Re: Vragentopic

451
Sora_Lizard wrote:
ShAmPi wrote:Is er een Nederlander die zo vriendelijk zou willen zijn om een bestelling van 4 Gamecube games te doen voor mij en nadien bij ontvangst te verzenden naar mijn adres?
De webwinkel waar ik ze alle 4 gevonden heb levert namelijk niet naar België...

Natuurlijk liefst iemand die ik kan vertrouwen ^^

En natuurlijk schrijf ik eerst het benodigde bedrag over.
Natuurlijk wil ik je daarbij wel helpen . . . maar of ik te vertrouwen ben? :D
Ze hebben me gemaild dat als ik het via mail doe ze het wel naar BE opsturen.
We zullen wel zien wat ze nu antwoorden na mijn bestelling.

Alvast toch bedankt en ik onthou het voor in de toekomst Frans :cool:
Image

Re: Vragentopic

452
@ ShAmPi, mooi maar ook vreemd dat ze onderscheid maken. Vertrouwen ze hun eigen site dan niet? Nou ja, beter zo en dan hopen dat het pakketje de Belgische post overleefd. :D

Maar mocht je ooit iets uit of via Nederland nodig hebben, dan weet je me te bereiken. :cool:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Vragentopic

453
Sora_Lizard wrote:@ ShAmPi, mooi maar ook vreemd dat ze onderscheid maken. Vertrouwen ze hun eigen site dan niet? Nou ja, beter zo en dan hopen dat het pakketje de Belgische post overleefd. :D

Maar mocht je ooit iets uit of via Nederland nodig hebben, dan weet je me te bereiken. :cool:
Sjah hun uitleg is raar ja :)
Ze versturen via site niet naar BE omdat de verzendingskosten anders zijn dan enkel in NL te versturen.
Goedendag,

Normaliter versturen we inderdaad alleen binnen Nederland.

Dit vanwege het verschil in verzendkosten.

We kunnen echter wel een uitzondering maken als u via de email uw bestelling doorgeeft en het geld overmaakt.

Groet,
JA DUH!!!

Ik denk eerder dat de reden is dat je enkel me ideal kan betalen en niet met maestro of mister cash.

Nuja als het via mail gaat is het ook goed :D
Image

Re: Vragentopic

454
ShAmPi wrote:
Sora_Lizard wrote:@ ShAmPi, mooi maar ook vreemd dat ze onderscheid maken. Vertrouwen ze hun eigen site dan niet? Nou ja, beter zo en dan hopen dat het pakketje de Belgische post overleefd. :D

Maar mocht je ooit iets uit of via Nederland nodig hebben, dan weet je me te bereiken. :cool:
Sjah hun uitleg is raar ja :)
Ze versturen via site niet naar BE omdat de verzendingskosten anders zijn dan enkel in NL te versturen.
Goedendag,

Normaliter versturen we inderdaad alleen binnen Nederland.

Dit vanwege het verschil in verzendkosten.

We kunnen echter wel een uitzondering maken als u via de email uw bestelling doorgeeft en het geld overmaakt.

Groet,
JA DUH!!!

Ik denk eerder dat de reden is dat je enkel me ideal kan betalen en niet met maestro of mister cash.

Nuja als het via mail gaat is het ook goed :D
Heb je het over dixons.nl? :)
Image

Re: Vragentopic

457
gamerke1992 wrote:
ShAmPi wrote:Nee
Ok, ik had net hetzelfde voor als jou. Vandaar dat ik dat dacht ;)
Het kan ook Bigu zijn of Bart Smit. ;)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Vragentopic

459
Ik moest voor informatica een keuzeopdracht doen en ik heb fotobewerking gekozen. Ik moet er nog een verslag bij schrijven en in dat verslag moet ik antwoord geven op de volgende vraag: Kan een foto nog wel als bewijsmateriaal gebruikt worden in de rechtszaal?

Hoe denken jullie over deze vraag?
Image

Re: Vragentopic

460
minermb wrote:Ik moest voor informatica een keuzeopdracht doen en ik heb fotobewerking gekozen. Ik moet er nog een verslag bij schrijven en in dat verslag moet ik antwoord geven op de volgende vraag: Kan een foto nog wel als bewijsmateriaal gebruikt worden in de rechtszaal?

Hoe denken jullie over deze vraag?
Bij mijn weten kun je altijd "zien" dat een foto bewerkt is. Wellicht dat men bewijsmateriaal zou moeten beperken tot alleen de originele digitale foto inclusief het gebruikte toestel.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Vragentopic

461
Moeilijk... mijn gedachtegang hierbij:
- Tegenwoordig is men zo goed in fotobewerking dat een normale mens het niet eens opvalt. Zelfs professionals hebben het steeds moeilijker om bewerkingen te zien.
- Aan de andere kant is het ook niet makkelijk om het echt goed te doen. Iemand die regelmatig ermee bezig is zal iets kunnen maken dat een normale mens niet ziet maar een professional wel. Dus niet de eerste de beste zal iets heel goeds in elkaar kunnen knutselen.
- Is er in een rechtszaak de tijd en het geld om alle foto's door professionals te laten onderzoeken? En dat dan in elke rechtszaak die er is?

Ik zou dus concluderen dat het geen doorslaggevend bewijs meer kan zijn omdat je nooit 100% zeker kan zijn dat het origineel is. Hoogstens ondersteunend bewijs.

Als er voorwaarden aan gesteld worden zoals Sora aangeeft kan het misschien wel, maar zelfs dan staan de foto's vaak nog altijd op een SD-kaartje en wie weet in welke pc's dat ondertussen allemaal heeft gezeten...
Image

Re: Vragentopic

462
Een digitale foto heeft meta data (soms zelfs coordinaten van waar ie getrokken is)
En een alteration kan men zien door middel van de pixels.
Wanneer men pixelbewerking gaat doen (tijdrovend maar niet onmogelijk) begint het wel moeilijk te worden om echt van vals te onderscheiden...

Kan het dus nog als bewijsmateriaal gebruikt worden?
Goh ik denk van wel simpelweg omdat het aantal bewerkte foto's in een rechtzaak maar miniem zal zijn.
En ik heb liever dat er 9 verdachte den bak invliegen en 1 vrijgesproken word door een bewerkte foto dan dat er 9 vrijgesproken worden door het idee dat foto's niet als bewijsmateriaal meer mogen gebruikt worden.

The lesser of 2 evils zeg maar
Image

Re: Vragentopic

463
Het antwoord is nee. Kijk naar het programma de Rechtbank en bv. Huurgeschillen met vochtproblemen kunnen niet bewezen worden met foto maar moet een bemiddelaar langsgaan om ter plekke vast te stellen. Dus ga ik ervan uit dat het bij andere dingen ook is. Een video kan wel want deze week nog is die wegpiraat veroordeeld door bewijs van een dashcam.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Image

Re: Vragentopic

464
RoyVdW wrote:Het antwoord is nee. Kijk naar het programma de Rechtbank en bv. Huurgeschillen met vochtproblemen kunnen niet bewezen worden met foto maar moet een bemiddelaar langsgaan om ter plekke vast te stellen. Dus ga ik ervan uit dat het bij andere dingen ook is. Een video kan wel want deze week nog is die wegpiraat veroordeeld door bewijs van een dashcam.
Dat zou mij verwonderen want dat is totaal de taak niet van een bemiddelaar. :p
Image

Re: Vragentopic

465
Elexus wrote:
RoyVdW wrote:Het antwoord is nee. Kijk naar het programma de Rechtbank en bv. Huurgeschillen met vochtproblemen kunnen niet bewezen worden met foto maar moet een bemiddelaar langsgaan om ter plekke vast te stellen. Dus ga ik ervan uit dat het bij andere dingen ook is. Een video kan wel want deze week nog is die wegpiraat veroordeeld door bewijs van een dashcam.
Dat zou mij verwonderen want dat is totaal de taak niet van een bemiddelaar. :p
Ja ik weet niet hoe die persoon heet al die juridische termen. Het was de rechter zelf toen ik programma keek.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Image