt een beetje aan als Top Gun Maverick meets King Richard :p Ik heb altijd gehouden van films en series waarin een underdog het moet opnemen tegen sterke tegenstanders bv Queen's Gambit, Creed, King Richard... Ik heb zelf niets met racen en heb er nooit interesse in gehad, maar vond het desondanks wel een heel sterke film. David Harbour stal telkens de show met zijne ijzersterke performance als coach van Jann, maar ook Orlando Bloom deed het niet slecht! De races zelf waren erg cool en zenuwslopend. Ook fijn dat de echte Jann met de auto reed tijdens de races!
Ik ben erg benieuwd naar de volgende productie uit de stallen van Sony, want tot nu toe hebben ze me nog niet teleurgesteld qua bioscoop releases!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1635
NTGSruler wrote: 19 Aug 2023 10:37 Blij dat je de Gran Turismo film mooi vond! Er wordt dikwijls nogal lachend over gedaan, maar ik vond het zeker de moeite waard de film in de cinema te gaan zien.
Ah, geen idee waarom mensen er lachend over doen. Ik vond hem zelfs met momenten erg emotioneel :p En ik heb de bioscoopzaal al zo lang niet meer stil weten zijn als bij deze! En ja, je hebt zo van die films die je echt in de cinema gezien moet hebben, en deze is er echt wel eentje van!
Image
cron