Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1637
Ay, Mi Madre 3.5/10
Geen vragen stellen waarom ik deze gezien heb... Een Spaanse vrouw haar vervreemde moeder sterft. Blijkbaar erft ze een groot deel, maar enkel als ze binnen de maand getrouwd raakt en ook nog eens zwanger geraakt.
Het zou een komedie zijn, maar ik heb maar 1 keer gelachen ofzo :p Voor de rest was alles heel erg vaag, gebeurde er hier en daar wat dingen die veel te random waren en zo uiteindelijk de plot vaak in een gekke richting geduwd werd.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1638
Cobweb 7/10
Tis the season to be spooky. Of ja, toch bijna :p In deze film volgen we een jongetje dat hard gepest wordt op school. Wanneer hij thuis gaat slapen, hoort hij geluiden achter de muur en uiteindelijk is er ook een meisje dat tegen hem begint te praten. De ouders geloven hier natuurlijk geen snars van. Maar al redelijk snel begin je jezelf bij veel dingen vragen te stellen. De ouders gedragen zich heel raar en eng en de jongen begint meer in zichzelf te raken.
De film duurt anderhalf uur en het eerste uur vond ik uitstekend. Er hing een heel erg creepy atmosfeer en ik zat altijd op het puntje van m'n zetel. Een groot pluspunt is dat de film niet werkte met jumpscares en zo dus het vooral moest hebben van zijn gespannen sfeer. Ik zat er zelf helemaal in!
Maar het liep in dezelfde valstrik als de meeste horrorfilms. Het einde wordt altijd een actiefilm. Poef, da's pech, enge atmosfeer weg. En zo blijf je op het einde achter met het gevoel alsof je een actiefilm hebt gezien ipv een horrorfilm. Heel erg jammer altijd zo'n dingen.
Desondanks blijft het een goede film.
Ook blij dat we in 2023 echt al verwend zijn geweest met degelijke horrorfilms: scream, the boogeyman, evil dead en hopelijk kan ik binnenkort ook nog talk to mee, saw x en the excorcist toevoegen aan dit lijstje!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1640
Blue Beetle 7.5/10
En we zijn ondertussen aangekomen bij een van de laatste films voor het DC cinematic universe van start gaat van James Gunn.
Deze film gaat over een Mexicaanse jongen en zijn gezin waarbij de jongen in contact komt met een intergalactische kever die hem superkrachten geeft wanneer hij op zoek gaat naar werk. Natuurlijk wil het bedrijf de kever terug en zetten ze alles op alles om hierin ook te slagen.
Het is een redelijk basic origins superhelden verhaal, maar het katapulteert me recht terug naar de beginjaren van Marvel. Ook fijn om te zien hier is dat ze gekozen hebben voor een slechterik die niet als doel heeft de aarde te vernietigen. Dit maakt dat het geheel spannend blijft. Voor de rest is het nog steeds dezelfde formule als je gewoon bent van een origins verhaal. Je hebt ook weer de gebruikelijke personages die voornamelijk dienen als komisch toets aan de film.
Toch hoop ik dat James Gunn de cast in de toekomst nog meer gaat gebruiken, want de film was beter dan ik dacht!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1641
The Last Voyage Of The Demeter 8/10
Al meer dan een eeuw zaait Dracula terreur en angst. Bram Stoker heeft deze beste man verzonnen en meer dan honderd jaar later is hij een fenomeen dat niet meer weg te denken is uit de film en game wereld. Relatief recent was er zelfs nog Resident Evil Village dat duidelijk een invloed kende van deze beste man. Maar ook in 2023 wordt er wederom een poging gedaan om Dracula nieuw leven in te blazen.
De film volgt de reis van Roemenië naar Engeland waar een kapitein met zijn crew nogal bedenkelijke vracht moet afleveren in Engeland. Het hele verhaal is dan ook gebaseerd op maar een klein stukje van het boek.
Het grootste deel van de film speelt zich dan ook af op het schip en dit zorgt voor een gevoel van claustrofobia. Je zit op open zee en ondertussen maakt een beest jacht op jou. Dracula is denk ik ook nog nooit zo eng geweest als in deze film en vooral het eerste deel zat de spanning er heel goed in.
Jammer genoeg is het grootste minpunt dan ook de duurtijd van de film. Met zijn 2 uur voelt het net allemaal iets te lang aan en wordt het soms wat uitgerekt.
Desalnietemin was het een geslaagde film, maar jammer dat het grote publiek er niet zo over denkt!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1643
zenmaster wrote: 27 Aug 2023 09:54 Altijd leuk, uw reviews. 👍 Deze ook weer goed geschreven.
Ik neem de mening van het grote publiek altijd met een pakje zout van 500g. :P Zeker als het op films en muziek aankomt moet je het zelf zien of horen. Smaken kunnen enorm verschillen.
Haha dankje dankje ;)
Ik bedoelde er eigenlijk ook eerder mee dat deze film te weinig geld opbrengt... Het wordt nu al bekeken als een box office flop. Wat dan weer de kans op een of ander vervolg of een reeks films met deze Dracula kleiner maakt... Misschien als ze hem eerder in september hadden uitgebracht, dat er meer mensen zouden gaan kijken
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1644
Lightyear

Als kind waren de Toy Story-films altijd mijn favorieten. De laatste Toy Story-film die recent uitgekomen is, vond ik een prachtige afsluiting van het verhaal. Ik had niet gedacht dat ze dan nog een aparte Lightyear-film zouden maken, maar nu ik hem gezien heb, kan ik zeggen dat hij zeker niet overbodig is en bij momenten echt goed :D
In de verhaallijn zitten enorm veel linken naar de Toy Story-films, maar dan redelijk subtiel. Dat vond ik de grootste sterkte van de film, aangezien het verhaal op zich niet bijster verrassend is (op één plottwist na).
Een aparte vermelding voor IMAX Enhanced, slechts één woord voor: wow! :O We hebben de film gekeken op onze LG OLED C1 met soundbar + subwoofer en het beeld en geluid waren fenomenaal :D

8/10

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1645
Hypnotic 7/10
Om eerlijk te zijn was ik positief verrast door deze film. Het gaat over een politieagent wiens dochter een tijdje geleden ontvoerd is in het park. Wanneer een bankoverval de agent in kwestie tot daar roept, blijkt de dader een hypnotic te zijn. Ofwel, iemand die anderen dingen kan laten doen door enkele woordjes te zeggen. Als dan ook nog eens blijkt dat de ontvoerde dochter gelinkt is aan deze hypnotic, zet de agent de achtervolging in.
Zonder al te veel meer weg te geven is het weer een goede mindfuck film. In het begin vond ik het wat aan de saaie kant... Een dertien in een dozijn film, maar de 2e helft maakte veel goed! Er zaten erg mooie plottwists in die we helemaal niet zagen aankomen. Voor de rest is het beter dat ik zwijg zodat je zelf deze film kan ervaren :p
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1646
The Equalizer 3 6.5/10
Hmmm, ik vond dit een heel bizarre film... Ik kon mezelf nog relatief weinig herinneren van de vorige aangezien dat al 6 jaar geleden is ofzo. Maar we volgen onze goede man Robert die blijkbaar in Italië zit. Hij wordt neergeschoten en moet revalideren in een nabijgelegen dorpje waar een of andere mafiagroep de plak zwaait.
De film duurt 2 uur en in het eerste uur gebeurt er amper iets. Robert zit wat in het dorpje rond te wandelen, ontmoet de bewoners enz. En dat is direct iets wat de film wel goed doet: je geeft om de mensen in het stadje. In het 2e deel van de film wordt de spanning wat opgedreven, maar uiteindelijk bleef ik wel echt op m'n honger zitten. Voor een actiefilm van 2 uur verwacht ik wel wat meer dan 6 minuten actie. Ook het einde is uiteindelijk wat een tegenvaller. Al een geluk dat Denzel Washington nog veel goedmaakt, maar ik denk dat de beste man misschien een beetje te oud aan het worden is voor een zware actiefilm...
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1647
Talk To Me 8/10
Al enkele maanden keek ik uit naar deze nieuwe film die erg lovende reacties kreeg en er bovendien dan ook nog eens eng uitzag. En dan deze week was het eindelijk tijd om te kijken of ik nog veel slapeloze nachten zou hebben of niet.
We volgen een nieuw samengesteld gezin bestaande uit een broer en zus en dan nog een stiefzus. Op sociale media ciculeren beelden dat een klasgenoot een bizarre witte hand in zijn bezit heeft. Iedereen die hem aanraakt en de woorden "talk to me" zegt gedraagt zich erg vreemd. Natuurlijk wil het broeder- en zusterschap erbij zijn, maar dit draait volledig in het honderd.
De belangrijkste vraag... Is deze film nu echt zo eng? Ja en nee! De film zet een heel akelige sfeer neer en berust erg weinig op jumpscares wat ik graag heb. Er zitten ook echt heel fucked up stukken in die me wel even deden slikken. Maar het is niet dat ik er slaap om moest laten. Het is ook de eerste keer in lange tijd dat een horrorfilm niet eindigt met een actiesegment :p Heel veel horrorfilms gaan altijd over de top in de laatste 20 minuten waardoor het horrorgehalte wegebt, maar daar had deze film geen last van!
En natuurlijk ook heel erg fijn om te zien dat deze film maar een budget had van 4.5 miljoen en deze toch al rond de 70 miljoen heeft opgebracht. Er is dan ook al een vervolg aangekondigd en ik hoop dat deze regisseurs in de toekomst meer originele ideëen uitwerken.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1648
Sisu 9/10
Ooit op een dag kwam Quentin Tarantino een bar binnen. Aan de toog zat John Wick een goede pint te pakken. Van het een kwam het ander en 9 maanden later werd Sisu geboren. And that's how I met your mother.
Sisu vertelt het verhaal over een Fin die in lapland een eenzaam bestaan leidt als goudzoeker in 1944. Wanneer hij plots een goudader vindt, begint er een bloedstollende rit naar de dichtsbijzijnde bank met de nazi's op zijn hielen.
Het is echt gewoon een harde actiefilm à la John Wick maar dan natuurlijk meer budgetvriendelijk. Toch vond ik ook dat het een Tarantino suasje had.
Voor de rest valt er weinig te zeggen over de film nog. Het is zo'n soort actiefilm waarbij je niet mag nadenken, want een gewone mens zou de eerste 10 minuten al een paar meter onder de grond liggen. Maar het is gewoon anderhalf uur lang puur vermaak en soms is dat echt wel voldoende voor een film!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1649
The Nun II 5.5/10
Aah, ik herinner me nog goed de tijd dat ik als (iets kleiner) manneke in de cinema zat voor een horrorfilm genaamd "The Conjuring". Wat volgde was verschrikking en vele slapeloze nachten. En sindsdien is de conjuring voor mij de maatstaf geworden voor hedendaagse horrorfilms. Al snel kwam nummertje 2 uit en ook deze was weer een schot in de roos. In deze film werd de demoon geïntroduceerd die de gedaante aannam van een non. Deze was zo populair dat er toch wel geen standalone versie moest komen zeker? Na de middelmatige Annabelle reeks lagen de verwachtingen wel hoog voor deze boze non. De film bleek jammer genoeg heel ondermaats te zijn, maar toch gingen de meesten kijken. Gek genoeg kwam hierna een film "The Curse Of La Llorona" ofziets en is een beetje de vergeten film in het conjuring universe, mede doordat dit gewoon meer generische horror was. Iedereen was uiteindelijk aan het wachten tot de 3e film uit de hoofdreeks uitkwam. En uiteindelijk was hij daar: the conjuring the devil made me do it. Voor mij misschien wel de slechtste uit de hele reeks. Daar waar dit ooit een sublieme horrorreeks was, is het nu een beetje vergane glorie. Desondanks ben ik pas geleden weer op date geweest met onze favoriete date, maar ik besloten dit toch niet meer opnieuw te doen :p
Soit, een kort manifest over 's werelds favoriete demon hunters, Ed en Lorraine Warren. Maar over de film zelf kan ik zeer kort zijn. Het is meer generische horror... De setting veranderd nu van een klooster naar een meisjesschool in Frankrijk. Het verhaal is extreem basic en ga er ook niks over vertellen om spoilers te voorkomen van mensen die toch de eerste niet gezien hebben. Uiteindelijk bleef ik vooral achter met een gevoel van "wat is er nu uiteindelijk allemaal gebeurd?". Er zaten enkele leuke stukjes in, maar die hebben ze dan ook allemaal in de trailer gestopt, dus daar was de verrassing ook al snel vanaf. De horror zat hem vooral in jumpscares die je van ver ziet aankomen.
En ja, ik blijf het maar zeggen, maar waarom moet een horrorfilm altijd eindigen als een actiefilm? De demoon vliegt vaak heel humoristisch door de kamer rond, mensen vliegen dan ook maar wat rond. Het is net alsof je naar een marvel film ligt te kijken.
Nee, ik had er niet veel van verwacht en uiteindelijk is het nog wel een sfeervolle film om met een positieve noot te eindigen.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1650
The Shining 8/10
Yup, dit lees je goed! Mijn eerste kijkbeurt van The Shining. Ik heb altijd de film een beetje proberen te vermijden omdat ik een grote fan ben van de werken van Stephen King en hij blijkbaar deze film haat. Ik heb zelf 7 jaar geleden ongeveer het boek gelezen.
Geen idee of het nog nodig is, maar haters gonna hate. De film gaat over Jack en Wendy Torrance. Beide hebben een zoon die een of andere gekke gave heeft genaamd The Shining. Jack besluit om een baantje aan te nemen als hoteltoezichter in het Overlook hotel tijdens de koude wintermaanden. Het gebied is dan volledig afgesloten van de buitenwereld en niemand kan dan daar geraken dus is het best dat er mensen aanwezig zijn voor als er iets zou gebeuren in het hotel. Maar hoe langer het gezin zich alleen in het hotel bevindt, hoe waanzinniger Jack begint te worden.
En daar heb je direct mijn grootste negatieve punt van de film. Jack Nicholson speelt naamgenoot Jack Torrance, maar hij lijkt al vanaf het begin wat gestoord te zijn. Daardoor is er niet bepaald een geleidelijke aanloop naar Jack die volledig de controle lijkt te verliezen. Een beetje jammer, Nicholson speelt het gestoorde aspect perfect, maar lijkt wat moeite te hebben met de gewone Jack Torrance.
Wat ik ook erg jammer vind (maar uiteindelijk niets bijdraagt tot het resultaat van de film) is de manier hoe Kubrick de actrice die Wendy speelt, Shelley Duvall behandeld heeft. Volgens de geruchten zou de beste dame hier angststoornissen aan overgehouden hebben.
Ook vond ik de film met momenten redelijk onduidelijk. Er werden zaken getoond, maar ik vond het soms een beetje moeilijk om te begrijpen wat ze voorstelden of waarvoor ze dienden.
Maar desondanks vond ik het geen slechte film! De acteerprestaties waren vaak fenomenaal van Nicholson en Duvall. Ook het gevoel van wanhoop dat overheerst was top. Zeker in het begin wanneer Jack en Wendy aankomt in het hotel op de laatste openingsdag en je het hotel ziet leeglopen van mensen. Ook de camerashots die Kubrick gebruikte waren spannend en mooi.
Toch had ik misschien een klein beetje meer van de film verwacht? Maar natuurlijk blijft het ook een film uit 1980 en zeker voor die tijd was die spectaculair.
Image