Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

4171
Ligeiro wrote:Omg bende muggenzifters hier :p alsof jullie het altijd zo strikt en nauw nemen met de regels. Als iemand u geld geeft zegt ge dank u. Wilt ge een kadoke kopen, dan is dat uw zaak. Wilt ge iets voor uzelf kopen, is dat evengoed uw zaak, de mensen geven het u met de gedachte da ge er iets mee kunt doen. Officieel mag ne postbode ook geen drinkgeld aannemen, maar ik ken geen ene die gaat weigeren als er zo'n oudje 2 of 5 euro geeft en zegt "ier, drinkt er ene van".
50 euro is niet niets. Bij mijn weten is Mr. Wolf sociaal werker, hij diet dus aan dienstverlening en bouwt een persoonlijke band op die niet berust is op geld. Het aannemen van geld kan uw positie hierin bemoeilijken. Zeker omdat het gaat om een redelijk groot bedrag, dat is echt iets anders dan wat drinkgeld. Het is een principe en je moet zelf maar uitzoeken hoe je daar tegenover staat, ik zou het niet aannemen of er iets mee kopen voor die mensen of het aan een goed doel geven. Misschien vinden jullie dat onnozel, maar ik vind dat correct.

--- Als je al meer dan een uur moet bezig zijn met de fouten die ze hebben ontdekt in de cursus statistiek te verbeteren, en we hebben het niet over punten en komma's maar over stukken formules en titels...
--- Ik word zo verschrikkelijk slechtgezind van statistiek, met0t0 ziet af met mij :p

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

4172
Ik heb ooit zelf als is de fout gemaakt om een paar maanden geleden bij een gezin iets niet aan te nemen. Die mensen waren toen best kwaad. Ik moest dit toen wel aannemen. Ik heb het hier ook met de 2 mensen over gehad die alles van mijn stage regelen en met mijn begeleidende leerkracht op school. Ze hebben mij ook verteld dat ik nooit iets mag geven aan cliënten. Dit zou een verwachtingspatroon creëren. Ik heb ook al van redelijk veel mensen gehoord dat ik hen dan niks moet geven. Ik weet nog niet wat ik net met het geld ga doen
en @ Daviduvel: ik kom er al sinds november ;) meestal 1.5- 2 uurtjes in de week. Maar dit was ook nog niet een professionele stage
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

4173
In deze egoïstische, hebberige tijd mag je echt blij zijn dat je iets van iemand krijgt en in dit geval trots zijn.
Iets niet aannemen als je iets aangeboden krijgt is in mijn ogen (overal denk ik) ook onbeleefd. Die mensen vinden duidelijk dat jij het hebt verdiend, gewoon aannemen dan. :cool:
Ik zou nu wel niet de volgende keer staan wachten met open hand... :P
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

4174
Mr.Wolf wrote:Ik heb ooit zelf als is de fout gemaakt om een paar maanden geleden bij een gezin iets niet aan te nemen. Die mensen waren toen best kwaad. Ik moest dit toen wel aannemen. Ik heb het hier ook met de 2 mensen over gehad die alles van mijn stage regelen en met mijn begeleidende leerkracht op school. Ze hebben mij ook verteld dat ik nooit iets mag geven aan cliënten. Dit zou een verwachtingspatroon creëren. Ik heb ook al van redelijk veel mensen gehoord dat ik hen dan niks moet geven. Ik weet nog niet wat ik net met het geld ga doen
en @ Daviduvel: ik kom er al sinds november ;) meestal 1.5- 2 uurtjes in de week. Maar dit was ook nog niet een professionele stage
++++ Heerlijk om te mogen beleven dat er mensen zijn die inzet en toewijding van anderen weten te waarderen. Zij tonen hun dankbaarheid door je een klein bedrag te geven omdat ze niet weten hoe ze je op een andere manier kunnen bedanken. Misschien hadden deze mensen jou graag op een persoonlijkere manier bedankt, maar kennen ze je niet goed genoeg om te weten hoe.
Jij hebt die mensen op de een of andere manier blijer gemaakt en willen daarvoor graag iets terug doen. Hun blijdschap kun je maar op een manier gerecht doen en dat is iets leuks kopen voor jezelf van die 50 euro. Een cadeau kopen voor het meisje en of het gezin zou eerder als een belediging kunnen worden opgevat. Dat je iets gekregen hebt en dan weer via een omweg teruggeeft zou die blije mensen eerder in verlegenheid brengen. Wees zelf blij met het feit dat je blijkbaar anderen blij gemaakt hebt en geniet ervan.
Aan een goed doel geven? Prima, zolang het goede doel jijzelf bent. ;)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

4175
Mr.Wolf wrote:Ik heb ooit zelf als is de fout gemaakt om een paar maanden geleden bij een gezin iets niet aan te nemen. Die mensen waren toen best kwaad. Ik moest dit toen wel aannemen. Ik heb het hier ook met de 2 mensen over gehad die alles van mijn stage regelen en met mijn begeleidende leerkracht op school. Ze hebben mij ook verteld dat ik nooit iets mag geven aan cliënten. Dit zou een verwachtingspatroon creëren. Ik heb ook al van redelijk veel mensen gehoord dat ik hen dan niks moet geven. Ik weet nog niet wat ik net met het geld ga doen
en @ Daviduvel: ik kom er al sinds november ;) meestal 1.5- 2 uurtjes in de week. Maar dit was ook nog niet een professionele stage
Bespreken met mensen met ervaring (die eenzelfde positie hebben als jij (dus ook sociaal werkers als jij sociaal werker aan het worden bent) is inderdaad het beste :)

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

4176
of je nu aan dienstverlening doet of niet, ik denk toch dat je aan't eind van de dag hoopt betaalt te worden, niet? Voor niet gaat de zon op.
en dan bedoel ik niet van de mensen die je gaat helpen. Maar als die mensen het nodig vinden om u te belonen voor het werk dat ge levert, bovenop uw loon, dan toon je het meeste respect door dank u te zeggen en het aan te nemen. again: die mensen vinden dat je het verdiend, en ze geven het geld met goede bedoelingen. weigeren is hetzelfde als zeggen: "ik moet uw aalmoezen niet!", tuurlijk dat die mensen dan beledigd gaan zijn, ook al zeg je dat niet luidop.
Wil W.O.L.F. correct wezen, en het gekregen bedrag terug weggeven, dat is haar zaak. Wil Mr.Wolf er iets anders mee doen, is dat zijn zaak. Persoonlijk zou ik er ook iets voor mezelf mee doen, het is met dat in het achterhoofd dat de mensen het u gegeven hebben.

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

4177
Mr.Wolf wrote: en @ Daviduvel: ik kom er al sinds november ;) meestal 1.5- 2 uurtjes in de week. Maar dit was ook nog niet een professionele stage
Geen paniek, ik heb het gelezen dat je er al een (academie)jaar komt ;) Wat ik zei was meer iets dat ik vind, anderen kunnen daar weer iets anders over denken. :P


++ Airsoft was plezant
-- Ben er moe van geworden
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

4178
itsjustme wrote:
NTGSruler wrote:++++ 92km gefietst vandaag! :P
Doe je aan sport of gewoon voor de lol ff? :p

---- wifi doet het niet, daar gaat mijn avond fapje :(
Ik doe aan sport :P Maar fietsen toch meestal alleen maar als het goed weer is ;)

++++ Gisteren gaan uiteten en daarna cinema gedaan. Top avondje. Meer moet dat niet zijn.
+/- Far Cry 3. Er begint vordering in te komen. Wel nog redelijk wat te doen. Proberen te platten voor het eind van het weekend want volgende week gans de week weg en dan is het weer moeilijk erin komen. Maar zal doordoen worden.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

4181
Mr.Wolf wrote:
Ligeiro wrote:+++ straks x-men in de cine met mijn neef :)
Zou je de vorige gezien moeten hebben om deze te kunnen volgen?
EDIT: het helpt als je alles hebt gezien van de eerste x-men tot Days of future past. Deze speelt zich 10 jaar na de main story uit DoFP. In de eighties dus. Er wordt veel verwezen naar alle andere voorgaande. Er is een stuk dialoog opt einde die letterlijk gekopieerd is uit de eerste xmen. Om zogezegd full circle te komen. Er zit ook een verwijzing in naar de wolverine films btw, klein maar het is er wel.
[+] postcredits
er wordt voor de volgende film verwezen naar Mister Sinister als volgende bad guy. Dat beloofd :)

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

4182
--- Rare situatie op mijn werk, niet zeker hoe lang het nog gaat duren dat ik werk heb (normaal niet zo lang, maar kan plots beslist worden om alles te laten vallen)...
--- De normale shit...
- Mag nog meer afkoelen...
+++ De week van 13 tot 19 juni gaat toppie worden!
+++ Uncharted 4
+++ Uncharted 4 spelen en heel de familie die zegt dat het een mooi spel is

+++ Nog 93 dagen voor Deus Ex MD CE
+++ Nog 131 dagen voor FFXV CE
--- Aan het wachten op: FFXII HD Remastered, PS4 FF Dissidia, nieuwe CE & Guide aankondigingen...
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

4183
++++ Far Cry 3. Platinum vandaag zal er niet meer inzitten jammer genoeg. Maar volgend weekend is deze binnen. Wel nog 40 relikwieën zoeken *zucht*. Dan kan ik een speciale spuit maken om die trophy nog binnen te rijven. Vaardigheden zijn zo goed als binnen. Ik moet blijkbaar nog 1 bescherming kopen om een vaardigheid vrij te spelen. En dan nog iemand van 70m afschieten en boem 'platinum' :P
+/- Weekje weg van huis. Vrijdag terug.
++++ PSN level 23.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

4184
- Mijn fietsketting die al voor de 3e keer is gebroken... Ga 'm denk ik moeten laten vervangen. Daar gaan mijn centjes :( En wilde zo graag een scooter..
- Mijn kat is op mijn hand/arm gaan liggen terwijl ik sliep. Waarschijnlijk schrok hij en zette zijn nagels ff flink in mij tijdens het wegsprinten. Dikke sneeën op mijn hand en mijn schouder bloedde ook een beetje. Voelde ook nagels in mijn gezicht maar die is nog heel. Wat een kut manier om wakker te worden :P

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

4185
itsjustme wrote:- Mijn fietsketting die al voor de 3e keer is gebroken... Ga 'm denk ik moeten laten vervangen. Daar gaan mijn centjes :( En wilde zo graag een scooter..
- Mijn kat is op mijn hand/arm gaan liggen terwijl ik sliep. Waarschijnlijk schrok hij en zette zijn nagels ff flink in mij tijdens het wegsprinten. Dikke sneeën op mijn hand en mijn schouder bloedde ook een beetje. Voelde ook nagels in mijn gezicht maar die is nog heel. Wat een kut manier om wakker te worden :P
Een scooter kost toch véél meer dan een simpele ketting? :p

-- almost monday
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image