Gamefreak wrote:W.O.L.F. wrote:--- Zotte ervaring vanochtend, een student op ons dak... wij wonen in een herenhuis....
--- Nog altijd onder de indruk en we hebben de gast nog niet teruggevonden, dus ik ben ook bezorgd...
hij zit misschien onder je bed !
nee serieus, die zal wel veilig weg geraakt zijn anders had je het wel gemerkt !
Niet gezegd, er zijn veel muurtjes, andere gebouwen. Ik woon in een blok, dus huizen rondomrond en de tuinen in het midden. Hij kon op heel veel plaatsen vallen en onopgemerkt blijven. Het is goedgekomen, gelukkig, maar wij blijven wel met een onveilig gevoel achter...
Mr.Wolf wrote:--------------------------²²²²² Net een heel slechte ervaring gehad op mijn stage. Aangezien ik nog 1 competentie beter moest krijgen, hadden ik en mijn begeleider op school afgesproken dat ik vandaag eens feedback ging vragen aan mijn begeleider op stage. Opeens bleek dat ze geen maatschappelijker werker in mij zag. Toen ik vroeg wat ik daaraan kon verbeteren zei ze: "helemaal niks, dat zit er oftewel in oftewel niet". WTF??? Madam zegt de hele stageperiode niks tegen mij, en de laatste 10 dagen (wanneer ik er dan nog eens zelf achter vraag) krijg ik dit antwoord? Ik kon wel de feedback goed inzetten, maar toch was het beroep niet geschikt voor mij, omdat ze dit niet in mij ziet...
Ik heb dan maar direct een mail gestuurd naar mijn begeleider op school en ze gaat morgen eens bellen. Toch zie ik het niet goed aflopen.
Dat is wat we in het onderwijs een 'fixed mindset' noemen, dat staat tegenover een 'growth mindset'. Mensen met een fixed mindset geloven dat je geboren wordt met bepaalde talenten en geloven veel minder in mogelijkheden van leren en groeien. In een toekomstig gesprek kan je misschien aanhalen dat je het jammer vind dat zij een dergelijke fixed mindset heeft, maar dat jij misschien een growth mindset hebt, een geloof in de groei van elke persoon, wat jou volgens mij een betere sociaal werker maakt. Bovendien is een belangrijke vraag naar haar toe wat zij dan begrijpt onder 'maatschappelijk werker zijn'. Misschien heeft ze hier een erg eng idee van en pas jij gewoon niet in dat systeem. Bijvoorbeeld ik ben momenteel leerkracht aan het worden, maar ik ben vrees ik totaal geen geschikte leerkracht voor leerlingen in de eerste graad van het secundair onderwijs, die leeftijdsgroep spreekt mij wat minder aan. Dat maakt mij nog geen slechte leerkracht.
Ik zou vooral de dialoog open houden, niet in het defensief gaan en vooral nieuwsgierig zijn: waarom zegt ze wat ze zegt? Wat is haar definitie van maatschappelijk werk? Zijn er dingen binnen het maatschappelijk werkveld die anderen jou juist heel erg zien doen? Bovendien zal je nooit een afgewerkte maatschappelijk werker zijn, de tijd dat je een beroep leerde en dat de rest van je leven deed is gedaan, we moeten ons blijven bijscholen.
Maar zoek ook vooral steun bij mensen die jou heel goed kennen, persoonlijk en professioneel!
-- Een van de babysitkindjes gisteren moest zo veel hoesten dat ze niet kon slapen, heel zielig want ze was heel moe en wou heel erg graag slapen. IK heb vanalles geprobeerd, zo op haar rug kloppen zoals ze bij taaislijmpatiënten doen, haar een lepel honing gegeven, speciale thee. Uiteindelijk hielp het zuigen op een snoepje (haalt de kriebel) en ze is op mij in slaap gevallen. Dan ben ik ook maar in slaap gevallen eh, had niets anders te doen
![tongue :p](./images/smilies/t4a_tongue.png)