Re: Studeer-topic

79
W.O.L.F. wrote:
Maxidomino wrote:Jullie kunnen samen studeren. :)
Het wordt deze zomer ook hard studeren voor mij.
Image
Dat doen we al jaren (wij zijn een koppel eh) :)
Wat is die
Image
eigenlijk?
Dat is een emoticon van Tapatalk, maar die werken niet op deze site, dus dan je zie alleen die code ;) (denk ik)
Image

Re: Studeer-topic

80
W.O.L.F. wrote:
Maxidomino wrote:Jullie kunnen samen studeren. :)
Het wordt deze zomer ook hard studeren voor mij.
Image
Dat doen we al jaren (wij zijn een koppel eh) :)
Wat is die
Image
eigenlijk?
Dat is een wenend mannetje.
Image
ik pak altijd de smileys op tapatalk die werken op de site ma deze werkt blijkbaar niet.
En ik ben al 5 jaar samen met mijn vriendin en ik heb nog nooit met haar geleerd, ik zou mij niet kunnen concentreren dan.
Image
Image

Re: Studeer-topic

81
Maxidomino wrote:En ik ben al 5 jaar samen met mijn vriendin en ik heb nog nooit met haar geleerd, ik zou mij niet kunnen concentreren dan.
Image
Wij zijn bijna 6 jaar samen en hebben geregeld samen gestudeerd, wat best goed ging. Alleen was er vaak simpelweg een plaatsgebrek om deftig te kunnen studeren. Zeker als we allebei een laptop, wat boeken, enz. nodig hadden, ging het moeilijk.

Nu nog eventjes helemaal in de sfeer blijven voor AC/DC morgen en vanaf dinsdag bekijk ik eens hoe ik de herexamens ga aanpakken. W.O.L.F. heeft al een mooie planning opgesteld die ik dan kan invullen :cool:

Re: Studeer-topic

82
met0t0 wrote:
Maxidomino wrote:En ik ben al 5 jaar samen met mijn vriendin en ik heb nog nooit met haar geleerd, ik zou mij niet kunnen concentreren dan.
Image
Wij zijn bijna 6 jaar samen en hebben geregeld samen gestudeerd, wat best goed ging. Alleen was er vaak simpelweg een plaatsgebrek om deftig te kunnen studeren. Zeker als we allebei een laptop, wat boeken, enz. nodig hadden, ging het moeilijk.

Nu nog eventjes helemaal in de sfeer blijven voor AC/DC morgen en vanaf dinsdag bekijk ik eens hoe ik de herexamens ga aanpakken. W.O.L.F. heeft al een mooie planning opgesteld die ik dan kan invullen :cool:
Veel succes :) 2de keer goede keer!
Image

Re: Studeer-topic

84
Maxidomino wrote:En ik ben al 5 jaar samen met mijn vriendin en ik heb nog nooit met haar geleerd, ik zou mij niet kunnen concentreren dan.
Image
Het is vooral leuk als je hetzelfde studeert omdat je er dan over kan praten en dat helpt bij het studeren :)

Misschien zijn er hier nog mensen die een examenplanning beginnen opstellen voor de herexamens? Misschien hebben jullie iets aan een paar tips:
- Hou het realistisch, je gaat echt geen hele (hoger onderwijs) cursus op 2 dagen leren, gun jezelf tijd
- Een planning kan heel specifiek zijn (welk deel van de cursus doe ik op welk uur?) en eerder vaag (welk vak op welke dag of zelfs in welke volgorde doe ik het), zorg vooral dat het bij u past, als een specifieke planning u houvast geeft, ga ervoor! Er is ook een tussenoptie, je stelt een algemene planning op waarin je zet welk vak je welke dag doet en welke dagen je wel en niet kan studeren, vervolgens ga je elke avond de volgende dag specifiek plannen, wat wil je de volgende dag leren?
- Begin een vak of een hoofdstuk altijd met oriënteren, ga eens door de powerpoint, lees de tussentitels, kijk al eens naar de plaatjes als die er zijn, zo richt je uw brein en uw mood op dat hoofdstuk en heb je 'kapstokken' om alles wat je leest en leert aan op te hangen.
- Breng (dichte) vrienden en indien van toepassing uw partner op de hoogte van uw planning, zo kunnen zij u niet in de verleiding brengen om het studeren te laten.
- Let zeker in de zomer op het weer, ben je een ochtend mens, studeer dan 's ochtends als het nog koel is, ben je een avondmens? Ga dan voor lang slapen, plan minder zwaar werk (zoals oriënteren, notities bij elkaar rapen) in de middag en smijt u helemaal 's avonds
- Beïndig elk hoofdstuk en elk vak met een terugblik, wat heb je geleerd? Wat was moeilijk? Wat gaat zeker lukken?


Als er mensen iets zijn met algemene studietips, laat het weten en dan zet ik er mij nog eens aan :)

Iedereen met herexamens; heel, heel veel succes! :nerd:

Re: Studeer-topic

85
Ik ging vandaag natuurkunde herkansen, maar die toets was zo moeilijk, dat ik het volgens mij nog slechter heb gemaakt. Gelukkig telt het hoogste cijfer en dat was een 5, dus als ik laag heb maakt dat gelukkig niet zoveel uit.

Hier zijn nog mijn gemiddelde cijfers van dit jaar
nederlands: 6,9
latijn: 7,0
frans: 6,9
engels: 6,2
wiskunde: 6,1 (en dan nog te bedenken dat ik in de eerste 3 jaar altijd een 8 stond voor wiskunde :( )
informatica: 7,8
natuurkunde: 6,8
scheikunde: 6,8
filosofie: 6,7
maatschappijleer: 7,3 (Ik ben blij dat ik dat volgend jaar niet meer heb. Mijn gemiddelde van de SE's is 7,5)
lichamelijke opvoeding: 5,8
gemiddeld: 6,8

Ik vind het een goede cijferlijst voor de 4e klas :D
Image

Re: Studeer-topic

86
minermb wrote:Ik ging vandaag natuurkunde herkansen, maar die toets was zo moeilijk, dat ik het volgens mij nog slechter heb gemaakt. Gelukkig telt het hoogste cijfer en dat was een 5, dus als ik laag heb maakt dat gelukkig niet zoveel uit.

Hier zijn nog mijn gemiddelde cijfers van dit jaar
nederlands: 6,9
latijn: 7,0
frans: 6,9
engels: 6,2
wiskunde: 6,1 (en dan nog te bedenken dat ik in de eerste 3 jaar altijd een 8 stond voor wiskunde :( )
informatica: 7,8
natuurkunde: 6,8
scheikunde: 6,8
filosofie: 6,7
maatschappijleer: 7,3 (Ik ben blij dat ik dat volgend jaar niet meer heb. Mijn gemiddelde van de SE's is 7,5)
lichamelijke opvoeding: 5,8
gemiddeld: 6,8

Ik vind het een goede cijferlijst voor de 4e klas :D
Is 4e klas dan het 4de middelbaar? :)
Image

Re: Studeer-topic

87
gamerke1992 wrote:
minermb wrote:Ik ging vandaag natuurkunde herkansen, maar die toets was zo moeilijk, dat ik het volgens mij nog slechter heb gemaakt. Gelukkig telt het hoogste cijfer en dat was een 5, dus als ik laag heb maakt dat gelukkig niet zoveel uit.

Hier zijn nog mijn gemiddelde cijfers van dit jaar
nederlands: 6,9
latijn: 7,0
frans: 6,9
engels: 6,2
wiskunde: 6,1 (en dan nog te bedenken dat ik in de eerste 3 jaar altijd een 8 stond voor wiskunde :( )
informatica: 7,8
natuurkunde: 6,8
scheikunde: 6,8
filosofie: 6,7
maatschappijleer: 7,3 (Ik ben blij dat ik dat volgend jaar niet meer heb. Mijn gemiddelde van de SE's is 7,5)
lichamelijke opvoeding: 5,8
gemiddeld: 6,8

Ik vind het een goede cijferlijst voor de 4e klas :D
Is 4e klas dan het 4de middelbaar? :)
Ja de 4e klas is de 4de klas van de middelbare school ;)
Image

Re: Studeer-topic

89
We beginnen weer aan het nieuwe academiejaar (op t unief dan toch). Wie is al begonnen? Wie kijkt er naar uit? Wie niet?

Ik begin aan mijn eerste master, de tijd gaat verschrikkelijk snel. Weer de gebruikelijke rompslomp bij het begin van het jaar, boeken kopen, agenda op orde zetten, uit de vakantiesfeer (niets doen dus) proberen raken :p
cron