Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7188
Sora_Lizard wrote:@ gamerke, je had toch al een poes? ^^

- - - Er is een tijd geweest (OPM periode) dat men toch wel heel graag een forum MET een blog had. Nu hebben we een blog maar als we de belangstelling moeten afmeten aan het aantal keren dat er commentaar geleverd wordt bij de door onze redactie geplaatste stukjes dan lijkt het alsof onze community er weinig belangstelling voor heeft. :(

+ / - Vandaag maar eens iets nieuws geprobeerd, na dat sommigen al eens gestart zijn met een vervolgverhaal op het forum, heeft ondergetekende een begin gemaakt met een vervolgverhaal op de blog. We zullen zien of zich dat mag verheugen op meer belangstelling.
Voor de belangstellenden: https://www.pressxtorevive.com/zwerftoc ... e-sterren/
tja, waar is de tijd van Yammine & co ? van die kloefkappers hoor je ook niets meer...

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7189
gamerke1992 wrote:+++ Mijn vriendin heeft sinds maandag weer werk (leerkracht secundair)
--- Ze zit tot 2 uur 's nachts haar lessen voor te bereiden, omdat ze slechts 3 dagen op voorhand haar klassen en vakken weet
Jep, zwaar onderschat werk eh...

++ Terug onder de levenden, echt veel te lange week gehad en ongeveer elke dag zat van 's ochtends tot 's avonds laat vol...
+/- Volgende week weer zo'n week, vooral 's avonds les hebben tot 20.00 als je 'sochtends om 9.00 begint is minder tof...
+++ Straks gamen bij met0t0 :love:
-- Maar eerst, meer werk voor mijn SLO en al de rest :(

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7190
W.O.L.F. wrote:
gamerke1992 wrote:+++ Mijn vriendin heeft sinds maandag weer werk (leerkracht secundair)
--- Ze zit tot 2 uur 's nachts haar lessen voor te bereiden, omdat ze slechts 3 dagen op voorhand haar klassen en vakken weet
Jep, zwaar onderschat werk eh...

++ Terug onder de levenden, echt veel te lange week gehad en ongeveer elke dag zat van 's ochtends tot 's avonds laat vol...
+/- Volgende week weer zo'n week, vooral 's avonds les hebben tot 20.00 als je 'sochtends om 9.00 begint is minder tof...
+++ Straks gamen bij met0t0 :love:
-- Maar eerst, meer werk voor mijn SLO en al de rest :(
Ik denk dat ze bijna een moord zou begaan als iemand haar zou zeggen' ho dan heb je veel vakantie' :lol:

Zij heeft het trouwens ook via een SLO behaald (zoals jij blijkbaar ook doet).

+- ik ben heel het weekend van wacht
--- nadeel is dat ik niets kan plannen, want bij een spoedgeval moet ik direct in het ziekenhuis zijn
+++ voordeel is dat het goed betaald, zelfs als ik niet wordt opgeroepen
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7191
gamerke1992 wrote:
W.O.L.F. wrote:
gamerke1992 wrote:+++ Mijn vriendin heeft sinds maandag weer werk (leerkracht secundair)
--- Ze zit tot 2 uur 's nachts haar lessen voor te bereiden, omdat ze slechts 3 dagen op voorhand haar klassen en vakken weet
Jep, zwaar onderschat werk eh...

++ Terug onder de levenden, echt veel te lange week gehad en ongeveer elke dag zat van 's ochtends tot 's avonds laat vol...
+/- Volgende week weer zo'n week, vooral 's avonds les hebben tot 20.00 als je 'sochtends om 9.00 begint is minder tof...
+++ Straks gamen bij met0t0 :love:
-- Maar eerst, meer werk voor mijn SLO en al de rest :(
Ik denk dat ze bijna een moord zou begaan als iemand haar zou zeggen' ho dan heb je veel vakantie' :lol:

Zij heeft het trouwens ook via een SLO behaald (zoals jij blijkbaar ook doet).
Dat is gewoon zo :O Nene, dat is maar om te lachen. Ik ken verschillende mensen die sinds kort in het onderwijs werken of nog bezig zijn met hun bacheloropleiding. Ik wil niet graag in hun schoenen staan. Al die onzekerheid zolang ze niet vast benoemd zijn en de eerste jaren dag en nacht moeten werken om de lessen in orde te krijgen.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7192
De belangrijkste tip naar werkzekerheid toe voor leerkrachten is om binnen de zelfde scholengemeenschap te blijven. Een scholengemeenschap is een groep scholen die samenwerken en een gedeeld hoofdbestuur hebben (maar meestal wel aparte directeurs). Een goed voorbeeld hiervan is het stedelijk onderwijs van Gent. Wanneer je op erschillende scholen in die gemeenschap werkt, bouw je anciëniteit op.
SLO is voor mij trouwens vrij kort, maar 28 studiepunten( 1 studiepunt is 25 à 30 uren werk en een normale opleding is 60 studiepunten), dit omdat ik bijna alles al weet als onderwijskundige :)

-- Te druk waardoor mijn lichaam en geest gewoon zeggen: 'nope, protest, wij gaan iets ontspannend doen' :(

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7193
W.O.L.F. wrote:De belangrijkste tip naar werkzekerheid toe voor leerkrachten is om binnen de zelfde scholengemeenschap te blijven. Een scholengemeenschap is een groep scholen die samenwerken en een gedeeld hoofdbestuur hebben (maar meestal wel aparte directeurs). Een goed voorbeeld hiervan is het stedelijk onderwijs van Gent. Wanneer je op erschillende scholen in die gemeenschap werkt, bouw je anciëniteit op.
SLO is voor mij trouwens vrij kort, maar 28 studiepunten( 1 studiepunt is 25 à 30 uren werk en een normale opleding is 60 studiepunten), dit omdat ik bijna alles al weet als onderwijskundige :)

-- Te druk waardoor mijn lichaam en geest gewoon zeggen: 'nope, protest, wij gaan iets ontspannend doen' :(
Dan heb je ongeveer hetzelfde traject als mijn vriendin :) zij had al een banaba buitengewoon onderwijs, waardoor ze maar heel weinig vakken moest volgen in de SLO. Dat was vooral alles over didactiek denk ik. En daar kwam dan nog 20 uur stage bij. Ze moest het ook volgen voor haar onderwijsbevoegdheid, anders was de banaba ook niet veel waard.

+++ tot nu toe nog niet naar het werk moeten gaan
+++ ideaal dus om wat te gamen
--- ik durf mijn headset niet te gebruiken, anders hoor ik het misschien niet als er een spoedgeval is.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7194
+++ Ik begin mijn studie echt leuk te vinden :D
+++ Ik vind het studentenleven ook erg leuk :P
-- Ik moet wel een beetje mijn grenzen leren ontdekken, ik stond afgelopen vrijdag blijkbaar een half uur lang een paal te knuffelen, terwijl ik dacht dat het maar 5 minuten was :lol:
+ Woensdag weer een kijkavond bij een kamer in Eindhoven, hopen dat ik eindelijk me daar kan gaan huisvesten.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7195
minermb wrote:+++ Ik begin mijn studie echt leuk te vinden :D
+++ Ik vind het studentenleven ook erg leuk :P
-- Ik moet wel een beetje mijn grenzen leren ontdekken, ik stond afgelopen vrijdag blijkbaar een half uur lang een paal te knuffelen, terwijl ik dacht dat het maar 5 minuten was :lol:
+ Woensdag weer een kijkavond bij een kamer in Eindhoven, hopen dat ik eindelijk me daar kan gaan huisvesten.
Ah noemen ze dat zo tegenwoordig "een paal knuffelen" :D
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7196
ShAmPi wrote:
minermb wrote:+++ Ik begin mijn studie echt leuk te vinden :D
+++ Ik vind het studentenleven ook erg leuk
Image

-- Ik moet wel een beetje mijn grenzen leren ontdekken, ik stond afgelopen vrijdag blijkbaar een half uur lang een paal te knuffelen, terwijl ik dacht dat het maar 5 minuten was
Image

+ Woensdag weer een kijkavond bij een kamer in Eindhoven, hopen dat ik eindelijk me daar kan gaan huisvesten.
Ah noemen ze dat zo tegenwoordig "een paal knuffelen" :D
Het was niet figuurlijk bedoeld :P
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7197
--/++ vandaag nog wat opruimen en spul in dozen steken. Niet het meest plezante werk maar zo blijf ik ook wat bezig.
++ zondag naar een stadsfestival van de UGent
++ AC II voor de pc gewonnen
-- moet ook mijn kleerkast dringend eens opruimen en sorteren maar daar heb ik al helemaal geen zin in :p
++ daarna wel plek voor nieuwe kleren ;)
++ aangenaam weer, niet te warm, niet te koud en geen sterke wind zoals gisteren
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7198
daviduvel wrote:
gamerke1992 wrote:
W.O.L.F. wrote:
gamerke1992 wrote:+++ Mijn vriendin heeft sinds maandag weer werk (leerkracht secundair)
--- Ze zit tot 2 uur 's nachts haar lessen voor te bereiden, omdat ze slechts 3 dagen op voorhand haar klassen en vakken weet
Jep, zwaar onderschat werk eh...

++ Terug onder de levenden, echt veel te lange week gehad en ongeveer elke dag zat van 's ochtends tot 's avonds laat vol...
+/- Volgende week weer zo'n week, vooral 's avonds les hebben tot 20.00 als je 'sochtends om 9.00 begint is minder tof...
+++ Straks gamen bij met0t0 :love:
-- Maar eerst, meer werk voor mijn SLO en al de rest :(
Ik denk dat ze bijna een moord zou begaan als iemand haar zou zeggen' ho dan heb je veel vakantie' :lol:

Zij heeft het trouwens ook via een SLO behaald (zoals jij blijkbaar ook doet).
Dat is gewoon zo :O Nene, dat is maar om te lachen. Ik ken verschillende mensen die sinds kort in het onderwijs werken of nog bezig zijn met hun bacheloropleiding. Ik wil niet graag in hun schoenen staan. Al die onzekerheid zolang ze niet vast benoemd zijn en de eerste jaren dag en nacht moeten werken om de lessen in orde te krijgen.
Echt en dan verschieten ze ervan dat er minder leerkrachten in spé zijn en dat er veel burn-out krijgen...
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

7200
++++ zalig als ge uw juwelen en bazaar van jaren geleden terug vind, zeker als ge vroeger de stijl van 'gothic' had :silly:
++ ik zie mezelf echt niet meer zo lopen haha, 't is wel grappig :p

EDIT:

------- ugh ik haat voicemails zoals diene datk nu heb gekregen: Hallo, met Kyle, kan je mij eens terugbellen, dank u'. Wie Kyle, wat Kyle? Ik ken niet eens een Kyle en als't voor een job is, is het ook wel handig te weten voor welk bedrijf/bureau ge werkt... 't Is maar een kleine moeite om dat er even bij te vermelden.

EDIT2

En ja hoor, 't was een interim kantoor om te vragen of ik nog een studentenjob zocht, waaaauw
Image
cron