Re: Vragentopic

616
Heeft iemand een idee welke versies van (doorzichtige) PS3 game doosjes er allemaal zijn?
Ik dacht eerst dat er enkel de oude waren waar PlayStation 3 bovenaan rechts staat, en de nieuwe standaard bluray doosjes, maar ik heb de indruk dat er nog zijn. Ik zie kleine verschillen bij die laatste soort. Wat natuurlijk ook kan is dat dit niet de originele doosjes zijn aangezien ik veel tweedehands koop. Misschien wat een nichevraag, maar ik hou mijn collectie graag consistent.

Re: Vragentopic

617
Tjeefkeuh wrote:Heeft iemand een idee welke versies van (doorzichtige) PS3 game doosjes er allemaal zijn?
Ik dacht eerst dat er enkel de oude waren waar PlayStation 3 bovenaan rechts staat, en de nieuwe standaard bluray doosjes, maar ik heb de indruk dat er nog zijn. Ik zie kleine verschillen bij die laatste soort. Wat natuurlijk ook kan is dat dit niet de originele doosjes zijn aangezien ik veel tweedehands koop. Misschien wat een nichevraag, maar ik hou mijn collectie graag consistent.
Ik dacht ook dat het er maar 2 waren, degene die jij had vermeld...
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Vragentopic

618
Hoe zien de doosjes eruit van de psplus abo's? Die zaten oorspronkelijk in PS3 doosjes, daarna PS4 en later kaartjes. Maar ik weet niet of al die doosjes exact overeen komen met degene die echt voor games gebruikt werden.

En mogelijk dat er ook nog verschillen zitten tussen EU/US.

Ik kan alleen nu ff niet door heel mijn collectie gaan om te kijken wat ik allemaal heb :lol:
Image

Re: Vragentopic

619
Kolm wrote:Hoe zien de doosjes eruit van de psplus abo's? Die zaten oorspronkelijk in PS3 doosjes, daarna PS4 en later kaartjes. Maar ik weet niet of al die doosjes exact overeen komen met degene die echt voor games gebruikt werden.

En mogelijk dat er ook nog verschillen zitten tussen EU/US.

Ik kan alleen nu ff niet door heel mijn collectie gaan om te kijken wat ik allemaal heb :lol:
Ik heb nog eens goed gekeken en er zijn denk ik 3 soorten:

- Oude, PlayStation 3 rechtsboven
- Nieuwere, bluray rechtsboven, "druk-gedeelte" in 3 delen met een driehoek in het midden, bovenaan 2 inkepingen, US patent, DuBois licentie
- Nieuwere, bluray rechtsboven, "druk-gedeelte" in 2 delen, bovenaan 3 inkepingen, JP patent, Amaray licentie

Die laatste zouden dus wel eens hergebruikte PS+kaart-doosjes kunnen zijn en die andere de officiële voor onze regio.

Re: Vragentopic

623
Ik zal straks thuis eens kijken hoe die oudste doosjes er nu weer uitzien want daarbij vermeld je niks van druksysteem. Die driehoek was vaak beschadigd bij tweedehands goed dat dat veranderd is.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Image

Re: Vragentopic

624
RoyVdW wrote:Ik zal straks thuis eens kijken hoe die oudste doosjes er nu weer uitzien want daarbij vermeld je niks van druksysteem. Die driehoek was vaak beschadigd bij tweedehands goed dat dat veranderd is.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Inderdaad, die driehoek is nogal stroef en breekt daardoor makkelijker ws.
Bij die oude heb ik het niet vermeld omdat ze bij mij toch allemaal hetzelfde zijn (ook driehoek).

Re: Vragentopic

625
Ik zit met een vervelende situatie.

Ik ben geabonneerd op het magazine quest (al ongeveer 11 jaar). Na het bijna aflopen van mijn jaarabonnement zat er een actiecode in hun magazine met een 6 maanden abonnement voor een veel lagere prijs. Ik heb die kans dan ook gegrepen en heb met deze actiecode opnieuw aan abonnement afgesloten voor 6 maanden.

NU komt het :eek:

Ik kreeg plots 2 identieke magazines in de brievenbus. Ik dacht dat dit gewoon een vergissing was en heb het zo gelaten. De maand daarop ontving ik wéér 2 identieke magazines. Hierin stak een factuur met de aanvraag 60 euro te storten. waarna ik contact opgenomen heb.

Zij zeiden dan dat ik 2 abonnementen heb lopen op mijn naam en adres. Ik moest dus opnieuw aan jaarabonnement betalen aan hun, ondanks dat ik al een nieuw abonnement had aangekocht. Dit was volgens hun mijn fout, maar ze wouden mij tegemoetkomen... Namelijk door mij de dubbele magazines terug te laten betalen (16 euro!).

Ik weiger dit en ik wou de magazines terugsturen. Maar nu blijkt het terugzenden van de magazines ook bijna 16 euro te kosten.

Zouden zij dit zomaar kunnen eisen? Ze steken zelf een actiecode in hun magazine en gaan mij daarna doodleuk 2 dezelfde abonnementen aansmeren. En dit op dezelfde naam en het zelfde adres?? Toch te belachelijk voor woorden?
Image

Re: Vragentopic

626
Ik vind het idd te belachelijk voor woorden, zeker aangezien je trouwe abonnee bent en zij ook een check in hun systeem kunnen doen op naam en adres, maar....
Er zal vast een disclaimer bij de actie hebben gezeten dat deze actie waarschijnlijk alleen voor nieuwe leden gold en niet voor verlengingen of doorlopende abonnementen. En dus staan zij in hun recht, omdat ze zich vooraf hebben ingedekt..

Ik vind het alsnog niet zo netjes van hen dat ze zo reageren: als je dit verhaal hoort kun je toch ook met een fatsoenlijke oplossing komen?
Image

Re: Vragentopic

627
paveman wrote:Ik vind het idd te belachelijk voor woorden, zeker aangezien je trouwe abonnee bent en zij ook een check in hun systeem kunnen doen op naam en adres, maar....
Er zal vast een disclaimer bij de actie hebben gezeten dat deze actie waarschijnlijk alleen voor nieuwe leden gold en niet voor verlengingen of doorlopende abonnementen. En dus staan zij in hun recht, omdat ze zich vooraf hebben ingedekt..

Ik vind het alsnog niet zo netjes van hen dat ze zo reageren: als je dit verhaal hoort kun je toch ook met een fatsoenlijke oplossing komen?
Die actiecode was niet voor nieuwe leden, je kon ook andere magazines van dezelfde uitgever kiezen. Bv quest historie of quest psychologie. Daarom dat ik dat abonnement ook direct genomen heb. Ik weet wel dat als ze mij het toch willen laten betalen dat ik niets ga storten en overstap op hun concurrent eos.

Ik heb in mijn mail vandaag laten weten dat ik het op hun kosten wil terugsturen of dat ze het zo moeten laten. En ik zei ook dat ik anders contact zal opnemen met test-aankoop. Allemaal op een vriendelijke manier natuurlijk.
Image

Re: Vragentopic

628
gamerke1992 wrote:
paveman wrote:Ik vind het idd te belachelijk voor woorden, zeker aangezien je trouwe abonnee bent en zij ook een check in hun systeem kunnen doen op naam en adres, maar....
Er zal vast een disclaimer bij de actie hebben gezeten dat deze actie waarschijnlijk alleen voor nieuwe leden gold en niet voor verlengingen of doorlopende abonnementen. En dus staan zij in hun recht, omdat ze zich vooraf hebben ingedekt..

Ik vind het alsnog niet zo netjes van hen dat ze zo reageren: als je dit verhaal hoort kun je toch ook met een fatsoenlijke oplossing komen?
Die actiecode was niet voor nieuwe leden, je kon ook andere magazines van dezelfde uitgever kiezen. Bv quest historie of quest psychologie. Daarom dat ik dat abonnement ook direct genomen heb. Ik weet wel dat als ze mij het toch willen laten betalen dat ik niets ga storten en overstap op hun concurrent eos.

Ik heb in mijn mail vandaag laten weten dat ik het op hun kosten wil terugsturen of dat ze het zo moeten laten. En ik zei ook dat ik anders contact zal opnemen met test-aankoop. Allemaal op een vriendelijke manier natuurlijk.
Als je het magazine waarin de code stond, nog hebt: even terugnemen en alles lezen. Misschien zelfs een scan of foto nemen en hier even plaatsen ofzo?
Image

Re: Vragentopic

630
Sanity penguin wrote:
gamerke1992 wrote:
paveman wrote:Ik vind het idd te belachelijk voor woorden, zeker aangezien je trouwe abonnee bent en zij ook een check in hun systeem kunnen doen op naam en adres, maar....
Er zal vast een disclaimer bij de actie hebben gezeten dat deze actie waarschijnlijk alleen voor nieuwe leden gold en niet voor verlengingen of doorlopende abonnementen. En dus staan zij in hun recht, omdat ze zich vooraf hebben ingedekt..

Ik vind het alsnog niet zo netjes van hen dat ze zo reageren: als je dit verhaal hoort kun je toch ook met een fatsoenlijke oplossing komen?
Die actiecode was niet voor nieuwe leden, je kon ook andere magazines van dezelfde uitgever kiezen. Bv quest historie of quest psychologie. Daarom dat ik dat abonnement ook direct genomen heb. Ik weet wel dat als ze mij het toch willen laten betalen dat ik niets ga storten en overstap op hun concurrent eos.

Ik heb in mijn mail vandaag laten weten dat ik het op hun kosten wil terugsturen of dat ze het zo moeten laten. En ik zei ook dat ik anders contact zal opnemen met test-aankoop. Allemaal op een vriendelijke manier natuurlijk.
Als je het magazine waarin de code stond, nog hebt: even terugnemen en alles lezen. Misschien zelfs een scan of foto nemen en hier even plaatsen ofzo?
Dat was een aparte kartonnen flyer die erbij stak. Die is al maanden in de vuilbak jammer genoeg. Ik ging er vanuit dat het in orde was, aangezien ze eerst alles hadden gecontroleerd en daarna het factuur hadden verzonden om dat nieuwe actie-abonnement te betalen.
Image
cron