Re: Vragentopic

271
gamerke1992 wrote:Mijn schoonvader is van plan een tv te kopen (zie tv topic). Nu heeft hij het model dat hij wil toevallig goedkoper gevonden op de site outletkopen.nl , maar we hebben geen idee of het wel betrouwbaar is. We vinden ook nergens direct klantenbeoordelingen. Wat is jullie mening?
Je kunt natuurlijk altijd proberen het onderste uit de kan te halen, maar . . . .
Ik kan niets vinden over outletkopen.nl. Iets negatiefs dus ook niet. Niet op Radar, noch op Kassa of de Consumentenbond.
Het bevreemdt me wel dat ze slechts een tv in de aanbieding hebben! Hoe zit het dan met service?
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Vragentopic

272
Sora_Lizard wrote:
gamerke1992 wrote:Mijn schoonvader is van plan een tv te kopen (zie tv topic). Nu heeft hij het model dat hij wil toevallig goedkoper gevonden op de site outletkopen.nl , maar we hebben geen idee of het wel betrouwbaar is. We vinden ook nergens direct klantenbeoordelingen. Wat is jullie mening?
Je kunt natuurlijk altijd proberen het onderste uit de kan te halen, maar . . . .
Ik kan niets vinden over outletkopen.nl. Iets negatiefs dus ook niet. Niet op Radar, noch op Kassa of de Consumentenbond.
Het bevreemdt me wel dat ze slechts een tv in de aanbieding hebben! Hoe zit het dan met service?
Volgens wat ik vond op het internet is het iemand die bij grote ketens spullen opkoopt en zelf weer verkoopt. Van service denk ik niet dat we iets mogen verwachten. De garantie zal via samsung moeten gebeuren. Ikzelf zou het risico niet durven nemen, maarja het is en blijft wel aanlokkelijk.
Image

Re: Vragentopic

273
Hmm, voor mij is dat niet aanlokkelijk en stel juist hoge eisen aan service en betaal zo nodig iets meer. Persoonlijk advies, meedenken en halen en brengen behoort de leverancier te doen. Bij problemen, ook buiten de garantietijd om, zorgen voor snelle en deugdelijke reparatie of vervanging.
Niet dat het uiteindelijk zelf opsturen (!!!!) en maanden wachten wordt als iets niet deugt.

Maar goed, niet iedereen heeft een lokale elektroboer om de hoek zitten. ;)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Vragentopic

274
Sora_Lizard wrote:Hmm, voor mij is dat niet aanlokkelijk en stel juist hoge eisen aan service en betaal zo nodig iets meer. Persoonlijk advies, meedenken en halen en brengen behoort de leverancier te doen. Bij problemen, ook buiten de garantietijd om, zorgen voor snelle en deugdelijke reparatie of vervanging.
Niet dat het uiteindelijk zelf opsturen (!!!!) en maanden wachten wordt als iets niet deugt.

Maar goed, niet iedereen heeft een lokale elektroboer om de hoek zitten. ;)
Klopt volledig wat je zegt :)
Image

Re: Vragentopic

275
gamerke1992 wrote:Mijn schoonvader is van plan een tv te kopen (zie tv topic). Nu heeft hij het model dat hij wil toevallig goedkoper gevonden op de site outletkopen.nl , maar we hebben geen idee of het wel betrouwbaar is. We vinden ook nergens direct klantenbeoordelingen. Wat is jullie mening?
Das altijd een moeilijke als het over zoiets gaat vind ik. Bij voorkeur koop ik persoonlijk liever een tv fysiek in de winkel met een bediende/verkoper. Maar ja als het uiteindelijk mss honderden euro's bespaard door online te bestellen.... Maar daar ben je uiteraard nog niet mee geholpen. Denk dat het vooral wat gokken zal worden? Of zeker spelen en iets meer betalen?
Image

Re: Vragentopic

276
Als het een paar honderd euro bespaart bij een grote keten ga ik naar de elektroboer toe met dit verschil. Als hij het voor € 50 o.i.d. (afhankelijk van het bedrag) meer wil verkopen, koop ik het bij hem/haar. Dat extra geld betaal ik graag voor de service, maar ook door de wetenschap dat ik de lokale ondernemer support.
Image

Re: Vragentopic

277
paveman wrote:Als het een paar honderd euro bespaart bij een grote keten ga ik naar de elektroboer toe met dit verschil. Als hij het voor € 50 o.i.d. (afhankelijk van het bedrag) meer wil verkopen, koop ik het bij hem/haar. Dat extra geld betaal ik graag voor de service, maar ook door de wetenschap dat ik de lokale ondernemer support.
Op deze manier 'zaken doen' is inderdaad een goede manier. Leven en laten leven. Zelf ben ik er ook bij gebaat dat de kleinere middenstander blijft bestaan. Betere service, tastbaar bij aankoop en een beter advies, meedenkt . . .. Tot voor kort haalde ik alles voor games en gaming bij de lokale game shop. Mensen die zelf gamen en hart voor de zaak en de hobby tegelijk. Helaas kopen teveel mensen toch liever de game ergens waar het een euro of zo goedkoper is. Met als gevolg dat hij moest sluiten . . .

Triest! ;(
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Vragentopic

279
paveman wrote:Als het een paar honderd euro bespaart bij een grote keten ga ik naar de elektroboer toe met dit verschil. Als hij het voor € 50 o.i.d. (afhankelijk van het bedrag) meer wil verkopen, koop ik het bij hem/haar. Dat extra geld betaal ik graag voor de service, maar ook door de wetenschap dat ik de lokale ondernemer support.
Zeker weten. Zou dit ook doen Gamerke. Online valt niet te vertrouwen en als het te mooi is om waar te zijn laat het dan liggen. Service en weten waarheen bij problemen is belangrijk zelf al betaal je wat meer. Zo'n grote/dure aankopen zou ik al nooit op internet doen.
Image

Re: Vragentopic

280
ShAmPi wrote:Ja ok
Maar onze enige gameboer is Gamemania :)
internet is dan 15 a 20 euro goedkoper per game ;)
Geldt niet alleen voor games he ShAmPi! :)
Helaas hebben wij ook geen gameboer in de buurt... En Sora inmiddels ook niet meer, jammer genoeg. Doodzonde dat dit soort mensen (bedrijven) blijkbaar geen bestaansrecht hebben...
Image

Re: Vragentopic

282
Ik was aant rond zien voor de F4 collectors edit en die blijkt overal al uitverkocht behalve bij fnac. Die hebben er blijkbaar nog hopen liggen. Daarom vroeg ik me af: heeft iemand hier ervaring met de FNAC qwa leveringen (stiptheid, kwaliteit/toestand van product) ? Want ik heb er zelf geen ervaring mee. Alvast bedankt!
Image

Re: Vragentopic

283
The Wastelander wrote:Ik was aant rond zien voor de F4 collectors edit en die blijkt overal al uitverkocht behalve bij fnac. Die hebben er blijkbaar nog hopen liggen. Daarom vroeg ik me af: heeft iemand hier ervaring met de FNAC qwa leveringen (stiptheid, kwaliteit/toestand van product) ? Want ik heb er zelf geen ervaring mee. Alvast bedankt!
Waarschijnlijk liggen er nog omdat de Fnac zo prijzig is. Zelf heb ik er allang niks meer gekocht/besteld om die reden, helaas.

Re: Vragentopic

284
Toon8 wrote: Ik zag dit ook dat ieder spel op mijn ps4 zo'n groot bestand was, zelfs de spellen die ik op disc heb. Op de ps3 was dit toch niet het geval, ik had toen 320GB en heb dat nooit vol gekregen. Wordt er daar eigenlijk commentaar op gegeven zodat ze het misschien nog zullen aanpassen? En wat is de reden dat het nu allemaal volledig op je harde schijf moet staan?
Beetje een laat antwoord maar toch...

Lezen van de HDD gaat veel sneller dan lezen van blu-ray disc. Als de gegevens op de blu-ray dan ook nog eens compressed zijn dan moeten ze eerst nog uncompressed worden ook terwijl het eventueel mogelijk is om ze uncompressed te installeren op de HDD.

Ik was wat cijfertjes aan het opzoeken en dit is wat ik tegenkwam:
- Blu-ray van de PS4 zou een speed van 6x hebben waarbij 1x is gedefinieerd als 1x = 4,5MB en voor de PS4 komt dat dus overeen met 27MB/sec.

- HDD van de PS4 zou een HDD zijn die draait aan 5400 rpm met een SATA II 3Gbps interface. De interface heeft een maximale leessnelheid van 300MB/sec. In praktijk zal de leessnelheid een stuk lager zijn afhankelijk van welke schijf het juist is en het kan zelfs sterk verschillen van schijf tot schijf. Specifiek voor de HDD van de PS4 kon ik geen MB/sec cijfers vinden maar denk aan een range van 50-150MB/sec.
Image

Re: Vragentopic

285
Kolm wrote:
Toon8 wrote: Ik zag dit ook dat ieder spel op mijn ps4 zo'n groot bestand was, zelfs de spellen die ik op disc heb. Op de ps3 was dit toch niet het geval, ik had toen 320GB en heb dat nooit vol gekregen. Wordt er daar eigenlijk commentaar op gegeven zodat ze het misschien nog zullen aanpassen? En wat is de reden dat het nu allemaal volledig op je harde schijf moet staan?
Beetje een laat antwoord maar toch...

Lezen van de HDD gaat veel sneller dan lezen van blu-ray disc. Als de gegevens op de blu-ray dan ook nog eens compressed zijn dan moeten ze eerst nog uncompressed worden ook terwijl het eventueel mogelijk is om ze uncompressed te installeren op de HDD.

Ik was wat cijfertjes aan het opzoeken en dit is wat ik tegenkwam:
- Blu-ray van de PS4 zou een speed van 6x hebben waarbij 1x is gedefinieerd als 1x = 4,5MB en voor de PS4 komt dat dus overeen met 27MB/sec.

- HDD van de PS4 zou een HDD zijn die draait aan 5400 rpm met een SATA II 3Gbps interface. De interface heeft een maximale leessnelheid van 300MB/sec. In praktijk zal de leessnelheid een stuk lager zijn afhankelijk van welke schijf het juist is en het kan zelfs sterk verschillen van schijf tot schijf. Specifiek voor de HDD van de PS4 kon ik geen MB/sec cijfers vinden maar denk aan een range van 50-150MB/sec.
Bedankt om te antwoorden :cool: Dacht dat de vraag in de vergetelheid gesukkeld was :P
Als die snelheden idd zoveel schelen versta ik dat ze het nu zo doen, alleen wel jammer dat sony dan maar met een 500GB ps4 afkwam ipv iets groter. Zal optijd eens een spel moeten wissen ;(
Image
cron