Re: 'It's all about the drinks'-topic

121
gamerke1992 wrote:Ik heb dit weekend geen bier gedronken, want ik heb pina colada gemaakt :) Ik en mijn vriendin hebben elk 70 cl pina colada opgedronken tijdens een film :p
Image
10 cl witte rum
10 cl kokos melk
20 cl ananassap
Dat ziet er wel best lekker uit, maar doorgaans vind ik die zoetigheid niet zo smakelijk :p
Daarom dat ik veel liever bier dan cocktails drink.

Porto heb ik eigenlijk nog niet gedronken, geen idee hoe het zou smaken.

Om de week goed te beginnen heb ik nog eens een bier geproefd dat ik nog niet gedronken had, Crabbelaer Blond:
Image
(Hmm, wazige foto)

Niet heel erg speciaal qua smaak, maar wel best lekker. Valt ook heel licht.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

123
met0t0 wrote:Er wordt precies niet al te veel meer gedronken? :p
Ik heb dit weekend wel bier gedronken, maar geen nieuwe noemenswaardige merken die ik nog niet eerder gedronken had.

Ondertussen heb ik de Duvel Tripel Hop 2015 ook staan. Daarnaast nog deze gekregen van W.O.L.F. en haar moeder:
Ik heb meestal teveel gedronken dat ik hier niet meer kan posten :)

Anyway
elke week gaan mijn vriendin en ikzelf bij kameraden op bezoek.
Nu heb ik al enkele weken een 75cl flesje bier meegenomen voor maat en mezelf.
Elke keer neem ik een biertje die ik zelf nog niet gedronken heb.
Ik had mss beter onthouden welke dat waren :D

Enige dat ik nog herinner zijn ben vinken (biersommelier) zijn biertjes.
Image
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

128
ShAmPi wrote:De strong dark had cacaotoets en die vondek dus minder
Ik ben tot nu toe nog geen bieren tegengekomen met een cacaotoets, ik weet ook niet hoe ik erop zou reageren omdat ik de kleinste beetjes die iets of wat met chocolade te maken hebben, onmiddellijk opmerk aangezien ik echt geen chocolade lust. Het zou nogal wat zijn als ik het in bier wel lust en daarvan geen hoofdpijn krijg :p

Re: 'It's all about the drinks'-topic

129
met0t0 wrote:
ShAmPi wrote:De strong dark had cacaotoets en die vondek dus minder
Ik ben tot nu toe nog geen bieren tegengekomen met een cacaotoets, ik weet ook niet hoe ik erop zou reageren omdat ik de kleinste beetjes die iets of wat met chocolade te maken hebben, onmiddellijk opmerk aangezien ik echt geen chocolade lust. Het zou nogal wat zijn als ik het in bier wel lust en daarvan geen hoofdpijn krijg :p
Smaken kunnen zo subtiel aanwezig zijn, dat je het op het begin nog niet proeft. Het is zoals die wijnproevers die alle smaken er uit kunnen filteren, terwijl een leek geen verschil proeft.

Btw ze zeggen dat bier trouwens veel diverser is dan wijn, dat wordt vaak over het hoofd gezien.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

133
gamerke1992 wrote:Btw ze zeggen dat bier trouwens veel diverser is dan wijn, dat wordt vaak over het hoofd gezien.
Dat denk ik ook wel, maar dat kan er ook aan liggen dat ik niet helemaal weet hoe wijn gemaakt wordt. Bij bier lijkt er naar mijn gevoel gewoon zoveel meer echt opvallende variatie te zijn dan bij wijn.
ShAmPi wrote:Bier is zoals seks.
Zelfs slecht is het nog goed ;)
Eentje om in te kaderen en in een café op te hangen :p