Re: Vragentopic

316
dividedx11 wrote:Welke vervuilingsbronnen stoten zwaveldioxide, koolstofmonoxide en stikstofoxiden af?

5 antwoorden :p
Ik heb juist is ff iets opgezocht.
"Vervuilende stoffen zoals SO2, NOx, CO en NMVOS, zijn niet van nature aanwezig in de atmosfeer. Ze worden in de atmosfeer uitgestoten bij het gebruik van fossiele brandstoffen."
Ik weet zelf niet veel van chemie af, dus ik weet niet of dit wel juist is
Image

Re: Vragentopic

317
dividedx11 wrote:Welke vervuilingsbronnen stoten zwaveldioxide, koolstofmonoxide en stikstofoxiden af?

5 antwoorden :p
Bedoel je wat deze veroorzaakt?

Ik weet dat zwaveldioxide gevormd wordt door verbranding van fossiele brandstoffen (bv. stookolie en steenkool).
Koolstofmonoxide is dan weer door onvolledige verbranding van brandstoffen. Dit is bv. bij auto's. Vandaar dat het dan ook heel gevaarlijk is een wagen te laten draaien in een afgesloten ruimte (bv. garage) gezien dit tot koolstofmonoxidevergiftiging kan leiden.

Die stikstofoxiden weet ik niet :p
Image

Re: Vragentopic

318
Telenet is de tv, internet en telefoon komen installeren. Het WiFi signaal geraakt praktisch niet tot boven, dus wil ik mijn 2de linksys router boven installeren die hetzelfde internet uitzend. Gewoon dus om extra signaal in huis te hebben. Ik weet dat routers nogal snel beginnen 'vechten' met mekaar. Daarom had ik gehoord dat je de 2de router een 'slaaf' kan maken van de eerste, waardoor er geen conflicten meer zijn met de uitdeling van ip adressen enzo. Iemand ervaring mee? Want ik zou het lastig vinden als ik het instel en dat de 2de router dan continu niet meer wil reageren.

We hebben in elke kamer in de muren 2 keer internet ingangen, dus dat maakt alles heel makkelijk.
Image

Re: Vragentopic

319
De DHCP-setting moet dan uitgeschakeld worden op de "slaaf"-router. Die setting bepaalt of een router wel/niet zelf IP-adressen gaat uitdelen. Of er nog extra instellingen nodig zijn weet ik niet zeker. Misschien dat de default gateway van die slaaf ook moet ingesteld worden met het IP van de master maar zou kunnen dat hij dat gewoon zelf "leert".
Image

Re: Vragentopic

320
Kolm wrote:De DHCP-setting moet dan uitgeschakeld worden op de "slaaf"-router. Die setting bepaalt of een router wel/niet zelf IP-adressen gaat uitdelen. Of er nog extra instellingen nodig zijn weet ik niet zeker. Misschien dat de default gateway van die slaaf ook moet ingesteld worden met het IP van de master maar zou kunnen dat hij dat gewoon zelf "leert".
Oh bedankt dat helpt al veel :) Ik ga morgen eens in de settings van die router kijken.
Image

Re: Vragentopic

322
RoyVdW wrote:Is die nieuwe Mad Max Fury Road een opzichzelfstaande film of gaan er delen aan vooraf? Heb nog nooit een MM film gezien en anders wil ik deze vandaag nog zien :)
Nope, 95% van de film is gewoon pure actie. Tis meer een opzichzelfstaande film
Image

Re: Vragentopic

323
Mr.Wolf wrote:
RoyVdW wrote:Is die nieuwe Mad Max Fury Road een opzichzelfstaande film of gaan er delen aan vooraf? Heb nog nooit een MM film gezien en anders wil ik deze vandaag nog zien :)
Nope, 95% van de film is gewoon pure actie. Tis meer een opzichzelfstaande film
Merci voor snelle reactie dan ge ik die nu casten :cool:
Image

Re: Vragentopic

324
Ik heb dus de 2de router proberen in te stellen, maar dat lukt niet. Ik heb signaal uit de internet ingang in de muur, want als ik de kabel in mijn laptop steek werkt alles perfect.

Ik heb volgende stappen doorlopen:

1) 2de router gereset en kabel in ethernetpoort (1 tot 4 al eens geprobeerd) van router en in laptop gestoken
2) SSID en wachtwoord ingesteld (zelfde als 1ste router)
3) DHCP server gedisabled
4) IP adres 192.168.1.1 naar 192.168.1.50 (zelfde eens geprobeerd met 192.168.0.50)
5) Internetkabel in internetpoort van router gestoken en in de muur die verbinding heeft met router 1

Ik heb dan signaal, maar geen internet

Ik merk ook dat ik vaak na instellen ook niet meer op de router geraak, ookal geef ik het nieuwe ingestelde IP adres in, in de browser. In dat geval heb ik steeds de router weer gereset en ben ik helemaal opnieuw begonnen.

Kan iemand mij helpen? :nerd:
Image

Re: Vragentopic

325
Probeer eens om de internetkabel die uit de muur komt in een van de slots te steken waarmee je normaal een pc zou verbinden.
Dus niet insteken in in de "entry"-port. Dan zou de tweede router gewoon het signaal moeten voortzetten van de telenetmodem. Zo staat het bij mijnalleszins opgesteld.
Image

Re: Vragentopic

326
RoyVdW wrote:
Mr.Wolf wrote:
RoyVdW wrote:Is die nieuwe Mad Max Fury Road een opzichzelfstaande film of gaan er delen aan vooraf? Heb nog nooit een MM film gezien en anders wil ik deze vandaag nog zien :)
Nope, 95% van de film is gewoon pure actie. Tis meer een opzichzelfstaande film
Merci voor snelle reactie dan ge ik die nu casten :cool:
Erm...
de vorige 3 Mad Max films zijn thans ook een must see hoor ;)
Image

Re: Vragentopic

327
Sanity penguin wrote:Probeer eens om de internetkabel die uit de muur komt in een van de slots te steken waarmee je normaal een pc zou verbinden.
Dus niet insteken in in de "entry"-port. Dan zou de tweede router gewoon het signaal moeten voortzetten van de telenetmodem. Zo staat het bij mijnalleszins opgesteld.
Indeed
Laat je extra router gewoon je wifisignaal versterken ipv zelf te broadcasten.
Image

Re: Vragentopic

329
Sanity penguin wrote:Probeer eens om de internetkabel die uit de muur komt in een van de slots te steken waarmee je normaal een pc zou verbinden.
Dus niet insteken in in de "entry"-port. Dan zou de tweede router gewoon het signaal moeten voortzetten van de telenetmodem. Zo staat het bij mijnalleszins opgesteld.

Het is op deze manier gelukt om de router te gebruiken op mijn laptop. Nu zit ik met het probleem dat mijn android smartphone en mijn vriendin haar iphone geen internetverbinding krijgen, maar wel een connectie hebben met de router?

Ik heb de stekker als eens 10 seconden uitgetrokken om te zien of het daarna wel lukte, maar dat is niet het geval. Ik heb alle standaardinstellingen op de router gelaten. Ik heb enkel het SSID en wachtwoord verandert, zodat dit hetzelfde is als de eerste router die in de garage staat.
Image

Re: Vragentopic

330
Is die tweede een dualband router? Smartphones zitten denk ik op een verschillende dan laptops.
Hoewel, als diezelfde router in het verleden dienst deed, zou hij dat nu ook gewoon moeten doen. Eigenlijk verleng je enkel het signaal zonder er iets wezenlijks aan te veranderen.

Reset van de router of heb je dit al gedaan?
Image