Ik heb exact hetzelfde mee gemaakt. Wij hadden lessen samen met geneeskunde, biomedische wetenschappen en seksuologie. Heel vaak vielen deadlines of lessen samen met deadlines van andere vakken, wat niet onlogisch klinkt als je overal bij andere richtingen aansluit. Wij hebben vaak via de studentenorganisatie problemen moeten aankaarten, waarna er oplossingen werden gezocht voor de lectoren.Kolm wrote: 05 Oct 2021 20:47Ik weet niet waar je precies dat schakelprogramma gaat volgen en voor welk vak precies. Ik heb zelf het schakelprogramma voor de master informatica gedaan aan de KULeuven en dat was inderdaad zwaar. Wij kregen vakken die een samenraapsel waren van wat een bachelor informatica aan de KULeuven krijgt in 3 jaar. Hierbij zaten we dus ook in lessen van de 3 verschillende jaren. Binnen 1 zo'n jaar waren de deadlines over vakken heen redelijk goed op elkaar afgesteld. Echter voor de schakelstudenten was dat totaal niet het geval met 4-5 deadlines in 1 week waarbij het zelfs niet mogelijk was om die te halen als je meteen aan een project begon als je het kreeg en aan het volgende zodra je ermee klaar was.Mr.Wolf wrote: 05 Oct 2021 19:58 Bedankt voor de lieve antwoorden! Ik heb een afspraak gemaakt met mijn begeleider op school (tevens ook opleidingshoofd) om mijn bezorgdheden eens te uiten... Zo kan ik ook vragen of het nog mogelijk is om vakken harder te spreiden!
Uiteindelijk is er bij ons een soort wekelijks overleg gekomen met 2 professoren (die ook aan ons les gaven) waarin dan onze problemen die specifiek voor het schakelprogramma waren, werden besproken. Deze professoren gingen dan in overleg met andere betrokken professoren om te kijken naar een oplossing. Hierdoor werden dan voor schakelstudenten bijvoorbeeld bepaalde deadlines verplaatst.
Het belangrijkste is dat je ergens aan de bel kan trekken als bepaalde dingen echt teveel worden. In dat opzicht is het goed dat je begeleider ook meteen het opleidingshoofd is
Ik herinner mij nog goed dat er 2 deadlines samen vielen met economie (van de biomedische richting). Ze hebben toen 2 lessen gesplitst en de deadlines aangepast.
Een schakelprogramma is zonder meer zwaar. Het voelt aan alsof je meerdere jaren in 1 jaar doet. Behalve de masterproef, viel het masterjaar dan beter mee.