Re: 'It's all about the drinks'-topic

662
ShAmPi wrote:Ik drink veel te veel om hier te posten. Ik vergeet het dan ook altijd.
Anyway gisteren 4 pintjes tijdens het gras maaien.
1 chimay blue en 1 ommegang op terras toen ik met hond gaan wandelen ben.
En dan 2 pintjes en ne la chouffe bij ouders thuis toen ik daar iets moest gaan slijpen.
En uiteindelijk savonds op gemak in de tuin 1 duvel en 1 duvel tripel.
Ik vind dergelijke hoeveelheden eigenlijk echt niet grappig. Bovendien werkelijk niets om trots op te zijn, ik zou mij zorgen beginnen maken.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

665
Elexus wrote:Ik denk dat iedereen hier wel volwassen genoeg is om zelf zijn drankhoeveelheid te bepalen.
Akkoord. Shampi zal inderdaad ook wel niet elke dag zoveel drinken, en als hij dat dan toch zou doen, dan is dat zijn eigen mogelijkheid.

Wat ik wel de laatste maanden heb ontdekt is dat ik moeilijk nee kan zeggen. Zo wou ik vorige week eens een week niet drinken, maar dat was na een dag dan al weer omzeep (moederdag).

Daarom heb ik een vraagje naar WOLF toe: je lijkt altijd goed op de hoogte te zijn van deze dingen, dus hier mijn vraag: Als ik nu af en toe eens één drankje drink, is dit dan minder schadelijk dan een keer redelijk veel (7à8 drankjes) drinken? Ik voel me altijd wat schuldig tegenover mezelf als ik wat drink...
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

666
dividedx11 wrote:
Elexus wrote:Ik denk dat iedereen hier wel volwassen genoeg is om zelf zijn drankhoeveelheid te bepalen.
Akkoord. Shampi zal inderdaad ook wel niet elke dag zoveel drinken, en als hij dat dan toch zou doen, dan is dat zijn eigen mogelijkheid.

Wat ik wel de laatste maanden heb ontdekt is dat ik moeilijk nee kan zeggen. Zo wou ik vorige week eens een week niet drinken, maar dat was na een dag dan al weer omzeep (moederdag).

Daarom heb ik een vraagje naar WOLF toe: je lijkt altijd goed op de hoogte te zijn van deze dingen, dus hier mijn vraag: Als ik nu af en toe eens één drankje drink, is dit dan minder schadelijk dan een keer redelijk veel (7à8 drankjes) drinken? Ik voel me altijd wat schuldig tegenover mezelf als ik wat drink...
"De lever heeft gemiddeld 1,5 uur nodig om een standaardglas alcohol af te breken. Als je dus bijvoorbeeld 10 glazen drinkt, beginnend om 23 uur 's avonds, dan duurt het ongeveer 15 uur voor alle alcohol verwerkt is"

Bron

Re: 'It's all about the drinks'-topic

667
dividedx11 wrote:
Elexus wrote:Ik denk dat iedereen hier wel volwassen genoeg is om zelf zijn drankhoeveelheid te bepalen.
Akkoord. Shampi zal inderdaad ook wel niet elke dag zoveel drinken, en als hij dat dan toch zou doen, dan is dat zijn eigen mogelijkheid.

Wat ik wel de laatste maanden heb ontdekt is dat ik moeilijk nee kan zeggen. Zo wou ik vorige week eens een week niet drinken, maar dat was na een dag dan al weer omzeep (moederdag).

Daarom heb ik een vraagje naar WOLF toe: je lijkt altijd goed op de hoogte te zijn van deze dingen, dus hier mijn vraag: Als ik nu af en toe eens één drankje drink, is dit dan minder schadelijk dan een keer redelijk veel (7à8 drankjes) drinken? Ik voel me altijd wat schuldig tegenover mezelf als ik wat drink...
Het kan schadelijker zijn voor de lever om kleine hoeveelheden, maar over lange periode te drinken. De lever krijgt dan geen kans om te rusten. Ineens hele veel drinken is een echte shock voor je lever, maar als je dan een pauze neemt kan die zich wel herstellen. Het advies in het ziekenhuis is dat je af en toe een pauze van 10 dagen moet inlassen. Ik zeg niet dat drinken gezond is, maar een lever is gelukkig een orgaan dat zichzelf snel kan herstellen.

Mensen die jarenlang drinken en ook nog eens grote hoeveelheden krijgen cirrose, wat een soort verlittekening is en dat is wel permanent. Dan is de lever niet meer in staat zich te herstellen.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

668
Ok, bedankt voor de verhelderende uitleg. Wat ik nu doe is bv. de vrijdag zaterdag en zondag telkens 2 drankjes, maar dat ga ik dan proberen beperken tot 1 of 2 dag(en). Ook die 10 dagen pauze zou ik dan toch ook eens proberen volhouden.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

669
dividedx11 wrote:Ok, bedankt voor de verhelderende uitleg. Wat ik nu doe is bv. de vrijdag zaterdag en zondag telkens 2 drankjes, maar dat ga ik dan proberen beperken tot 1 of 2 dag(en). Ook die 10 dagen pauze zou ik dan toch ook eens proberen volhouden.
Ik ben wel vergeten te vermelden dat hersenen ook effect ondervinden van alcohol. Voor een volwassen persoon (liefst wanner het brein volgroeid is rond 21 jaar) is dit effect eerder beperkt. Maar bij kinderen en mensen onder de 21 ondervonden wel een groter effect. Hoeveel kan ik niet zeggen, maar het heeft echt invloed op de ontwikkeling.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

672
gamerke1992 wrote:
Ligeiro wrote:Of gewoon geen alcohol drinken.. that's what I do
Dat zou nog het gezondste zijn, maar daar wil ik al die lekkere dingen niet voor laten
Image
+1

En zat er ook aan te denken dat het ook schadelijk is voor de hersenen. Ik dat geval is het wel schadelijker om veel na elkaar te drinken ipv te spreiden.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

673
gamerke1992 wrote:
Ligeiro wrote:Of gewoon geen alcohol drinken.. that's what I do
Dat zou nog het gezondste zijn, maar daar wil ik al die lekkere dingen niet voor laten
Image
bwa, lekker.. ik lust geen bier, wijn of champagne. en ik zie het nut niet in van schijtezat te worden en dan later niks meer te weten van wat er gebeurd is.
ok, ge kunt genieten met mate, maar ik kan evengoed genieten van ne warme chocomelk of ne goeie frisse cola (zeker op ne warme dag als vandaag :p )

Re: 'It's all about the drinks'-topic

674
Ligeiro wrote:
gamerke1992 wrote:
Ligeiro wrote:Of gewoon geen alcohol drinken.. that's what I do
Dat zou nog het gezondste zijn, maar daar wil ik al die lekkere dingen niet voor laten
Image
bwa, lekker.. ik lust geen bier, wijn of champagne. en ik zie het nut niet in van schijtezat te worden en dan later niks meer te weten van wat er gebeurd is.
ok, ge kunt genieten met mate, maar ik kan evengoed genieten van ne warme chocomelk of ne goeie frisse cola (zeker op ne warme dag als vandaag
Image
)
Ik drink mij ook nooit zat. Ik geniet nog het meeste van een lekker bier, waar ik 40 minuten over doe om op te drinken. Maar ik geniet minstens evenveel van een lekkere koffie of thee.
Image