Re: 'It's all about the drinks'-topic

767
ShAmPi wrote:Is het kerstbier van leffe niet elk jaar iets anders?
Bij mijn weten niet. Als ik het eens op de site bekijk, staat er ook niks van vermeld.
gamerke1992 wrote:Weer een nieuwe ervaring rijker :)
Image
Interessant, daar zal ik ook eens naar zoeken volgende keer als ik bier ga kopen.
Wat vond gij ervan?
ShAmPi wrote:
Image
Al eens geprobeerd?

Ik heb gisteren Kwaremont gedronken:
Image
Vond het eigenlijk niet zo speciaal...

Re: 'It's all about the drinks'-topic

769
gamerke1992 wrote:Goh, ik vond het bier opzich heel lekker. En je merkt er wel wat porto in, maar het is niet dat het zoo anders is dan ander bruin bier :) Maarja het moet ook bier blijven hé :p

Wie weet krijgen we Elexus aan het bier door de porto haha :D
Daar zegt ge zoiets. :smug:
Ik ga dat bier eens proberen als ik het vind. :D
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

771
Even een vraagje. Na mijn examens geef ik een verjaardagsfeestje en ik vroeg me af of het goedkopere Rodeo in Colruyt even goed is als de Red Bull (gewoon voor te mixen). Ik drink zelden tot nooit energiedrank dus heb hier geen flauw idee. Daarnaast heb ik ook nog dezelfde vraag maar dan voor Wodka. Is een goedkope wodka even goed voor te mixen als een dure? Aangezien het toch gemixed wordt lijkt me dat niet zo belangrijke. Een vriend van me zou graag Grey Goose drinken, maar ik ga heus geen 40 euro aan een fles wodka gaan hangen aangezien ik nog een heleboel andere zaken ook nodig heb.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

772
dividedx11 wrote:Even een vraagje. Na mijn examens geef ik een verjaardagsfeestje en ik vroeg me af of het goedkopere Rodeo in Colruyt even goed is als de Red Bull (gewoon voor te mixen). Ik drink zelden tot nooit energiedrank dus heb hier geen flauw idee. Daarnaast heb ik ook nog dezelfde vraag maar dan voor Wodka. Is een goedkope wodka even goed voor te mixen als een dure? Aangezien het toch gemixed wordt lijkt me dat niet zo belangrijke. Een vriend van me zou graag Grey Goose drinken, maar ik ga heus geen 40 euro aan een fles wodka gaan hangen aangezien ik nog een heleboel andere zaken ook nodig heb.
Misschien dat ze bij de eerste het verschil merken. Maar ik heb gehoord dat hoe meer je er van drinkt, hoe beter het wordt haha :D

Nu even serieus. Ik persoonlijk denk niet dat veel mensen het verschil zullen proeven. Als je wodka puur drinkt is er wel een verschil te merken natuurlijk, maar dan alleen voor de mensen die er iets van kennen.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

773
gamerke1992 wrote:
dividedx11 wrote:Even een vraagje. Na mijn examens geef ik een verjaardagsfeestje en ik vroeg me af of het goedkopere Rodeo in Colruyt even goed is als de Red Bull (gewoon voor te mixen). Ik drink zelden tot nooit energiedrank dus heb hier geen flauw idee. Daarnaast heb ik ook nog dezelfde vraag maar dan voor Wodka. Is een goedkope wodka even goed voor te mixen als een dure? Aangezien het toch gemixed wordt lijkt me dat niet zo belangrijke. Een vriend van me zou graag Grey Goose drinken, maar ik ga heus geen 40 euro aan een fles wodka gaan hangen aangezien ik nog een heleboel andere zaken ook nodig heb.
Misschien dat ze bij de eerste het verschil merken. Maar ik heb gehoord dat hoe meer je er van drinkt, hoe beter het wordt haha :D

Nu even serieus. Ik persoonlijk denk niet dat veel mensen het verschil zullen proeven. Als je wodka puur drinkt is er wel een verschil te merken natuurlijk, maar dan alleen voor de mensen die er iets van kennen.
Ok bedankt, dan gaan we voor het goedkope spul
Image
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

775
dividedx11 wrote:Even een vraagje. Na mijn examens geef ik een verjaardagsfeestje en ik vroeg me af of het goedkopere Rodeo in Colruyt even goed is als de Red Bull (gewoon voor te mixen). Ik drink zelden tot nooit energiedrank dus heb hier geen flauw idee. Daarnaast heb ik ook nog dezelfde vraag maar dan voor Wodka. Is een goedkope wodka even goed voor te mixen als een dure? Aangezien het toch gemixed wordt lijkt me dat niet zo belangrijke. Een vriend van me zou graag Grey Goose drinken, maar ik ga heus geen 40 euro aan een fles wodka gaan hangen aangezien ik nog een heleboel andere zaken ook nodig heb.
Ga je energiedrank mixen met (zware) alcohol?
Lieve mensen, er zijn echt redenen waarom in België drinken onder 16 jaar verboden is en waarom je geen sterke drank mag onder 18. Maar ja, dat hebben jullie allemaal al vaker gehoord, gewoon echt jammer dat die regels in de wind worden geslagen...

Re: 'It's all about the drinks'-topic

776
W.O.L.F. wrote:
dividedx11 wrote:Even een vraagje. Na mijn examens geef ik een verjaardagsfeestje en ik vroeg me af of het goedkopere Rodeo in Colruyt even goed is als de Red Bull (gewoon voor te mixen). Ik drink zelden tot nooit energiedrank dus heb hier geen flauw idee. Daarnaast heb ik ook nog dezelfde vraag maar dan voor Wodka. Is een goedkope wodka even goed voor te mixen als een dure? Aangezien het toch gemixed wordt lijkt me dat niet zo belangrijke. Een vriend van me zou graag Grey Goose drinken, maar ik ga heus geen 40 euro aan een fles wodka gaan hangen aangezien ik nog een heleboel andere zaken ook nodig heb.
Ga je energiedrank mixen met (zware) alcohol?
Lieve mensen, er zijn echt redenen waarom in België drinken onder 16 jaar verboden is en waarom je geen sterke drank mag onder 18. Maar ja, dat hebben jullie allemaal al vaker gehoord, gewoon echt jammer dat die regels in de wind worden geslagen...
Tja lieve W.O.L.F., volgens mij heb je voor 100% gelijk. Wat jij beschrijft waren ook mijn eerste gedachten toen ik de door jou aangehaalde passage las. Toch heb ik er niet op gereageerd omdat het me ergens erg hypocriet leek om te reageren.

Hoe dat zo? In Nederland zijn de regels zelfs nog iets scherper gesteld dan bij jullie blijkbaar, geen alcohol onder de 18 jaar. Toen ik de leeftijd had die Divided nu heeft bestonden die regels nog niet en zoals zovelen dronk ik daarom ook al erg vroeg. Ironisch genoeg ben ik gestopt met drinken op de leeftijd waarop het nu wordt toegestaan. Toen ik mijn rijbewijs haalde, in België bestond destijds nog geen rijbewijs, heb ik gezegd: "Nu drink ik niet meer." En dat heb ik tot op heden volgehouden. De enige uitzondering is als ik zeker weet dat ik niet meer hoef te rijden dan drink ik nog wel eens één glaasje cognac of één biertje. Maar dat beperkt zich doorgaans tot eenmaal maandelijks. De slijter wordt van mij niet rijk.

Veel vrienden van me destijds bleven wel drinken, maar als we uitgingen dan was ik altijd de BOB, die overigens ook nog niet was uitgevonden. Dit was altijd een grote geruststelling voor de ouders van mijn vrienden als ze wisten dat ondergetekende ook mee op stap ging. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat alcohol sociaal gezien veel erger is dan roken. Maar dat is een heel ander verhaal.

Dat ik het drinken niet van een schriftelijke cursus geleerd had moge duidelijk worden uit het feit dat een vriend en ik vaker eerst ieder een kratje pils dronken en dan gezellig nog een potje gingen driebanden in een café met een goed biljart. En we speelden dan echt niet slecht met een moyenne van 1,0 of beter.
Uiteindelijk is het dus allemaal nog wel goedgekomen met mij en ik vraag me daarom soms af of de wet- en regelgeving niet doorschiet tegenwoordig. In Nederland moeten we vaststellen dat het comazuipen sinds het invoeren van de bewuste regels alleen nog maar is toegenomen. Hoe het in België is weet ik niet, maar ik heb de indruk gekregen dat het daar nog iets erger is als in Nederland.

Mijn welgemeend advies aan Divided is dan ook om niet of tenminste zo min mogelijk alcohol te drinken. Zeker geen energiedrank want dat is pas echt tuig. :q:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: 'It's all about the drinks'-topic

777
Fristi en chocomelk wordt het dus divided! :lol:

Neuh even serieus. Ik ben persoonlijk ook geen fan van die mixtoestanden. Als ik drink, dan drink ik iets 'puur' om er van te kunnen genieten, niet omdat het 'hip' is om zo een mengsel van het een of het ander te drinken. Maar uiteindelijk kiest ge het zelf hé. Ook al zijt ge nog jong, ik denk dat ge wel wijs genoeg zijt om niet te overdrijven met den alcool. ;) En ik hoop voor uw vrienden dat hetzelfde van kracht is, anders gaat het daar een dronken bedoening worden. :p
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

778
Ik vind ook dat veel jongeren op een te jonge leeftijd te veel drinken. Ik ben niet echt het goede voorbeeld, want mijn 1ste feestje op mijn 16de was nu niet echt proper te noemen als het over drank ging. Tot mijn 18 heb ik echt wel veel gedronken bij het uitgaan. Maar sindsdien geniet ik van mijn drankje en blijft het meestel hoogstens bij 3 drankjes (en als ik moet rijden bij 1).

Ik weet dat divided toch drank zou voorzien, of ik nu advies zou geven of niet. Dus ik kan alleen maar zijn portefeuille beschermen :p
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

779
Elexus wrote:Fristi en chocomelk wordt het dus divided! :lol :

Neuh even serieus. Ik ben persoonlijk ook geen fan van die mixtoestanden. Als ik drink, dan drink ik iets 'puur' om er van te kunnen genieten, niet omdat het 'hip' is om zo een mengsel van het een of het ander te drinken. Maar uiteindelijk kiest ge het zelf hé. Ook al zijt ge nog jong, ik denk dat ge wel wijs genoeg zijt om niet te overdrijven met den alcool. ; ) En ik hoop voor uw vrienden dat hetzelfde van kracht is, anders gaat het daar een dronken bedoening worden. : p
In Fristi zit veels te veel suiker, maar chocomelk kan best wel eens smaken ;)

Nu even ter toelichting: het is een feestje voor m'n 16 verjaardag dat ik samen met iemand anders van m'n klas geef die ook in december 16 wordt. We spreken met een groepje van 9 af bij me thuis om dan te gaan bowlen en daarna een filmpje kijken en dan een feestje. In totaal gaat het over een tijdspanne van 10u, dus het is niet dat we daar in 2u tijd een bak bier en vier flessen sterke drank gaan drinken :p.

Zoals elexus zegt, ben ik meestal wel wijs genoeg als het over alcohol gaat. Ik ben wel eens zat, maar het is nu niet dat ik elke week naar 2 feestjes ga. In september waren het er 3 , maar doorgaans is het eentje per maand. Ik heb me 2 weken terug voorgenomen om 1.5 maanden niet meer te drinken, tot na de examens (laatste examen valt op dag van feestje). Als ik wegga is het ook meestal gewoon bier dat ik drink, sterke drank raak ik zelden aan. Maar op een feestje kan je bijna niet anders dan deze zaken te serveren. Ik apprecieer van iedereen de commentaar hier op, maar wees gerust, ik drink soms, maar bijna altijd met mate.

En Gamerke, bedankt om te denken aan m'n portemonee want heb het even uitgerekend en zit nu al aan een rekening van meer dan 150 euro. :silly:
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

780
In de colruyt stond deze keer een kleine familiebrouwerij die net nieuw bier uitgebracht had (in deze winkel, het bier is al een tijd op de markt). Ik heb een tijdje met die man staan praten. Ik mocht het bier proeven zonder dat hij iets zei en ik moest zeggen wat mij opviel. Ik zei direct citrusgeur en voila, boenk erop :p Hij had nog veel uitleg gegeven over bier en de brouwers waar hij mee bevriend was.

Dan heb ik maar zijn bier gekocht en er een glas bijgekregen :bier:
Image
Image