Re: 'It's all about the drinks'-topic

361
ShAmPi wrote:Ik dacht dat de gregorius 9.7 was.
Hmm zal straks mss is wat opzoekwerk doen ^^
Ik heb denk ik de oorzaak ondertussen al gevonden. Wel ja, niet de oorzaak waarom ze van alcoholvolume zijn veranderd, wel dat het van 9,7% naar 10,5% is veranderd. Bij de lanceringsberichten werd er altijd over 9,7% gesproken en die vind ik nu ook maar moeilijk terug in de Delhaize. Er stonden nog een paar 9,7%'s, grootste deel was 10,5%. Het enige verschil qua uitzicht is dat bij de 9,7% het etiket wat drukker lijkt. Bij de 10,5% staan het alcoholpercentage en de inhoud ernaast, iets donkerder.
Ik denk dat het dus louter een nieuwe stijl van het etiket en een kleine verandering in het recept is. Zeker ben ik het niet, want er is niet direct een officiële uitleg te vinden :p

Ondertussen ook eens de Gulden Draak Quadrupel 9000 gedronken. Heel lekker, maar de gewone Gulden Draak blijft mijn favoriet :)

Re: 'It's all about the drinks'-topic

370
De afgelopen dagen heb ik nog twee bieren gedronken:
Image
De Zundert was best lekker. Heel zachte smaak, bitterzoet. Ik denk wel niet dat ik hem nog veel ga kopen vanwege de nogal dure prijs.
Image
(Wel een slechte foto, kon geen betere maken)

Heel lekker bier. Lekkere aroma's, mooi warm mondgevoel en de smaak is perfect :)

Vanavond ga ik als laatste bier voor de herexamens eindelijk eens de Sint Bernardus Abt 12 drinken.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

371
met0t0 wrote:De afgelopen dagen heb ik nog twee bieren gedronken:

De Zundert was best lekker. Heel zachte smaak, bitterzoet. Ik denk wel niet dat ik hem nog veel ga kopen vanwege de nogal dure prijs.

(Wel een slechte foto, kon geen betere maken)

Heel lekker bier. Lekkere aroma's, mooi warm mondgevoel en de smaak is perfect :)

Vanavond ga ik als laatste bier voor de herexamens eindelijk eens de Sint Bernardus Abt 12 drinken.
De latrappe quadrupel ga ik ook nog eens proeven, want de eerste keer viel het wat tegen.

Sint Bernardus 12 is sowieso een aanrader.

Ik heb vrijdag cuvée du chateau gedronken. Dat is een degustatiebier (11% alcohol) met een heel speciale smaak. Ik kan het moeilijk beschrijven, maar ik proef er precies hout, karamel en porto in met maar heel weinig bitterheid in de afdronk. Vreemde mix, maar dat is mijn ervaring.
Image
En op restaurant vandaag heb ik la chouffe gedronken.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

372
Gisteren was het een feestje in het jeugdhuis dat ik mee organiseerde. Mijn medeorganisator had een bepaalde cocktail voorzien voor leden, maar deze bleek ongelofelijk smerig te zijn. Dus had ik snel iets in elkaar geflanst dat uiteindelijk best te smaken was.
Eigenlijk is het een soort van Coca Cola Vanille zoals je vroeger in de winkels vond.

Nodig:
4 cl Licor 43 (vanille likeur)
+- 8 cl Cola
Ijsblokjes
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

373
gamerke1992 wrote:De latrappe quadrupel ga ik ook nog eens proeven, want de eerste keer viel het wat tegen.

Sint Bernardus 12 is sowieso een aanrader.

Ik heb vrijdag cuvée du chateau gedronken. Dat is een degustatiebier (11% alcohol) met een heel speciale smaak. Ik kan het moeilijk beschrijven, maar ik proef er precies hout, karamel en porto in met maar heel weinig bitterheid in de afdronk. Vreemde mix, maar dat is mijn ervaring.
Image
In welke zin viel de La Trappe Quadrupel tegen misschien? Niet op juiste temperatuur ofzo?

Sint Bernardus Abt 12 is inderdaad subliem. Wat een lekker zoete, bij momenten crème-achtige smaak :)

De Cuvée du Chateau hebt ge dan goed geproefd. Dat is een bier dat gemaakt is om te smaken alsof het al een lange tijd gerijpt heeft. De porto-achtige smaak draagt daar aan bij, samen met de houterige smaak van vaten ;)

Welk glas is dat trouwens op de foto?
The Wastelander wrote:Gisteren was het een feestje in het jeugdhuis dat ik mee organiseerde. Mijn medeorganisator had een bepaalde cocktail voorzien voor leden, maar deze bleek ongelofelijk smerig te zijn. Dus had ik snel iets in elkaar geflanst dat uiteindelijk best te smaken was.
Eigenlijk is het een soort van Coca Cola Vanille zoals je vroeger in de winkels vond.

Nodig:
4 cl Licor 43 (vanille likeur)
+- 8 cl Cola
Ijsblokjes
Blijven maken en zien of het in de smaak blijft vallen he :cool:

Re: 'It's all about the drinks'-topic

375
gamerke1992 wrote:Ik weet het niet meer welk glas het was. Ik wou het eigenlijk eerst in een wijnglas drinken, maar ben dan toch voor een boller bierglas gegaan.
Ik heb eens beter naar uw foto gekeken en aan het lettertype te zien, is het een Hoegaarden Speciale-glas?
Dat heb ik nog niet, lijkt mij wel een handige vorm.
cron