Re: 'It's all about the drinks'-topic

152
ShAmPi wrote:Ik koop mijn glazen bij voordeelpakkets of rommelmarkten.
glazen zijn idd duur...
overtlaatst 6 duvelglazen ongebruikt in de doos gekocht voor 3.5eur
Dat soort deals zijn natuurlijk altijd mooi meegenomen :)
Ik ga ook eens op tweedehandssites beginnen kijken. Als ik er daar goedkoop zie staan in Gent, kan ik er makkelijk om gaan.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

153
met0t0 wrote:
ShAmPi wrote:Ik koop mijn glazen bij voordeelpakkets of rommelmarkten.
glazen zijn idd duur...
overtlaatst 6 duvelglazen ongebruikt in de doos gekocht voor 3.5eur
Dat soort deals zijn natuurlijk altijd mooi meegenomen :)
Ik ga ook eens op tweedehandssites beginnen kijken. Als ik er daar goedkoop zie staan in Gent, kan ik er makkelijk om gaan.
Dat doe ik ook al een tijdje. Het valt mij wel op dat de meeste mensen die glazen verkopen in mijn omgeving verkopers zijn die zich heel bewust zijn van de prijs. Ik vermoed dat zij glazen opkopen van 'onwetende' mensen en deze voor winst verkopen.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

154
gamerke1992 wrote:Dat doe ik ook al een tijdje. Het valt mij wel op dat de meeste mensen die glazen verkopen in mijn omgeving verkopers zijn die zich heel bewust zijn van de prijs. Ik vermoed dat zij glazen opkopen van 'onwetende' mensen en deze voor winst verkopen.
Inderdaad jammer. Ge moet altijd wat geluk hebben dat ge mensen vindt die er gewoon van af willen geraken, maar die zijn er niet al te vaak.

Omer is ook goedgekeurd :)
Had ik al veel van gehoord, maar nog niet gedronken. Tot gisterenavond dan.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

155
Deze middag even met W.O.L.F. een terrasje gedaan, ze heeft mij getrakteerd :)

Om te beginnen heb ik de Tripel Chimay van 't vat gedronken. Ongelofelijk goed, wat een complex bier, zoveel smaken om te proeven :)
W.O.L.F., die normaal gezien geen bier drinkt, heeft een soort pêchebier gedronken (zie foto). Daar heb ik niet van geproefd, maar ze lustte het wel :p
Image
Daarna heb ik nog een Augustijn Donker van 't vat gedronken, maar daar heb ik geen foto van. Dat was ook heel lekker. Wel een donker bier, maar niet al te zoet, een mooie mengeling van smaken :)

Re: 'It's all about the drinks'-topic

157
gamerke1992 wrote:Die chimay ziet er lekker uit :D Ik heb enkel nog maar de blauwe chimay gedronken en die vond ik toen ook heel lekker.
Ik wou hem vooral eens drinken omdat ik nog niet veel plaatsen heb gezien waar ge hem van 't vat kunt drinken :)
Als ik in een café bieren drink, probeer ik altijd eerst degenen die ik nog niet van 't vat gedronken heb. Want tjah, dat is een ervaring die (de meesten althans) thuis niet kunnen hebben, daar moet ge het maar met flesjes doen :p

Re: 'It's all about the drinks'-topic

158
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Die chimay ziet er lekker uit :D Ik heb enkel nog maar de blauwe chimay gedronken en die vond ik toen ook heel lekker.
Ik wou hem vooral eens drinken omdat ik nog niet veel plaatsen heb gezien waar ge hem van 't vat kunt drinken :)
Als ik in een café bieren drink, probeer ik altijd eerst degenen die ik nog niet van 't vat gedronken heb. Want tjah, dat is een ervaring die (de meesten althans) thuis niet kunnen hebben, daar moet ge het maar met flesjes doen :p
Ik ga volledig akkoord! Bier van het vat is veel lekkerder.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

159
met0t0 wrote:Deze middag even met W.O.L.F. een terrasje gedaan, ze heeft mij getrakteerd :)

Om te beginnen heb ik de Tripel Chimay van 't vat gedronken. Ongelofelijk goed, wat een complex bier, zoveel smaken om te proeven :)
W.O.L.F., die normaal gezien geen bier drinkt, heeft een soort pêchebier gedronken (zie foto). Daar heb ik niet van geproefd, maar ze lustte het wel :p
Image
Daarna heb ik nog een Augustijn Donker van 't vat gedronken, maar daar heb ik geen foto van. Dat was ook heel lekker. Wel een donker bier, maar niet al te zoet, een mooie mengeling van smaken :)
Dat pechebier was anders ook behoorlijk complex hoor ;)

Re: 'It's all about the drinks'-topic

160
gamerke1992 wrote:Ik ga volledig akkoord! Bier van het vat is veel lekkerder.
Ik vind het niet altijd echt lekkerder, het is gewoon meer speciaal omdat ge het thuis niet kunt drinken :p

Dinsdag deze gedronken:
Image
Verrassend goed :)

Vanavond is het eens tijd voor wat lichter, 'k ga eens de Gentse Gruut Wit proeven.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

162
gamerke1992 wrote:Ik heb nog eens een Sint bernardus 12 gedronken, dat was lang geleden :) Maar dan wel in een westvleterenglas :p
Bij mij staat er ook nog een St. Bernardus 12 klaar, wel met bijhorend glas, al verschilt het bier op zich eigenlijk zo goed als niks :p

Daarnet heb ik de Gentse Gruut Wit geproefd.
Image
Er stond dat ge hem op 4°C moet drinken, dus heb ik hem goed tot die temperatuur laten komen. Toen ik proefde, vond ik dat echt wel ongelofelijk fris, ik ben het niet meer gewend om zo'n koud bier te drinken aangezien ik de laatste tijd meer zwaardere bieren gedronken heb die ge nooit zo koud moogt brengen. Die frisheid vond ik in het begin positief, maar het deed het bier wel meer als dorstlesser aanvoelen. Qua smaak zat het wel goed, goed kruidig qua nasmaak.
Ik ga zeker ook eens alle andere Gruuts proberen :)

Re: 'It's all about the drinks'-topic

163
gamerke1992 wrote:Ik heb nog eens een Sint bernardus 12 gedronken, dat was lang geleden :) Maar dan wel in een westvleterenglas : p
Image
Waar slaat die palmboom op dat glas toch op eh :p
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Ik heb nog eens een Sint bernardus 12 gedronken, dat was lang geleden : ) Maar dan wel in een westvleterenglas :p
Bij mij staat er ook nog een St. Bernardus 12 klaar, wel met bijhorend glas, al verschilt het bier op zich eigenlijk zo goed als niks : p

Daarnet heb ik de Gentse Gruut Wit geproefd.
Image
Er stond dat ge hem op 4°C moet drinken, dus heb ik hem goed tot die temperatuur laten komen. Toen ik proefde, vond ik dat echt wel ongelofelijk fris, ik ben het niet meer gewend om zo'n koud bier te drinken aangezien ik de laatste tijd meer zwaardere bieren gedronken heb die ge nooit zo koud moogt brengen. Die frisheid vond ik in het begin positief, maar het deed het bier wel meer als dorstlesser aanvoelen. Qua smaak zat het wel goed, goed kruidig qua nasmaak.
Ik ga zeker ook eens alle andere Gruuts proberen :)
En mijn bier dan?! ;(
cron