Re: Vragentopic

301
Ik zit met een probleem. Ik heb via 2dehands.be the Witcher 3 gekocht. Nu is het na meer als een week nog niet toegekomen, terwijl de verkoper dit vorige maandag al via bpost verzonden zou hebben. Ik had op voorhand gevraagd om dit via bpost pakket te doen (en voor betaald). Maar nu zegt de verkoper dat zij dit via een gewone enveloppe met bubbelpapier heeft gedaan, waardoor er geen track en trace code is om het pakje op te sporen. Ik weet dus niet of het probleem bij bpost ligt of dat ik met een oplichter te maken heb. De verkoopster lijkt mij nu niet onbetrouwbaar, want ik heb al haar gegevens van adres, mail, GSM en bank. En ze verkoopt meerdere dingen zoals een paard en stageplekken verpleegkunde, wat mij nu geen zoekertjes van een oplichter lijkt. Don't know what to do...
Image

Re: Vragentopic

302
ik ben postbode. Élk pakket, dat een barcode heeft gekregen in't postkantoor wordt in de sorteercentra gefotografeerd. Dus als er een foto van bestaat, mag je er zeker van zijn dat uw facteur er mee gaan lopen is.
Je kan navraag doen bij de post op 02 201 11 11

Re: Vragentopic

303
Ligeiro wrote:ik ben postbode. Élk pakket, dat een barcode heeft gekregen in't postkantoor wordt in de sorteercentra gefotografeerd. Dus als er een foto van bestaat, mag je er zeker van zijn dat uw facteur er mee gaan lopen is.
Je kan navraag doen bij de post op 02 201 11 11
Bedankt :) Ik ga er zeker eens naar bellen. Ik had al eens naar bpost gebeld, maar ze konden mij zonder track en trace code niet helpen. Ze hebben toen niets vermeld over die foto's of dat ze de zendingen kunnen controleren.
Image

Re: Vragentopic

304
gamerke1992 wrote:
Ligeiro wrote:ik ben postbode. Élk pakket, dat een barcode heeft gekregen in't postkantoor wordt in de sorteercentra gefotografeerd. Dus als er een foto van bestaat, mag je er zeker van zijn dat uw facteur er mee gaan lopen is.
Je kan navraag doen bij de post op 02 201 11 11
Bedankt :) Ik ga er zeker eens naar bellen. Ik had al eens naar bpost gebeld, maar ze konden mij zonder track en trace code niet helpen. Ze hebben toen niets vermeld over die foto's of dat ze de zendingen kunnen controleren.
let wel, dit geldt enkel voor paketten die een code hebben gekregen.. als de verzender geen P-code op het pakket heeft laten plakken, en het gewoon als een standaard post-enveloppe heeft verzonden, dan kan de post jammer genoeg niets traceren

Re: Vragentopic

305
Ligeiro wrote:
gamerke1992 wrote:
Ligeiro wrote:ik ben postbode. Élk pakket, dat een barcode heeft gekregen in't postkantoor wordt in de sorteercentra gefotografeerd. Dus als er een foto van bestaat, mag je er zeker van zijn dat uw facteur er mee gaan lopen is.
Je kan navraag doen bij de post op 02 201 11 11
Bedankt :) Ik ga er zeker eens naar bellen. Ik had al eens naar bpost gebeld, maar ze konden mij zonder track en trace code niet helpen. Ze hebben toen niets vermeld over die foto's of dat ze de zendingen kunnen controleren.
let wel, dit geldt enkel voor paketten die een code hebben gekregen.. als de verzender geen P-code op het pakket heeft laten plakken, en het gewoon als een standaard post-enveloppe heeft verzonden, dan kan de post jammer genoeg niets traceren
Ik vrees dat dit het geval is :o Ze zei dat ze het maandagavond 'op de post' had gedaan in een bubbelenveloppe.
Image

Re: Vragentopic

306
gamerke1992 wrote:Ik zit met een probleem. Ik heb via 2dehands.be the Witcher 3 gekocht. Nu is het na meer als een week nog niet toegekomen, terwijl de verkoper dit vorige maandag al via bpost verzonden zou hebben. Ik had op voorhand gevraagd om dit via bpost pakket te doen (en voor betaald). Maar nu zegt de verkoper dat zij dit via een gewone enveloppe met bubbelpapier heeft gedaan, waardoor er geen track en trace code is om het pakje op te sporen. Ik weet dus niet of het probleem bij bpost ligt of dat ik met een oplichter te maken heb. De verkoopster lijkt mij nu niet onbetrouwbaar, want ik heb al haar gegevens van adres, mail, GSM en bank. En ze verkoopt meerdere dingen zoals een paard en stageplekken verpleegkunde, wat mij nu geen zoekertjes van een oplichter lijkt. Don't know what to do...
hai hai, is die postbode Boris er weer eens mee lopen, hij leert het niet af hé :L:

Re: Vragentopic

307
gamerke1992 wrote:Ik zit met een probleem. Ik heb via 2dehands.be the Witcher 3 gekocht. Nu is het na meer als een week nog niet toegekomen, terwijl de verkoper dit vorige maandag al via bpost verzonden zou hebben. Ik had op voorhand gevraagd om dit via bpost pakket te doen (en voor betaald). Maar nu zegt de verkoper dat zij dit via een gewone enveloppe met bubbelpapier heeft gedaan, waardoor er geen track en trace code is om het pakje op te sporen. Ik weet dus niet of het probleem bij bpost ligt of dat ik met een oplichter te maken heb. De verkoopster lijkt mij nu niet onbetrouwbaar, want ik heb al haar gegevens van adres, mail, GSM en bank. En ze verkoopt meerdere dingen zoals een paard en stageplekken verpleegkunde, wat mij nu geen zoekertjes van een oplichter lijkt. Don't know what to do...
Een week lijkt mij nu ook niet zo lang. Misschien is de enveloppe "tijdelijk verloren" en komt hij er binnen een paar dagen wel door.

Re: Vragentopic

308
Tjeefkeuh wrote:
gamerke1992 wrote:Ik zit met een probleem. Ik heb via 2dehands.be the Witcher 3 gekocht. Nu is het na meer als een week nog niet toegekomen, terwijl de verkoper dit vorige maandag al via bpost verzonden zou hebben. Ik had op voorhand gevraagd om dit via bpost pakket te doen (en voor betaald). Maar nu zegt de verkoper dat zij dit via een gewone enveloppe met bubbelpapier heeft gedaan, waardoor er geen track en trace code is om het pakje op te sporen. Ik weet dus niet of het probleem bij bpost ligt of dat ik met een oplichter te maken heb. De verkoopster lijkt mij nu niet onbetrouwbaar, want ik heb al haar gegevens van adres, mail, GSM en bank. En ze verkoopt meerdere dingen zoals een paard en stageplekken verpleegkunde, wat mij nu geen zoekertjes van een oplichter lijkt. Don't know what to do...
Een week lijkt mij nu ook niet zo lang. Misschien is de enveloppe "tijdelijk verloren" en komt hij er binnen een paar dagen wel door.
Laat ons hopen, want ik heb er toch ongeveer 30 euro voor betaald :o
Image

Re: Vragentopic

309
Tjeefkeuh wrote:
gamerke1992 wrote:
Een week lijkt mij nu ook niet zo lang. Misschien is de enveloppe "tijdelijk verloren" en komt hij er binnen een paar dagen wel door.
Laat ons hopen, want ik heb er toch ongeveer 30 euro voor betaald :o
Mhm ik hoop voor jou dat het uiteindelijk nog terecht komt. Anders is het zonde van de 30 euro. En van je vertrouwen.
Image

Re: Vragentopic

310
Chromecast werkt niet :( Kan geen connectie maken met Wifi netwerk. Mss is de router niet compatibel?

B-box 2 van Proximus weet iemand dit of heeft hetzelfde probleem? Mss eens bellen naar de helpdesk of een nieuwere router aanvragen.
Image
Image

Re: Vragentopic

311
RoyVdW wrote:Chromecast werkt niet :( Kan geen connectie maken met Wifi netwerk. Mss is de router niet compatibel?

B-box 2 van Proximus weet iemand dit of heeft hetzelfde probleem? Mss eens bellen naar de helpdesk of een nieuwere router aanvragen.
Image
Het zou mij heel straf lijken dat chromecast niet compatibel is met bepaalde router? Zorg dat je met je laptop, tablet of smartphone waar je de chromecast mee instelt op het juiste WiFi netwerk zit.
Image

Re: Vragentopic

312
gamerke1992 wrote: Het zou mij heel straf lijken dat chromecast niet compatibel is met bepaalde router? Zorg dat je met je laptop, tablet of smartphone waar je de chromecast mee instelt op het juiste WiFi netwerk zit.
De router was idd niet compatibel, maar heb gebeld en gratis een nieuwe gaan halen.

Hoe kan je foto's vanaf uw mobiel versturen via PM of in een topic plaatsen?
Image

Re: Vragentopic

313
Sommige routers zijn inderdaad niet compatibel, of toch niets via fabriekinstellingen.
Je kan ze wel compatibel maken door bepaalde kanalen open te stellen in de geavanceerde instellingen. probleem met zo'n modems van proximus/telenet/... die momenteel zelf een draadloos signaal uitsturen, is dat je vaak geen toegang hebt tot deze instellingen.
Image

Re: Vragentopic

314
Sanity penguin wrote:Sommige routers zijn inderdaad niet compatibel, of toch niets via fabriekinstellingen.
Je kan ze wel compatibel maken door bepaalde kanalen open te stellen in de geavanceerde instellingen. probleem met zo'n modems van proximus/telenet/... die momenteel zelf een draadloos signaal uitsturen, is dat je vaak geen toegang hebt tot deze instellingen.
Klopt en ik heb daar ook geen verstand van. De vereisten voor een Choromecast te laten streamen zijn snelheden van 2,4Ghz of 5,0Ghz. Enkel de laatste routers werken hiermee. B-box 3 bij Proximus ipv de eerste oude 2 die wij nog hadden. Heb ook ineens twee nieuwe decoders gekregen waarbij nu rechtstreeks via HDMI kan gekeken worden ipv scart hoewel onze tv in de living nog geen HDMI heeft. Scart staat er nog wel op. Was één van de eerste (dikke) flatscreens en die kwaliteit is ook nog goed.
Image