Spotify

1
Een algemeen topic om over Spotify te praten.

Ik heb mij ook maar eens aan Spotify gewaagd. Echt handig. Zijn er hier mensen die het al veel langer gebruiken? Nu heb ik een gratis account en het lijkt allemaal zo wat te mooi te zijn om waar te zijn, dus wat zijn eigenlijk de beperkingen ervan? Er wordt gesproken van reclame enz., maar die ben ik momenteel nog niet al te veel tegengekomen. Is er ook een beperking op hoeveel muziek ge per maand kunt streamen?

Re: Vragentopic

2
met0t0 wrote:Ik heb mij ook maar eens aan Spotify gewaagd. Echt handig. Zijn er hier mensen die het al veel langer gebruiken? Nu heb ik een gratis account en het lijkt allemaal zo wat te mooi te zijn om waar te zijn, dus wat zijn eigenlijk de beperkingen ervan? Er wordt gesproken van reclame enz., maar die ben ik momenteel nog niet al te veel tegengekomen. Is er ook een beperking op hoeveel muziek ge per maand kunt streamen?
Ik heb zelf geen spotify, maar mijn zus wel en heb haar er vaak over horen praten. Het was volgens mij dat je na een bepaald aantal liedjes of na hoe lang je geluisterd hebt, dat er dan reclame komt. Voor de rest zijn er geen beperkingen.

Als je betaalt voor spotify kun je offline luisteren, maar dan moet je wel eerst alle liedjes downloaden, en je krijgt geen reclame. Ik heb ook gezien dat als je betaalt, dat je dan betere geluidskwaliteit krijgt (HD). ;)
Image

Re: Vragentopic

3
met0t0 wrote:Ik heb mij ook maar eens aan Spotify gewaagd. Echt handig. Zijn er hier mensen die het al veel langer gebruiken? Nu heb ik een gratis account en het lijkt allemaal zo wat te mooi te zijn om waar te zijn, dus wat zijn eigenlijk de beperkingen ervan? Er wordt gesproken van reclame enz., maar die ben ik momenteel nog niet al te veel tegengekomen. Is er ook een beperking op hoeveel muziek ge per maand kunt streamen?
Er zijn niet echt nadelen aan de gratis versie van Spotify. Ik gebruik het regelmatig. Zij verdienen nog steeds geld door de reclame, maar dat is slechts heel korte reclame en maar om de 5 nummers. Veel minder dus dan bij een radio ofzo. En soms komt er eens het voorstel om een korte video te kijken (max een minuutje ofzo) en dan heb je zelfs een half uur geen reclame.

De voor mij grootste beperking die je hebt bij de gratis versie is dat je enkel liedjes kan shufflen ipv dat je zelf de nummers kiest, wanneer je een lijst beluisterd. Maar je kan wel altijd doorspoelen tot je een liedje hebt dat je goed vind.

Ik vind Spotify echt de moeite.
Image

Re: Vragentopic

5
Tjeefkeuh wrote:Hoeveel van de muziek die ge zoekt vindt ge dan ook effectief terug op Spotify? Ik zou het overwegen moest het meer dan 1/4 zijn, maar helaas.
Hangt van het genre af denk ik, want ik vind bijna alles.
Image

Re: Vragentopic

6
gamerke1992 wrote:De voor mij grootste beperking die je hebt bij de gratis versie is dat je enkel liedjes kan shufflen ipv dat je zelf de nummers kiest, wanneer je een lijst beluisterd. Maar je kan wel altijd doorspoelen tot je een liedje hebt dat je goed vind.
Een zelfgemaakte lijst dan ofzo? Want ik gebruik Spotify zoals ik anders naar muziek luister: ik luister het ene album na het andere. Daarbij heb ik nog geen problemen ondervonden, maar dat lijkt mij logisch aangezien ge dan gewoon het album afgaat :p
Tjeefkeuh wrote:Hoeveel van de muziek die ge zoekt vindt ge dan ook effectief terug op Spotify? Ik zou het overwegen moest het meer dan 1/4 zijn, maar helaas.
Welke genres zoekt gij dan vooral misschien? Ik weet dat ik qua metal ook snel op beperkingen zal botsen van kleinere groepen die er niet op zullen staan, maar voor de rest vind ik het fantastisch. Er is ook qua metal een best uitgebreid aanbod.

Re: Vragentopic

7
met0t0 wrote:
Tjeefkeuh wrote:Hoeveel van de muziek die ge zoekt vindt ge dan ook effectief terug op Spotify? Ik zou het overwegen moest het meer dan 1/4 zijn, maar helaas.
Welke genres zoekt gij dan vooral misschien? Ik weet dat ik qua metal ook snel op beperkingen zal botsen van kleinere groepen die er niet op zullen staan, maar voor de rest vind ik het fantastisch. Er is ook qua metal een best uitgebreid aanbod.
Allerlei soorten elektronische muziek, voornamelijk drum n bass. Van de meest bekende artiesten is vrijwel alles te vinden, maar als ze iets minder bekend zijn vindt ge meestal 1 EP ofzo. Qua metal en metalcore vind ik bijna alles.

Wat ik ook mis zijn opties om afspeellijsten te sorteren. Als ge nu een afspeellijst maakt is de volgorde definitief, ook van de afspeellijsten zelf. Kleine zaken dus, maar dus ook jammer dat die opties er niet zijn.

Kheb die gratis proefversie geactiveerd voor deze zomer, omdat ik dacht dat het handig zou zijn in combinatie met mijn PS4, maar ik ga het dus stopzetten voor ik ervoor aangerekend word.

Re: Vragentopic

8
Tjeefkeuh wrote:Allerlei soorten elektronische muziek, voornamelijk drum n bass. Van de meest bekende artiesten is vrijwel alles te vinden, maar als ze iets minder bekend zijn vindt ge meestal 1 EP ofzo. Qua metal en metalcore vind ik bijna alles.

Wat ik ook mis zijn opties om afspeellijsten te sorteren. Als ge nu een afspeellijst maakt is de volgorde definitief, ook van de afspeellijsten zelf. Kleine zaken dus, maar dus ook jammer dat die opties er niet zijn.

Kheb die gratis proefversie geactiveerd voor deze zomer, omdat ik dacht dat het handig zou zijn in combinatie met mijn PS4, maar ik ga het dus stopzetten voor ik ervoor aangerekend word.
Hmm ja, met die genres heb ik niet echt ervaring, dus ik zou het niet weten. Wel begrijpelijk dat het dan minder de moeite is.

Het gemis om afspeellijsten te sorteren, is ook iets dat ik niet merk aangezien ik het nog altijd CD per CD luister.

Hoe bedoelt ge dat ge een gratis proefversie hebt? Gratis Premium ofzo?

Re: Spotify

9
met0t0 wrote:
Tjeefkeuh wrote:Allerlei soorten elektronische muziek, voornamelijk drum n bass. Van de meest bekende artiesten is vrijwel alles te vinden, maar als ze iets minder bekend zijn vindt ge meestal 1 EP ofzo. Qua metal en metalcore vind ik bijna alles.

Wat ik ook mis zijn opties om afspeellijsten te sorteren. Als ge nu een afspeellijst maakt is de volgorde definitief, ook van de afspeellijsten zelf. Kleine zaken dus, maar dus ook jammer dat die opties er niet zijn.

Kheb die gratis proefversie geactiveerd voor deze zomer, omdat ik dacht dat het handig zou zijn in combinatie met mijn PS4, maar ik ga het dus stopzetten voor ik ervoor aangerekend word.
Hmm ja, met die genres heb ik niet echt ervaring, dus ik zou het niet weten. Wel begrijpelijk dat het dan minder de moeite is.

Het gemis om afspeellijsten te sorteren, is ook iets dat ik niet merk aangezien ik het nog altijd CD per CD luister.

Hoe bedoelt ge dat ge een gratis proefversie hebt? Gratis Premium ofzo?
Je kan premium voor 1 maand testen dacht ik.
Image

Re: Spotify

10
gamerke1992 wrote:Je kan premium voor 1 maand testen dacht ik.
Ahja, dan is het inderdaad gevaarlijk om zoiets te doen op een PS4 waar misschien nog een credit card aan gelinkt is :P

Re: Spotify

11
gamerke1992 wrote:
met0t0 wrote: Hoe bedoelt ge dat ge een gratis proefversie hebt? Gratis Premium ofzo?
Je kan premium voor 1 maand testen dacht ik.
De premiumversie was 2 maand te gebruiken als ge uw account activeerde mbv een kredietkaart of Paypal voor begin juli.

Re: Spotify

12
Tjeefkeuh wrote:De premiumversie was 2 maand te gebruiken als ge uw account activeerde mbv een kredietkaart of Paypal voor begin juli.
Ahja, dan zou ik het er ook snel afgooien voor het automatisch verlengd wordt ofzo.
cron