Fietsentopic

1
Een topic wat ik wel interessant vond op OPM was het Fietsentopic. Ik meen mij te herinneren dat vooral RoyVdw een grote fietsliefhebber is? Oxiraantje praatte ook regelmatig mee, en eigenlijk velen anderen ook :)

Vandaar dus dit topic, discussieer hier over alles wat met fietsen te maken heeft!


OT: Ik speel al tijdje met de gedachte om te gaan beginnen met wielrennen. Weliswaar op recreatief niveau, maar toch met de bedoeling er stevige trainingen op na te houden, grote touren te maken en toch redelijk wat km's af te malen. Aangezien ik een leek ben op het gebied van fietsen, kledij, toebehoren en accessoires wil ik hier ook eens mijn vraag stellen.

Ik wil dus een racefiets kopen, en zeker ook een GPS (met hartslagmonitor, mappen, cadans, calorieën, afstand, Strava...).

Dit is de fiets die ik op het oog heb: Desert Falcon Pro 2015. http://www.bulls.de/fileadmin/res/bulls ... 2000px.png
Prijs is 1500 euro.

Volgens mij is deze fiets wel zijn geld waard voor een beginner zoals mezelf. Volledige Shimano Ultegra groep, bekabeling intern, mooie kleuren. Enkel de wielen zijn instapmodel, maar das normaal.
Graag een mening hierover :)

Kwestie GPS iemand die mij iets kan aanraden? Ik kijk vooral naar Garmin (510 of 810).

Kledij aan te raden, zeker aan te schaffen? Merken?

Accessoires? Uiteraard een fietspomp (mss ook een kleine voor onderweg?), stand om fiets in te zetten, ... Wat is het beste om wat materiaal te kunnen meenemen onderweg? Draagtas, fietstas onder het zadel? Geen idee daarvoor eigenlijk.

Laat maar horen!
Image

Re: Fietsentopic

2
Voor fietseigenaars met fietszakken, ze stelen er echt alles uit, ik had een zacht zadelovertrek dat al versleten was (echt een kale plek op enzo), hebben ze gepikt, dan snap je toch echt niet meer waarom... :(

Re: Fietsentopic

3
W.O.L.F. wrote:Voor fietseigenaars met fietszakken, ze stelen er echt alles uit, ik had een zacht zadelovertrek dat al versleten was (echt een kale plek op enzo), hebben ze gepikt, dan snap je toch echt niet meer waarom... :(
Das echt zielig dat mensen dat doen....
Image

Re: Fietsentopic

4
NTGSruler wrote:
W.O.L.F. wrote:Voor fietseigenaars met fietszakken, ze stelen er echt alles uit, ik had een zacht zadelovertrek dat al versleten was (echt een kale plek op enzo), hebben ze gepikt, dan snap je toch echt niet meer waarom... :(
Das echt zielig dat mensen dat doen....
Absoluut. Maar ik hoop niet dat je van plan bent fietszakken op je racefiets te plaatsen. :p

Re: Fietsentopic

5
BozeGozerXrd wrote:
NTGSruler wrote:
W.O.L.F. wrote:Voor fietseigenaars met fietszakken, ze stelen er echt alles uit, ik had een zacht zadelovertrek dat al versleten was (echt een kale plek op enzo), hebben ze gepikt, dan snap je toch echt niet meer waarom... :(
Das echt zielig dat mensen dat doen....
Absoluut. Maar ik hoop niet dat je van plan bent fietszakken op je racefiets te plaatsen. :p
Er zijn mogelijkheden :p
Image
Image

Re: Fietsentopic

6
@Gamer; Over 180km doe ik met twee man iets meer dan 6u over. Ongeveer 30 gemiddeld :cool:

Dit weekend staat de afstand van tegen de 200 op de planning. Vertrek om 9u en sluit om 13u30 aan bij groep. 's Middags even stoppen om iets te eten. Ik rijd de toer dubbel anders stelt het niet veel voor :smug:

Op 7 juli ga ik 310km doen dus die barrière van de 300 moet ik doorbreken dus nu al wat voorbereiden!
Image

Re: Fietsentopic

8
Zal mijn fiets hier ook nog eens zetten :d
Original post:
Ierze :D
Image
Topfiets! Ne straffe die beter doet als dit! ;)
Inclusief pomp van 1913
Prachtig embleem van Eendracht Aalst. alsook in de kleuren van de ploeg!

Nieuwe bel!
Nieuw slot (in bijpassende kleuren)
Nieuw achterlicht staat nog in de kast in de gang maar komt er ooit wel eens op :p

En nu zoek ik nog een fietsplak (weet AN naam niet)

Om en bij de 10,- € voor deze velo! Heb ik lang voor moeten sparen
Nu de update.
Het achterlicht ligt nog steeds in de kast :D
Nu is er wel rond de fiets lichtjes gebonden die op 2 AA batterijtjes flikkeren.
Zoek wel nog steeds een fietsplak
Dit is zoiets:
Image
Dat zullen de meeste onder jullie wel niet kennen zeker? :D
Image

Re: Fietsentopic

9
ShAmPi wrote:Zal mijn fiets hier ook nog eens zetten :d
Original post:
Ierze
Image
Topfiets! Ne straffe die beter doet als dit! ;)
Inclusief pomp van 1913
Prachtig embleem van Eendracht Aalst. alsook in de kleuren van de ploeg!

Nieuwe bel!
Nieuw slot (in bijpassende kleuren)
Nieuw achterlicht staat nog in de kast in de gang maar komt er ooit wel eens op :p

En nu zoek ik nog een fietsplak (weet AN naam niet)

Om en bij de 10,- € voor deze velo! Heb ik lang voor moeten sparen
Nu de update.
Het achterlicht ligt nog steeds in de kast :D
Nu is er wel rond de fiets lichtjes gebonden die op 2 AA batterijtjes flikkeren.
Zoek wel nog steeds een fietsplak
Dit is zoiets:
Image
Dat zullen de meeste onder jullie wel niet kennen zeker? :D
Jij bent echt een hippe dame of niet? :p

Re: Fietsentopic

11
ShAmPi wrote:Nope
Ik ben een supermegafantastische dude die altijd al een vrouwenfiets gehad heeft! :D

Die zijn dan namelijk ook veel makkelijker dan mannenfietskes.
Bwah, ik vind dat ge daar wel ongelofelijk recht op zit, ik zit liever iets meer voorover :p

Re: Fietsentopic

12
met0t0 wrote:
ShAmPi wrote:Nope
Ik ben een supermegafantastische dude die altijd al een vrouwenfiets gehad heeft! :D

Die zijn dan namelijk ook veel makkelijker dan mannenfietskes.
Bwah, ik vind dat ge daar wel ongelofelijk recht op zit, ik zit liever iets meer voorover :p
Ah ik niet :)
En ook als ge van zadel schefferd heb je geen zeer aan je edele delen bij een vrouwenfiets.
Alhoewel de velomakers tegenwoordig het EINDELIJK door hebben en de mannenfietsen meer en meer op vrouwenfietsen beginnen te trekken.
Image

Re: Fietsentopic

13
Vrouwenfietsen zijn inderdaad beter want het heeft geen enkel nut waarom die kaderbuis hoog moet zitten bij mannen. Kan je ook makkelijker opstappen ed. Maar ik zit ook meer voorovergebogen ben dat gwn door het wielrennen dus zit goed.
Image

Re: Fietsentopic

14
ShAmPi wrote:Nope
Ik ben een supermegafantastische dude die altijd al een vrouwenfiets gehad heeft! :D

Die zijn dan namelijk ook veel makkelijker dan mannenfietskes.
Oh, is dat een vrouwenfiets? Dat straalt ie nu met de flikkerende lichtjes wrs wel een stuk meer uit. i.i.g. :)