Re: Vragentopic

76
ShAmPi wrote:Das ne moeilijke!
Ik zou zeggen pakt diegene die je het meeste aanspreekt.
Maar de 2e quote is eigenlijk "Find a job you love and you shall never work a day" (ofzoiets)

Anyway
Als dit een open sollicitatie is via een formulier (denk ik door de quote die je blijkbaar moet invullen)
Zou ik persoonlijk gaan voor een eigen gecreerde quote of toch minder bekende...?
minder bekende:
“The mind is not a vessel to be filled, but a fire to be kindled.”
― Plutarch

edit:
ff engelse sollicitatiebrief gegoogled
http://www.tuxx.be/sollicitatiebrieven/engels/

Good luck my padawan :D
"I make love to designs. Rape creativity and have artworks as offsprings"
No?

Btw geen open sollicitatie. Reactie op een stagevacature. Maar jullie zullen t wel horen als ik de gelukkige wordt.

Re: Vragentopic

77
ShAmPi wrote:
FGras wrote:Ik schrijf een engelse sollicitatiebrief en ik heb een vraag over de aanhef.
  • Dear John Doe,
  • Dear Mr John Doe,
  • Dear Mr Doe,
Welke is juist?
'sup

Nee ff serieus, normaal gebruiken ze enkel de achternaam.
Nontheless weet ik niet of ze nog steeds zo strak zijn :D
Een komma achter Dear mr josken doet men wel niet.
Zelfs niet in het nederlands ;)
Geachte heer Shampi,

In het Nederlands gebruikt men deze komma doorgaans juist wel.

Met vriendelijke groet,


Sora de Lizard
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Vragentopic

78
Nope.
Vroeger gebruikte men inderdaad de komma.
Maar tegenwoordig niet meer.
Ookal gebruiken de meeste hem wel nog.

Aleja dat is toch wat ik mij herinner.
Nontheless in het engels is het zeker en vast zonder komma.

edit: eventjes opgezocht :)
- De BIN-norm geeft als richtlijn om na de aanspreking en de slotgroet geen komma te plaatsen, maar vermeldt daarbij wel dat een komma mogelijk is. Als u na de aanhef een komma zet, moet er na de slotformule ook een komma staan.
Image

Re: Vragentopic

79
Ik weet niet of er voor zoiets in Nederland ook een norm instituut bestaat. Vast wel de Nederlandse regelgeving kennende. :D

Overigens vind ik het wel sterk dat bij het eerste beste voorbeeld dat Taaladvies.net zelf aanhaalt wel een komma geplaatst wordt. :lol:
https://taaladvies.net/taal/advies/teks ... _algemeen/

Maar het is goed om te weten dat het in België blijkbaar niet de norm is hoewel ik ook in mijn communicatie met Belgen altijd de komma ben tegengekomen.


Edit: ook even opgezocht
Aanhef

- De aanspreking begint met een hoofdletter.

- Na de aanspreking schrijft u een komma.

- Wees in de aanhef zo precies mogelijk: gebruik liever Geachte mevrouw Jansen dan Geachte heer of mevrouw. Die laatste aanhef is alleen geschikt als niet te achterhalen is wie de brief zal lezen.
https://taaladvies.net/taal/advies/teks ... _algemeen/

In Nederlands Nederlands blijkbaar dus wel. :)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Vragentopic

80
Was vroeger wel de norm hoor.
Daarom ook dat de meeste nog steeds een komma plaatsen
En daardoor dan weer dat de BIN normen aangepast zijn dat het toch mag maar liever niet ;)

Nontheless we hadden alletwee gelijk ;)
Image

Re: Vragentopic

81
Inderdaad :)

In België is het blijkbaar de norm geen komma te gebruiken, terwijl dat in Nederland als norm wel gebruikt wordt. Toch wel apart. :D :silly:

Maar . . . weer wat geleerd. :cool:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Vragentopic

82
Ik kan het alleen maar bevestigen. In school heb ik altijd geleerd om een komma te zetten en niet zo heel lang geleden hadden de katholieke universiteit van leuven aangegeven dat de komma niet meer moet. Ik zet wel altijd een komma :p
Image

Re: Vragentopic

84
Sora_Lizard wrote:Inderdaad :)

In België is het blijkbaar de norm geen komma te gebruiken, terwijl dat in Nederland als norm wel gebruikt wordt. Toch wel apart. :D :silly:

Maar . . . weer wat geleerd. :cool:
Idd,

Onderwerp

Geachte vrouw/heer

Inleiding......

Midden...

Slot....

Hoogachtend

(6 witregels)

Naam

Hier vb. van sollicitatiebrieven van onze VDAB oftewel Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding.
http://www.vdab.be/werkinzicht/cvvoorbeelden.shtml

Zoek anders eens de BIN normen op, maar deze afkorting staat voor Belgisch Instituut voor Normalisatie dus weet niet hoeveel deze afwijkt van onze noorderburen. Bij mij zijn deze erin gestompt want heb altijd handelsgerichte studies gedaan dus veel schrijven.
Zou het gwn hetzelfde doen als in het Nederlands want zo punctueel zullen ze er wel niet naar kijken en verschilt minimaal.
Image

Re: Vragentopic

86
RoyVdW wrote:Zou Shadow of Mordor iets voor mij zijn? Twijfel al even. Blijkt toch goede game te zijn. Is deze gereviewed geweest in OPM?
Als ge graag games in dat genre speelt, dan zal de game u waarschijnlijk ook wel moeten liggen. De game heeft zeker een review gekregen in OPM, ik weet alleen niet goed in welk nummer :?

Re: Vragentopic

87
RoyVdW wrote:Zou Shadow of Mordor iets voor mij zijn? Twijfel al even. Blijkt toch goede game te zijn. Is deze gereviewed geweest in OPM?
Ik ben het spel momenteel aan het spelen en vind het echt goed. Het is een mix van assassins creed met de combat van batman. En het ranksysteem van de orcs is echt super gemaakt.
Image

Re: Vragentopic

88
met0t0 wrote:
RoyVdW wrote:Zou Shadow of Mordor iets voor mij zijn? Twijfel al even. Blijkt toch goede game te zijn. Is deze gereviewed geweest in OPM?
Als ge graag games in dat genre speelt, dan zal de game u waarschijnlijk ook wel moeten liggen. De game heeft zeker een review gekregen in OPM, ik weet alleen niet goed in welk nummer :?
Dat is het probleem. Is dit RPG, actie avontuur? Heb al wat gameplay bekeken op Youtube en lijkt wat op Fallout 3 met wat God of War of Dante's Inferno gevechtjes. Weet niet of het mij zal liggen :think: Twijfel ook of ik FC4 nog ga spelen. Eerst Unity nog en GTAV ligt hier ook nog en dan nog PS+ elke maand :silly: Mss gwn kopen en gamen!
Image

Re: Vragentopic

89
RoyVdW wrote:
met0t0 wrote:
RoyVdW wrote:Zou Shadow of Mordor iets voor mij zijn? Twijfel al even. Blijkt toch goede game te zijn. Is deze gereviewed geweest in OPM?
Als ge graag games in dat genre speelt, dan zal de game u waarschijnlijk ook wel moeten liggen. De game heeft zeker een review gekregen in OPM, ik weet alleen niet goed in welk nummer :?
Dat is het probleem. Is dit RPG, actie avontuur? Heb al wat gameplay bekeken op Youtube en lijkt wat op Fallout 3 met wat God of War of Dante's Inferno gevechtjes. Weet niet of het mij zal liggen :think: Twijfel ook of ik FC4 nog ga spelen. Eerst Unity nog en GTAV ligt hier ook nog en dan nog PS+ elke maand :silly: Mss gwn kopen en gamen!
Ik denk niet dat het lijkt op Fallout, eerder Assassin's Creed en Batman zoals Gamerke zei. Qua genre is het denk ik action-rpg. Het is wel belangrijk om te vermelden dat de PS3 versie dat levelup systeem voor vijanden niet heeft, dus ik zou hem absoluut op PS4 spelen.

Re: Vragentopic

90
Tjeefkeuh wrote:
RoyVdW wrote:
met0t0 wrote: Als ge graag games in dat genre speelt, dan zal de game u waarschijnlijk ook wel moeten liggen. De game heeft zeker een review gekregen in OPM, ik weet alleen niet goed in welk nummer :?
Dat is het probleem. Is dit RPG, actie avontuur? Heb al wat gameplay bekeken op Youtube en lijkt wat op Fallout 3 met wat God of War of Dante's Inferno gevechtjes. Weet niet of het mij zal liggen :think: Twijfel ook of ik FC4 nog ga spelen. Eerst Unity nog en GTAV ligt hier ook nog en dan nog PS+ elke maand :silly: Mss gwn kopen en gamen!
Ik denk niet dat het lijkt op Fallout, eerder Assassin's Creed en Batman zoals Gamerke zei. Qua genre is het denk ik action-rpg. Het is wel belangrijk om te vermelden dat de PS3 versie dat levelup systeem voor vijanden niet heeft, dus ik zou hem absoluut op PS4 spelen.
Huh echt waar? Dat vind ik een hele vreemde keuze dat die functie ontbreekt in de ps3 versie :dizzy: Dat is gewoon half de game die weg valt :p
Image