Re: Hoe snel is jouw internet (of niet)?

16
RoyVdW wrote:Hoe maak je het dan sneller? Klagen bij den operator? Waarom is die snelheid van belang en wat ben je ermee? Hier is alles draadloos en blijkbaar extreem traag zonder dat ik het opmerk.
Sneller/beter internet in het algemeen zorgt ervoor dat je zonder problemen kan online gamen ofzo. :) Ik kan nu zelfs Share Play niet gebruiken omdat mijn internet gewoon te slecht is. De PS4 zegt het ook gewoon plainly van: uw internet is niet sterk genoeg om Share Play op te starten.

Ook bij online gamen valt de verbinding constant weg of lag ik enorm. Netflix moet ook al eens moeite doen om vloeiend een serie te streamen naar m'n console...

Alleen maar ergernissen dus. :p En daarbovenop nog eens een downloadlimiet en 't feest is compleet. :party:
Image

Re: Hoe snel is jouw internet (of niet)?

18
met0t0 wrote:
Elexus wrote:De mensen van Telenet hebben gezegd dat die snelheid niks te maken heeft met wat voor soort abo we hebben?
Dat is net wel zo. Als ge een duurder abonnement neemt, gaat ge veel sneller internet kunnen krijgen ;)
Hmm ok, maar dan nog heb ik volgens Telenet 30/Mbs maar in realiteit is dit maar 16/Mbs, dat ligt dan toch aan de router ofzo, niet? Telenet is onlangs langs geweest en ze hebben een nieuwe, betere modem geplaatst maar nog steeds hebben we maar de helft van wat het zou moeten zijn.
Image

Re: Hoe snel is jouw internet (of niet)?

19
Elexus wrote: Sneller/beter internet in het algemeen zorgt ervoor dat je zonder problemen kan online gamen ofzo. :) Ik kan nu zelfs Share Play niet gebruiken omdat mijn internet gewoon te slecht is. De PS4 zegt het ook gewoon plainly van: uw internet is niet sterk genoeg om Share Play op te starten.

Ook bij online gamen valt de verbinding constant weg of lag ik enorm. Netflix moet ook al eens moeite doen om vloeiend een serie te streamen naar m'n console...

Alleen maar ergernissen dus. :p En daarbovenop nog eens een downloadlimiet en 't feest is compleet. :party:
Downloadlimiet? Die zijn nu toch niet strikt meer? Om erover te gaan moet ge dacht ik meer dan 300 GB per maand downloaden en dan wordt uw snelheid gewoon beperkt tijdens piekuren.

Image


Bij mij stelt het ook niet veel voor. Bij Telenet is het iets beter, maar qua uploadsnelheid blijft België echt ver achter op de rest van de wereld dankzij dit monopolie. Ook de prijzen zijn absurd.

Re: Hoe snel is jouw internet (of niet)?

21
Elexus wrote:
met0t0 wrote:
Elexus wrote:De mensen van Telenet hebben gezegd dat die snelheid niks te maken heeft met wat voor soort abo we hebben?
Dat is net wel zo. Als ge een duurder abonnement neemt, gaat ge veel sneller internet kunnen krijgen ;)
Hmm ok, maar dan nog heb ik volgens Telenet 30/Mbs maar in realiteit is dit maar 16/Mbs, dat ligt dan toch aan de router ofzo, niet? Telenet is onlangs langs geweest en ze hebben een nieuwe, betere modem geplaatst maar nog steeds hebben we maar de helft van wat het zou moeten zijn.
Hangt niet alleen van uw modem af maar ook waar je woont en hoe ver je woont ten opzichte van de internet-en elektriciteitskast in jouw straat of dorp.
Image

Re: Hoe snel is jouw internet (of niet)?

22
RoyVdW wrote:Idd Elexuss, maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Je kan het dus enkel sneller maken door een duurdere abo te nemen? Laat het dan maar.
Euhm... Het was 1 van uw vragen so yeah ... :p

En nja wij zitten vast op 100 gig en vanaf je daar over zit, is het niet meer te doen om te internetten.
Image

Re: Hoe snel is jouw internet (of niet)?

24
minermb wrote:bedraad
Image
draadloos
Image
Ik had gedacht dat mijn internet veel slomer was :think: Op de ps4 bijvoorbeeld gaat het downloaden heel sloom en kan ik geen share-play gebruiken :(
Ik weet niet precies welke waarden nodig zijn voor share play. Ik kan me goed voorstellen dat dan ook de upload snelheid en de ping een grote rol spelen, daar jouw PS4 als een soort host gaat fungeren voor een andere PS4.
Elexus wrote:
met0t0 wrote:
Elexus wrote:De mensen van Telenet hebben gezegd dat die snelheid niks te maken heeft met wat voor soort abo we hebben?
Dat is net wel zo. Als ge een duurder abonnement neemt, gaat ge veel sneller internet kunnen krijgen ;)
Hmm ok, maar dan nog heb ik volgens Telenet 30/Mbs maar in realiteit is dit maar 16/Mbs, dat ligt dan toch aan de router ofzo, niet? Telenet is onlangs langs geweest en ze hebben een nieuwe, betere modem geplaatst maar nog steeds hebben we maar de helft van wat het zou moeten zijn.
@ Elexus: heb je jouw pc al eens direct aan het modem gehangen? Dus de kabel die naar de router gaat regelrecht in je pc of laptop? Dan zou het echt wel 30 Mb/s moeten halen download. Als dat niet het geval is dan kan het een wanprestatie van Telenet zijn of ... de netwerkadapter in je pc is aan vervanging toe of foutief ingesteld.

Beter en sneller internet is vaak een zaak van kosten. Toch kan het nemen van een ander pakket bij dezelfde provider interessante effecten hebben. Tot voor kort had ik een pakket met internet (40 Mb/s) en TV HD voor € 72,90 per maand.
Sinds kort kan ik over een glas aansluiting beschikken waarbij ik gekozen heb voor de middelste aanbieding van € 52,50 voor TV HD en 200Mb/s internet (up en down even snel)
Aanvankelijk haalde ik wel de snelheid direct aan het modem, maar niet achter de router. Vandaar dat ik een nieuwe router heb aangeschaft en dan meteen een die ook de volgende stap van 400 Mb/s aankan.
Naast het modem, de router en de adapter kan ook de gebruikte kabel nog een rol spelen.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Hoe snel is jouw internet (of niet)?

27
@Leen: Probeer eens een andere server in Brussel ofzo. Toen ik testte met die van uni in Louvain-La-Neuve had ik echt zo'n barslechte resultaten... :think:

Edit: Hoewel ik diezelfde resultaten niet meer kan reproduceren :think: Upload is wel nog altijd de helft minder dan hier thuis.

Uni:
Image


Verixi SPRL:
Image
Image

Re: Hoe snel is jouw internet (of niet)?

28
RoyVdW wrote:Hoe maak je het dan sneller? Klagen bij den operator? Waarom is die snelheid van belang en wat ben je ermee? Hier is alles draadloos en blijkbaar extreem traag zonder dat ik het opmerk.
Het verschil is dus gewoon als je een game van 4GB download zal het bij jou een paar uur duren en met ultra snel internet een paar seconden, das het verschil...
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Hoe snel is jouw internet (of niet)?

29
dividedx11 wrote:
RoyVdW wrote:Hoe maak je het dan sneller? Klagen bij den operator? Waarom is die snelheid van belang en wat ben je ermee? Hier is alles draadloos en blijkbaar extreem traag zonder dat ik het opmerk.
Het verschil is dus gewoon als je een game van 4GB download zal het bij jou een paar uur duren en met ultra snel internet een paar seconden, das het verschil...
Zelfs met 500Mb/s duurt het downloaden van 4GB nog een minuut, niet een paar seconden. ;)

Ik heb tijdelijk ook vrij traag internet, maar daar heb je bijna geen last van. Downloaden van bestanden gaat trager en een online game hosten of shareplay gaat niet echt, maar je kunt verder prima online gamen met zo'n verbinding.

Re: Hoe snel is jouw internet (of niet)?

30
Wat voor zieke snelheden worden hier gehaald ;(

Zwaarste abo van Telenet :L:
Kabel
Modem in garage -> powerline in garage -> powerline in mijn kamer -> oudere switch -> laptop
Image
Misschien eens rechtstreeks aan de modem testen, ze beloven 200mbps

Edit: rechtstreeks op de modem
Image
Misschien toch eens zien of ik eens moet investeren in betere powerlines :p
Edit 2: even de specificaties nagekeken van de switch, die moet 100mbps halen dus dat is al een bottleneck, maar de snelheid is nog veel lager dus de powerlines zijn een 2e bottleneck. Nu ik er even over nadenk snap ik zelf niet hoe de powerlines hier thuis werken, we hebben 3 fasen + neutraal, geen idee hoe het dan in elk stopcontact tot nu toe werkte.

De upload is bij beide echt slecht en te weinig voor share play
Image