Re: Hoe snel is jouw internet (of niet)?

37
We hebben nog steeds hetzelfde abonnement als 5 jaar geleden en de provider heeft zo'n beetje elk jaar de snelheid weer een stapje verhoogd. De duurste 'formule' zou nu zo'n 1 Gb/s leveren dacht ik bij deze provider. Ik geloof echter niet dat je in de praktijk nog veel verschil merkt. Dat uploaden dezelfde snelheid heeft als downloaden is wel erg mooi en het maak niets uit of we met een, twee of drie mensen tegelijk bezig zijn.

Onze abbo moet 500Mb/s leveren. :)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Hoe snel is jouw internet (of niet)?

38
Blijkbaar heb ik de formule van 5 jaar geleden (toen de snelste) van 200 mbps. Nu is er een nieuwe met 300 mbps. Ik ga toch eens vergelijken of dit mij meer zou kosten of niet.

Alleen die stomme limiet van 750 gb snap in echt niet. En er is ook geen enkele manier om deze te verhogen. Nu zit ik al aan 700gb en heb nog 6 dagen te gaan van deze maand.

Er is een extra optie om 1gigabit te halen. Maar dat is een meerkost van 15 euro per maand. Zou ik dat verschil heel duidelijk merken? Of niet echt die meerprijs waard?
Image

Re: Hoe snel is jouw internet (of niet)?

40
@ Marty, das best als je maar op 1,5m afstand blijft en een mondkapje draagt. ;)

@ Gamerke, die data limiet kennen we in Nederland niet. Bij onze provider niet althans, bij ons is het op basis van 'fair use policy'. In de afgelopen, pakweg 20 jaar heb ik nog geen waarschuwing van de provider gehad.

Wat de snelheid betreft zal het in de praktijk niet veel uitmaken als je niet teveel dingen tegelijkertijd doet met meerdere mensen. Daar we toch steeds meer via de cloud doen is het wel erg praktisch dat de upload snelheid ook hoog is maar dat kan imo alleen met glasvezel.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Hoe snel is jouw internet (of niet)?

41
Sora_Lizard wrote:@ Marty, das best als je maar op 1,5m afstand blijft en een mondkapje draagt. ;)

@ Gamerke, die data limiet kennen we in Nederland niet. Bij onze provider niet althans, bij ons is het op basis van 'fair use policy'. In de afgelopen, pakweg 20 jaar heb ik nog geen waarschuwing van de provider gehad.

Wat de snelheid betreft zal het in de praktijk niet veel uitmaken als je niet teveel dingen tegelijkertijd doet met meerdere mensen. Daar we toch steeds meer via de cloud doen is het wel erg praktisch dat de upload snelheid ook hoog is maar dat kan imo alleen met glasvezel.
Ik heb mijn abonnement laten aanpassen naar de 300 mbps. Ben benieuwd of ik het verschil ga merken. Er zat hier ook automatisch 36 uur terugkijk TV bij, wat ook leuk meegenomen is.

Ik heb hen ook even de vraag gesteld over de limiet. De enige manier om deze limiet niet te hebben is via een business pack. Maar dat kan pas vanaf een verbruik van 1 terabyte per maand. Ik vroeg ook waarom wij in België deze limiet hebben en Nederland niet. Ze zeiden gewoon dat ze de snelheden die ze beloven ook 90% willen behalen en dat daarom die limieten er zijn. Ik heb het advies gekregen om toch echt minder te streamen. Maar waarom zou ik mij moeten aanpassen, wanneer er geen optie is om de limiet naar mijn gebruik aan te passen? We zijn 2020 en daar hoort vind ik wel voldoende data bij. Ik ben zeker en vast een bovengemiddelde gebruiker, maar ik overdrijf absoluut niet. Het is niet normaal dat ik de laatste 5 dagen van de maand mijn gedrag moet aanpassen om niet tegen deze limiet te botsen.

Ik heb trouwens onbeperkt internet. Dus wanneer ik toch over de limiet ga heb ik nog steeds internet, maar dan slechts 10 mbps. Daar gaat mijn werkgever niet mee lachen. Ik werk door covid nu bijna altijd van thuis uit en dan moet ik echt voldoende internetsnelheid hebben.
Image

Re: Hoe snel is jouw internet (of niet)?

43
Het grote verschil zit hem met name in de upload snelheid. Ik heb me laten vertellen dat dit alleen met glasvezel bereikbaar is en dat is nog niet overal beschikbaar in Nederland en België.

De reden om de snelheid te garanderen is imo tamelijk onzinnig. Je ziet wat ons internet biedt terwijl ik betaal voor 500Mb/s en zelfs nu de meeste mensen thuis werken en dus het internet zwaarder belasten dan normaal krijg ik dit als resultaat:

Image


Overigens gaat bij ons de tv ook over hetzelfde lijntje met onbeperkt terugkijken, pauzeren en opnemen, zo nodig tegelijkertijd. Maar wellicht hebben wij het geluk dat onze provider dit alles in dit deel van Nederland zo aanbiedt.

Verschillen in snelheid ga je hooguit merken als verschillende mensen in het huishouden verschillende dingen tegelijk aan het doen zijn.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Hoe snel is jouw internet (of niet)?

44
gamerke1992 wrote:
Sora_Lizard wrote:@ Marty, das best als je maar op 1,5m afstand blijft en een mondkapje draagt. ;)

@ Gamerke, die data limiet kennen we in Nederland niet. Bij onze provider niet althans, bij ons is het op basis van 'fair use policy'. In de afgelopen, pakweg 20 jaar heb ik nog geen waarschuwing van de provider gehad.

Wat de snelheid betreft zal het in de praktijk niet veel uitmaken als je niet teveel dingen tegelijkertijd doet met meerdere mensen. Daar we toch steeds meer via de cloud doen is het wel erg praktisch dat de upload snelheid ook hoog is maar dat kan imo alleen met glasvezel.
Ik heb mijn abonnement laten aanpassen naar de 300 mbps. Ben benieuwd of ik het verschil ga merken. Er zat hier ook automatisch 36 uur terugkijk TV bij, wat ook leuk meegenomen is.

Ik heb hen ook even de vraag gesteld over de limiet. De enige manier om deze limiet niet te hebben is via een business pack. Maar dat kan pas vanaf een verbruik van 1 terabyte per maand. Ik vroeg ook waarom wij in België deze limiet hebben en Nederland niet. Ze zeiden gewoon dat ze de snelheden die ze beloven ook 90% willen behalen en dat daarom die limieten er zijn. Ik heb het advies gekregen om toch echt minder te streamen. Maar waarom zou ik mij moeten aanpassen, wanneer er geen optie is om de limiet naar mijn gebruik aan te passen? We zijn 2020 en daar hoort vind ik wel voldoende data bij. Ik ben zeker en vast een bovengemiddelde gebruiker, maar ik overdrijf absoluut niet. Het is niet normaal dat ik de laatste 5 dagen van de maand mijn gedrag moet aanpassen om niet tegen deze limiet te botsen.

Ik heb trouwens onbeperkt internet. Dus wanneer ik toch over de limiet ga heb ik nog steeds internet, maar dan slechts 10 mbps. Daar gaat mijn werkgever niet mee lachen. Ik werk door covid nu bijna altijd van thuis uit en dan moet ik echt voldoende internetsnelheid hebben.
Bij orange kan je goedkoper voor 400 mbit gaan
Image

Re: Hoe snel is jouw internet (of niet)?

45
@gamerke: voor welk internet heb jij dan gekozen als ik mag vragen? Ook Telenet dacht ik hé? Ik vraag mij wel af wat je moet doen om 750gb per maand te overschrijden? Véél Netflix kijken veronderstel Ik? Ik zit hier nog met basic internet met een limiet van 200gb... En veel maanden heb ik nog limiet over... Dus ja mss maar eens upgraden denk ik. Snelheid zou 150mb moeten zijn :L: Ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen problemen heb thuis.

Maar zou dan bijvoorbeeld kunnen upgraden naar all internet wat dan 300mb snelheid is en "geen limiet".. Zou mij dan 82 euro kosten per maand zie Ik?
Image