Re: 'It's all about the drinks'-topic

797
Ik kom veel te laat voor het hele debat over alcohol en shizzle. Maar wou toch nog rap even mij mening delen.
Ik ben zelf ook begonnen met drinken van toen nog mazout (cola+bier) op men 15,5 ongeveer. Dit wel met mate omdat ik er toen weinig interesse in had opzich + de smaak van bier vond ik niet zo denderend. Dat is ondertussen sterk veranderd en een week zonder bier is bijna ondenkbaar (lees ik kan het wel, maar de kans dat er week is zonder is klein). Hiervoor ben ik vanzelfsprekend een groot deel de schuldige, maar ook onze maatschappij, wetgeving en mijn eigen sociaal netwerk zijn een grote factor. Ik ga ook in februari een maand niet meer drinken bij wijze van experiment, waarvoor ik nu al door sommigen gek ben verklaard. :p

Over het sterke drank onder 18 jaar aspect, ik ben zelf voorzitter in een jeugdhuis en ben lid van een klj waar ook 16 jarigen in zitten. Als ik hen zie drinken is het ook vaak met sterke drank en dat ik zou persoonlijk ook afraden. Het gaat me dan zelfs niet over de hersencellen etc, maar de meeste van die jongeren kennen hun grens allesbehalve en met sterke drank wordt dit enkel moeilijker in te schatten. Met als gevolg dat zij zichzelf echt helemaal dicht drinken, wat leidt tot echt lam zijn (lees op radje bewusteloos), coma, ziekenhuis, blackouts,... Nu inderdaad hypocriet misschien dat ik dit zeg, maar zelf heb ik nooit sterke gedronken (of beter gezopen) voordat ik redelijke ervaring had met gewoon bier als met sterke.

Over het pleidooi van wolf. Ik respecteer (en bewonder je zelfs misschien ergens) dat je opstaat voor je mening en dat je deze boodschap wilt (en blijft wellicht) verkondigen. Maar ik moet jammer genoeg zeggen uit eigen ervaringen dat het weinig tot niets uit zal halen tot er een mentaliteitsverandering komt in de samenleving en bij de wetgever, maar je moet ergens beginnen i guess. :p Ik heb ook wel zoiets van iedereen doet wat hij wilt, maar er is nog steeds een verschil tussen iets toelaten en iets promoten. Leeftijdsgrens veranderen zou kunnen werken, maar dit pas op lange duur volgens mij. Dus je gaat jezelf nooit populair maken ermee, maar iet of wat verstrengen van de regels rond alcohol of meer/beter informatie rond de gevaren zou geen kwaad kunnen.

Das het zowat denk ik. :p Nu hoop ik dat mijn maand nuchterheid zal bewijzen aan mezelf dat het zo ook perfect kan en dan hoef ik geen alcohol meer te zuipen wat zowel mijn lever als mijn portefeuille leuk zullen vinden denk ik. :D
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

799
Stelt niets voor Wastelander ik heb 101 dagen enkel water gedronken. Ik deed mee was op RTV geweest ik heb het gehaald. 4,5kg kwijt. En Wolf die paar miljoen hersencellen gaan niks veranderen. De lever ziet meer af op die moment maar dit geeft geen permanent schade hoor. Het is een uitzondering dat ik drink tot ik zo dronken ben was trouwens de eerste keer.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

800
RoyVdW wrote:Stelt niets voor Wastelander ik heb 101 dagen enkel water gedronken. Ik deed mee was op RTV geweest ik heb het gehaald. 4,5kg kwijt. En Wolf die paar miljoen hersencellen gaan niks veranderen. De lever ziet meer af op die moment maar dit geeft geen permanent schade hoor. Het is een uitzondering dat ik drink tot ik zo dronken ben was trouwens de eerste keer.
Laat ons hopen dat je geen blijvende schade hebt eh...

Re: 'It's all about the drinks'-topic

802
gamerke1992 wrote:Ik ben gisteren naar een wijnrestaurant gegaan. Je kreeg dan een tablet met alle soorten wijnen die ze hadden, met alle info en prijzen. Spijtig dat ik geen aangepast wijnmenu heb kunnen nemen, omdat ik met de auto was.

Net zoals bier kan ik enorm genieten van een goede wijn :cool:
Wijn is ook zo super divers, zoals bier. Een rode wijn is nooit hetzelfde als een andere, dat vind ik zo tof. :) En voor de warmere dagen kan je dan terugvallen op een rosé of een fris wit wijntje. Naast porto drink ik het liefst wijn. :D
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

803
Elexus wrote:
gamerke1992 wrote:Ik ben gisteren naar een wijnrestaurant gegaan. Je kreeg dan een tablet met alle soorten wijnen die ze hadden, met alle info en prijzen. Spijtig dat ik geen aangepast wijnmenu heb kunnen nemen, omdat ik met de auto was.

Net zoals bier kan ik enorm genieten van een goede wijn :cool:
Wijn is ook zo super divers, zoals bier. Een rode wijn is nooit hetzelfde als een andere, dat vind ik zo tof. :) En voor de warmere dagen kan je dan terugvallen op een rosé of een fris wit wijntje. Naast porto drink ik het liefst wijn. :D
Ja inderdaad, iedereen vind wel een wijn naar zijn smaak :) Mijn voorkeur gaat uit naar een pinot blanc, Pouilly-Fuissé (fumé ook soms) of een goeie sancerre. Hangt er ook wat vanaf voor welke gelegenheid, want ze zijn soms echt wel duur he :lol:
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

804
W.O.L.F. wrote:Weet je, ik kan het gewoon niet laten voorbij gaan als iemand die nog zo jong is het normaal vindt om sterke drank te vinden. Als mens en als forumlid vind ik het dan een beetje mijn verantwoordelijkheid om aan te geven dat dat niet normaal is. Wil je je alsnog zat drinken of alsnog aan de sterke drank gaan, dan doe je dat maar, maar ik hoef mij achteraf niet te bedenken 'had ik maar wat gezegd'.
O ja, de mix van alcohol en energiedrank, maakt dat niet sneller dronken? Dat is toch sowieso het gevaar van cocktails?
Neem het mij niet kwalijk, maar ik denk dat die attitude juist averechts werkt. Achteraf gaan jongeren u wel gelijk geven ja, maar dat is niet wat ge wilt bereiken. Op het moment zelf gaan er veel zoiets hebben van "Jaja, ik weet het wel, stop met zagen, ik ben praktisch volwassen". Zeker als de rest van hun vriendengroep ook die houding heeft.

Degenen die op jonge leeftijd nog niet drinken zijn al goed bezig. Degenen die het wel doen, een black-out tegenkomen en dan matigen of stoppen beseffen uit ervaring dat overdrijven op jonge leeftijd geen goed idee is. De rest gaat toch nooit luisteren naar "redelijke argumenten". Voor die laatste groep moet ge u echt niet schuldig gaan voelen omdat ge ze niet gewaarschuwd hebt, ze zijn andermans verantwoordelijkheid.

Dat gevaar bij cocktails ligt er trouwens in dat het niet duidelijk is hoeveel alcohol ge al binnen hebt, aangezien ze zeer gemakkelijk binnen te kappen zijn.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

805
W.O.L.F. wrote:
RoyVdW wrote:Stelt niets voor Wastelander ik heb 101 dagen enkel water gedronken. Ik deed mee was op RTV geweest ik heb het gehaald. 4,5kg kwijt. En Wolf die paar miljoen hersencellen gaan niks veranderen. De lever ziet meer af op die moment maar dit geeft geen permanent schade hoor. Het is een uitzondering dat ik drink tot ik zo dronken ben was trouwens de eerste keer.
Laat ons hopen dat je geen blijvende schade hebt eh...
Bedankt voor uw medeleven met mij :) En nee geen schade althans niet merkbaar.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Image
cron