Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7951
paveman wrote:Wel meer dan maatschappelijk werk ShAmPi! Dat is echt schandalig onderbetaald!!
Kop op Mr. Wolf! Geef niet op! De wet van Murphy heeft je nu genadeloos te pakken gehad (eerst je eerste klote stage, nu een begeleider die zelf duidelijk niet geschikt is voor maatschappelijk werk en vervolgens het opleidingshoofd die ook niet verder kan kijken dan z'n neus lang is....), maar wellicht dat je met enige moeite toch nog snel stappen kunt maken. Al is het maar dat je kunt zeggen dat je ook dit jaar hebt afgerond - met een goede uitleg kun je dit iets goeds voor op je cv maken: je bent geen opgever!!

Ik weet niet of ik het laatste jaar stage ook nog zou doen, ondanks gamerke zijn goede argument dat je dan een bachelor zou (kunnen) hebben. Ik ben van mening dat je dingen die (op lange termijn) energie kosten, die je niet leuk vindt, altijd zo snel mogelijk moet stoppen. Je hebt geen zekerheid van dat je hierna je papiertje idd hebt en daarnaast is (levens)geluk veel belangrijker dan een bepaalde functie, titel of opleiding die je gehaald hebt.
Een jaar, zonder zekerheid van slagen in een veld waar je jezelf duidelijk moet strekken om niveau op te halen, is best een lange tijd in dat licht.

Ondertussen zou het misschien goed zijn om te kijken welke IT opleiding je zou willen doen en onderzoeken of je hier ergens verderop in kunt stromen vanwege hetgeen je tijdens deze opleiding hebt gedaan. Als je daar bijv. in jaar 2 in zou kunnen stromen, zou je inderdaad 2 jaar 'verliezen', maar m.i. wel minimaal 2 jaar levensvreugde 'terugwinnen'. ;)

Succes met de keuzes die je moet maken!
True dat. Daarnaast biedt ICT ook een hoop meer werkzekerheid dan maatschappelijk werk. Ik weet niet of het overal zo gaat, maar een maat van mij heeft pakt een stuk of 4 a 5 jobaanbiedingen gekregen en heeft ondertussen al een job en hij is nog geeneens afgestudeerd.
Hoewel ik zeker akkoord ben met wat je zegt over geluk, moet ik toch zeggen dat je het belang van dat papier niet mag onderschatten. Er zijn natuurlijk diploma's die relatief weinig waard zijn, maar hoger onderwijs diploma hebben is (zeker statistisch gezien) niet slecht. :p
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7953
The Wastelander wrote:True dat. Daarnaast biedt ICT ook een hoop meer werkzekerheid dan maatschappelijk werk. Ik weet niet of het overal zo gaat, maar een maat van mij heeft pakt een stuk of 4 a 5 jobaanbiedingen gekregen en heeft ondertussen al een job en hij is nog geeneens afgestudeerd.
Hoewel ik zeker akkoord ben met wat je zegt over geluk, moet ik toch zeggen dat je het belang van dat papier niet mag onderschatten. Er zijn natuurlijk diploma's die relatief weinig waard zijn, maar hoger onderwijs diploma hebben is (zeker statistisch gezien) niet slecht. :p
Klopt zeker: het kan absoluut helpen. Maar vandaar dat ik ook probeer aan te geven dat het voor mij een kwestie zou zijn van afwegen van de periode van doorzetten t.o.v. geluk boven papiertje/geld etc. Laat me duidelijk zijn: ik ben absoluut niet tegen door de zure appel heen bijten, maar vind dat er tegenwoordig wat te vaak nadruk op zekerheid, inkomen of positie wordt gelegd, terwijl het m.i. nog altijd voornamelijk om geluk gaat. Dat is het punt dat ik wilde maken.

Los daarvan ken ik genoeg miljonairs die school nooit hebben afgemaakt, net zoals ik miljonairs ken die dat wel hebben. Ik bedoel hiermee dan ook niet 'geef school maar snel op' (juist niet: benut de kansen die je krijgt!), maar wel: iedereen heeft zijn eigen weg te gaan en geen enkele is een garantie voor succes of voor falen (ik ken ook genoeg universitair afgestudeerden die van faillissement naar faillissement gaan of doodongelukkig zijn). Voor mij is het belangrijk om keuzes met mijn hart te maken. Ik ben ervan overtuigd dat ik daarmee veel gelukkiger wordt dan wanneer ik met mijn verstand zou kiezen (oftewel: zekerheid, inkomen, positie...).
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7955
fsterchele23 wrote:+++ real Madrid nog maar eens de Champions league gewonnen. Dit is toch niet meer normaal 3x op rij. Die fabelachtige goal van bale is een prachtige bekroning van deze prestatie. Nu op naar het wk, waar ik wel nog ga supporteren voor de Belgen maar veel meer uitkijk naar andere landen :-P

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
had je die keeper met zeep aan zijn handschoenen gezien Sooi ?? :lol:

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7956
Gamefreak wrote:
fsterchele23 wrote:+++ real Madrid nog maar eens de Champions league gewonnen. Dit is toch niet meer normaal 3x op rij. Die fabelachtige goal van bale is een prachtige bekroning van deze prestatie. Nu op naar het wk, waar ik wel nog ga supporteren voor de Belgen maar veel meer uitkijk naar andere landen :-P

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
had je die keeper met zeep aan zijn handschoenen gezien Sooi ??
Image
Het is een jaargang geweest van veel goals, superspannende matchen, onvoorspelbare inhaalbewegingen en... Flaterende keepers :-P

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7957
fsterchele23 wrote:
Gamefreak wrote:
fsterchele23 wrote:+++ real Madrid nog maar eens de Champions league gewonnen. Dit is toch niet meer normaal 3x op rij. Die fabelachtige goal van bale is een prachtige bekroning van deze prestatie. Nu op naar het wk, waar ik wel nog ga supporteren voor de Belgen maar veel meer uitkijk naar andere landen :-P

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
had je die keeper met zeep aan zijn handschoenen gezien Sooi ??
Image
Het is een jaargang geweest van veel goals, superspannende matchen, onvoorspelbare inhaalbewegingen en... Flaterende keepers :-P

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
En van afschuwelijke spelers die de tegenspelers bewust de grond intrekken met hoop op kwetsures. Of die keepers ellebogen geven wanneer het hun maar past.
Ramos verdient straf.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7959
ShAmPi wrote:
fsterchele23 wrote:
Gamefreak wrote:
fsterchele23 wrote:+++ real Madrid nog maar eens de Champions league gewonnen. Dit is toch niet meer normaal 3x op rij. Die fabelachtige goal van bale is een prachtige bekroning van deze prestatie. Nu op naar het wk, waar ik wel nog ga supporteren voor de Belgen maar veel meer uitkijk naar andere landen :-P

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
had je die keeper met zeep aan zijn handschoenen gezien Sooi ??
Image
Het is een jaargang geweest van veel goals, superspannende matchen, onvoorspelbare inhaalbewegingen en... Flaterende keepers :-P

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
En van afschuwelijke spelers die de tegenspelers bewust de grond intrekken met hoop op kwetsures. Of die keepers ellebogen geven wanneer het hun maar past.
Ramos verdient straf.
Ramos op de brandstapel zetten vo de blessure van Salah is wa makkelijk. Heel spijtig voor em en voor de match ma ramos tackelde op Den bal en niemand zegt dat Salah zich moest vasthouden aan de bovenarm van ramos. Da mag 1000 keer gebeuren waarvan er niks uit voort komt van blessures nu land Salah spijtig genoeg heel slecht, niks aan te doen

Maar dan rekent wss ramos ook op dat Salah aan hem gaat hangen en zo zwaar ten val komt, wat smerig is, maar nog altijd niet fout

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
I
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7962
fsterchele23 wrote:
ShAmPi wrote:
fsterchele23 wrote:
Gamefreak wrote:
fsterchele23 wrote:+++ real Madrid nog maar eens de Champions league gewonnen. Dit is toch niet meer normaal 3x op rij. Die fabelachtige goal van bale is een prachtige bekroning van deze prestatie. Nu op naar het wk, waar ik wel nog ga supporteren voor de Belgen maar veel meer uitkijk naar andere landen :-P

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
had je die keeper met zeep aan zijn handschoenen gezien Sooi ??
Image
Het is een jaargang geweest van veel goals, superspannende matchen, onvoorspelbare inhaalbewegingen en... Flaterende keepers :-P

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
En van afschuwelijke spelers die de tegenspelers bewust de grond intrekken met hoop op kwetsures. Of die keepers ellebogen geven wanneer het hun maar past.
Ramos verdient straf.
Ramos op de brandstapel zetten vo de blessure van Salah is wa makkelijk. Heel spijtig voor em en voor de match ma ramos tackelde op Den bal en niemand zegt dat Salah zich moest vasthouden aan de bovenarm van ramos. Da mag 1000 keer gebeuren waarvan er niks uit voort komt van blessures nu land Salah spijtig genoeg heel slecht, niks aan te doen

Maar dan rekent wss ramos ook op dat Salah aan hem gaat hangen en zo zwaar ten val komt, wat smerig is, maar nog altijd niet fout

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
I
pittige voetbaldiscussie hier... waar is Youri Mulder ??

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7964
The Wastelander wrote:+++++/-- Bethesda die al bijna meer dan 12 uur een live stream op twitch hebben lopen, making a lot of hype, maar begint nu wel lang te duren
Ik hoop op een nieuwe game zoals ze ooit bij New Vegas gedaan hebben. Al ben ik ook al blij met een remaster ervan! Wel hopelijk niet fallout 4 op de switch, want dat zou teleurstellend zijn :p
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7965
Mr.Wolf wrote:
The Wastelander wrote:+++++/-- Bethesda die al bijna meer dan 12 uur een live stream op twitch hebben lopen, making a lot of hype, maar begint nu wel lang te duren
Ik hoop op een nieuwe game zoals ze ooit bij New Vegas gedaan hebben. Al ben ik ook al blij met een remaster ervan! Wel hopelijk niet fallout 4 op de switch, want dat zou teleurstellend zijn :p
Yeah dat laatste lijkt me redelijk onwaarschijnlijk aangezien dit echt veel te veel hype zou zijn voor zoiets klein als F4 op switch. Het lijkt volgens sommige bronnen inderdaad tegaan over een nieuwe game dus een game zoals ze bij NV deden zou wel kunnen (aangezien F:NV blijkbaar ook ongeveer zolang na F3 uitkwam al dit nu)
Image
cron