Re: 'It's all about the drinks'-topic

751
ShAmPi wrote:wieze tripel is van mijn streek
En N'Ice chouffe is oh zo lekker! :)
Cornet mag er ook wel zijn ^^
N'ice chouffe is inderdaad zalig. Ik heb die altijd in huis :) Door u heb ik er goesting in gekregen :p Ik ga er straks eentje drinken. Het is voor mij toch nog weekend, want heb zaterdag moeten werken en ben morgen thuis. Normaal drink ik niet in de week.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

757
W.O.L.F. wrote:Zijn er hier eigenlijk nog thee drinkers? Ik ben momenteel groene thee met jasmijn aan het drinken, mmm :)
Groene thee altijd zetten met water van 70 tot 80 graden en max 4 min laten trekken, anders krijg je echt een verschrikkelijke smaak!
Aangezien er echt bergen suiker in limonade, fris etc. zit en ik geen alcohol drink én ik aan het eind van de dag geen zin meer in koffie/water heb, drink ik 's avonds nog wel eens samen met mrs. paveman een koppie thee. Maar dan wel alleen verse thee natuurlijk (zonder rommel die ze in de zakjes gestopt hebben). We hebben veel green lemon sencha gedronken, maar momenteel vooral rooibos sinaasappel (smaakt beter dan het klinkt)
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

759
paveman wrote:
W.O.L.F. wrote:Zijn er hier eigenlijk nog thee drinkers? Ik ben momenteel groene thee met jasmijn aan het drinken, mmm :)
Groene thee altijd zetten met water van 70 tot 80 graden en max 4 min laten trekken, anders krijg je echt een verschrikkelijke smaak!
Aangezien er echt bergen suiker in limonade, fris etc. zit en ik geen alcohol drink én ik aan het eind van de dag geen zin meer in koffie/water heb, drink ik 's avonds nog wel eens samen met mrs. paveman een koppie thee. Maar dan wel alleen verse thee natuurlijk (zonder rommel die ze in de zakjes gestopt hebben). We hebben veel green lemon sencha gedronken, maar momenteel vooral rooibos sinaasappel (smaakt beter dan het klinkt)
Uiteraard is niet elke thee in zakjes even zuiver, maar het grootste verschil tussen thee in een zakje en losse thee is dat thee in een zakje eerder thee gruis is en losse thee grotere stukjes zijn. Feitelijk dus weinig verschil. Als er mensen zijn die af en toe naar Frankrijk gaan, het merk Elephant is fantastisch :)
Ik heb een hele verzamelihg thee, een kleine 80 soorten :)
Groene thee bevat wel theïne, dat is zoals cafeïne, dus niet ideaal voor 's avonds, wel zalig als boost 's ochtends :)
Ik heb geen lievelingsthee eigenlijk, vooral veel afwisseling :)

Re: 'It's all about the drinks'-topic

761
met0t0 wrote:Ik drink alleen thee als W.O.L.F. er voor mij zet, want ik ken er zelf niks van en kan niet direct opnoemen wat ik graag drink :p
Image
Het was al lang geleden dat ik nog eens een bier gedronken heb dat helemaal naar mijn smaak is. Heel lekker bier :)
Ja die is lekker hé :D Alleen voel je die wel vrij snel door zijn alcoholpercentage :p

Ik heb gisteren deze gedronken:
Image
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

764
ShAmPi wrote:Is het kerstbier van leffe niet elk jaar iets anders?
Geen idee eigenlijk.


Ik ben net naar de bierwinkel geweest en heb volgende gekocht :

- antiek
- troubadour imperial stout
- drearis quadruppel
- beiaardbier (broeder Jacob)
- formidabel
- dobbel palm retro
- vicaris generaal
- broeder Jacob double port
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

765
Weer een nieuwe ervaring rijker :)
Image
Het is het eerste Belgische bier waar echte porto aan het bier toegevoegd wordt
Broeder Jacob DOUBLE PORT 9° is het eerste Belgische bier dat met porto werd verrijkt. Deze nooit eerder vertoonde combinatie zorgt voor een nieuwe wind in het Belgische bierlandschap. De porto die we toevoegen is een tawny die 5 jaar gerijpt heeft op een eiken vat en die afkomstig is van de Quinta Santo Antonio in Regua in de Douro vallei. Door hergisting op de fles kan dit bier verder evolueren naar een vintage en heeft het toetsen van mirabellen,pruimen,noten en eik. Beklijvend is ook de zeer lange en fluwelen aftertaste. De donkere kleur en de vaste schuimkraag met de kleur van koffie geven het bier ook een mooie visibiliteit.
Image
cron