Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

3196
dividedx11 wrote:--- Al heel de week niet echt goed in m'n vel
--- Alles gaat verkeerd
---- Dit trimester al 2 toetsen gemaakt en al op alle 2 gebuisd of de helft...
------- Die van Frans werkt met een studieschrift. Iedereen die op het examen minder dan 55 heeft moet dit gebruiken. Meneer beslist dan plots om dit op te drijven naar 60 procent. Heb ik nu toch wel net 59,9%... Dit houd in dat ik elke dag 2 paginas vol moet schrijven met oefeningen van Frans en dit elke dag laat controleren om zogezegd mijn resultaten te verbeteren. Wat er echter in realiteit gebeurd is dat ik niet meer voor mijn andere vakken leer, gewoon alles moet overschrijven uit m'n boek zonder dat ik er ook maar iets van begrijp en dat ik er nog meer stress door krijg wat ik op normale dagen al veel te veel heb.
----- Ja, nu is het mijnen toer om te zagen, sorry.
- - - Sorry. :(
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

3198
@Divided; nog een reden dat ik blij ben dat ik van school vanaf ben. Ze moeten u met rust laten en 60% is çava. Die leraar kan u niet verplichten om die pagina's te schrijven en zo leer je er toch niks van.

+Vroegeshift deze week
+Werkweek van 70 uur
+Money voor games
+Backlog grave games
-Weinig tijd
++100 dagen water dag 7 tot nu toe
-Koppijn en moe
-Zware dagen vanaf morgen rest vd week 13u per dag werken (andere dagen 8)
+Volgende week vrij doordat ik de weekend shift doe
+Evenveel pré als door heel de week op 2 dagen
+Goed verdienen
+Breaking Bad in de helft van laatste seizoen
...
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

3199
dividedx11 wrote:--- Al heel de week niet echt goed in m'n vel
---- Dit trimester al 2 toetsen gemaakt en al op alle 2 gebuisd of de helft...
Ongelofelijk hoe die toetscultuur blijft bestaan, ook al heeft het geen enkele zin. Toetsen zijn goed om u en uw leerkracht te informeren, jij weet dat hoeveel jij kent/kan/begrijpt en de leerkracht weet wat de leerlingen weten/kunnen/begrijpen en hoe hij/zij zijn/haar lessen moet bijsturen. Het probleem is echter dat we punten geven op toetsen, en heel, heel veel onderzoek wijst uit dat punten geven zinloos is, ze moeten feedback geven (de leerkracht die u vertelt wat je al weet/ken/begrijpt en hoe je het vooropgestelde doel kan berijken). Het ergste is dat wat ik hier schrijf geen recente inzichten zijn, ze zijn soms al bijna 50 jaar oud. O ja, een school is van de Vlaamse wetgeving niet verplicht u elk semester ofzo een rapport met punten te geven, in het secundair moet een school gewoon elke graad bewijzen dat de leerlingen de eindtermen halen. Het probleem is dat de netten (gemeenschapsonderwijs, katholiek onderwijs, steden en gemeenten) (bestaat bij mijn weten niet in Nederland) extra regeltjes opleggen en daardoor de pedagogische vrijheid (de vrijheid om lessen en lesgeven aan te passen aan inhoud, niveau, interesses, leerlingenpopulatie) van de leerkracht wordt ingeperkt. Als je u echt oneerlijk behandeld voelt stap je overigens best naar het CLB (als eerste stap), zij hebben beroepsgeheim, dus als je hen vraagt niets of bepaalde dingen niet te vertellen aan de leerkracht of de school doen zij dit ook niet.
Als je nog wat wil weten zeg je het maar eh ;)

+++ Ik heb een stageplaats! :party:

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

3203
Ligeiro wrote:++++ 2 minuten buiten staan om 1u 's nachts op een heldere nacht en een superlange heldere vallende ster gezien.. I love nature :)
Leuk :)
Bij mij is het al een tijdje geleden dat ik er heb gezien. Van in de zomer denk ik, toen er zoveel waren.

--- Veel te vroeg wakker...
+++ Nu wel nog een rustige dag
--- Al veel te lang geleden dat ik heb kunnen gamen :|

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

3206
De discussie van de toetsen is terug te vinden in het studeertopic vanaf hier:
http://pressxtorevive.com/forum/viewtop ... 105#p27970

--- Vakantie voorbij en al terug een week aan het werk
--- Vakantie ging veel te snel :p
+++ Week was snel voorbij! Nu weekend :)
+++ Project is na iets minder dan 200u werk ook klaar, enkel nog oplevering doen en bovendien ook netjes tussen de min en max van de urenschatting :smug:
+++ Dat betekent verder met het nieuwe onderdeel van een ander!
+++ Afwisseling in projecten vind ik persoonlijk wel leuk
--- Afgelopen week was fysiek niet super: 1 nacht niet geslapen wegens barstende hoofdpijn waar geen pijnstiller tegen hielp, gisteren na het werk onmiddellijk bed in wegens kapot, moeilijk in slaap komen, kuitkramp in het midden van de nacht, ...
+++ Afleiding en speelgoed :girl:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

3207
fsterchele23 wrote:++ beslist om battlefront te verkopen, ps4 versie althans en met da geld gak dan season pass kopen voor op xbox one :p
++ ac syndicate
++ werk is nog chill opt moment
- familiefeest weekend
+ morgenavond wegvluchten naar nen maat :p
++ gears of war 2,3 en judgement codes gekregen van microsoft.. twerd tijd magoe :p
gaan jullie iets geheimzinnigs bekokstoven ? :L:

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

3208
fsterchele23 wrote:++ beslist om battlefront te verkopen, ps4 versie althans en met da geld gak dan season pass kopen voor op xbox one :p
Traitor! Maar we zien u even graag eh :p

+++ Gisteren door mijn eeuwig lange cursus geraakt :)
- Er niet kunnen bijzijn als met0t0 zijn nieuwe gsm voor het eerst opstart, maar heb kunnen volgen via skype :)

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

3209
------ Psychologie was echt moeilijk vandaag. Het gaat ne nipte worden
----------Deze nacht opeens een hevige pijn in mijn borstkas gekregen waarschijnlijk van het hoesten. Ik wist niet wat ik moest om de pijn weg te krijgen. Het was alsof ze met scherpe voorwerpen in mijn borst staken. Ben ik naar ons mama en papa gegaan en is de pijn na een halfuur weggaan. Ik ben dan maar bij papa blijven liggen. Als ik nu hoest voel ik de pijn nog steeds
Image
cron