Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

1201
W.O.L.F. wrote:Zeer weinig menselijk gedrag is te verklaren door 1 iets, het gaat om een combinatie van oorzaken. Verkrachting is een oorlogswapen, de perfecte vernedering van de vijand (zeker wanneer vrouwen die hoeksteen van de samenleving zijn en zij voor al het eten enzo zorgen, zoals dat heel sterk is in Oost-Congo), verder is er ook adrenaline, testosteron, het feit dat we heel snel mee gaan met een groep (de rustigste types staan tijdens een voetbalmatch plots mee te schreeuwen met de andere supporters), verder is er ook de mogelijkheid, de macht die je hebt als soldaat, maar ook de trauma's van een soldaat zorgen er voor dat ze dat soort dingen kunnen doen. Waarschijnlijk zijn er nog zaken die ik hier niet vernoem. Ik heb nog een onderzoek moeten lezen over kindsoldaten die uitleggen waarom ze deden wat ze deden, heel interigerrent maar ook zo triestig.
Zee interessant dat je dat zegt, maar persoonlijk vind ik toch dat volwassen soldaten hun rem verliezen en meer naar een basis toestand gaan, waardoor dat gedrag dus naar buiten komt, vooral dominantie over de vrouw. Ik kan me gewoon moeilijk inbeelden dat je vanuit jezelf vrouwen begint te verkrachten in een oorlog, dus enkel persoonlijk, volgens mijn mening, vind ik verkrachting geen oorlogswapen omdat het iets is dat binnenin iemand moet zitten of getriggerd (of gedwongen) moet worden en vooral dat het niks te maken heeft met oorlogsvoering (ik kan er natuurlijk naast zitten, maar dat is mijn overtuiging).
RoyVdW wrote:Eigenlijk niet, maar zo heb ik toch weer nieuw voer voor de VDAB of RVA als bewijs van moeite.
Zit nog 2 maand op school, maar begin toch wel hier en daar te kijken. Heb trouwens al negatieve mail aangehad, maar was toch niet van plan om die job te gaan doen.
Een + is beter dan een - hé kapitein

Edit: Kreeg een hatelijke vage mail aan zoals gekend dat andere kandidaten meer in het profiel passen en al die formele gezever en standaardzinnen. Ze zeggen wat ze willen. De maatschappij is soms zo (of meestal) belachelijk. En ja kapitein respect voor u dat jij nu werk zoekt en uw thuissituatie. Ook al mag het niet, maar als ze bv. een profielfoto vragen wordt er sowieso op uiterlijk beoordeeld. (dit als louter algemeen voorbeeld) Je moet geluk hebben daar komt het op neer en sommige hebben automatisch een stap voor dat is het leven...
Oh, maar ik moet mij geen zorgen meer maken over die dingen voor de VDAB of RVA, want ik ben 25+'er en ik heb geen recht meer op een uitkering omdat ik nog niet heb gewerkt voor +- een jaar, dus ze moeten mij niet controleren want ik krijg toch niks...tof hé?
Er is me 1x gevraagd voor profielfoto, voor een soort van rekkenvuller in een ziekenhuis...nauwelijks een reden te vinden waarom ik daar aantrekkelijk voor moet zijn...


--- Weer niet gelukt om langer te slapen...
--- Mede dankzij irritant insect (mug)...
--- Gisteravond was weer erg, met mijn zeer onverdraagzame vader...
+++ Bear Grylls
+++ Vandaag The Red Road en GI Joe
+++ Gisteren co-op met zusje op Resident Evil 6, verrassend leuk (niet omdat het mijn zusje is, maar gewoon co-op)

En dan verder:
-- Ik moet DmC: DE hebben...
--- Ik moet Resident Evil: Revelations 2 hebben...
--- Nog 7 dagen
+++ Nog 34 dagen
--- Aan het wachten op een FFXII HD Remastered...
--- Aan het wachten op nieuwe CE/guide aankondigingen...
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

1202
Captain Witwicky wrote:Oh, maar ik moet mij geen zorgen meer maken over die dingen voor de VDAB of RVA, want ik ben 25+'er en ik heb geen recht meer op een uitkering omdat ik nog niet heb gewerkt voor +- een jaar, dus ze moeten mij niet controleren want ik krijg toch niks...tof hé?
Beetje normaal zeker?

OT:

+++ VRIJDAG!
+++ Straks containerpark
+++ Daarna zolder beetje verder opkuisen
+++ Daarna beetje verder doen aan arcadekast
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

1203
ShAmPi wrote:
Captain Witwicky wrote:Oh, maar ik moet mij geen zorgen meer maken over die dingen voor de VDAB of RVA, want ik ben 25+'er en ik heb geen recht meer op een uitkering omdat ik nog niet heb gewerkt voor +- een jaar, dus ze moeten mij niet controleren want ik krijg toch niks...tof hé?
Beetje normaal zeker?
We hebben het hier al eens over gehad, het ding was dat ze me eerst 6 maanden verplichte begeleiding laten volgen, en dan vanaf januari dit jaar, beslissen dat iedereen boven 25 geen recht meer heeft op inschakelingsuitkering. Moest ik een maand eerder gedaan hebben met die begeleiding had ik het wel. Mij kant niet schelen dat ik het niet heb, maar het scheelt me wel als ze me eerst iets verplichten zodat ik kan voldoen aan hun eisen om daarna gewoon te annuleren...
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

1205
gamerke1992 wrote:+++ laatste drukke dag en dan een rustig weekend hebben
+- hopelijk moet ik geen overuren doen vandaag, maar ik denk het niet
+- twijfelen of ik voor de Platinum zou gaan van the wolf among us, dan moet ik al die episodes nog eens opnieuw spelen
+++ deze avond spaghetti, altijd lekker
+++ mooi weer
Huh? Alle fables gemist? Best onmogelijk om van deze game de plat niet te halen ;)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

1206
gamerke1992 wrote:+++ laatste drukke dag en dan een rustig weekend hebben
+- hopelijk moet ik geen overuren doen vandaag, maar ik denk het niet
+- twijfelen of ik voor de Platinum zou gaan van the wolf among us, dan moet ik al die episodes nog eens opnieuw spelen
+++ deze avond spaghetti, altijd lekker
+++ mooi weer
Je kan de chapters kiezen in een episode eh. Duurt niet lang om de plat te hebben hoor. :)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

1207
Captain Witwicky wrote:
W.O.L.F. wrote:Zeer weinig menselijk gedrag is te verklaren door 1 iets, het gaat om een combinatie van oorzaken. Verkrachting is een oorlogswapen, de perfecte vernedering van de vijand (zeker wanneer vrouwen die hoeksteen van de samenleving zijn en zij voor al het eten enzo zorgen, zoals dat heel sterk is in Oost-Congo), verder is er ook adrenaline, testosteron, het feit dat we heel snel mee gaan met een groep (de rustigste types staan tijdens een voetbalmatch plots mee te schreeuwen met de andere supporters), verder is er ook de mogelijkheid, de macht die je hebt als soldaat, maar ook de trauma's van een soldaat zorgen er voor dat ze dat soort dingen kunnen doen. Waarschijnlijk zijn er nog zaken die ik hier niet vernoem. Ik heb nog een onderzoek moeten lezen over kindsoldaten die uitleggen waarom ze deden wat ze deden, heel interigerrent maar ook zo triestig.
Zee interessant dat je dat zegt, maar persoonlijk vind ik toch dat volwassen soldaten hun rem verliezen en meer naar een basis toestand gaan, waardoor dat gedrag dus naar buiten komt, vooral dominantie over de vrouw. Ik kan me gewoon moeilijk inbeelden dat je vanuit jezelf vrouwen begint te verkrachten in een oorlog, dus enkel persoonlijk, volgens mijn mening, vind ik verkrachting geen oorlogswapen omdat het iets is dat binnenin iemand moet zitten of getriggerd (of gedwongen) moet worden en vooral dat het niks te maken heeft met oorlogsvoering (ik kan er natuurlijk naast zitten, maar dat is mijn overtuiging).
Jammer genoeg is het in bijvoorbeeld Oost-Congo echt een expliciete oorlogsstrategie, leden van de rebellenlegers krijgen de opdracht om de vrouwen in de dorpen te verkrachten. In Oost-Congo steunt een dorp op de vrouwen, zij zorgen voor eten en voor de kinderen, maar er is ook een hele sfeer rond eerbaarheid, een verkrachte vrouw wordt buiten de samenleving gezet, dat maakt zowel de vrouw als de samenleving kapot.
Wat je aanhaalt over dominantie van mannen over vrouwen, het kan gewoon één van de factoren zijn die kunnen meespelen. Menselijk gedrag, zeker op die schaal, is niet verklaarbaar door 1 enkele factor.
En jammer genoeg is iedereen, ook jij, ook ik, in staat tot vreselijke dingen onder verschrikkelijke omstandigheden, dat is wat zo eng is aan alle oorlogen en alle genocides, die worden gevochten door heel gewone mensen (en dan heb ik het echt over het voetvolk eh, de mensen die de trekker overhalen).
Maar ik stel voor dat we hier over verder gaan in het afdwaaltopic en als je wil, wil ik altijd eens kijken of ik u een paar onderzoeken over dit soort dingen kan tonen. Ik heb les gehad over kindsoldaten en verkrachtingen in Oost-Congo en ik ben de rest van de dag echt ziek geweest, het is zo verschrikkelijk :(

+ Toch al een beetje werk gedaan gekregen

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

1208
W.O.L.F. wrote: Maar ik stel voor dat we hier over verder gaan in het afdwaaltopic en als je wil, wil ik altijd eens kijken of ik u een paar onderzoeken over dit soort dingen kan tonen. Ik heb les gehad over kindsoldaten en verkrachtingen in Oost-Congo en ik ben de rest van de dag echt ziek geweest, het is zo verschrikkelijk
Ik zie je in het afdwaaltopic

--- Goesting om te gamen maar moet mijn aandacht aan iets anders schenken
+++ Kado maken voor moederdag
+++ 999 posts
--- Are you...mijn vader ziet weer die buur bezig met zijn gras en zegt "volgende week doen wij ons gras, hé?" Tis denk ik een week 1/2 geleden....
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

1211
----- grootouders hebben met de beste bedoelingen mijn kasten afgestoft
----- Met als gevolg: alle games die overhoop liggen, kapotte sacboy figurines van The Last of Us, en heel m'n stapel OPM's die overhoop lag met vanonder de laatste OPM in tweeien geplooid, met daarboven dus ongeveer 35 andere OPM's
++ Nu is alles min of meer terug in orde :)
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

1212
------- Vriendin ligt int ziekenhuis ;( Nierbekkenontsteking. Ligt aan baxter, bloedwaarden zijn niet goed, bacteriën gevonden. Morgen doet haar dochter een dansoptreden met haar dansschool en mijn vriendin zal er niet bij zijn...
Morgen dan maar op bezoek bij haar. Vandaag ging niet meer aangezien ik pas om 18u thuis was van het werk en ze nu pas haar kamer heeft gekregen. Ze moet nog een tweede maal onder de scanner ook vandaag...
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

1213
NTGSruler wrote:------- Vriendin ligt int ziekenhuis ;( Nierbekkenontsteking. Ligt aan baxter, bloedwaarden zijn niet goed, bacteriën gevonden. Morgen doet haar dochter een dansoptreden met haar dansschool en mijn vriendin zal er niet bij zijn...
Morgen dan maar op bezoek bij haar. Vandaag ging niet meer aangezien ik pas om 18u thuis was van het werk en ze nu pas haar kamer heeft gekregen. Ze moet nog een tweede maal onder de scanner ook vandaag...
Al zijn het nu waarschijnlijk loze woorden, maar veel sterkte! Hopelijk komt het allemaal goed... En dat ze niet naar dat optreden kan zal haar dochter zeker wel begrijpen, al is het natuurlijk wel jammer! Sterkte!
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

1214
NTGSruler wrote:------- Vriendin ligt int ziekenhuis ;( Nierbekkenontsteking. Ligt aan baxter, bloedwaarden zijn niet goed, bacteriën gevonden. Morgen doet haar dochter een dansoptreden met haar dansschool en mijn vriendin zal er niet bij zijn...
Morgen dan maar op bezoek bij haar. Vandaag ging niet meer aangezien ik pas om 18u thuis was van het werk en ze nu pas haar kamer heeft gekregen. Ze moet nog een tweede maal onder de scanner ook vandaag...
Veel sterkte voor jou en je vriendin. Geen idee hou oud haar dochter is, maar het zal haar extra pijn doen, zowel moeder als dochter. Kun jij niet in haar plaats gaan?

+/- Het blijft maar druk van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.
- - Ik merk dan dat ik geen 20 meer ben. :(
++ Nu naar bed. :snore:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

1215
NTGSruler wrote:------- Vriendin ligt int ziekenhuis ;( Nierbekkenontsteking. Ligt aan baxter, bloedwaarden zijn niet goed, bacteriën gevonden. Morgen doet haar dochter een dansoptreden met haar dansschool en mijn vriendin zal er niet bij zijn...
Morgen dan maar op bezoek bij haar. Vandaag ging niet meer aangezien ik pas om 18u thuis was van het werk en ze nu pas haar kamer heeft gekregen. Ze moet nog een tweede maal onder de scanner ook vandaag...
Veel sterkte alleszins en zoals Frans aanhaald; ga zelf naar dat optreden. Zal heel veel betekenen voor de dochter en ook voor je vriendin.
Image