Re: Star Wars

32
Gamefreak wrote:ik neem aan dat er ook dingen mogen gepost worden die niet gaan over de nieuwe film.
Wat vinden jullie van onderstaand filmpje? Ik vind het best boeiend maar ik geloof de theorie niet.

voor het hele canon werd teniet gedaan, was het Qui-gonn Jinn die als force-voice (niet ghost) aan Yoda had bekend gemaakt dat er een manier bestond om een force ghost te worden. Waarbij het fysieke wezen volledig wordt opgenomen in de Force, zodat uw identiteit zou blijven voortbestaan binnen de Force. Qui-gonn zijn bewustzijn is dit maar teweten gekomen na zijn dood, waardoor hij nooit een Force ghost is geweest, maar wel zijn eigen identiteit had in de Force. Yoda zegt dit ook tegen Obi Wan in Episode 3 dacht ik

EN in de Clone Wars tv-reeks ondergaat Yoda een heel ritueel bij een priesteres om het geheim van de transformatie naar Force ghost te ontsluieren

Re: Star Wars

33
Ik ben beginnen kijken naar dat filmpje, maar wat is me dat voor onzin, zeg!

Zoals Ligeiro zegt: Qui-Gon Jinn is er na zijn dood op Naboo in geslaagd zijn 'essentie' te behouden terwijl hij één werd met de Force. Aangezien hij een van de eersten was om dit te doen, is hij er niet in geslaagd zijn fysieke vorm (Force Ghost) te bewaren. Tijdens de scène in Attack of the Clones waar Anakin Skywalker de Tusken Raiders afslacht, kun je de stem van Qui-Gon horen (Anakin! Anakin! Noooo!). Het is op dit moment dat Yoda beseft dat Qui-Gon zijn essentie heeft weten te bewaren na zijn dood.

Er is trouwens wel een scène in The Clone Wars waar Qui-Gon wel zijn fysieke vorm heeft behouden, maar het is niet volledig zeker of het wel degelijk gaat om Qui-Gon of een hallucinatie/visioen.

Image

Re: Star Wars

34
Hybris wrote:Ik ben beginnen kijken naar dat filmpje, maar wat is me dat voor onzin, zeg!

Zoals Ligeiro zegt: Qui-Gon Jinn is er na zijn dood op Naboo in geslaagd zijn 'essentie' te behouden terwijl hij één werd met de Force. Aangezien hij een van de eersten was om dit te doen, is hij er niet in geslaagd zijn fysieke vorm (Force Ghost) te bewaren. Tijdens de scène in Attack of the Clones waar Anakin Skywalker de Tusken Raiders afslacht, kun je de stem van Qui-Gon horen (Anakin! Anakin! Noooo!). Het is op dit moment dat Yoda beseft dat Qui-Gon zijn essentie heeft weten te bewaren na zijn dood.

Er is trouwens wel een scène in The Clone Wars waar Qui-Gon wel zijn fysieke vorm heeft behouden, maar het is niet volledig zeker of het wel degelijk gaat om Qui-Gon of een hallucinatie/visioen.
Volgens mij is dat niet waar,
volgens mij is dat '' Anakin Anakin'' gewoon Qui-Gon die dat zei in deel 1 en is dat stukje in deel 2 herhaald.
Want dat heeft hij in deel 1 namelijk precies hetzelfde zo gezegd, de makers van deel 2 hebben gewoon gekopieerd en geplakt.
Image

Re: Star Wars

35
ik heb ook ergens gehoord dat in Episode 8 Darth Vader zou terugkomen..... jaaaaaa..... ik zeg niets maar lijkt mij toch straf.... ik hoorde al dingen over een kloon ofzo... hopelijk is hier niets van waar :smug:

Re: Star Wars

36
Colossus wrote: Volgens mij is dat niet waar,
volgens mij is dat '' Anakin Anakin'' gewoon Qui-Gon die dat zei in deel 1 en is dat stukje in deel 2 herhaald.
Want dat heeft hij in deel 1 namelijk precies hetzelfde zo gezegd, de makers van deel 2 hebben gewoon gekopieerd en geplakt.
Het is inderdaad copy-paste van The Phantom Menace... Ik heb ook nooit beweerd dat het originele tekst was. Maar om je definitief te overtuigen, heb ik eens de roman van Attack of the Clones opengeslagen:
Deep in his meditations, peering through the dark side, Master Yoda felt a sudden surge of anger, of outrage beyond control. The diminutive Master’s eyes popped open wide at the overwhelming strength of that rage. And then he heard a voice, a familiar voice, crying, “No, Anakin! No! Don’t! No!” It was Qui-Gon. Yoda knew that it was Qui-Gon. But Qui-Gon was dead, had become one with the Force! One could not retain consciousness and sense of self in that state; one could not speak from beyond the grave. But Yoda had heard the ghostly call, and in his deep meditative state, his thoughts focused as precisely as they had ever been, the Jedi Master knew that he had not been mistaken.
Image

Re: Star Wars

40
met0t0 wrote:Normaal gezien gaan W.O.L.F. en ik hem op 22 januari kijken, wachten tot na de examens is niet mogelijk :p
22 december bedoel je dan zeker? :)

Woensdag de film gezien... Bij de title crawl moest ik nog het besef hebben van "wacht, dit is compleet nieuw'. Het is zeker geen perfecte film, maar dat waren de vorige 6 ook niet! Maar goed, als je me vlak na de film had aangeboden om hem meteen nog eens te zien, zou ik meteen ja gezegd hebben... Vandaar ga ik zondagavond nog eens met mijn broer. :-"
Image

Re: Star Wars

42
Hybris wrote:
met0t0 wrote:Normaal gezien gaan W.O.L.F. en ik hem op 22 januari kijken, wachten tot na de examens is niet mogelijk :p
22 december bedoel je dan zeker? :)

Woensdag de film gezien... Bij de title crawl moest ik nog het besef hebben van "wacht, dit is compleet nieuw'. Het is zeker geen perfecte film, maar dat waren de vorige 6 ook niet! Maar goed, als je me vlak na de film had aangeboden om hem meteen nog eens te zien, zou ik meteen ja gezegd hebben... Vandaar ga ik zondagavond nog eens met mijn broer. :-"
Hehe, ik zou ook meteen ja hebben gezegd als ze dat aan mij zouden vragen na de film :P
Image

Re: Star Wars

44
Hybris wrote:
met0t0 wrote:Normaal gezien gaan W.O.L.F. en ik hem op 22 januari kijken, wachten tot na de examens is niet mogelijk :p
22 december bedoel je dan zeker? :)
Inderdaad december ;)
Pff, met die examens in het vooruitzicht denk ik de hele tijd aan januari :p

Re: Star Wars

45
Tjeefkeuh wrote:Ik zou de films nu als volgt rangschikken:

A New Hope = The Empire Strikes Back > Return of the Jedi > The Force Awakens > Revenge of the Sith > Attack of the Clones > The Phantom Menace
A New Hope vind ik persoonlijk de minste, nu ja smaken verschillen, zo vind ik The Phantom Menace zeker niet slecht, in tegenstelling tot velen.... :idea:
cron