Ik zou ook voor extra range kiezen dan. 250pk elektrisch is in dit landje van bulten, vluchtheuvels en "trechters" meer dan genoeg.
![smile :)](./images/smilies/smile.png)
Sowieso moet de dealer het oplossen, maar is voor beide toch frustrerend.paveman wrote: 16 Apr 2024 12:21 Die laatste opmerking, daar kan ik het dan weer niet mee eens zijn...![]()
Het voordeel dat we nu hebben in België is dat de overheid elektrische bedrijfswagens echt promoot. Dus zelfs als die duurder is betaal ik nog steeds 0% extra. De rest zal bij gepast moeten worden door mijn werkgever. Mijn huidige wagen is diesel, dus ik ga sowieso loonwinst maken door elektrisch te gaan.paveman wrote: 16 Apr 2024 12:21 Idd geluk bij een ongeluk! En het scheelt dat de huidige auto je al prima beviel. En mooi om wat extra opties toe te kunnen voegen. Betekent dit ook een hogere bijtelling/privé bijdrage van jezelf of dat verder niet?
En je gaat de zoektocht dus niet opnieuw doen met hogere budget en toch wederom voor de Polestar? Of was dat sowieso geen optie en 'moet' je voor de Polestar gaan?
@zenmaster: als dat je zou gebeuren zou het m.i. toch aan de partij die de fout heeft gemaakt (dealer bijvoorbeeld) zijn om in de tussentijd een alternatief aan te bieden waar je de tijd mee kunt overbruggen.
Die laatste opmerking, daar kan ik het dan weer niet mee eens zijn...![]()
Maar aan het eind van het verhaal voor de belastingdienst zal het denk ik wel als een voordeel van alle aard gezien worden en dus gezien worden als (gespreid) inkomen dat belast kan worden? Met dus hogere inkomensbelasting als het nieuw bedrag hoger is, ook al is hij elekstrisch.gamerke1992 wrote: 16 Apr 2024 18:18 Het voordeel dat we nu hebben in België is dat de overheid elektrische bedrijfswagens echt promoot. Dus zelfs als die duurder is betaal ik nog steeds 0% extra. De rest zal bij gepast moeten worden door mijn werkgever. Mijn huidige wagen is diesel, dus ik ga sowieso loonwinst maken door elektrisch te gaan.
Ik zou in principe denk ik wel naar andere merken kunnen gaan, maar dan moet ik weer helemaal opnieuw beginnen. Polestar geeft mij voorrang om een wagen te kiezen die ze al in België in stock hebben. Ze hebben echt alle combinaties die ik zou kiezen.
Ik heb nu een offerte ingediend bij HR van exact dezelfde wagen, 2024 model, maar dan long range, dual motor en lederen zetels als extra. Deze is wel 8000 euro duurder, dus ben benieuwd of het nog binnen budget zit. Zo niet laat ik de lederen zetels vallen.
Je zal weten wat je doet, maar persoonlijk zou ik de leren stoelen altijd laten. Meestal wordt het leer er na verloop van tijd niet mooier op, naast dat ik het in de zomer te plakkerig en in de winter te koud vind. Maar goed: ik weet dat veel mensen er bij zweren en dit een erg afwijkende mening is en geen idee of je het eerder al gehad, maar just sayin...gamerke1992 wrote: 16 Apr 2024 18:18 Het voordeel dat we nu hebben in België is dat de overheid elektrische bedrijfswagens echt promoot. Dus zelfs als die duurder is betaal ik nog steeds 0% extra. De rest zal bij gepast moeten worden door mijn werkgever. Mijn huidige wagen is diesel, dus ik ga sowieso loonwinst maken door elektrisch te gaan.
Ik zou in principe denk ik wel naar andere merken kunnen gaan, maar dan moet ik weer helemaal opnieuw beginnen. Polestar geeft mij voorrang om een wagen te kiezen die ze al in België in stock hebben. Ze hebben echt alle combinaties die ik zou kiezen.
Ik heb nu een offerte ingediend bij HR van exact dezelfde wagen, 2024 model, maar dan long range, dual motor en lederen zetels als extra. Deze is wel 8000 euro duurder, dus ben benieuwd of het nog binnen budget zit. Zo niet laat ik de lederen zetels vallen.
Het zijn nu inderdaad voordelen voor degene die het al kunnen veroorloven. In NL is de subsidie 3000 euro geloof ik, dat gaat echt niet het verschil zijn voor wel/niet een elektrische auto kunnen kopen.Sanity penguin wrote: 17 Apr 2024 10:35 De hele toekenning van subsidies van €5.000 momenteel is ook geheel onnodig in België. Wie zich een elektrische auto kan veroorloven, heeft heus geen subsidie van "amper" €5K nodig. En ik sluit mij wel aan bij Kolm; ik weet niet wat de toekomst brengt maar dat ze iets zullen vinden om ons extra te belasten is een feit
Het hele elektriciteitsnet heeft nu al constant te kampen onder infrastructurele problemen, laat staan als iedereen elektrisch gaat beginnen rijden. Dus wees maar zeker dat er daardoor extra taxatie zal komen. Eleketrische auto's wegen bovendien een pak zwaarder dan de klassieke wagens, wat weer nefast is voor de wegeninfrastructuur (en die is in België al zo erbarmelijk...)
Ik vermoed een typisch Belgisch verhaal; eerst veel beloven en geven, daarna dubbel terugnemen en dan nog vaak bij de mensen die er oorspronkelijk niet hebben van kunnen genieten (bv. groene certificaten-verhaal zonnepanelen)
Deze mening deel ik...NTGSruler wrote: 17 Apr 2024 12:28 Sanity ben blij dat jij het duidelijk voorstelt. Daarnaast ben ik volledig van dezelfde mening.
De eerste Tesla's in ons land werden gekocht door "rijkeren" die dan ineens geen BIV meer hoefden te betalen. Ondertussen kachelt de gewone burger verder met zijn diesel die elk jaar meer en meer wordt belast wegens CO2 uitstoot..
Veel particulieren zie je niet rondrijden in een elektrische wagen. Veel te duur en het rijbereik is gewoon ontoereikend. De markt van elektrische wagens in Vlaanderen is serieus aan het afkoelen. Enkel werknemers die recht hebben op een bedrijfswagen zie je ermee rondrijden of zelfstandigen die het nog eens gaan inbrengen bij de belastingen. Binnenkort krijgen we een vloed aan Chinese elektrische wagens en de Europese autoconstructeurs die geen wagen onder de 30000 euro kunnen aanbieden zien de bui al hangen.
Bovendien is het een wirwar aan verschillende mogelijkheden om op wegen aan een laadpaal je wagen te kunnen opladen. Als je al een laadpaal vindt, want daar komt België ook alweer achterop hinken.
Gans dat elektrisch rijden wordt ons door de strot geduwd, en bedrijven die een monopolie op elektriciteit hebben wrijven zich in de handen. De vernieuwing van het elektriciteitsnet in ons land de komende jaren gaat ons handenvol geld kosten. Ook dat is jaren aan de kant geschoven geweest door vorige regeringen.
Er is een reden waarom Toyota, dat maar 1 volledig elektrische wagen in zijn gamma heeft hier niet voor kiest. Waterstof is the way to go.