Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9946
NTGSruler wrote: ++++ Schrijnwerker langs geweest om de ramen op te meten. We gaan rondom het huis screens installeren die de warmte toch zouden moeten buitenhouden de komende zomer. Als je ziet dat we nu in februari al 16-18 graden hebben.. :O Jammer genoeg door de zonnepanelen op ons dak kunnen er wss geen screens geplaatst worden op de veluxen. ( te weinig plaats tussen raam en zonnepanelen). Natuurlijk net de gamekamer.. :( Soit, het zou in gans het huis toch koeler moeten worden.
Wij hebben dat ook laten plaatsen op het gelijkvloers 2 jaar geleden en dat geeft een enorm groot verschil.

Voor dat we de screens hadden was het in de zomer tot 38 graden in de woonkamer. Nu is de maximum na weken heet weer 27-28 graden. Zeker die eerste week van grote hitte konden we de temparuur rond de 24 graden houden, wat vroeger dus minstens 10 graden meer geweest zou zijn.

Gisteren heb ik met hetzelfde bedrijf contact opgenomen om er ook boven te plaatsen. We hebben dat niet meteen gedaan, omdat screens zo ontzettend duur zijn.

Grote tip: vraag naar een toestel om de screens ook via een app te kunnen bedienen. Dat kostte amper iets en heeft al voor veel gebruiksgemak gezorgd hier.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9947
38 graden werd het hier niet dacht ik. Maar toch wel in de dertig graden.

Bij ons zal het buiten de veluxen overal zijn. Inclusief vliegenraam in onze schuifdeur zodat we toch dat kunnen openzetten s'morgens zonder al te veel insecten binnen te krijgen.
Blij te horen dat je tevreden bent. Ik wou eerst een deftige airco installeren ( aangezien ze onze 15 jaar voordeel met zonnepanelen en bijhorende stroomoverschot hebben afgepakt), maar screens zijn denk ik duurzamer. Tevens heeft mijn vrouw zėėr snel last van een airco. Ben blij dat we dit doen aangezien mijn vrouw vorige week te horen heeft gekregen dat haar thuiswerk "permanent" wordt zolang ze bij dat bedrijf blijft werken. Het zal alvast aangenamer zijn om thuis te werken dan vorige zomer.

Dat van die app is een goede tip. Gaan we vragen!
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9948
@NTGSruler: Misschien kan je een beperkte variant van de airco nog overwegen voor de kamers met velux?
Als er naast de gamekamer ook een slaapkamer tussen zou zitten, dan kan je nog altijd de airco alleen overdag laten draaien als de zonnepanelen ook leveren en 's nachts uitzetten wanneer de zonnepanelen niet leveren.

Zelf heb ik ook last van de airco maar dat is dan doorgaans omdat ik op een of andere manier in de koude luchtstroom van de airco zit. Dat kan ook via een weerkaatsing op een muur zijn ofzo. Als je hem dan 's nachts of tijdens het slapen uitzet dan heb je daar geen last van en ook niet van het eventuele geluid terwijl de kamer wel een stuk koeler is.

En dat van de hond is herkenbaar... In het begin konden we het nog oplossen door alle deuren van de keuken dicht te doen maar na een tijdje had ze ook door hoe ze die deur kon openen. Ook al was het een deur waar je aan moest trekken om open te doen. Poot tegen de muur naast de deur (soms op de lichtknop en dan was het licht ook aan) en dan met de andere poot de klink naar beneden en beetje opendoen tot de neus ertussen past. Je hoorde het amper zelfs. Perks van een grote hond :lol:

Op zich vond ik het niet zo heel erg dat ze naar boven kwam waar ik meestal zat (ouders hadden slaapkamer beneden) maar toen ik weg was ging ze altijd naar boven op zoek naar mij. In die tijd is ze een keer van de trap gevallen en had ze een tijd last van haar heup. De uiteindelijke oplossing is er een beetje bij toeval gekomen: Een reiskoffer op de onderste trede. Mijn moeder was thuisgekomen van een reis maar had niet onmiddellijk haar koffer kunnen leegmaken door andere drukte en deze was in de gang blijven staan. De schoonmaakster had deze dan een dag later ofzo op de onderste trede gezet en dat bleek erg effectief!
De koffer werd nog wel leeggemaakt maar had vanaf dan een nieuwe vaste standplaats op de onderste trede ipv in de kast :D
Als ik er dan toch nog is was dan zette ik hem op de grond en draaide ik hem 90 graden tot in het verlengde van de leuning. Zo kon ik er nog redelijk makkelijk overstappen en kon ik de trap aflopen zonder het idee dat ik mijn nek zou breken als ik zou vallen :silly:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9949
Sanity penguin wrote:
Sora_Lizard wrote:@Met0t0 en @W.O.L.F. gefeliciteerd met koop van jullie nieuwe huisje! :taart:
Yesyes, dikke proficiat!!
Next stop: babies :lol:
Wij hebben daar een heel handige oplossing voor gevonden. Zoals sommigen onder jullie weten, hou ik erg van kinderen. Maar door veel te babysitten en mijn PAB assistentenjob (bij een jong meisje) heb ik een vrij realistisch beeld van het hebben van kinderen (van alle leeftijden). Dat realistische beeld heeft ertoe geleidt dat de conclusie voorlopig is dat we zelf geen kinderen gaan krijgen. Ik heb het beste van 2 werelden, we slapen zondags uit, hoeven nooit ons bed uit voor een huilend kind en als ik me niet goed voel, hoef ik voor niemand te zorgen. Maar ik kan wel spelen, gek doen en gewoon genieten van mijn betaalde jobs met kinderen (PAB en babysit). We hebben dus best veel kinderen, maar niet in eigen huis :p

+/- Valt het op dat het hier druk inpakken is? (ben wel heel lang afwezig geweest :/ )
--- Spanningen op het werk, geen klik met mijn dichtste collega, en dat is eigenlijk wel heel zacht uitgedrukt
+ Voordeel aan projectwerk is dat er altijd een einde in zicht is (kan ook een nadeel zijn hoor, maar in dit geval niet)

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9950
Ik vind het altijd bewonderenswaardig als mensen er op een andere manier naar durven kijken dan gewoon is maatschappelijk gezien.
Prima keuze dus uiteraard, maar wat ik in jouw uitleg alleen wel mis is dat het gevoel bij je eigen kind véle malen anders is dan het kind van een ander (hoe dichtbij die ander eventueel ook bij je staat). Neemt mijn eerste opmerking niet weg natuurlijk, maar wilde ik nog even aanvullen ;)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9951
paveman wrote:Ik vind het altijd bewonderenswaardig als mensen er op een andere manier naar durven kijken dan gewoon is maatschappelijk gezien.
Prima keuze dus uiteraard, maar wat ik in jouw uitleg alleen wel mis is dat het gevoel bij je eigen kind véle malen anders is dan het kind van een ander (hoe dichtbij die ander eventueel ook bij je staat). Neemt mijn eerste opmerking niet weg natuurlijk, maar wilde ik nog even aanvullen ;)
Dat lijkt mij inderdaad een groot verschil. Een kind die je zelf opvoed, waardes en normen meegeeft en gewoon je eigen bloed is.

Ik zit zelf ook (voorlopig) in het kamp van 'geen kinderen'. Ik heb het gevoel dat ik het ooit wel wil, maar ik ben nu al 29 jaar en zie echt niet hoe een kind in mijn leven zou passen. Ik wil veel werken, reizen, vrijheid hebben enzovoort. En met een kind zie ik dit niet. Mijn vriendin denkt er net hetzelfde over.

Één ding dat misschien niet echt met deze discussie te maken heeft, is iets waar ik mij wel aan kan ergeren bij mensen die wel al kinderen hebben. Namelijk wanneer ik het druk heb. De opmerking die ik dan zo snel krijg is:

Wacht tot je kinderen hebt, dan heb je het pas druk.
*met heel irritante overtuigde en verontwaardigde stem, waarbij ze gelijktijdig nog eens lachen ook*

Zo heeft mijn buurman mij tijdens de lockdown een bericht gestuurd om te vragen of ik mij niet te veel verveelde. Want elke dag de krant kunnen, lezen, uitslapen, op het gemakje eten en tv kijken zou toch saai moeten zijn.

Ik werk vaak van 8 tot 19 uur. En ook daarbuiten blijf ik bereikbaar voor het werk. Ik werk ook in de weekends wanneer dat nodig is. Zo ga ik volgend weekend hele dagen naar Maastricht voor het werk. Dan komt er nog sporten, koken, huishoudelijke taken. En als ik dan 's avonds tijd heb kan ik inderdaad wel wat gamen (op voorwaarde dat ik niet te vroeg op moet).

Uiteraard zou ik mijn leven helemaal moeten aanpassen als ik voor kinderen zou gaan. Maar dat betekent niet dat ik het daarom nu niet druk heb. En daarom heb ik het moeilijk met zo een opmerking (die hier dus voor alle duidelijkheid NIET geweest is he).

Ontopic:

+++ grote deadline gehaald op het werk
+++ mooie promotie gekregen
+++ spannende tijden. Ik moet zoals ik hier boven schreef naar Maastricht. Daar ga ik meerdere sessies spreken. Alles is zo professioneel met kapper, visagiste, studio, green screen, enz.
+++ terug goed aan het sporten laatste tijd. Ik mis de fitness, maar vind ook wel genoeg uitdaging in het lopen. En al zeker met dit mooi zonnig weer.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9952
Ik denk dat dit de juiste overweging is: áls je kinderen krijgt brengt dat de nodige verantwoordelijkheid met zich mee en zal dit hoe dan ook een aanpassing in je leven vergen. Alleen maar beter om er niet aan te beginnen als je dit er niet voor over hebt.

Ik heb sowieso niet met mensen die altijd maar zeggen dat ze het druk hebben :P. Iedereen ervaart 'druk zijn' iets anders. Mijn broertje kan het met een baan van 24 uur in de week en geen enkele andere noemenswaardige activiteiten 'druk' hebben. In dit geval kwestie van verkeerde baan gekozen, als je het mij vraagt. Kinderen geven een heel ander soort drukte overigens en is ook niet altijd gelijk.

Als ik naar mezelf kijk heb ik zeker wel minder kunnen gamen de afgelopen jaren, maar mag ik alsnog niet klagen. Zeker aangezien alles een gevolg is van eigen keuzes (niet alleen kinderen, maar ook eigen bedrijf met personeel, sporten en voorheen huwelijk/relatie etc. zijn toch echt eigen keuzes), maar ik heb toch altijd wel een paar uur per dag de tijd nog kunnen hebben (maken) om te gamen. Nu de kinderen wat ouder worden (8, 6 en 3, bijna 4, zijn ze nu) wordt dat ook nog telkens een stuk makkelijker (of wordt er juist vaker samen gegamed), dus ik kan, gezien jouw verhaal hierboven, moeilijk zeggen dat ik vanwege mijn kinderen minder heb kunnen gamen dan jij... Wat zal jij het druk hebben, zeg :P

Mooie +-jes verder. Goed bezig!
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9953
Daar kan ik mij volledig in vinden :)

Mijn vriendin zegt ook altijd: ALS ze kinderen wil, wil ik ze er ook meteen volledig voor gaan. Ze wilt absoluut geen opvang kinderen die hun ouders bijna niet zien.

Zolang ze het gevoel heeft dat ze dit niet aan hen kan bieden, wil ze er niet aan beginnen. En het kan dus zijn dat ze nooit dit gevoel gaat hebben.

-----------------------------------------

Edit Kolm: We weten dat er een probleem is met het forum op dit moment waardoor het onderandere niet mogelijk is om te posten...

-----------------------------------------
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9957
Oei al even niet geweest hier.

@wolf; Proficiat
@gamerke; Idd zo denk ik er ook over. Als je iets doet doe je het goed. Ben ook bijna 28 en heb nog geen behoefte aan kinderen. Eerst een partner ook nog. En ik heb het ook niet zoals Paveman met mensen die het steeds 'druk' hebben en altijd maar moeten werken of de belangrijkste zaken zoals liefde over het hoofd zien. Precies of een druk leven hebben zo cool is. Als je je dag vult met hobby's heb ik het ook druk maar dat telt zogezegd niet he vrije tijd.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9958
--- De hele week veel te laat thuis geweest... Het nadeel van iets verder van huis te werken, zeker als er problemen zijn met de trein :silly:
+++ Nog wat verlofdagen van vorig jaar die opgenomen moeten worden, dus in maart af en toe thuis. Zal van pas komen om de verhuis voor te bereiden...
+++ Binnenkort wordt mijn elektrische fiets geleverd. Dat zal toch een gigantisch extra comfort zijn voor het woon-werkverkeer :)

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9960
Mr.Wolf wrote:+++++/------ Morgen begin ik aan mijn stage bij de politie. Nu ja, ik moet de stage van thuis uit doen! Stel mezelf vragen bij hoe ik het moet gaan aanpakken aangezien het nogal moeilijk is deze te doen van thuisuit. Ook heel veel schrik door mijn 2 vorige helse stages...
+ - Je kunt natuurlijk ook iets heel ergs uitvreten dan kun je alsnog je stage bij de politie intern doen. ;)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu
cron