Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

616
+++ Gisteren mijn verhuis gedaan van wat ik verwacht hier in NL nodig te hebben in eerste instantie.
+++ Buiten 1 kastje voor games gelukkig nog geen meubels hoeven te verhuizen dus.
+++ Is bij deze dus het huis uit! :party:
+++ Ik voel me hier gelukkig al helemaal thuis :D
+++ 1 april begin ik te werken hier in NL
--- Mezelf verplichten om qwerty te gebruiken valt nog niet helemaal mee, zeker de leestekens niet! Maar op mijn werk wordt het ook qwerty dus ik kan er maar beter snel aan wennen...
--- Wat een snertweer als verwelkoming :(
--- Druk gehad de afgelopen weken: De openingsuren van de winkel en meer gewerkt, tegelijk alles van papieren ivm NL in orde brengen (in eerste instantie was dit druk met solliciteren in NL) en pas gisteren voor het eerst tijd gehad om effectief wat in te pakken :dizzy:
--- Door drukte ook minder tijd gehad voor forum.
+++ Normaal zou ik dus vanaf nu terug wat actiever te worden :hug:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

617
Kolm wrote:+++ Gisteren mijn verhuis gedaan van wat ik verwacht hier in NL nodig te hebben in eerste instantie.
+++ Buiten 1 kastje voor games gelukkig nog geen meubels hoeven te verhuizen dus.
+++ Is bij deze dus het huis uit! :party:
+++ Ik voel me hier gelukkig al helemaal thuis : D
+++ 1 april begin ik te werken hier in NL
--- Mezelf verplichten om qwerty te gebruiken valt nog niet helemaal mee, zeker de leestekens niet! Maar op mijn werk wordt het ook qwerty dus ik kan er maar beter snel aan wennen...
--- Wat een snertweer als verwelkoming : (
--- Druk gehad de afgelopen weken: De openingsuren van de winkel en meer gewerkt, tegelijk alles van papieren ivm NL in orde brengen (in eerste instantie was dit druk met solliciteren in NL) en pas gisteren voor het eerst tijd gehad om effectief wat in te pakken :dizzy:
--- Door drukte ook minder tijd gehad voor forum.
+++ Normaal zou ik dus vanaf nu terug wat actiever te worden : hug:
Proficiat met de verhuis en je job :D

En wat qwerty betreft hadden ze dat beter hier ook de standaard gemaakt. België en Frankrijk zijn de enige landen die azerty gebruiken (maar dat wist jij natuurlijk al :p) Mijn bluetooth toetsenbord voor mijn tablet is qwerty en ik vind dat prettiger om op te typen.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

620
++ goed aan paper kunnen werken
-- er is nog veel werk
-- mijn ma die mij soms compleet negeert -_-
++ nu wat pauze nemen
++ bijna 'vakantie'
++ regen buiten, lekker gezellig
++ tijd om te gamen
++ voel me al iets beter dan de laatste paar dagen :)
-- volgende week veel werk door PO
-- mijn vaste plaats voor vakantiewerk moet dit jaar geen jobstudenten hebben :/
-- een alternatief vinden is niet zo vanzelfsprekend
++ mijn ma heeft mss een oplossing
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

621
W.O.L.F. wrote:
billie91 wrote:Misschien het huis uit gaan? Kweet voor de rest niet hoe oud je bent.
We hebben hem allemaal al eens proberen overtuigen, geloof mij, geen zee mee te bezeilen
... ;)


--- Gisteren was het een verschrikkelijke dag, zware ruzie met mijn vader ;(
--- Slecht geslapen of is het te weinig geslapen
--- Laptop delen vandaag. Ik kan er 15min op.
+++ F1, goeie wedstrijd van Vettel en Ferrari
+++ Vanavond The Strain
+++ Volgende week The Red Road
+++ Lekker weertje
--- Ik moet DmC: DE hebben...
--- Ik moet Resident Evil: Revelations 2 hebben...
--- Nog 47 dagen
+++ Nog 74 dagen
--- Aan het wachten op een FFXII HD Remastered...
--- Aan het wachten op nieuwe CE/guide aankondigingen...
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

622
gamerke1992 wrote:
Kolm wrote:+++ Gisteren mijn verhuis gedaan van wat ik verwacht hier in NL nodig te hebben in eerste instantie.
+++ Buiten 1 kastje voor games gelukkig nog geen meubels hoeven te verhuizen dus.
+++ Is bij deze dus het huis uit! :party:
+++ Ik voel me hier gelukkig al helemaal thuis : D
+++ 1 april begin ik te werken hier in NL
--- Mezelf verplichten om qwerty te gebruiken valt nog niet helemaal mee, zeker de leestekens niet! Maar op mijn werk wordt het ook qwerty dus ik kan er maar beter snel aan wennen...
--- Wat een snertweer als verwelkoming : (
--- Druk gehad de afgelopen weken: De openingsuren van de winkel en meer gewerkt, tegelijk alles van papieren ivm NL in orde brengen (in eerste instantie was dit druk met solliciteren in NL) en pas gisteren voor het eerst tijd gehad om effectief wat in te pakken :dizzy:
--- Door drukte ook minder tijd gehad voor forum.
+++ Normaal zou ik dus vanaf nu terug wat actiever te worden : hug:
Proficiat met de verhuis en je job :D

En wat qwerty betreft hadden ze dat beter hier ook de standaard gemaakt. België en Frankrijk zijn de enige landen die azerty gebruiken (maar dat wist jij natuurlijk al :p) Mijn bluetooth toetsenbord voor mijn tablet is qwerty en ik vind dat prettiger om op te typen.
Qwery en Azerty heb je snel door hoor! Ik gebruik ze alletwee door elkaar en voor een of andere reden voelen ze alletwee even natuurlijk aan :)
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

627
RoyVdW wrote:Amai Kolm proficiat ook van mij dan. Veel succes ;)

Snap wel niet het verschil tussen die toetsenborden wrm dat zo is.
Oeh, deze kan ik beantwoorden!

De laytouts stammen nog uit de tijd van de typemachines. Ooit een typemachine van dichtbij gezien? De letters steken op metalen armpjes en schieten omhoog naar het papier wanneer je op de toets drukt. Nou, stel je voor dat letter die dicht bij elkaar steken snel achter elkaar tikt. Om botsingen te voorkomen zijn typemachines zo ingericht dat veelgebruikte letters niet op een kluitje zitten. De Qwerty-indeling is al meer dan 100 jaar oud. Maar die veel gebruikte letters verschillen van taal tot taal, dus voor verschillende talen had je verschillende typemachines. De layouts zijn overgenomen voor de toetsenborden, omdat iedereen er toen al zo aan gewend was.

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

628
Tamara wrote:
RoyVdW wrote:Amai Kolm proficiat ook van mij dan. Veel succes ;)

Snap wel niet het verschil tussen die toetsenborden wrm dat zo is.
Oeh, deze kan ik beantwoorden!

De laytouts stammen nog uit de tijd van de typemachines. Ooit een typemachine van dichtbij gezien? De letters steken op metalen armpjes en schieten omhoog naar het papier wanneer je op de toets drukt. Nou, stel je voor dat letter die dicht bij elkaar steken snel achter elkaar tikt. Om botsingen te voorkomen zijn typemachines zo ingericht dat veelgebruikte letters niet op een kluitje zitten. De Qwerty-indeling is al meer dan 100 jaar oud. Maar die veel gebruikte letters verschillen van taal tot taal, dus voor verschillende talen had je verschillende typemachines. De layouts zijn overgenomen voor de toetsenborden, omdat iedereen er toen al zo aan gewend was.
Klopt als een bus :) en omdat er zowel in Frankrijk als België Frans wordt gesproken hebben ze toen hier voor azerty gekozen.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

629
Thanks allemaal!

@Qwerty-verhaal: Vandaag een Qwerty-toetsenbord gekocht en het helpt wel al dat ik nu tenminste de leestekens kan zien op mijn toetsenbord en niet moet spieken bij een buur of 'op de gok' gaan zoeken. Daarnaast zie ik nu ook de Azerty-letters niet meer in een ooghoek, helpt ook wel. En zolang je niet te veel é en ë en è en ç nodig hebt (Frans dus) valt het wel mee. Meteen ook de reden dat een Azerty die letters er allemaal standaard op heeft zitten dus :)

+++ Ik word er heel de dag op gewezen dat hier nu 'thuis' is en het andere 'bij mijn ouders' => Hij heeft gelijk! :smug:
+++ Nieuw toetsenbord en na heel wat toetsenborden testen voor mijn tweede keuze gegaan. Mijn eerste keuze typte net een miniscuul tikje beter, maar die had onder de toetsen nog een stuk van 10cm en zoveel plaats is er niet tussen mijn laptop en de rand van de tafel als ik nog een klein beetje comfortabel aan de tafel wil zitten...
--- Wel veel geld kwijt want mijn keuze viel op een mechanisch. Dat kwam nu eenmaal het dichtste bij het (heel) oude Dell toetsenbord van onze eerste PC in huis :saint:
+++ Ook nog de CE van The order 1886 gevonden en die kon ik niet laten liggen... Had er bij pre-order zo over getwijfeld dat het te laat was en dit was de perfecte kans om dat recht te zetten.
--- Duur dagje dus alles samen
+++ Tijd voor bedje, lekker ontspannen slapen :)
Image