Re: 'It's all about the drinks'-topic

470
gamerke1992 wrote:Ik herinner mij dat ik bush iets te zwaar vond. Zat die niet kort tegen de 10 procent?

Ik heb dit weekend keizer karel ommegang gedronken, heel goed pilsbier. En op restaurant en leffe christmas, super lekker :)
De Bush Amber is 12%, inderdaad nogal zwaar, maar als ge het rustig opdrinkt, is het niet zo te merken ;)

Leffe kerstbier heb ik nog niet gedronken. Zal ik wel eens zoeken in de supermarkt.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

471
Ik heb bij mijn schoonvader gisteren een geuze van 3 fonteinen gedronken. We hadden dat op tv gezien, waarna hij met mij eens wou zien of we van een zuur bier zouden kunnen genieten. Ik was er echt door verrast. Het was inderdaad wel zuur, omdat er geen suikers inzitten. Maar het is ideaal als een aperitief voor het eten. Het was een mengeling van lambik van 3 leeftijden.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

472
gamerke1992 wrote:Ik heb bij mijn schoonvader gisteren een geuze van 3 fonteinen gedronken. We hadden dat op tv gezien, waarna hij met mij eens wou zien of we van een zuur bier zouden kunnen genieten. Ik was er echt door verrast. Het was inderdaad wel zuur, omdat er geen suikers inzitten. Maar het is ideaal als een aperitief voor het eten. Het was een mengeling van lambik van 3 leeftijden.
Hmm, zou ik dan ook eens moeten proberen. Geuzes heb ik nog niet echt gedronken, geen idee of het is voor mij zou zijn.

Gisteren nog eens een Gregorius gedronken. Wat een zwaar bier. Niet alleen qua alcoholpercentage is het stevig (9,7% of 10,5%), maar het vult vooral goed.

W.O.L.F. heeft deze gedronken:
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

474
W.O.L.F. wrote:
met0t0 wrote:W.O.L.F. heeft deze gedronken:
Image
Beetje chemisch, maar niet slecht :)
Die combinatie lijkt mij niet echt zo lekker :p Maar smaken verschillen natuurlijk. Ik heb ooit eens appelbier gedronken en dat was echt niet mijn ding.

Misschien dat ik straks nog een bier ga drinken, ik heb het vandaag verdient vind ik haha :lol:
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

475
W.O.L.F. wrote:
ShAmPi wrote:-- maandag :(
+++/-- zwaar aan het twijfelen om gerief te kopen om zelf bier te brouwen. (En niet van dieje brol uit den delhaize ^^)
Heb je een goeie kelder? (zin om hierover verder te praten in 'all about the drinks'?) Bij de hopduvel kan je alles kopen wat je nodig hebt + het nodige advies krijgen.

Ik heb een perfecte kelder om zelf bier te brouwen :D

Ik geraak aan al het gerief hoor :)
Probleem is beetje dat ik er niet direct 100en euros wil aan uitgeven.
Ik weet dat je smal kan beginnen dat wel.
Daar ben ik dus aan het twijfelen

Alhoewel dat ik wel eens naar den Hopduvel wil gaan precies alzek eens naar website zie :D
Is ook niet zo ver vanuit Aalst
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

477
met0t0 wrote:Zelf bier brouwen, interessant :)

Als ik zo eens op de site van Brouwland kijk, zult ge er toch wel een redelijk startbudget voor nodig hebben. Waar zou ge het kopen?
Op brouwland heb je starterskits van 40 € :D
Maar das dan zo me van die pakketjes. Das ook ni echt wa ik wil ^^

Misschien dat ik wel is zo'n pakketje probeer.
Aan het gerief geraak ik 2ehands (goede kwaliteit en goed onderhouden, maar nog steeds niet echt goedkoop)

We shall see.
It's just an idea for the moment :D
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

478
ShAmPi wrote:
met0t0 wrote:Zelf bier brouwen, interessant :)

Als ik zo eens op de site van Brouwland kijk, zult ge er toch wel een redelijk startbudget voor nodig hebben. Waar zou ge het kopen?
Op brouwland heb je starterskits van 40 € :D
Maar das dan zo me van die pakketjes. Das ook ni echt wa ik wil ^^

Misschien dat ik wel is zo'n pakketje probeer.
Aan het gerief geraak ik 2ehands (goede kwaliteit en goed onderhouden, maar nog steeds niet echt goedkoop)

We shall see.
It's just an idea for the moment :D
Als je het doet bestel ik al direct een flesje ;)
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

480
W.O.L.F. wrote:Gisteren stond er orval in de delhaize watersportbaan in Gent...
En ook een starterspakket zelf bier brouwen voor €40 (of zoiets), maar was wel een relatief kleine doos (ongeveer 4 schoendozen groot)
Ja die delhaizebrol moet ik niet echt hebben :D
Dat is eigenlijk blikbrouwen.

Misschien wel dat ik me zo is een pakketje koop (maar dan wel niet van delhaize) al is het maar om eens te proberen.
Ik wil echt de mout en hop branden :D
Maar na wat opzoekwerk kan ik met blikbrouwen beginnen omdat alles wat daar bij zit ook nodig is voor de mannier waarop ik het wil doen.
Zo verdeel ik mijn kosten een beetje EN heb ik toch al iets "gebrouwen" :D

Moest het er van komen dan heb ik natuurlijk etiketjes nodig ^^
Juist van de naam ben ik nog niet zeker.
Ik dacht mijn pils een Perto te noemen en mijn zwaarder bier een Pertotal. (maar perto trekt teveel op porto)
Dus de naam Pertotal nu op etiketje is maar placeholder ^^
Image
Image
cron