Re: Je laatste aankoop (geen games)

1786
Als je ze allebei op hetzelfde LAN netwerk bekabeld aansluit dan gaat het erg snel met overzetten. Je kan ook kiezen wat je wel/niet wil overzetten en naar mijn herinnering kon je dat zelfs per game aangeven.

Ik zou de PS4 pro eerst wel even naar fabrieks instellingen formatteren zodat hij volledig clean is.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1787
Kolm wrote: 18 Feb 2022 19:03 Als je ze allebei op hetzelfde LAN netwerk bekabeld aansluit dan gaat het erg snel met overzetten. Je kan ook kiezen wat je wel/niet wil overzetten en naar mijn herinnering kon je dat zelfs per game aangeven.

Ik zou de PS4 pro eerst wel even naar fabrieks instellingen formatteren zodat hij volledig clean is.
Zelfde LAN netwerk? 😳😓 Ik ken er weinig van, maar had gezien dat je ze gewoon met een LAN kabel moet verbinden met elkaar?
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1788
Chique dinges!! Je bedoelt data van PS4 naar PS4 Pro? Ik heb destijds dat gedaan via de ethernetkabel dacht ik. Duurt best lang. Dus ik weet niet hoeveel games je hebt staan en hoeveel data, maar het zou best wel eens kunnen tegenwoordig dat games opnieuw downloaden sneller zal gaan dan de effectieve data-overdracht te doen.
Misschien ook even checken dat je savedata van games dat je wil verder spelen op de cloud hebt gezet met plus? Alhoewel dat denk ik ook wordt overgezet.

Véél succes met de console! Waar heb je die nog gevonden? Tweedehands ofzo?
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1789
NTGSruler wrote: 18 Feb 2022 19:38 Chique dinges!! Je bedoelt data van PS4 naar PS4 Pro? Ik heb destijds dat gedaan via de ethernetkabel dacht ik. Duurt best lang. Dus ik weet niet hoeveel games je hebt staan en hoeveel data, maar het zou best wel eens kunnen tegenwoordig dat games opnieuw downloaden sneller zal gaan dan de effectieve data-overdracht te doen.
Misschien ook even checken dat je savedata van games dat je wil verder spelen op de cloud hebt gezet met plus? Alhoewel dat denk ik ook wordt overgezet.

Véél succes met de console! Waar heb je die nog gevonden? Tweedehands ofzo?
Merci! Ik heb geen plus, maar heb save data op een usb stick gezet. Hoop dat dat genoeg is? Ik heb nog gedacht aan plus deze week, maar €60… 😕 Ik zie dat praktisch iedereen hier het heeft, en dan de gratis games speelt, maar dat heb ik vroeger ook nooit gedaan dus vind het precies ni de moeite voor mij persoonlijk.

Op facebook marketplace komen er regelmatig te koop. Maar dikwijls te ver van hier, te duur, slechte staat, dingen die ontbreken, … Bij mij heeft het ook lang geduurd omdat ik de doos erbij wil. 😳 Bijna elke dag keek ik wel, en toevallig gisteren kwam deze erop, 10 min rijden van hier. 👍🏻 Paar games bij waar ik niks mee ben, maar controllers lijken nog ongebruikt en v2 versies. 👍🏻
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1790
Plus moet je voor jezelf uitmaken. Ik gebruik het vooral voor de cloud en das eigenlijk echt wel iets geworden wat ik automatisch doe. Gedaan met gamen, savegame gaat op de cloud. De gratis games zijn regelmatig ook niet mijn ding hoor, maar op jaarbasis haal ik het er zeker uit. Online gamen doe jij niet vermoed ik, dus daarvoor moet je het al niet doen.

Hey, zo heb ik mijn tweedehands mountainbike gekocht tijdens de eerste coronagolf! Ook Facebook marketplace, zoeken, zoeken en ineens op 10min van mijn deur een mooi exemplaar, het merk dat ik wou en mooie prijs! Direct vast gelegd! :hi5:

Hoeveel heb je nog betaald en welke games zijn erbij?
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1791
LAN = Local Area Network. Zeg maar het internet binnen je huis. Normale mensen hebben maar 1 verbinding naar hun huis en alles in huis zit daardoor achter dezelfde router en dus in hetzelfde LAN. Maw: Gewoon allebei met je netwerk in huis verbinden bij voorkeur bekabeld. Het kan ook op zelfde wifi zijn en dan moet je de apparaten wel rechtstreeks verbinden met een internet kabel.

Dit is de handleiding van playstation zelf voor beide scenario's:
https://manuals.playstation.net/documen ... nsfer.html

Belangrijk:
- Alle data op de data ontvangende PS4 wordt verwijderd!
- Sync je trophies op je oude PS4 voor je begint! Deze worden niet overgezet.


@NTGSruler: Sneller downloaden dan overzetten binnen je eigen netwerk via kabel is technisch gezien onmogelijk. De traagste factor bepaalt de overall snelheid en als die in je eigen netwerk zit dan heb je daar bij downloaden en lokaal overzetten altijd last van.
In België zijn er (voor normale mensen) ook nog geen downloadsnelheden die sneller zijn dan een ethernet kabel tussen 2 apparaten of je moet een hele oude ethernetkabel gebruiken.
Via kabel overzetten zal dus snelste zijn. Kan nog altijd even duren als je 200GB wil overzetten. Aan 500Mbit/s is hij dan ook wel een uur bezig.

Of het sneller zou zijn om een game van disc te installeren weet ik niet zeker. Meestal volgen er nog patches waarbij hij daarna een kleine eeuwigheid gaat kopiëren waardoor het misschien sneller is om de hele game inclusief patches via het netwerk in 1 keer te kopiëren.

Ik had ze allebei met zelfde netwerk verbonden en dan kunnen ze elkaar vinden. Alles aanvinken wat je over wil zetten en laat maar draaien. Nieuwe PS4 zag er min of meer uit als de oude zonder veel gedoe van savefiles of games 1 voor 1 te installeren of over te zetten via USB/Plus.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1792
Oké dan heb ik het verkeerd voor :L: Zelf had ik destijds ook de overzet gedaan via kabel. Maar had toen nog een downloadlimiet (technisch gezien nu ook maar kom) en vandaar heb ik dus alles maar overgezet ipv games opnieuw te downloaden. Je zou bijvoorbeeld games dat je niet meer speelt, of nog geen intentie hebt om op korte termijn te spelen, verwijderen van de PS4 om zo de overdracht naar de PS4 Pro te beperken in data, om dan later eventueel die games dan opnieuw te downloaden.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1793
Je kan maar bijleren ;)

En je hoeft die games niet te verwijderen van de oude PS4. Je kan selecteren welke games je wel/niet overzet. Je kan die games dan niet selecteren en later opnieuw downloaden/installeren. Ik geloof niet dat je ze later nog via de transfer kan overzetten omdat ze toch waarschuwen dat alles op de nieuwe wordt verwijderd.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1794
NTGSruler wrote: 18 Feb 2022 20:07 Plus moet je voor jezelf uitmaken. Ik gebruik het vooral voor de cloud en das eigenlijk echt wel iets geworden wat ik automatisch doe. Gedaan met gamen, savegame gaat op de cloud. De gratis games zijn regelmatig ook niet mijn ding hoor, maar op jaarbasis haal ik het er zeker uit. Online gamen doe jij niet vermoed ik, dus daarvoor moet je het al niet doen.

Hey, zo heb ik mijn tweedehands mountainbike gekocht tijdens de eerste coronagolf! Ook Facebook marketplace, zoeken, zoeken en ineens op 10min van mijn deur een mooi exemplaar, het merk dat ik wou en mooie prijs! Direct vast gelegd! :hi5:

Hoeveel heb je nog betaald en welke games zijn erbij?
NTGSruler wrote: 18 Feb 2022 20:07 Hey, zo heb ik mijn tweedehands mountainbike gekocht tijdens de eerste coronagolf! Ook Facebook marketplace, zoeken, zoeken en ineens op 10min van mijn deur een mooi exemplaar, het merk dat ik wou en mooie prijs! Direct vast gelegd! :hi5:

Hoeveel heb je nog betaald en welke games zijn erbij?
Ja, nice! Facebook is soms nog voor iets goed. 😂

Heb €260 betaald. Is één van de laagste die ik al had gezien, behalve bij oplichters.
Er zit bij: witte en zwarte controller, LBP3, Moto Racer 4, Horizon Zero Dawn, Lego Worlds, Fifa 2021. Horizon had ik pas gekocht (wel stom nu) en de rest is niet echt voor mij. LBP3 misschien nog, maar die zal wel weer 3 of 4 player trophies hebben?
Is al effe bezig met reset en moet nog een uur. 😭

@Kolm:
Mercikes, zal het zo proberen. Kan ik ze dan rechtstreeks allebei in de Proximus router steken? Die hangt wel wa ambetant, in de garage.
Voor u zal het geen probleem zijn, maar ik moet ook nog eens zien of ik meer dan 1 ethernetkabel heb. 🤣🤣
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1795
Dat zou kunnen maar je moet ze ook wel allebei op een TV aansluiten zodat je ziet wat je doet. Dus als je geen 2 internet poorten in de buurt van je TV hebt of 2 TV's met elk een internet poort in de buurt, dan zal je toch de optie moeten gebruiken via wifi en dan een rechtstreekste kabel tussen de twee apparaten.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1797
NTGSruler wrote: 18 Feb 2022 21:29 LBP3 heeft co-op trophies. Dus met 2. Of als je 4 controllers hebt kan het ook blijkbaar :nerd:
Moto Racer 4 is een bagger game.

260 euro is wel mooie prijs denk ik. Vast wel in zéér degelijke staat + de games en 2 controllers. Hopelijk heb je er veel geluk mee!
Ik hoop het ook, merci! Zal ik merken als ik eens wat langer aan het spelen ben en hij overhit ofzo, ben ik altijd wa bang voor geweest.
Prijs ook wel. Is een kwestie van vraag en aanbod nu, zoals bij de PS5. Zijn nergens nog nieuw te koop en ze profiteren er wat van. Dus €260 met games bij gaat nog.

Het overzetten zelf was uiteindelijk 17min voor 3 “kleine” games. Via Wifi en 1 ethernetkabel.
F1 2021 was 100gb dus die maar niet meegenomen. Spotify was ook ni weinig.
De fabrieksreset duurde 2-3u.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1799
De luchtvochtigheid in huis zakt hier soms tot 25%, waardoor we last krijgen van onze luchtwegen, droge lippen, hoofdpijn,... . Ik had al 2 jaar een luchtbevochtiger, maar die heeft de geest gegeven. We hebben het effect hiervan gezien op onze gezondheid, dus hebben we nu geïnvesteerd in een heel degelijke luchtbevochtiger en luchtreiniger.

Luchtreiniging leek mij eerst overbodig, maar door ons ventilatie systeem hebben we regelmatig last van brandgeur van kachels enzo. Met dit systeem zou die zelfs die geuren kunnen weg filteren. En in de reviews lijken ze dit te bevestigen. Daar naast zou die ook alle pollen enzo uit de lucht halen, wat voor mijn vriendin echt wel interessant is.

Dus voila, een aankoop die duurder is, maar waar ik hopelijk veel voordelen van zal hebben.
Image
Image