Re: 'It's all about the drinks'-topic

301
gamerke1992 wrote:Ik gisteren een hele flas cava crémant d'Alsac (met twee hé :p )
Hmm, cava. Ik zou het nooit zelf kopen om te drinken, maar als het mij gegeven wordt en er is geen goed bier, ach ja... :p

Vanavond nog eens een nieuw bier geprobeerd:
Image
Voor de gelegenheid in mijn Graspopbeker, die was daar de perfecte vorm en grootte voor.
Over het bier zelf, eerst nog dit: ik heb nog bijna geen IPA's gedronken tot nu toe. Het bier had een zachte karamelgeur, kwam licht bitter in de mond en had een naar mijn mening enorm bittere afdronk. Het kan eraan liggen dat ik deze soort bieren nog niet gewend ben, maar naar mijn smaak was het misschien iets te bitter. Ik heb nog verschillende andere IPA's van andere merken staan, misschien bevallen die mij beter. Het was dus best degelijk, gewoon geen hoogtepunt.

W.O.L.F. heeft nog eens een van haar favorieten gedronken:
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

303
^
Redelijk mooi en simpel overzicht om het eens aan mensen te proberen uitleggen :cool:

Vandaag aan zee heb ik nog een bier gedronken dat ik nog niet gedronken had:
Image
Ik kende het nog niet en het was een beetje op goed geluk gekozen, maar het bleek best lekker te zijn :)
Een direct licht bittere smaak die ook zo blijft en niet bitterder wordt.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

304
Er wordt precies niet al te veel nieuws meer gedronken met dit warme weer? :p
Sowieso is alcohol bij zulke hoge temperaturen niet zo'n goed idee. Ach ja, als ge het lang genoeg voor ge gaat slapen drinkt en daarna genoeg water drinkt, is het al wat minder erg, dus hebben W.O.L.F. en ik maar wat gedronken :p

W.O.L.F. heeft nog een nieuw bier gedronken:
Image
Ik heb nog eens een Westmalle Tripel gedronken, blijft een van mijn favorieten :)

Voor de rest ook nog twee Orvals gekocht. Ongelofelijk hoe snel die altijd uitverkocht zijn en hoe lang het duurt voor ze terug binnen zijn. Nu heb ik er twee met botteldatum in mei 2015 die staan te rusten in de kelder bij W.O.L.F. (1 wil ik 6 maanden houden, de ander een jaar) en twee die ik zeer binnenkort waarschijnlijk zal opdrinken.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

307
Gamefreak wrote:echt ? en in de winter dus koude dingen drinken ? :O
Het is natuurlijk niet zo dat ge alleen koude of warme dranken (afhankelijk van het seizoen) zou moeten drinken om het effect te hebben ;)

Vandaag eindelijk eens een Orval gedronken :)
Image
Fantastisch bier! Ik had er nog geen idee van hoe het zou moeten smaken, behalve dan dat er vaak een zure smaak gelinkt wordt aan Orval. De geur is best zacht. Wanneer ge er een slok van neemt, komt het ook zacht binnen en is het aanvankelijk lichtbitter, wat evolueert naar de bekende iets meer zurige smaak. Al vond ik het toch een zeer licht bitterzurige smaak, het blijft allemaal mooi in evenwicht. Dat het allemaal zo subliem in evenwicht is, is prachtig :)
Ik ben blij dat ik er nog 3 heb staan. Binnenkort nog eens een recente drinken, de andere 2 ga ik laten rijpen.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

308
met0t0 wrote:
Gamefreak wrote:echt ? en in de winter dus koude dingen drinken ? :O
Het is natuurlijk niet zo dat ge alleen koude of warme dranken (afhankelijk van het seizoen) zou moeten drinken om het effect te hebben ;)

Vandaag eindelijk eens een Orval gedronken :)
Image
Fantastisch bier! Ik had er nog geen idee van hoe het zou moeten smaken, behalve dan dat er vaak een zure smaak gelinkt wordt aan Orval. De geur is best zacht. Wanneer ge er een slok van neemt, komt het ook zacht binnen en is het aanvankelijk lichtbitter, wat evolueert naar de bekende iets meer zurige smaak. Al vond ik het toch een zeer licht bitterzurige smaak, het blijft allemaal mooi in evenwicht. Dat het allemaal zo subliem in evenwicht is, is prachtig :)
Ik ben blij dat ik er nog 3 heb staan. Binnenkort nog eens een recente drinken, de andere 2 ga ik laten rijpen.
Orval is inderdaad zeer lekker bier. Ik moet er ook dringend nog eens nieuwe gaan halen. :bier:
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

310
ShAmPi wrote:ik heb nog bijna een volle bak Orval staan :D
Het probleem is dat ik nooit met de auto om drank ga, dus dan kan ik moeilijk een volledige bak meenemen :p
Nu ik weet dat ik het bier graag drink, ga ik wel altijd zoveel mogelijk flesjes in mijn rugzak steken als ik er nog tegenkom :)

Re: 'It's all about the drinks'-topic

312
ShAmPi wrote:Ik ging vroeger desnoods te voet naar huis met een bak bier in mijn handen.
But then again ik woonde pakweg 700 a 800 meter van een winkel :p
De enige bierwinkel waarvan ik zeker weet dat ze geregeld Orval hebben, ligt toch wel een eindje te ver om te voet te doen, dan zou ik al met de tram of bus moeten gaan :p

Re: 'It's all about the drinks'-topic

313
Gamefreak wrote:echt ? en in de winter dus koude dingen drinken ? :O
Wel, koude drank is alleszinds makkelijker koud te houden in de winter...
met0t0 wrote:Fantastisch bier! Ik had er nog geen idee van hoe het zou moeten smaken, behalve dan dat er vaak een zure smaak gelinkt wordt aan Orval. De geur is best zacht. Wanneer ge er een slok van neemt, komt het ook zacht binnen en is het aanvankelijk lichtbitter, wat evolueert naar de bekende iets meer zurige smaak. Al vond ik het toch een zeer licht bitterzurige smaak, het blijft allemaal mooi in evenwicht. Dat het allemaal zo subliem in evenwicht is, is prachtig : )
Ik ben blij dat ik er nog 3 heb staan. Binnenkort nog eens een recente drinken, de andere 2 ga ik laten rijpen.
Ons moeder was er niet zo zot van :p

ShAmPi wrote:Ik ging vroeger desnoods te voet naar huis met een bak bier in mijn handen.
But then again ik woonde pakweg 700 a 800 meter van een winkel : p
met0t0 zijn arm zou 3 keer zo lang zijn tegen dat hij thuis is :p
Maar ik heb natuurlijk wel fietszakken, grote fietszakken :p

Vanmiddag nieuwe thee proberen, amaretto thee, wel zonder alcohol :p

Re: 'It's all about the drinks'-topic

314
W.O.L.F. wrote:Vanmiddag nieuwe thee proberen, amaretto thee, wel zonder alcohol :p
Ik heb er wel geen amaretto in geroken :p

Vandaag was het ook tijd voor nog een nieuw bier: voor mij de Chimay Tripel, voor W.O.L.F. de Lindemans Cassis:
Image
Ik had de Chimay Tripel al eens van het vat gedronken, maar nu vond ik hem beter uit een flesje eigenlijk. De smaken waren duidelijker, veel lichter en ook wat bitterder (wat ik graag heb bij bier). De smaken waren zoals verwacht heerlijk subtiel, met weinig bruis, ook een pluspunt naar mijn smaak :)
Image
W.O.L.F. zal zelf wel zeggen wat ze van het bier vond ;)
Ik vond het nog redelijk ok, al is het iets te zoet naar mijn smaak. De iets meer zurige, droge afdronk, vond ik wel nog goed.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

315
@metoto: die Chimat,triple heb ik nog niet gedronken. Die wil ik ook wel eens proeven. Ik zal zodadelijk de bieren updaten die ik heb gedronken.

Le Fort:
Image
De mensen in het restaurant hadden zich vergist en hadden het streepje van 33 cl niet gezien. En omdat het bier van het vat kwam hadden ze het glas veel te vol gedaan en zat er zeker een halve liter in. Het is een vrij nieuw bier van januari 2015. Het heeft een zeer lekkere houtsmaak (van het vat).

Maredsous 8:
Image
Lekker biertje. Ik had het alleen wat te koud gedronken en ik had geen zin om te wachten tot het was opgewarmd.

Diabolici:
Image
Een fris pils-achtig bier. Ik vind het alleen spijtig dat ze het enkel in grote flessen verkopen. Ik heb het dan maar gedeeld met een vriend :p Ik heb ook het glas daarvan, dat is wel speciaal.

Palm tripel hop:
Image
Dit is een bier waar ik regelmatig naar teruggrijp.

Liefmans kriek brut:

Mijn vriendin heeft liefmans kriek brut gedronken. Ze vond het oké, maar vindt boon veel beter.
Image
Image
cron