Re: Wist je dat...

46
W.O.L.F. wrote:Wist je dat als je een nieuwe taal wilt leren, je best gaat zingen, zo krijg je uw uitspraak goed. Enkele glaasjes wijn zouden ook goed zijn, maar dan mag je wel niet te veel oefenen voor de gezondheid :p

(en uiteraard niet drinken onder de 16 (BE) of de 18 (NL) jaar)
Damn ik ken veel talen dan :D
Image

Re: Wist je dat...

47
W.O.L.F. wrote:Wist je dat de aarde dezer dagen door een meteorietenstorm gaat (zoals elk jaar in augustus) en er daardoor veel vallende sterren te zien zijn?
de Perseïden zijn geen meteorieten maar stofdeeltjes :p

Re: Wist je dat...

50
Wist je dat er een modernere versie is van de Beatles song Yesterday?

Yesterday...
All those backups seemed a waste of pay.
Now my database has gone away.
Oh I believe in yesterday.
Suddenly,
There's not half the files there used to be,
And there's a milestone hanging over me
The system crashed so suddenly.
I pushed something wrong
What it was I could not say.
Now all my data's gone
and I long for yesterday-ay-ay-ay.
Yesterday,
The need for back-ups seemed so far away.
I knew my data was all here to stay,
Now I believe in yesterday.


Het origineel:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Wist je dat...

60
Wist je dat experimenteren met kinderen ook heel grappig kan zijn:



Voor onze jonge ouders die dit thuis willen proberen, gebruik dezelfde neutrale taal als de vrouw in het experiment (zij is getraind om bij elk kind hetzelfde te zeggen zodat wat zij zegt de kinderen niet beïnvloedt). Het werkt ongeveer tot ze naar het eerste leerjaar (voor Nederland, groep 3 of 4, het moment dat ze leren rekenen en schrijven enzo).
Dit kind is overigens volledig normaal begaafd enzo. Hij heeft nog geen inzicht in conservatie (hoeveelheden blijven even groot ook in een andere vorm) en correspondentie (even veel eenheden blijven even veel eenheden, ook als ze anders geordend of neergelegd zijn)


Deze zijn ook heel leuk:



Theory of mind betekent dat je je kunt inleven in andere mensen, en dan bedoel ik niet enkel empathie, maar ook je kunnen inbeelden wat de andere denkt/weet of wat de andere persoon ziet :)
Kan je ook op je eigen kinderen testen.

Warning: een kind is geen experimentmachine (al kan je het soms niet laten om kinderen te analyseren als pedagoog :p ) :D