Re: Star Wars

241
Mr.Wolf wrote:
Gamefreak wrote:
met0t0 wrote:The Empire Strikes Back is ook mijn favoriete Star Wars-film, heel dicht gevolgd door Revenge of the Sith. Ik vond de prequels nog relatief goed, omdat ze nog grotendeels klopten met en verdiepend werken voor de originele trilogie. De sequels hebben volledig hun eigen ding gedaan en zo enorm veel veranderd in het algemene verhaal (of heel rare contradicties geïntroduceerd) en dat vind ik het meest spijtige aan deze nieuwe films.
Revenge of the SIth op nummer 2 ?? nou nou...
Die komt bij mij zelfs op nummer 1! Hoogstwaarschijnlijk omdat ik met deze trilogie ben opgegroeid en hier ook de beste herinneringen aan heb.
ah, jonge snaak...

Re: Star Wars

242
Mr.Wolf wrote:
Gamefreak wrote:
met0t0 wrote:The Empire Strikes Back is ook mijn favoriete Star Wars-film, heel dicht gevolgd door Revenge of the Sith.
Revenge of the SIth op nummer 2 ?? nou nou...
Die komt bij mij zelfs op nummer 1! Hoogstwaarschijnlijk omdat ik met deze trilogie ben opgegroeid en hier ook de beste herinneringen aan heb.
Daar heeft het volgens mij allemaal mee te maken: met welke trilogie iemand opgegroeid is. Ik heb als kind eerst de originele trilogie te zien gekregen en die vond ik misschien iets te weinig actievol op dat moment. Toen de prequels uitkwamen en ik ze in de cinema kon zien, was dat een heel andere ervaring. Net daarom dat ik zo'n fan ben van Revenge of the Sith.
Door later alle films opnieuw te kijken, heb ik de originele trilogie veel meer leren appreciëren. Zeker Empire Strikes Back blijft een van mijn favoriete films aller tijden :)

Re: Star Wars

243
met0t0 wrote:
Mr.Wolf wrote:
Gamefreak wrote:
met0t0 wrote:The Empire Strikes Back is ook mijn favoriete Star Wars-film, heel dicht gevolgd door Revenge of the Sith.
Revenge of the SIth op nummer 2 ?? nou nou...
Die komt bij mij zelfs op nummer 1! Hoogstwaarschijnlijk omdat ik met deze trilogie ben opgegroeid en hier ook de beste herinneringen aan heb.
Daar heeft het volgens mij allemaal mee te maken: met welke trilogie iemand opgegroeid is. Ik heb als kind eerst de originele trilogie te zien gekregen en die vond ik misschien iets te weinig actievol op dat moment. Toen de prequels uitkwamen en ik ze in de cinema kon zien, was dat een heel andere ervaring. Net daarom dat ik zo'n fan ben van Revenge of the Sith.
Door later alle films opnieuw te kijken, heb ik de originele trilogie veel meer leren appreciëren. Zeker Empire Strikes Back blijft een van mijn favoriete films aller tijden :)
de 'oudere' generatie is vooral gekant tegen de prequel-saga...

Re: Star Wars

245
Ik ga de trailer nog niet kijken, eerst Disney+ opstarten om het eerste seizoen te zien :-"
En het nieuwe seizoen van The Clone Wars natuurlijk :)

Ik ben nu begonnen aan het laatste seizoen van Rebels. Het eerste seizoen is toch enorm flauw en op kinderen gericht als ik het vergelijk met de seizoenen daarna. Er zitten toch veel goede afleveringen in, 'k ben blij dat ik er mij aan gewaagd heb :cool:

Re: Star Wars

246
met0t0 wrote:Ik ga de trailer nog niet kijken, eerst Disney+ opstarten om het eerste seizoen te zien :-"
En het nieuwe seizoen van The Clone Wars natuurlijk :)

Ik ben nu begonnen aan het laatste seizoen van Rebels. Het eerste seizoen is toch enorm flauw en op kinderen gericht als ik het vergelijk met de seizoenen daarna. Er zitten toch veel goede afleveringen in, 'k ben blij dat ik er mij aan gewaagd heb :cool:
heb jij al een abo voor Disney+ binnengeharkt ? :idea:

Re: Star Wars

247
Gamefreak wrote:heb jij al een abo voor Disney+ binnengeharkt ? :idea:
Ik heb Star Wars Rebels op Blu-Ray, dus ga het laatste seizoen daarvan eerst uitkijken en daarna neem ik mij een abonnement op Disney+ :)

Re: Star Wars

249
Het is door zoveel actie ongetwijfeld ook interessant voor kinderen, maar evengoed voor volwassen vanwege de ongelofelijke hoeveelheid aan details en links met de films. Bij Star Wars Rebels was seizoen 1 wel heel duidelijk op kinderen gericht, daar zat niet veel in, behalve "goed zijn voor anderen" en "opkomen voor de zwakkeren". Natuurlijk belangrijke zaken algemeen en in Star Wars, maar er zat niet veel in daarnaast. De seizoenen daarna zijn plots veel donkerder geworden, dan hebben ze minder benadrukt dat het voor kinderen is :P

Re: Star Wars

250
met0t0 wrote:
Gamefreak wrote:heb jij al een abo voor Disney+ binnengeharkt ? :idea:
Ik heb Star Wars Rebels op Blu-Ray, dus ga het laatste seizoen daarvan eerst uitkijken en daarna neem ik mij een abonnement op Disney+ :)
goh ja, die serie bestaat ook nog naar het schijnt...

Re: Star Wars

252
Er zijn nog 3 series die ik moet kijken:
- The Mandalorian
- Star Wars The Clone Wars (laatste seizoen)
- Star Wars Resistance

Ik ben maar met de 'slechtste' begonnen, gewoon omdat ik wel eens benieuwd was: Star Wars Resistance. Ik heb er nu 12 aflevering van gezien en het valt wel mee. Niet dat er veel nieuw in voorkomt, maar het geeft toch iets van sfeer van hoe er geleefd wordt zonder Jedi of ander Force Powers in de buurt. Of tot nu toch, geen idee of dat nog zou veranderen :P

Re: Star Wars

254
Da's inderdaad wel het nadeel aan al de hype die errond opgebouwd werd: mijn verwachtingen liggen redelijk hoog. Daarom toch maar met de 'minste' serie begonnen, het kan allemaal maar verbeteren :lol:

Re: Star Wars

255
Ik vind het vooral vervelend dat we in België niet meteen het volledige seizoen kunnen kijken van The Mandalorian. 1 aflevering per week is echt wel traag als je weet de andere landen alles al kunnen bekijken.
Image
cron