Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

92
De 4 klokken van Agatha Christie. De deze was goed begrijpbaar. Ik heb er al enkele van haar gelezen van wat je niets begreep. Het verhaal ging terug over een van 's werelds bekende detectives (die tevens Belg is), Hercule Poirot. Je ziet wel dat deze boek redelijk laat is geschreven, aangezien mijnheer Poirot maar in 3 hoofdstukken komt.

Nu ga ik even een pauze nemen met enkele pulpboekjes van John Sinclair.
Image

Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

93
Nu mocht ik eergisterenavond naar vrienden van mijn oma gaan aangezien die man al zijn boeken wegdeed omwille van een verhuis. Ik ging enkel maar is kijken of er Stephen King boeken tussenstonden. Los 8 boeken van hem gekregen :p
Daarom dat ik nu al direct begonnen ben ik De Shining. Leuk dat ik die nu gewoon gratis heb gekregen, maar anderzijds had ik hem liever in het Engels gehad. Ach ja, ik ben er blij genoeg mee =D
Image

Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

94
The Shining is ook uit. Ik had er eigenlijk wel iets helemaal anders van verwacht. Ik heb nooit de film gezien, maar ik kende wel de iconische scenes met de bijl en here's Johhny, en natuurlijk de tweelingen in de gang. Dit kwam in het boek helemaal niet voor :p Toch vond ik dat er mooi opgebouwd werd naar de krankzinnigheid van Jack. Stephen King beschrijft alles wel heel graag in zijn boeken. Vooraleer het verhaal echt begint, werden er al 100 blz. beschreven over Jack zijn vroegere leven (en het boek heeft maar 380 blz.).

Nu ga ik beginnen aan de laatste boek van de Eragon reeks!
Image

Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

96
Boek 4: Erfenis van de Eragon reeks uitgelezen! Vele malen beter dan het vorige deel vond ik en een prachtige afsluiter van de reeks! Vanuit het dankwoord van de schrijver kun je ook afleiden dat hij nog niet klaar is met deze wereld. Ik hoop zeker en vast dat er nog meer verhalen van komen.

De volgende op mijn lijstje is "Wie Adverteert Een Moord" van Agatha Christie.
Image

Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

97
Mr.Wolf wrote:Boek 4: Erfenis van de Eragon reeks uitgelezen! Vele malen beter dan het vorige deel vond ik en een prachtige afsluiter van de reeks! Vanuit het dankwoord van de schrijver kun je ook afleiden dat hij nog niet klaar is met deze wereld. Ik hoop zeker en vast dat er nog meer verhalen van komen.

De volgende op mijn lijstje is "Wie Adverteert Een Moord" van Agatha Christie.
Vond je dat echt een goed einde? Ook de manier waarop de 'slechterik' verslagen wordt? Ik vond het maar wat zwakjes en een anticlimax.
Volgens mij is er ook al een boek uit over verhalen in de wereld van alagaesia.
Image

Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

98
Toon8 wrote:
Mr.Wolf wrote:Boek 4: Erfenis van de Eragon reeks uitgelezen! Vele malen beter dan het vorige deel vond ik en een prachtige afsluiter van de reeks! Vanuit het dankwoord van de schrijver kun je ook afleiden dat hij nog niet klaar is met deze wereld. Ik hoop zeker en vast dat er nog meer verhalen van komen.

De volgende op mijn lijstje is "Wie Adverteert Een Moord" van Agatha Christie.
Vond je dat echt een goed einde? Ook de manier waarop de 'slechterik' verslagen wordt? Ik vond het maar wat zwakjes en een anticlimax.
Volgens mij is er ook al een boek uit over verhalen in de wereld van alagaesia.
Tgoh, dat laatste gevecht kon misschien inderdaad wat beter of anders! Ik bedoel ook eerder hoe alles is afgelopen voor Eragon en de hele bende. Na het laatste gevecht waren er nog een stuk of 80 blz. waarbij alle losse eindjes aan elkaar geknoopt werden. Uiteindelijk deed het boek wel hetgeen ik graag heb in het fantasy genre. Het goede strijdt tegen het kwade om uiteindelijk te winnen.
Ik denk dat ik ook het einde zo goed tolereer, omdat er zoveel andere gedenkwaardige scenes in het boek zaten.
Image

Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

99
Mr.Wolf wrote:
Toon8 wrote:
Mr.Wolf wrote:Boek 4: Erfenis van de Eragon reeks uitgelezen! Vele malen beter dan het vorige deel vond ik en een prachtige afsluiter van de reeks! Vanuit het dankwoord van de schrijver kun je ook afleiden dat hij nog niet klaar is met deze wereld. Ik hoop zeker en vast dat er nog meer verhalen van komen.

De volgende op mijn lijstje is "Wie Adverteert Een Moord" van Agatha Christie.
Vond je dat echt een goed einde? Ook de manier waarop de 'slechterik' verslagen wordt? Ik vond het maar wat zwakjes en een anticlimax.
Volgens mij is er ook al een boek uit over verhalen in de wereld van alagaesia.
Tgoh, dat laatste gevecht kon misschien inderdaad wat beter of anders! Ik bedoel ook eerder hoe alles is afgelopen voor Eragon en de hele bende. Na het laatste gevecht waren er nog een stuk of 80 blz. waarbij alle losse eindjes aan elkaar geknoopt werden. Uiteindelijk deed het boek wel hetgeen ik graag heb in het fantasy genre. Het goede strijdt tegen het kwade om uiteindelijk te winnen.
Ik denk dat ik ook het einde zo goed tolereer, omdat er zoveel andere gedenkwaardige scenes in het boek zaten.
[+] eragon boeken reeks
Ik vond het wat jammer dat na zo'n lange aanloop naar de ultieme confrontatie met galbatorix hij verslagen wordt door hem te laten voelen hoe slecht hij wel niet is. Het toont vooral aan dat de schrijver nog niet echt intelligent is in verhalend schrijven (mss ook door jonge leeftijd), doorheen de boeken is de oplossing op een moeilijke situatie altijd magie als deus ex machina. De wereld die hij opgebouwd heeft is zeer goed gedaan maar zijn verhaallijn erin is wat kinderachtig, een kritiek die hij van velen kreeg naast de kritiek dat hij langdradige en soms saaie passages schreef
Maar ondanks dat vond ik het wel leuk om zijn boeken te lezen en hopelijk komen er nog verhalen over uit.
Image

Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

100
Toon8 wrote:
Mr.Wolf wrote:
Toon8 wrote:
Mr.Wolf wrote:Boek 4: Erfenis van de Eragon reeks uitgelezen! Vele malen beter dan het vorige deel vond ik en een prachtige afsluiter van de reeks! Vanuit het dankwoord van de schrijver kun je ook afleiden dat hij nog niet klaar is met deze wereld. Ik hoop zeker en vast dat er nog meer verhalen van komen.

De volgende op mijn lijstje is "Wie Adverteert Een Moord" van Agatha Christie.
Vond je dat echt een goed einde? Ook de manier waarop de 'slechterik' verslagen wordt? Ik vond het maar wat zwakjes en een anticlimax.
Volgens mij is er ook al een boek uit over verhalen in de wereld van alagaesia.
Tgoh, dat laatste gevecht kon misschien inderdaad wat beter of anders! Ik bedoel ook eerder hoe alles is afgelopen voor Eragon en de hele bende. Na het laatste gevecht waren er nog een stuk of 80 blz. waarbij alle losse eindjes aan elkaar geknoopt werden. Uiteindelijk deed het boek wel hetgeen ik graag heb in het fantasy genre. Het goede strijdt tegen het kwade om uiteindelijk te winnen.
Ik denk dat ik ook het einde zo goed tolereer, omdat er zoveel andere gedenkwaardige scenes in het boek zaten.
[+] eragon boeken reeks
Ik vond het wat jammer dat na zo'n lange aanloop naar de ultieme confrontatie met galbatorix hij verslagen wordt door hem te laten voelen hoe slecht hij wel niet is. Het toont vooral aan dat de schrijver nog niet echt intelligent is in verhalend schrijven (mss ook door jonge leeftijd), doorheen de boeken is de oplossing op een moeilijke situatie altijd magie als deus ex machina. De wereld die hij opgebouwd heeft is zeer goed gedaan maar zijn verhaallijn erin is wat kinderachtig, een kritiek die hij van velen kreeg naast de kritiek dat hij langdradige en soms saaie passages schreef
Maar ondanks dat vond ik het wel leuk om zijn boeken te lezen en hopelijk komen er nog verhalen over uit.
[+] eragon
Uiteindelijk heeft hij ook van Galbatorix een vijand gemaakt die superieur is ten opzichte van welk levend wezen dan ook. Er werd zo goed als nooit gesproken over een zwakheid van hem. Over de kritiek van de langdradige passages kan ik me helemaal in vinden :p Ik was wel al heel blij dat hij er uiteindelijk geen romance heeft ingestopt tussen Eragon en Arya. Ik bedoel dan eerder van dat ze een koppel zouden worden en hier nog een subplot van kwam.
Image

Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

101
Mr.Wolf wrote:
Toon8 wrote:
[+] eragon boeken reeks
Ik vond het wat jammer dat na zo'n lange aanloop naar de ultieme confrontatie met galbatorix hij verslagen wordt door hem te laten voelen hoe slecht hij wel niet is. Het toont vooral aan dat de schrijver nog niet echt intelligent is in verhalend schrijven (mss ook door jonge leeftijd), doorheen de boeken is de oplossing op een moeilijke situatie altijd magie als deus ex machina. De wereld die hij opgebouwd heeft is zeer goed gedaan maar zijn verhaallijn erin is wat kinderachtig, een kritiek die hij van velen kreeg naast de kritiek dat hij langdradige en soms saaie passages schreef
Maar ondanks dat vond ik het wel leuk om zijn boeken te lezen en hopelijk komen er nog verhalen over uit.
[+] eragon
Uiteindelijk heeft hij ook van Galbatorix een vijand gemaakt die superieur is ten opzichte van welk levend wezen dan ook. Er werd zo goed als nooit gesproken over een zwakheid van hem. Over de kritiek van de langdradige passages kan ik me helemaal in vinden :p Ik was wel al heel blij dat hij er uiteindelijk geen romance heeft ingestopt tussen Eragon en Arya. Ik bedoel dan eerder van dat ze een koppel zouden worden en hier nog een subplot van kwam.
[+] eragon
Dat klopt inderdaad volledig. Hij heeft van galbatorix een onoverwinnelijk personage gemaakt waardoor hij alleen maar een beroep kon doen op zoiets als een deus ex machina om het toch nog een goed einde te geven. Wat volgens mij dan wijst op een niet zo'n intelligent schrijver, waardoor zijn boeken ook nooit het grote publiek zal kunnen aanspreken. Misschien ook wel een beetje altijd het probleem van boeken die over het "goede tegenover kwade" gaat.
Image

Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

102
"Wie adverteert een moord" van Agatha Christie is uit. Vond het eigenlijk niet zo'n heel leuk boek. Het was er weer een waarbij je op een gegeven moment nog maar de helft van kon volgen. Er zijn zoveel namen die al snel worden aangekondigd, dat je op een gegeven moment de kluts kwijtbent. Toch was het een tof begin en zag je weer niet aankomen wie de moordenaar is.

Nu begonnen aan "5 Weeks In A Balloon" van Jules Verne.
Image

Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

104
5 Weeks In A Balloon van Jules Verne uitgelezen! Wow, ik wist niet dat het zo'n zware boek ging zijn :p Het Engels is echt wel next level, waardoor ik veel woorden niet echt kende. Vooral dan bijvoeglijke naamwoorden. Het ging uiteindelijk over 3 mannen die met een luchtballon van de ene kant van Afrika naar de andere reizen. Ondertussen komen ze allemaal problemen problemen tegen zoals het vastzitten in de woestijn zonder drinken. Soms werd het nogal langdradig, en soms werden dingen te snel besproken. Er zit ook een heel wetenschappelijk element in, dat zeker en vast in de 19e eeuw spectaculair geweest moest zijn.

Nu begonnen met... Twilight :p
Image

Re: Welke comic, novel, manga of boek lees je momenteel?

105
Mr.Wolf wrote:5 Weeks In A Balloon van Jules Verne uitgelezen! Wow, ik wist niet dat het zo'n zware boek ging zijn :p Het Engels is echt wel next level, waardoor ik veel woorden niet echt kende. Vooral dan bijvoeglijke naamwoorden. Het ging uiteindelijk over 3 mannen die met een luchtballon van de ene kant van Afrika naar de andere reizen. Ondertussen komen ze allemaal problemen problemen tegen zoals het vastzitten in de woestijn zonder drinken. Soms werd het nogal langdradig, en soms werden dingen te snel besproken. Er zit ook een heel wetenschappelijk element in, dat zeker en vast in de 19e eeuw spectaculair geweest moest zijn.

Nu begonnen met... Twilight :p
Oh dear. :p

Ot:

Glass Sword uitgelezen en ook het vervolg daarvan, King's Cage.

Nu op naar het laatste boek in de Red Queen reeks en die heet War Storm.

Echt zeer aangenaam verrast door deze reeks. Het is Young Adult maar toch nog best pittig geschreven. Een aanrader voor liefhebbers van The Hunger Games en co.
Image
cron