Re: Vragentopic

64
BozeGozerXrd wrote:
Gamefreak wrote:
ShAmPi wrote:Ik ben niet gedoopt :D

I'm the antichrist! :evil:

OT: http://ontdoping.be/
snel, een exorcist !!!
Dat is voor als je bezeten bent, dat werkt niet bij de antichrist. Een duivelse admin kun je alleen verbannen met de Holy Banhammer. En pepperspray.
en met een metgezel die erg veel look heeft gegeten zeker ? :smug:

Re: Vragentopic

66
met0t0 wrote:
FGras wrote:Hoe schrijf je je uit bij de katholieke kerk?
Ik zou om te beginnen langsgaan bij de kerk waar ge gedoopt zijt. Hopelijk is dat niet te moeilijk (doordat ge er nu verder weg van woont ofzo). Daar zou de lokale pastoor u wel meer uitleg kunnen geven volgens mij. Anders zou ik naar het dichtst bijzijnde bisdom gaan.
Ik kijk er niet echt naar uit om er naar toe te gaan. :relief: Zo veel moeite en ook nog kans op gezeur..

Ik ga een formuliertje invullen die ik op internet heb gevonden naar de dichtsbijzijnde parochie.
Deze site kon mij daar wel goed bij helpen: http://uitschrijven.info/?page_id=9
BozeGozerXrd wrote:
RoyVdW wrote:Uitschrijven bij de kerk? Wat houd dat in nog nooit van gehoord? Wat is het nut? Ben nu wel curieus.
Hij wil Moslim worden. :) Lees zijn post, daar staat het gewoon in. :p
¿MOSLIM? :dizzy:
RoyVdW wrote:
Tjeefkeuh wrote:
RoyVdW wrote:Uitschrijven bij de kerk? Wat houd dat in nog nooit van gehoord? Wat is het nut? Ben nu wel curieus.
Gewoon ervoor zorgen dat ge officieel niet meer geregistreerd staat als bv. christen. Aangezien de overheid blijkbaar religieuze instaties subsidieert adhv het aantal leden, en veel mensen tegenwoordig zonder dat ze het weten en/of willen ingeschreven staan als christen, kunnen ze zich beter "uitschrijven".
Snap dat niet. Heb mij nooit ingeschreven dus hoe kan ik het weten? Ben wel gedoopt dus mss is dat dan automatisch? Begrijp het nut ook niet van dopen en als baby besef je er toch niets van.
Geen idee of het bij enkel een doping meteen vast staat dat je een lid van de kerk bent.
Zelf heb ik als klein jochie zo'n beetje alles gedaan om mij in te wijden bij de kerk. Maar dan vooral met de reden omdat ik er cadeautjes voor kreeg. (dooping, communie, vormsel enz.)
Ik weet dus wel zeker dat ik in het register sta. :P
Kolm wrote:Is dat in België ook zo? Want FGras had het over Nederland.
In België is het geloof ik niet zo dat de overheidssubsidie gebasseerd is op het aantal leden.

Re: Vragentopic

68
ShAmPi wrote:
Kolm wrote:Is dat in België ook zo? Want FGras had het over Nederland.
Op de url die ik doorgegeven heb staat een forward naar de nederlandsite.
Het was vooral gericht aan Tjeefkeuh en Roy omdat ik twijfelde of hun info wel over Nederland ging ;)
Image

Re: Vragentopic

69
Kolm wrote:
ShAmPi wrote:
Kolm wrote:Is dat in België ook zo? Want FGras had het over Nederland.
Op de url die ik doorgegeven heb staat een forward naar de nederlandsite.
Het was vooral gericht aan Tjeefkeuh en Roy omdat ik twijfelde of hun info wel over Nederland ging ;)
Ik denk dat het er in België gelijkaardig aan toe gaat. Ik meen ergens gelezen te hebben dat er hier 6 erkende levensbeschouwingen zijn die de overheid subsidieert. Van het deel dat niet naar lagere en middelbare scholen gaat, kwam meer dan 80% bij de katholieke kerk uit.

Dat ze sommige kerken en kathedralen die cultureel erfgoed zijn willen onderhouden begrijp ik, maar ik vind het onvoorstelbaar dat in ons land nog niet de regeling bestaat dat enkel de volgelingen van een religie betalen voor de ceremonies enz

Re: Vragentopic

70
Tjeefkeuh wrote: Ik denk dat het er in België gelijkaardig aan toe gaat. Ik meen ergens gelezen te hebben dat er hier 6 erkende levensbeschouwingen zijn die de overheid subsidieert. Van het deel dat niet naar lagere en middelbare scholen gaat, kwam meer dan 80% bij de katholieke kerk uit.

Dat ze sommige kerken en kathedralen die cultureel erfgoed zijn willen onderhouden begrijp ik, maar ik vind het onvoorstelbaar dat in ons land nog niet de regeling bestaat dat enkel de volgelingen van een religie betalen voor de ceremonies enz
Moesten ze dat doen dan denk ik niet dat ze ooit uit de kosten gaan komen... Maar ik snap je punt wel :)
Image

Re: Vragentopic

71
Kolm wrote:
Tjeefkeuh wrote: Ik denk dat het er in België gelijkaardig aan toe gaat. Ik meen ergens gelezen te hebben dat er hier 6 erkende levensbeschouwingen zijn die de overheid subsidieert. Van het deel dat niet naar lagere en middelbare scholen gaat, kwam meer dan 80% bij de katholieke kerk uit.

Dat ze sommige kerken en kathedralen die cultureel erfgoed zijn willen onderhouden begrijp ik, maar ik vind het onvoorstelbaar dat in ons land nog niet de regeling bestaat dat enkel de volgelingen van een religie betalen voor de ceremonies enz
Moesten ze dat doen dan denk ik niet dat ze ooit uit de kosten gaan komen... Maar ik snap je punt wel :)
In een aantal Europese landen bestaat dat al lang.

Re: Vragentopic

73
FGras wrote:Ik schrijf een engelse sollicitatiebrief en ik heb een vraag over de aanhef.
  • Dear John Doe,
  • Dear Mr John Doe,
  • Dear Mr Doe,
Welke is juist?
'sup

Nee ff serieus, normaal gebruiken ze enkel de achternaam.
Nontheless weet ik niet of ze nog steeds zo strak zijn :D
Een komma achter Dear mr josken doet men wel niet.
Zelfs niet in het nederlands ;)
Image

Re: Vragentopic

74
ShAmPi wrote:
FGras wrote:Ik schrijf een engelse sollicitatiebrief en ik heb een vraag over de aanhef.
  • Dear John Doe,
  • Dear Mr John Doe,
  • Dear Mr Doe,
Welke is juist?
'sup

Nee ff serieus, normaal gebruiken ze enkel de achternaam.
Nontheless weet ik niet of ze nog steeds zo strak zijn :D
Een komma achter Dear mr josken doet men wel niet.
Zelfs niet in het nederlands ;)
Thanks!
Dan wordt het:

Dear Mr Doe

Btw, jou mening.
Welke quote vind je beter voor op het CV?
Ik heb maar ruimte voor één.
  • “Quality always wins from quantity”
  • "Find a job you love so you shall never have to work"

Re: Vragentopic

75
Das ne moeilijke!
Ik zou zeggen pakt diegene die je het meeste aanspreekt.
Maar de 2e quote is eigenlijk "Find a job you love and you shall never work a day" (ofzoiets)

Anyway
Als dit een open sollicitatie is via een formulier (denk ik door de quote die je blijkbaar moet invullen)
Zou ik persoonlijk gaan voor een eigen gecreerde quote of toch minder bekende...?
minder bekende:
“The mind is not a vessel to be filled, but a fire to be kindled.”
― Plutarch

edit:
ff engelse sollicitatiebrief gegoogled
http://www.tuxx.be/sollicitatiebrieven/engels/

Good luck my padawan :D
Image
cron