Re: 'It's all about the drinks'-topic

169
gamerke1992 wrote:De papa van mijn vriendin is naar de kluis in Achel geweest en heeft 2 biertjes meegenomen voor mij :)
gamerke1992 wrote:Al direct uitgeprobeerd, super lekker bier : D Ik kan het alleen maar aanraden!
De Achel blond staat bij mij ook nog klaar, de La Trappe tripel had ik hier een aantal weken geleden al eens aangeraden :)
Ge hebt het wel snel opgedronken. Was het wel al op keldertemperatuur gekomen en laat gij het bier niet eerst wat rusten? Ik laat mijn speciale bieren toch altijd zeker één week rusten nadat die getransporteerd zijn, maar misschien is dat puur mijn gewoonte.
The Wastelander wrote:Gisteren jenever proeverij gedaan bij de grootvader van ne maat van mij. 34 verschillende smaken geproefd van limoen tot dille en zelfs knoflook. Knoflook was wel verschrikkelijk smerig. :P
34 smaken geproefd? Ja amai :p

W.O.L.F. en ik hebben vandaag ook nog eens een terrasje gedaan, ideaal met dit mooie weer. Daar heb ik de St. Bernardus Prior 8 van 't vat gedronken, W.O.L.F. een soort kokosnootbier, zie foto's. De St. Bernardus Prior 8 van 't vat was subliem. Dat kokosnootbier vond ik echt raar smaken :p
Image
(Jammer genoeg met teveel tegenlicht genomen, geeft een raar effect, maar ik heb het beeld nog een beetje kunnen bewerken achteraf)
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

170
met0t0 wrote:
The Wastelander wrote:Gisteren jenever proeverij gedaan bij de grootvader van ne maat van mij. 34 verschillende smaken geproefd van limoen tot dille en zelfs knoflook. Knoflook was wel verschrikkelijk smerig. :P
34 smaken geproefd? Ja amai :p

W.O.L.F. en ik hebben vandaag ook nog eens een terrasje gedaan, ideaal met dit mooie weer. Daar heb ik de St. Bernardus Prior 8 van 't vat gedronken, W.O.L.F. een soort kokosnootbier, zie foto's. De St. Bernardus Prior 8 van 't vat was subliem. Dat kokosnootbier vond ik echt raar smaken :p
Ja, het waren wel maar halve shotglaasjes maar ge voelt het wel. :p Ons plan is alle smaken te proeven en nen top 10 te maken ofzo, maar er zijn een stuk of 119 verschillende smaken (en der komen er steeds meer bij).

En me ne St Bernardus kunde nooit iet fout doen! :p
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

171
The Wastelander wrote:Ja, het waren wel maar halve shotglaasjes maar ge voelt het wel. :p Ons plan is alle smaken te proeven en nen top 10 te maken ofzo, maar er zijn een stuk of 119 verschillende smaken (en der komen er steeds meer bij).

En me ne St Bernardus kunde nooit iet fout doen! :p
Dat kan ik geloven dat ge het na een tijdje wel gevoeld hebt :p
119 smaken, aan 34 smaken per sessie, ach daar zijt ge zo door :p

St. Bernardus is inderdaad altijd lekker, ik ben blij dat ik er nu eens eentje van 't vat heb kunnen drinken.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

172
met0t0 wrote:
Ge hebt het wel snel opgedronken. Was het wel al op keldertemperatuur gekomen en laat gij het bier niet eerst wat rusten? Ik laat mijn speciale bieren toch altijd zeker één week rusten nadat die getransporteerd zijn, maar misschien is dat puur mijn gewoonte.
Het was goed weer en ik zat buiten in de zon, dus wou ik absoluut een biertje drinken :p (ik was bij mijn vriendin en had dus geen eigen bier mee). Ik heb dan nat keukenpapier rond het flesje gedaan en in de vriezer gestoken. Daarna ging ik elke 5 minuten voelen hoe koud het was geworden tot het op temperatuur was.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

173
gamerke1992 wrote:Het was goed weer en ik zat buiten in de zon, dus wou ik absoluut een biertje drinken :p (ik was bij mijn vriendin en had dus geen eigen bier mee). Ik heb dan nat keukenpapier rond het flesje gedaan en in de vriezer gestoken. Daarna ging ik elke 5 minuten voelen hoe koud het was geworden tot het op temperatuur was.
Ik steek mijn flesjes ook nooit in de vriezer omdat ze dan plat moeten liggen. Met bier dat hergist op de fles waarvan ik de gistbodem graag apart drink, kan ik dat dus al niet doen :p

Re: 'It's all about the drinks'-topic

174
met0t0 wrote:
W.O.L.F. wrote:En mijn bier dan?! ; (
Ahja juist :idea :
Hier de foto van uw bier, in uw glas dat ge zo mooi vindt ; )
Image
Het is ook heel mooi eh :)

met0t0 wrote:W.O.L.F. en ik hebben vandaag ook nog eens een terrasje gedaan, ideaal met dit mooie weer. Daar heb ik de St. Bernardus Prior 8 van 't vat gedronken, W.O.L.F. een soort kokosnootbier, zie foto's. De St. Bernardus Prior 8 van 't vat was subliem. Dat kokosnootbier vond ik echt raar smaken :p
Image
(Jammer genoeg met teveel tegenlicht genomen, geeft een raar effect, maar ik heb het beeld nog een beetje kunnen bewerken achteraf)
Image
Het had een heel sterk cocosnoot parfum, maar (naar mijn smaak) iets te veel biersmaak, maar ik ben niet zo voor die tipische biersmaak, ik hou van erg zoet. Met0t0 vond het naar badschuim smaken :p

Re: 'It's all about the drinks'-topic

176
gamerke1992 wrote:Ik ga die Maredsous vandaag al eens proeven :) Voor Orval wacht ik tot ik het juiste glas vind. En er wordt gezegd dat de smaak alleen maar verbeterd wanneer je deze 6 maand of langer bewaard.
Die Maredsous heb ik een tijdje geleden in Dinant gedronken, best lekker :)
Of Orval lekkerder is na hem een tijdje te laten staan, hangt ook wat van de persoonlijke voorkeur af natuurlijk. Naar een Orval-glas aan degelijke prijs ben ik ook nog altijd op zoek.

Gisteren eens de Houblon Chouffe gedronken. Totaal anders dan ik ervan verwacht had, maar wel heel lekker :)
Vanavond tijd voor de Duvel Tripel Hop 2015.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

177
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Ik ga die Maredsous vandaag al eens proeven :) Voor Orval wacht ik tot ik het juiste glas vind. En er wordt gezegd dat de smaak alleen maar verbeterd wanneer je deze 6 maand of langer bewaard.
Die Maredsous heb ik een tijdje geleden in Dinant gedronken, best lekker :)
Of Orval lekkerder is na hem een tijdje te laten staan, hangt ook wat van de persoonlijke voorkeur af natuurlijk. Naar een Orval-glas aan degelijke prijs ben ik ook nog altijd op zoek.

Gisteren eens de Houblon Chouffe gedronken. Totaal anders dan ik ervan verwacht had, maar wel heel lekker :)
Vanavond tijd voor de Duvel Tripel Hop 2015.
De Maredsous was inderdaad wel lekker. Ik miste alleen een beetje hop-smaak, er zat niks bitterheid in.

Orval zou zijn bitterheid wat verliezen als je hem bewaard. Er zijn voorstanders voor een jonge Orval en er zijn mensen die liever een oude Orval drinken.

Ik had op mijn 15 of 16 jaar samen met een vriend stiekem bier uit de bierkelder van zijn vader genomen en we hebben toen wat biertjes gedronken. Ik dronk alleen in die tijd totaal nog niet echt en daardoor ben ik na 3 Orval biertjes en een jupiler ziek geworden en had ik echt afschuw ontwikkeld tov Orval :p Maarja we zijn nu ondertussen 8 jaar verder, dus nu wil ik mij er opnieuw aan wagen :D
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

178
gamerke1992 wrote:De Maredsous was inderdaad wel lekker. Ik miste alleen een beetje hop-smaak, er zat niks bitterheid in.

Ik had op mijn 15 of 16 jaar samen met een vriend stiekem bier uit de bierkelder van zijn vader genomen en we hebben toen wat biertjes gedronken. Ik dronk alleen in die tijd totaal nog niet echt en daardoor ben ik na 3 Orval biertjes en een jupiler ziek geworden en had ik echt afschuw ontwikkeld tov Orval :p Maarja we zijn nu ondertussen 8 jaar verder, dus nu wil ik mij er opnieuw aan wagen :D
Net die speciale smaak vond ik lekker aan Maredsous :)

En amai, uw vader zal blij geweest zijn als ge zijn Orvals uitgedronken had :O

Re: 'It's all about the drinks'-topic

179
Toen kon je nog orval makkelijk verkrijgen :)
Ik heb nieuwe orval staan, orval van 6 maand
Orval van 1 jaar
en orval van 3 jaar :)

Maredsous is heel lekker!
En zeker met wat maredsouskaas bij! :)
Idem bij de choufkes

Wat ik ook graag drink met hun eigen kaas bij is een Tongerlo :D

Ik ga vandaag de Grimbergen Zomer drinken ;)
Image
Image
cron